ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

حذف آیفون ۶ ۳۲ گیگابایتی باعث درآمد ۳ میلیارد دلاری اپل در سال آینده خواهد شد

همانطوری که مطلع هستید اپل در زمان عرضه ی آیفون ۶ به بازار تصمیم گرفت مدل پایه آن را کماکان با ۱۶ گیگابایت حافظه عرضه نماید و با حذف مدل ۳۲ گیگابایتی کاربران مجبور بودند ...

رضا مقدری
رضا مقدری منتشر شده در ۲ دی ۱۳۹۳  |  ۱۲:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

همانطوری که مطلع هستید اپل در زمان عرضه ی آیفون ۶ به بازار تصمیم گرفت مدل پایه آن را کماکان با ۱۶ گیگابایت حافظه عرضه نماید و با حذف مدل ۳۲ گیگابایتی کاربران مجبور بودند در صورتیکه به فضای ذخیره سازی بیشتری نیاز داشتند یکی از آیفون های ۶ ۶۴ و یا ۱۲۸ گیگابایتی را تهیه نمایند.

جان گروبر که به صورت معمول در مورد محصولات اپل اظهار نظرهای بسیار مثبتی می کند تصمیم این شرکت در رابطه با ارائه ی مدل پایه آخرین تلفن هوشمندش یعنی آیفون ۶ تنها با ۱۶ گیگابایت حافظه را سیاستی خبیثانه دانسته و می گوید اتخاد چنین روشی با توجه به حجم اپلیکیشن ها و فایل های موسیقی و ویدیویی امروزی ابداً درست نبوده است.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

همچنین باید این موضوع را در نظر گرفت که iOS 8 در زمان ارائه ی اولیه نیاز به فضای زیادی از حافظه برای نصب خود داشت، که سبب شده بود کاربران به دردسر بیافتند. اگرچه آیفون ۶ به صورت پیش فرض با این سیستم عامل عرضه می شد ولی به هر حال روزی کاربران این موبایل نیز بالاخره قصد ارتقای نرم افزاری تلفنشان را خواهند داشت و در آن روز ۱۶ گیگابایت حافظه خودش چالشی محسوب خواهد شد.

Neil Cybart یکی از تحلیل گران فعال در رابطه با بازار تلفن های هوشمند اخیراً در اظهار نظری که بی ربط به توضیحات بالا نیست گفته است عرضه مدل پایه آیفون ۶ و ۶ پلاس با ۱۶ گیگابایت حافظه سبب خواهد شد تا اپل در سال آینده یعنی ۲۰۱۵ میبادی ۳ میلیارد دلار از این تلفن های هوشمند کسب درآمد نماید.

Cybart اینگونه شرح می دهد از آنجایی که مدل میانه ی آیفون از لحاظ قیمتی، ۶۴ گیگابایت حافظه دارد و دیگر خبری از مدل ۳۲ گیگابایتی نیست و یک گزینه ی ۱۲۸ گیگابایتی نیز افزوده شده، بسیاری از کاربران ۱۶ گیگابایت را کم و هزینه ای که باید برای ۱۲۸ گیگابایت بپردازند را زیاد می دانند و لذا به سراغ آیفون های ۶ ۶۴ گیگابایتی می روند که البته ۱۰۰ دلار گران تر از ۱۶ گیگابایتی ها هستند.

همین امر سبب شده تا متوسط قیمت فروش آیفون از سال های گذشته بالاتر باشد و پیش بینی می گردد به خاطر مسئله ی یاد شده در سال ۲۰۱۵ اپل بتواند تنها با یک تغییر ساده در میزان حجم حافظه های تلفن های هوشمندش به درآمدی ۳ میلیارد دلاری از این خط تولید دست پیدا کند.

بسیاری از تلفن های هوشمند اندرویدی حتی با ۳۲ گیگابایت حافظه ی داخلی کماکان به کاربران اجازه ی افزایش این مقدار را از طریق کارت های حافظه نیز می دهند اما چنین مسئله ای در مورد آیفون از ابتدا تا به اکنون امکان پذیر نبوده است. برخی از کارشناسان بر این باور هستند که اگرچه اپل با سیاست گذاری خاص خودش سبب شده تا خریداران محصولاتش به ناگزیر ۱۰۰ دلار بیشتر هزینه کنند اما این شیوه در طولانی مدت عواقب خوشایندی برای کمپانی ساکن کوپرتینو نخواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (40 مورد)
  • Vernal

    من باز اومدم که ازتون سوتی بگیرم و کامنت منو پاک کنی :D
    این تیتر را اصلاح کنی خونده میشه آیفون 326 گیگابایت :D

  • سعيد

    ايفون توى عكس ٦ يا ٦ پلاس؟!

  • reza_zarchi

    به نظر من باید ظرفیت ۱۶ گیگ هم در مورد ios و هم در مورد اندروید و سیستم عامل های دیگه حذف بشه و مدل پایه از ۳۲ گیگابایت شروع بشه.
    چون دیگه امروزه با سیستم عامل های مدرنی که پردازش های ۶۴ بیتی انجام میدن و همچنین محتواهای پر حجم، دیگه ۱۶ گیگابایت واقعا کمه و امکان ذخیره سازی بعضی از اطلاعات روی کارت حافظه هم امکان پذیر نیست...

  • saeed_taji

    با سلام من از بازدید کنندگان سایت هستم و از وقتی دیدم ویدئوی ساخت شما چقدر تو سایت فون آرنا مورد استقبال قرار گرفته واسم سوال پیش اومد که چرا شما یه نسخه از سایتتون به زبان انگلیسی ارائه نمیکنین که هم جهانی بشین هم بتوننین از تبلیغات خارجی استفاده کنین چون شما در اصل زحمت کار رو کشیدین و از مرحله ترجمه میشه گفت با ساخت فیلم دراپ تست اکسپریا رد شدین همچنین با توجه به اینکه کشورای عربی هم مثل ما استفاده کننده از فناوری هستن فکر میکنم حتی تو اون کشورا هم جای پیشرفت دارین
    با آرزوی موفقیت برای شما

  • امیرحسین

    البته بهتر بود اپل كلاً نسخه ي ٣٢ گيگ رو پايه ميكرد و ١٦ گيگ رو حذف چون ١٦ گيگ واقعاً كمه اونم با حجم هاي امروزي. :/

  • کارگردان

    اول که تیترو خوندم گفتم یا خدا مگه آیفون 326 گیگابایتی هم داریم؟؟؟؟؟؟

    • Apple co

      D: آره دقیقا :)

  • امیرحسین

    ولي خوب قيمت نسخه ي ٦٤ گيگ رو هم قيمت ٣٢ گيگ كرد.
    انتقاد بجايي هست ولي اين مورد هم در نظر بگيرين.

  • erfanm

    هر کدوم از اون بالایی هایی که به من منفی دادن تونست توجیه کنه دلیل این قیمت زیاد برای دوربین هشت و نمایشگر فقط اسمی با رزولوشن پایین و سخت افزار مال دوسال پیش اونوقت من حرفم رو پس میگیرم
    اپلی ها حقیقت تلخه...من مثل شما زیاد دیدم میدونم با کیا دارم حرف میزنم

    • kasra

      اين رو برام توجيه كن--> من نزديك ٥ سال پيش ايپد ٢ خريدم مدل 64 3g wifi الانم ios 8.0.2 روش نصب شده تو اين مدت از ميز،از دستم،از دست داداش كوچيكم خورده زمين ولي هنوز كار ميكنه و سرعتش هم در حد گوشي اندرويد بعد از ٢ماه استفاده هست كه كاملا جوابگو جنس بدنه عالي و خط و خش كمي داره صفحه هم خش نداره
      قيمتي كه او موقع براي من اب خورد يك ميليون و پونصد بود كه نسبت به اون موقع خيلي هم گرون محسوب ميشد ولي الان كه نگاه ميكنم واقعا خريد به جايي بوده و كاملا راضيم ولي بر اساس صحبت هاي شما اين ديوايس به درد جرز ديوار ميخوره در كل من شك دارم يه ديوايس اپل رو دست گرفته باشي ... درسته پول زيادي ميدي ولي همونقدر هم كار ميكنه برات

      • Erfanm

        تو دنیایی داری زندگی میکنی که مشتری باید دستور بده و شرکت اطاعت کنه اما شما برعکس هستین و جالبه از برعکس بودن خودتون لذت هم میبرین
        شرکت میگه 3.5:چشم چاکرشم هستیم اصن این بهترین سایزه
        میگه 4.8:آر عالیه مرسی نواوری
        میگه 5.5:کی گفته ماهیتابه شده؟؟بهترین تکنولوژی عصر حاضر هست!!!
        نصف امکاناتی که الان دارین رو مدیون اندروید هستین خودتون هم میدونین.مگه اندرویدی ها کیفیت ندارن؟؟؟
        مگه ساپورت نمیشن
        قسم میخورم هیچ دستگاه iOS اپدیتی به جامعی و گستردگی محصولات اندرویدی دریافت نمیکنه که بعضا کلا پوسته و هسته و نرم افزار ها عوض میشن
        حالا شما خوشحالین به سیستم عاملی که بدون تغییر هر 2 ماه میزنه پیغام آپدیت و باگ های قبلی رو رفع میکنه و عدد رو میاره به روز میکنه
        میگی iOS 8 داری اما کنار آخرین نسخه آیفون با iOS 8 حرفی برای گفتن نداری.
        خودتم میدونی iOS8 بدون امکاناتش نه ظاهرش فرق کرده و نه هسته اون.
        بدون امکانات سیستم عامل چی به دردت میخوره؟
        کاش دوبار فقط آپدیت کنه اما واقعی
        آپدیت یعنی ((به روز رسانی)) نه این که برداره عدد عوض کنه و زیرش بزنه Bug Fix
        من محصولات سامسونگ رو چون زیاد استفاده کردم برای نمونه میگم
        مثلا اس4 سامسونگ با آپدیت اخیر تغییراتی کرده که من واقعا نمیدونم فرق اس5 با اون چیه جز یه سری سخت افزار متفاوت
        همه چیزو اضافه کرده به اس4
        از ظاهر جدید تاچ ویز تا نرم افزار های جدیدش
        یکم برو کار کن ببین احترام به مشتری یعنی چی
        تمام شرکت ها
        اینو میخوام دقیق بخونی
        تمام شرکت ها برای احترام به مشتری وقتی یه دستگاه رو خودشون عرضه میکنن اگه سیستم عامل مال خودشون باشه اونو رایگان میدن به مشتری
        به احترام مشتری از هزینه های خودشون صرف نظر میکنن و به جاش سعی میکنن توی نرم افزار های مورد نیاز کاربر سود کنن اونطوری کسی مجبور نیست برای هر چیزی پول بده
        اما اپل به مشتری های خودش رحم نمیکنه و برای تفاوت کوچیک 20 دلاری حافظه 16GB با 64GB داره صد دلار میکشه روی قیمت گوشی!!!!
        چشماتو بستی داداش من
        یادمه همون موقع آیپد 2 من اس2 سامسونگ داشتم
        رفیقم اپل داشت دقیقا همین آیپد 2
        کل افتخارش یه Infinity Blade بود
        چند ماه بعدشم فروخت و زودتر از من صاحب اس3 سامسونگ شد.
        چقد طولانی شد نظرم فقط بگم بهت دوست عزیز نمیتونی برای افتضاح آیفون شش اونم با این قیمت فضایی دلیلی پیدا کنی و من هنوزم متاسفم برای کسایی که با چشم بسته میرن برای خرید برند!!

      • Erfanm

        نکته سوم بر خلاف من که با همه جور کار کردم حس میکنم شما با دستگاه های اندرویدی کار نکردی که اینجوری فک میکنی درباره اونها
        الان کدوم نرم افزار هست که S3 سامسونگ نتونه اجرا کنه؟؟؟
        دقت کن اس3 سامسونگ سخت افزارش برابره با آیفون 6 از خیلی جهات
        رم برابر-دوربین برابر-حافظه داخلی برابر-نمایشگر برابر
        نمیگم بهتره چون حرف خنده داریه اما یکم فک کنی میبینی تفاوت iOS توی بخش تامین قطعات بسیار ناچیزه و رسما یک گوشی اپل کلاهبرداری از مشتری هست با این قیمت

        • kasra

          من گوشيم اكسپيا زد بود قبل اينكه بدزدن من نميگم اندرويد بد بود و مشكل داشت بحث من اينجاست كه شما ميگي اپل بده و به درد نميخوره،ميگي قيمتش زياده و فلان ولي فكرش كردي كه الان تو ايران هستيم؟؟ قيمتش رو دارن نجومي اعلام ميكنن و تو يه كشور ديگه مثل خود امريكا اونقدر ها هم زياد نيست

      • Erfanm

        دوما اصلا سعی نکن خودت و بقیه رو با اسم iOS 8 گول بزنی
        همه بچه های این سایت میدونن امکاناتی که ipad جدید داره حتی توی iOS هشت اصلا قابل مقایسه با نسخه های قدیمی نیست
        اسما اپل اومده iOS 8 رو داده به شما اما چی داری از iOS8؟؟؟
        یه عدد فقط
        همه کاربر های اپل با تردید گوشی خودشون رو آپدیت میکنن چون اپل برعکس تمام تولید کننده ها هر نسخه سیستم عاملش با باگ های پرشمار و کاهش سرعت همراهه و این توی کمتر برند مطرحی وجود داره و جای بسی تاسف برای اپل هست که با این دستگاه های محدود باز هم نمیتونه سیستم عامل اختصاصی خودش رو برای دستگاه های خودش بهینه کنه

      • erfanm

        پس بذار دوست عزیز بازم روشن کنم شمارو
        اولا زمین خوردن که نباید ملاک برتری باشه مگه فک جردی تبلت دیگه باشه خراب مبشه؟
        دایی من واسه بچش یه تبلت گمنام چینی خریده دوساله زیر دست بچه چار ساله که هرجور کاری باهاش کارده سالم مونده و هنوز مث اولش کار میکنه پس اینو به عنوان برتری نگو چون اصن چیزی نیست کیفیت باید باشه نباشه اون محصول از یه چینی هم پایینتره

        • kasra

          باشه حنس بدنه و اينا هم بزار كنار بقيه چيزا كه گفتم رو چي؟ اين كه بدون هنگ كار ميكنه و فول پر برنامه هست و تا الان پشتيباني شده از شركت والا من مشكلي نديدم قضيه بلوتوث و اينا هم ديگه معني نداره وقتي دراپ باكس و سرور هاي كلود و اينترنتي اومده محدوديت خاصي نداره به خدا فكر ميكنين اپل خيلي محدوده

    • منصور

      دوست عزیز شما داری در مورد یه گجت حرف می‌زنی
      یه گجت فراتر از ۴تا عدد روی کاغذه
      من به هیچ برندی تعصب ندارم
      در حال حاضر روی دسکتاپم از لینوکس و گوشی موبایل و تبلتم از iOS استفاده می‌کنم
      یه گوشی Nexus 4 اندرویدی هم داشتم که تمام این موارد رو بسته به نیاز و تحقیق طولانی‌مدت خریدم
      نه آدم مولتی‌میلیاردری‌ام که بخوام پولمو همینجور هدر بدم و نه انقدر اطلاعاتم کمه که بخوام با هجوم رسانه‌ای شرکت‌ها (توی ایران فقط سامسونگ این کارو می‌تونه یا داره می‌کنه) بخوام به خرید محصولی ترغیب بشم.

      من هنوز دلیلی برای خرید iPhone 6 یا 6+ نمی‌بینم. سایز دیسپلی بزرگ‌تر شده و این شاید برای خیلی‌ها یه مزیت باشه اما برای شخص بنده یه فاکتور منفی بحساب می‌آد. من سایز ۴ اینچ رو یه سایز قابل قبول می‌دونم و براحتی می‌تونم ازش استفاده کنم پس دلیلی نمی‌بینم که بگم 6 یا 6+ گوشی‌های فوق‌العاده‌این.
      البته انکار نمی‌کنم که پیشرفت خوبی نسبت به نسل قبلی که من دارم داشتند اما تمام مزایایی که بهشون اضافه شده، با افزایش سایز دیسپلی برای من به هیچ شدند.

      شما اگه میخوای پیشرفت محصولی رو در نظر بگیری باید اونو با خودش مقایسه کنی و اگه ارز خرید محصولی رو میخوای بررسی کنی اون‌وقت باید باتوجه به پارامترهایی که برای موارد مورد نیاز خودت مد نظرت هست بسنجی

      بعنوان مثال سیستم عامل دسکتاپ من برای خودم عالیه ولی برای دوستم که معمار هست، اصلا توصیه نمیشه. هرچند که قدرت، سرعت و چالاکی، انعطاف‌پذیری، پایداری و ... گنولینوکس همه‌جوره از ویندوز و مک بهتره اما مناسب اون شخص نیست.

      در مورد حذف ۳۲ گیگ و اضافه شدن ۱۲۸ گیگ هم از لحاظ قیمت بنفع مشتری شده چون الآن با قیمت ۳۲ یگ سابق می‌تونه یه دستگاه ۶۴ گیگ بخره اما وقتی بخوایم ترتیب قیمت رو بررسی کنیم، اون‌موقع می‌بینیم که اپل واقعا با یک تیر ۲ نشون زده
      چون باتوجه به افزایش سایز دستگاه، طبیعتا حجم اپلیکیشن‌ها هم بالاتر رفته تا بالاترین کیفیت رو توی دیسپلی‌های جدید نمایش بدن و اگه شخصی اهل بازی کردن هم باشه، با نصب اپلیکیشن‌های کاربردی، کافیه ۴تا بازی نصب کنه تا حافظه نزدیک به پر بشه، چندتا ترک موسیقی بریزه، حافظه پر شد و حالا برای گرفتن یک عکس یا ویدئو به مشکل می‌خوره.
      اینجاست که شخص چاره‌ای جز خرید گزینه ۶۴ گیگ نداره و البته اگه بخوایم با نسل قبل مقایسه کنیم کلی جای خوشحالیه که با ۱۰۰ دلار بیشتر، بجای ۳۲ گیگ می‌تونه ۶۴ گیگ بخره
      اما یکم صبر کنید، وقتی اپل با قیمت ۳۲ گیگ داره ۶۴ گیگ رو میده، یعنی نمی‌تونست با قیمت ۱۶ گیگ، الآن بهتون ۳۲ گیگ بده؟

      من اپل رو دوست دارم ولی انتقادهایی که بهش وارد هست رو هیچ‌وقت سعی نمی‌کنم که رد کنم.

      • Erfanm

        دوست عزیز اعداد روی کاغذ همه چیز نیستن اما متاسفانه اینجا دنیای مجازی هست و من نمیتونم تجربه کاربری خودم رو عینا برای بقیه بذارم
        اگه میتونستم حتما اینکارو میکردم.
        شکی نیست آیفون گوشی بدی نیست اما با این قیمت و این امکانات جنایته!!!
        واقعا چی داره که مثلا اس5 سامسونگ نداره؟
        والا از خیلی جهات قابل مقایسه با اس5 هم نیست
        چه اون دوربین منسوخ قدیمی که همه جا آبروی اپل رو برد
        چه همچنان اون سیستم عامل خشک و بدون انعطاف
        چه محدودیت های کاربران ایرانی و از همه اینا گذشته نبود برنامه های مفید ایرانی براش و........

        • Ali

          آخرش هم شما رفتی تو کار اعداد
          الان شما که میگی رم گلکسی اس 3 در حد آیفون 6 واقعا در اون حد کار میکنه یا هر 5 دقیقه باید خالیش کنی.
          من خودم عاشق سری نوت سامسونگ هستم ولی هفته پیش یه چیزی دیدم دهنم باز موند.
          یه نرم افزار سبک نمودار های ریاضی رو رو سونی سولا و نوت 3 امتحان کردم.نکته جالب اینجا بود که نوت 4 با لگ اجرا میکرد این برنامه رو ولی سولا کمی بهتر بود.
          من 2 میلیون پول گوشی نمیدم که فقط 3 ماه بتونم از سرعتش لذت ببرم بلکه میخوام برای 4 سال با خیال راحت استفاده کنم.
          همین الان برو سایت فون آرنا رو نگاه کن آیفون 6 رو به عنوان بهترین اسمارتفون سال انتخاب کرد.
          تو توضیحاتش هم نوشته شاید از لحاظ عدد(که شما ظاهرا خیلی بهش علاقه دارین) گوشی های بهتر از اون هم باشن ولی تجربه کاربری خیلی مهمتر از مشخصا عددی هستش.
          من چند وقت پیش هم با زد 3 و هم با اس 5 و هم با نوت 4 کار کردم که فقط بین این ها با نوت 4 حال کردم.
          اندروید هنوز نتونسته حس خوبی رو موقع کار کردن به من بده.
          در صورتی که بخوام گوشی اندرویدی هم بخرم میرم سراغ نسکوس چون هم واس خود گوگله و هم سرعت بالایی داره و پشتبیبانی زیاد.
          در مورد اس 3 هم شاید رفیقتون تا حالا پشیمون شده وقتی بهترین گوشی سامسونگ رو میخری و بعد از چند وقت نمیدونی که اصلا برات اندروید جدید میاد یا نه مطمئنا خیلی حس بدیه.

          • Erfanm

            ؟؟؟
            الان حتما سولا قویتر از نوت3 بوده نه؟
            اصن نفهمیدم چی گفتی اول نوت 3 بود بعد شد 4
            پردازنده سامسونگ متفاوته شاید نرم افزار بهینه نبوده براش و سولا با سخت افزار قدیمی راحت تر اجرا کرده دیگه نمیتونی بگی سولا قویتر از نوت 3 بود که!
            نکته بعد هم کی گفته محصولات اندرویدی بعد یه مدت کند میشن؟
            اینا رو زیاد شنیدیم از شما
            شما چشمتون رو به روی تغییرات چشمگیر اندروید بستین و وقتی حرف اندروید میشه اون قدیمی کند رو جلو چشماتون میارین در حالی که حتی اس3 هم مشکلاتی که شما میگین رو نداره
            کسی که اندروید میخره هم باید دانش کافی داشته باشه و با ازادی که داره هر چیزی رو دانلود نکنه و هر نرم افزاری رو نصب نکنه
            محیط آزاد بهت دادن شیش تا آنتی ویروس نصب کنی کامپیوتر هم کند میشه حالا شما به این دلیل دوس داری iOS بخری همه چیزت از پیش تعیین شده و نصب شده باشه و استفاده تو از حدی که شرکت تعیین کرده بیشتر نشه برو بخر
            اما بحث اصلی سر نوع سیستم عامل نبود بحث سر پولی بود که شما میدین به یه چیز بیخود که اصلا اندازه قیمتش نصف اونم ارزش نداره
            دوربین نداره
            نمایشگرش بهترین نیست
            حافظه داخلی کم بدون امکان افزایش داره((با قیمت خون باباش))
            سر تا پا مشکلات عجیب داره
            از خم شدن بگیر تا دوربین بنفش و درز نور و خط و خش روی بدنه مثلا با کیفیتش وانتن دهی و...
            جواب یه حرف منو هیچکس نداد و جوابی هم براش ندارین
            چرا آپدیت های ایفون به جای بهبود عملکرد سرعت رو پایین میاره؟؟؟
            هفته ای نیست همین سایت یه مشکل جدید از آیفون ها رو نذاره
            چقدر واقعا مشتری میتونه چشم و گوش بسته باشه؟؟؟
            ===============================
            در جواب اقای منصور
            دوست من شما همش گفتی کافیه برات
            خب آره اینا برات کافیه
            اما نمیسوزی داری از خیلیایی که کیفیتشون از کافی بالاتره بیشتر پول میدی و خدمات و سخت افزار و نرم افزار و امکانات کمتری میگیری که تازه نصفش هم توی ایران نیست؟
            بحث اصلی اینجا سر ارزش پول بود که اپل به کثیف ترین شکل ممکن داره به جیب میزنه با قطعات و نرم افزار هایی که نصف اون بیشتر ارزش ندارن
            شما قانع شدی 150 دلار برای کیفیت بدنه قیمتشه؟؟
            داداش با پنجاه دلار بدنه فیبر کربن برات میزنن عجیب چشماتونو بستین ها!!!

        • منصور

          من نمی‌دونم شما از کدوم محدودیت‌هایی حرف می‌زنی که کاربران آیفون دارند و کاربران اندروید ندارن!
          اون محیط خشک و فاقد انعطافی هم که شما می‌فرمایید، برای شما یک ایراد به‌حساب میآد ولی برای شخص بنده و امثال من یک مزیته
          من دنبال یک محیط شسته و رفته‌ام که سریع کارمو انجام بدم و برای ویجت،آیکون‌های مختلف و امکانات این‌چنینی اصلا کاربردی نداره
          من تی روی دیوایس اندرویدی‌ای هم که داشتم، از لانچر پیش‌فرض خود گوگل استفاده می‌کردم و تعداد صفحه‌های هوم‌اسکرین رو هم یه ۱دونه محدود کرده بودم (اگه بهم امکانش رو میداد مسلما همون یدونه‌رو هم حذف می کردم تا بمحض آنلاک وارد دراور بشه) و بعد از مدتی وقتی لانچر یاهو اومد و امکاناتی تا حدودی مشابه صفحه آیفون میداد، بلافاصله نصبش کردم.
          بماند که طی ۲ سال چندین بار این دیتگاه از لحاظ نرم‌افزاری منو اذیت کرد (بزرگ‌ترین معضل، غیب شدن دایل‌پد موقع تماس گرفتن و ناپدید شدن صفحه تماس در بازه تماس و یا هنگام تماس ورودی بود که هر بار برای رفعش باید لانچر رو تغییر میدادم یا حذف و نصب می‌کردم).
          در کل اکوسیستم اپل برای کسانی هست که یک‌سری استفاده مشخص دارند و میخوان بدون پرداختن به حاشیه‌ها یا کارهای جانبی دیگه، در کم‌ترین زمان ممکن اون استفاده مشخص رو ازش ببرند.
          اگه خواسته شما چنین چیزیه، در خرید آیفون شک نکنین ولی اگه امکانات شخصی‌سازی اندروید براتون حیاتیه، مسلما خرید آیفون یک اشتباه محضه.
          در مورد دوربین هم من هنوز از دوربین 5s خودم راضیم و هیچ مشکلی هم باهاش ندارم. هرچند هنوز هم گهگاهی از دوربین 4S که هنوز هم دارمش استفاده می‌کنم و اونم نیاز منو کاملا برآورده می‌کنه.
          برای عکاسی از موارد خاص هم یه دوربین Canon دارم که از اون استفاده می‌کنم. گجت‌هایی مثل تلفن‌های سلولی شاید بتونن جای دوربین‌های point and shot رو بگیرند، اما مسلما هیچ‌وقت نمی‌تونند جایگزین دوربین‌های DSLR بشن.

          در مورد قیمت هم تفاوت Samsung galaxy s5 با Applie iphone 6 plus حدود ۱۵۰ دلار اختلاف قیمت دارند که بنظر شخص من باتوجه به متریال و کیفیت ساخت، کاملا معقوله

          اگه برای شما این موارد مهم نیستند، طبیعیه که خرید آیفون هم معقول نیست ولی اگه به این موارد بها میدین، باید پولشو هم بپردازید.

          اگه میگین اپل شرکت پول‌پرستیه، شکی درش نیست. همه شرکت‌های تجاری باید همین‌طور باشند. در غیر این صورت آینده‌ای جز ورشکستگی در انتظارشون نیست.
          پروسه تحقیقات و هزینه تولید مدل‌های مفهومی و کانسپت‌ها هزینه زیادی داره و در نهایت همه اینها بعلاوه حقوق کارمندان و هزینه‌های جاری با یک سودی که ارزش این‌همه سرمایه‌گذاری رو داشته باشه باید از فروش محصول حاصل بشه.

    • عــــــامـــــــــر

      نهایت کاری که میتونن بکنن یه منفیه دادا نارحت نباش :D

  • جزقاله

    يه كم خبيثانه شده ولي معقوله !!
    تنها چيزي كه باعث شد من دلم بسوزه اين بود كه پول يه 6 شصت و چهار رو زمان خريد دادم و به 5s سي و دو بهم دادن !!!

  • erfanm

    بذار بگیره بهتر
    ادمایی که فکر نمیکنن روی خرج کردنشون و پول بی زبون رو به هر چیزی سر به برند بی ارزش میدن همون بهتر که شرکت هم سر هر چیزی بکنه تو پاچشون
    اپل مشتری هاش رو شناخته و میدونه داره چیکار میکنه

    • majid_app

      يعني الان تو خيلي ميفهمي خيلي از گوشي حاليته. نميدونم چرا اندرويديها اينقد نفهمن فك ميكنم هر كي ايفون ميخره اصلا هيچي از تكنولوژي نميفهمه
      من ١٠ بار ايفونم رو با پرچمداري سامسونگ. الجي و اچ تي سي عوض كردم ولي هر بار بعد يه هفته دوباره ايفون گرفتم
      تنها تلفني كه به غير از ايفون دستم بود و تقريبا راضي بودم. لوميا ٩٢٠ بود
      نميگم اندرويد بده ولي خيلي شلوغه در حدي كه غير قابل تحمله.
      البته اين نظر شخصي منه

    • امیرحسین

      بله شناخته و داره از عشقشون سوء استفاده ميكنه.

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی