ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کیم دات کام به زودی یک سرویس تماس ویدیوی کاملاً انکریپت شده راه اندازی می کند

VentureBeat در گزارشی آورده که کیم دات کام قصد دارد به زودی از طریق کمپانی معروفش یعنی مگا یک سرویس تماس ویدئویی کاملاً امن و تماماً انکریپت شده را راه اندازی نماید. خود کیم نیز ...

رضا مقدری
رضا مقدری منتشر شده در ۸ دی ۱۳۹۳  |  ۱۳:۰۷

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

VentureBeat در گزارشی آورده که کیم دات کام قصد دارد به زودی از طریق کمپانی معروفش یعنی مگا یک سرویس تماس ویدئویی کاملاً امن و تماماً انکریپت شده را راه اندازی نماید. خود کیم نیز در توییتی که ساعاتی پیش منتشر کرد این موضوع را مورد تائید قرار داد و گفت وقتش رسیده تا با اسکایپ خداحافظی کنیم.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

kimdotcom

با توجه به شهرت دات کام در راه اندازی سرویس های به اشتراک گذاری فایل مانند مگا آپلود و البته پس از آن مگا می توان انتظار داشت سرویس جدیدی که قرار است شروع به کار نماید امکان تبادل فایل ایمن مابین کاربران را نیز به سادگی فراهم آورد.

کمپانی مگا و مدیر عاملش معتقد هستند که سرویس های راه اندازی شده توسط کمپانی های ساکن در ایالات متحده قادر به تامین امنیت و حفظ حریم خصوصی کاربرانشان نیستند و البته فشار های حکومتی نیز عاملی دیگریست که سبب می گردد آنها مجبور شوند اطلاعات خدمات گیرندگان را در اختیار نهادهای امنیتی قرار دهند.

کیم قبلاً و در ماه فوریه هم اشاره کرده بود کمپانیش مگا قصد دارد مجموعه ای از سرویس های ایمن ایمیل، چت و ویدئو را به کاربران ارائه نماید و اکنون باید منتظر بمانیم تا زمان راه اندازی و ارائه ی خدمات تماس ویدئویی پیش تر اشاره شده مشخص گردد.

چنانچه این سرویس قصد رقابت با اسکایپ را داشته باشد مسلماً باید برخی از امکانات مشابه اش را که در نمونه ی آمریکایی شامل هزینه می شوند را به صورت رایگان ارائه نماید تا بتواند هر چه سریعتر قشر گسترده ای از کاربران را به خود جلب کند و البته با توجه به تصمیم گیری های عجیب کیم دات کام ابداً ارائه ی خدمات رایگانی که تا به حال مرسوم نبوده است مسئله ی عجیبی نخواهد بود.

گمان می رود سرویس جدید مورد بحث بر مبنای وب ارائه گردد و کاربران برای بهره گیری از آن نیازمند یکی از مرورگرهای مرسوم اینترنتی باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • pooya

    اقای دات کتم خیلی آدم پیچیده ای هست.به عنوان یه متخصص کامپیوتر میگم که خیلی ذهن قوی داره و چیزای خوبی میسازه
    مثالش سایت megaupload که چند وقت پیش ساخته بود

  • منصور

    کیم سابقه خوبی توی این زمینه داره و همین الآن سایت مگا یکی از بهترین نمونه‌هاست که از انکودینگ یک‌طرفه استفاده می‌کنه
    هیچ شکی نیست که مگا، با هدف کسب درآمد بیش‌تر و برای مصونیت قانونی خود کیم اقدام به انکریپت اطلاعات می‌کنه اما بهیچ‌وجه نمیشه منکر امنیت بالایی که برای کاربرهاش به ارمغان میآره شد.

    در مورد سوریس ویدئویی فکر نمی‌کنم مواردی که اسکایپ بابتشون هزینه دریافت می‌کنه‌رو بخواد رایگان ارایه بده، چون اسکایپ بعد از این‌که به تملک مایکروسافت دراومد امکاناتی مثل Desktop Sharing و Group video conference رو هم رایگان کرد و در حال حاضر راه‌های کسب درآمدش شامل تبلیغات و همچنین تماس با شبکه‌های کلاسیک تلفن (سلولی و رومیزی) هستند.

    البته از لحاظ امنیتی بدون شک می‌تونه مانور خوبی بده و اگر از روش‌های انکریپشن یک‌طرفه استفاده کنه و امنیتش برای کاربران محرز بشه، بدون شک طرفدارهای زیادی پیدا خواهد کرد.

    متأسفانه اسکایپ بعد از اینکه به مایکروسافت پیوست، امنیتش بشدت پایین اومده و هیچ اطلاعاتی رو کد نمی‌کنه و بارها شاهد این بودیم که اطلاعات شنود و بررسی میشن (باحتمال خیلی قوی توسط نیروهای انسانی و با کمک فـیـلـتـرهای هوشمند) جوری که بارها شنیدیم و دیدیم که لینک‌های ارسالی قبل از رسیدن به طرف مقابل، کلیک شدند و ارتباط هم کلا از سرورهای اسکایپ عبور می‌کنه در حالیکه پیش از این ارتباط بصورت p2p برقرار می‌شد و سرورها فقط کار اتصال اولیه و احراز هویت رو انجام میدادن.

    تحت وب بودن هم بنظر من با وجود پتانسیل بالای زبان‌های تحت وب و قدرت براوزرهای امروزی، یک مزیت خیلی خوبه چون کاربرها از هر سیستم عامل و هر دیوایسی که استفاده کنند، مشکل عدم سازگاری رو دیگه تجربه نمی‌کنند (من میخوام با دوستام که کامپیوتر ویندوزی دارند از طریق اسکایپ صحبت کنم خصوصا توی کنفرانس‌ها به مشکل می‌خورم)

  • حامد سپهر

    اینکه ورشکست شده بود!

    ولی دمش گرم از رو نمیره :D بازم سرویس جدید ارائه میده...

  • M7MX

    امنیت !
    شوخیش هم در شرایط فعلی قشنگ نیست!!
    دلشون خوشخ!!! کی هم دارن دربارش حرف میزنند !!اون هم حالا که در آستانه جنگ جهانی سایبری هستیم !
    اولین جنگ جهانی سایبری را تسلیت میگم به همگی!!
    من هم هک شدم رفت...
    امیوارم مغزتون هیچوقت هک نشه...

  • Divan Greedy

    ایشون اولین کسی بود که روش امنیتی تایید دو مرحله ای رو بوجود اورد ، خیلی ادم باحالیه ، مخصوصن با اون قراردادش برای ازادسازی Xbox live
    --------
    دارم ces 2009 Microsoft رو می بینیم چه قدر چیزای جالبی معرفی شدن ، windows 7 beta تازه می خواد بیاد بیرون ، راجب به بعضی از قابلیت ها و سرویس های مایکروسافت اصلن نمی دونستم

    • فرشاد

      تا جای من میدونم کربراس
      (Kerberos Authentication for Microsoft)
      برای اولین بار تایید دو مرحله ای را مطرح کرد بعد IEEE تایید کرد حالا
      البته تو ویکی چیزی ندیدم ولی حتم دارم ایشون هم نبود
      https://en.wikipedia.org/wiki/Two_factor_authentication
      چون مخترع توکن RAS هست و ایشون هرگز کارمند اونجا نبوده و نیست و ....

      • Divan Greedy

        انتظار نداری که بگن مخترعش ایشون بوده ، ایشون از طرف امریکا تحت تعقیبه ، چند وقت پیش گفته بود من اینو از قبل اجرا می کردم حالا کمپانی های امریکا اومدن از من تقلید کردن اما گفت خوشحالم که امنیتشونو بیشتر کردن

        • فرشاد

          البته ایشون بعد از راه اندازی سایت مگا... تحت پیگرد یا تعقیب یا ...بود
          این قضیه که من میگم از زمان ویندوز ان تی 2000 به بعد...
          بگزریم مهم اینکه کارای خوبش بیشتر بوده یا ....

          • Divan Greedy

            تایید دو مرحله ای یه چیز کاملن نو و جدیده ، مثلن شماره تلفنتو می پرسه بعد اگه درست بزنی بهت یه زنگ یا sms می فرسته و کد رو بهت می ده بعد کد رو وارد می کنی و تمام ، این تازه ممکنه یکی دو سال وارد محصولات مایکروسافت شده باشه

  • F@RZ@D

    برید دربارش تحقیق کنید خیلی آدم باحالیه :D :)

  • Emiliano

    کی می خواد امنیت ایجاد کنه طرف خودش ناقض قوانین

    • Divan Greedy

      باید ببینی قانون رو چه کسی با چه هدفی درست کرده / اگر سرویسی مثل مگا اپلود یا کلن تورنت نبود الان فیلمی رو باید می خریدی با قیمت 100 دلار ، یا افیس مایکروسافت می خریدی 500 دلار ، تورنت به کاهش قیمت ها خیلی کمک کرد ، مانفیست هکر رو بخون متوجه منظورم می شی

      • سهیل

        شهریار کجایی. بیا ببین ملت دارن چی میگن

      • Emiliano

        گرفتم داداش

مطالب پیشنهادی