دوبی با برف به استقبال کریسمس می رود
برف یکی از آن مواردی است که به هیچ وجه نمی توان انتظار آن را در شهری مثل دوبی داشت. دما در این شهر در تابستان به ۴۰ درجه و در زمستان نیز به حداقل ...
برف یکی از آن مواردی است که به هیچ وجه نمی توان انتظار آن را در شهری مثل دوبی داشت. دما در این شهر در تابستان به ۴۰ درجه و در زمستان نیز به حداقل ۱۲ درجه می رسد و هوا هرگز آنقدر سرد نمی شود که شهروندان شاهد نعمتی همچون برف باشند.
اما این موضوع دلیلی شده است تا یک گروه آلمانی دست به کار شده و یکی دیگر از عجایب را در دوبی خلق نماید. دوبی که همواره پذیرای رویدادهایی نامتعارف، همچون فروشگاهی در زیر آب است، این بار آماده می شود تا برف مصنوعی در خیابان های خود را به نمایش بگذارد.
بر اساس طرحی که به مناسبت کریسمس پیاده سازی شده، محققین آلمانی در سطح خیابان های جزیره ای خاص از دوبی، دستگاه های برف ساز را کار گذاشته اند تا با کمک آن ها، بارش برف را شبیه سازی کنند. اما چالش اصلی زمانی است که برف بر روی زمین می نشیند.
این گروه آلمانی با استفاده از لوله های زیرزمینی، دمای خیابان ها را پایین آورده و به ماندگاری برف کمک می کنند. اما در نهایت زمانی که برف های باریده شده آب می شوند، سیستمی که در سطح خیابان ها قرار دارد، آب را مجدد جمع می کند و آن را به برف تبدیل می نماید.
این گروه آلمانی هم اکنون موفق شده اند تا یک آدم برفی را با این تکنیک ایجاد نموده و آن را در گرمای طاقت فرسای دوبی، سر پا نگه دارند. به لطف پیشرفت تکنولوژی، اکنون لمس گرما برای آدم برفی ها آرزو به حساب نمی آید.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
جلل خالق!
پول چکار که نمی کند!!
حالا برین سرموضوع علم بهتراست یا ثروت؟
بعضی چیزاها رو واقعا با پول نمیشه خرید یه کویر که با پول همه لدتهای طبیعی رو بصورت مصنوعی درست کردند
خوشحالم که برف واقعی و سردی زمستون رو بصورت طبیعی میتونیم ببینیم و حس کنیم
ولی وقتی فکر میکنم اگه این کشور مسولین با عرضه ای داشت
با دنیا سر جنگ و ناسازگاری نداشت
و همش شعار نمیدادن
الان باید سروری میکردیم
یک کشور عربی و مثلا اسلامی!!! میاد واسه کریسمس این کارارو میکنه!
پول چیکار که نمیگنه
ما كه برف نخواستيم
اى كاش آلودگى هواى اهواز و اصفهان و ديگر مانطق كنترل كنند و اونو كاهش بدن
ما برف نخواستیم یه فکری به حال آلودگی هوای شهر اهواز و بارون های اسیدی که هنوز نمیدونن منشا اونا چی هستن بکنن برف پیشکش :)
پول باشه میشه هرررررررررررررررکاری کرددددددد.
دبی است دیگر مدینة العجایب