ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بازداشت مدیر عامل اوبر
تکنولوژی

دو سال زندان در انتظار مدیر عامل اوبر

بازرسان کره جنوبی، تراویس کالانیک بنیانگذار اوبر را به خاطر راه اندازی یک سرویس مسافربری غیر قانونی در این کشور تحت پیگرد قانونی قرار داد. اتهام رسمی علیه آقای کالانیک و یک نفر دیگر که در ...

Maryam Mousavi
Maryam Mousavi منتشر شده در ۳ دی ۱۳۹۳  |  ۱۴:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

بازرسان کره جنوبی، تراویس کالانیک بنیانگذار اوبر را به خاطر راه اندازی یک سرویس مسافربری غیر قانونی در این کشور تحت پیگرد قانونی قرار داد. اتهام رسمی علیه آقای کالانیک و یک نفر دیگر که در واقع یکی از اپراتورهای این سرویس مطرح شده بدون قرار بازداشت است.

براساس خبری که در Yonhap News منتشر شد، مدیر عامل این کمپانی متهم است که خودروهای ثبت نشده خصوصی را اجاره کرده و از آنها در شبکه حمل و نقل خود استفاده می کند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

کمپانی اوبر به صورت رسمی در اوت 2013 میلادی در سئول پایتخت کره جنوبی تأسیس شد. شرکت مذکور فعالیت خود را نخست در قالب سرویس UberX آغاز کرد که در  آن، شرکت به اتومبیل های خصوصی مبلغی را می پردازد و از اتومبیل های آنها به عنوان تاکسی استفاده می کند.

اما این شیوه اجاره تاکسی به مزاج بسیاری از راننده ها خوش نیامد و معترض بودند که این راننده های تازه کار باعث شکسته شدن کرایه ها شده اند. یکی دیگر از ایراداتی که به این سرویس گرفته می شد آن بود که رانندگان نیاز به هیچگونه مجوز خاصی نداشتند و این در حالی است که رانندگان تاکسی در سئول باید در حدود 63477 دلار را برای دریافت مجوز بپردازند.

این سرویس مخالفانی هم در میان مقامات دولتی کره داشت: وزارت زیرساخت و حمل و نقل این کشور اعلام کرده که سرویس مذکور اساسا غیر قانونی بوده و از همان ابتدا نباید فعالیت خود را شروع می کرد.

یکی از مقامات شهرداری سئول در ماه سپتامبر اعلام کرد که به محض اتمام مراحل تست، ماموران ویژه این نهاد دولتی اقدام به متوقف نمودن رانندگان اوبر خواهند کرد.

مقامات سئول عملکرد بسیار خوبی را در مواجهه با این فعالیت اوبر از خود نشان داده و هفته گذشته اطلاعیه ای را منتشر کردند که بر اساس آن هر فردی که اطلاعات جدیدی را در خصوص فعالیت های آن ارائه دهد مبلغ 910 دلار جایزه می گیرد.

جالب اینجاست که به گفته سخنگوی اوبر این سرویس هم اکنون نیز به مشتریان ارائه می شود و هیچگونه اختلالی در فعالیت های آن به وجود نیامده است.

 

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • parsa

    از شما دوستان کسی نمیدونه اندروید 5 کی برای نوت3 میاد ؟؟

  • کارگردان

    چند وقت پیش هم یک خبرای بدی از از این شرکت اومد....
    الانم که دیگه هیچ.... کارش تمومه فکر کنم... اعتماد که از بین بره به این راحتی ها درست بشو نیست....
    --------------------------------------------------------------
    حسین عشق اپل نارنجی اگه دیدی یک جوابی بده...
    برزیل ایران نارنجی ام(محمد امینم).... شرلوک....میتی...مسافر و سید رضا و بقیه هم بودند...
    یادش بخیر... گفتم که یک سلامی کرده باشم

  • Daniel

    ببخشید یه سوال بی ربط اینجا میپرسم
    کسی میدونه چهطوری میشه این ارور ویندوز فون رو رفع کرد
    گوشی اصلا روشن نمیشه فقط لوگو نوکیا میاد بعدش این
    Error:Unable to find a bootable option. Press any key to shutdown

    یه 5 ماهی میشه اینجوری شده :D

    • کارگردان

      داداش اینجا رو نگاه کن ببین چی دستگیرت میشه....
      https://www.google.com/search?q=how+to+fix++Error%3AUnable+to+find+a+bootable+option.+Press+any+key+to+shutdown++&ie=utf-8&oe=utf-8

      • فرشاد

        http://www.bing.com/search?q=how%20to%20fix%20%20Error%3AUnable%20to%20find%20a%20bootable%20option.%20Press%20any%20key%20to%20shutdown&qs=n&sk=&form=BDKTMS&pc=BDT1&shash=&BDParam=0000&mkt=en-US
        البته این هم هست

  • bahram

    "رانندگان نیاز به هیچگونه مجوز خاصی نداشتند" تازه دارن شبیه ایران میشن! ولی خیلی مونده به ما برسن!!!! ما در این زمینه پیشتازیم...

    • SAEED DASTMARD

      آره ما تو چیزای منفی همیشه پیشتاز بودیم خواهیم بود.

  • سهیل

    حدود ۶۳۴۷۷ دلار؟ واقعا مبلغ زیادیه! بعد چقدر درآمد دارند؟ و بی دلیل نیست که همچین سرویسی تو کره جنوبی بوجود اومده. چون با این هزینه زیاد کرایه تاکسی بالا می ره و همچین سرویسی هم برای راننده و هم مسافر خیلی به صرفه می شه
    ------------------------------------------------------------
    دیوان جان واقعا جات خالیه. دوستان شوخی کردند تو هم اینقدر زود نرنج. اکثر بچه های دیجیاتو چه کسانی که باهات موافقن و چه افرادی که طرز فکرت را قبول ندارند دوستت دارند. خود من خیلی از مطالبت استفاده می کنم.

    • SAEED DASTMARD

      راست میگه سهیل تو رو به این نظر قسم بیا و نظر بده.

      • طــــــــــــــــــــــــــــوسي

        تو سايت رسمي مايكروسافت خبر اين ماجرارو گذاشتن
        ديوان گردي : من از ديجياتو نااميد شدم !!
        نادلا هم واكنش نشون داده وگفته براي كاربران ديجياتو متاسفم

مطالب پیشنهادی