ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت مشغول ساخت اینترنت اکسپلورری بهتر با نامی جدید است

مایکروسافت وعده تغییری بنیادی را برای مرورگرش اینترنت اکسپلورر در نسخه بعدی سیستم عاملش (ویندوز ۱۰) داده بود. اما به نظر می رسد کار از تغییر بنیادی هم فراتر رفته و مایکروسافت حتی تصمیم دارد ...

امیر صادقپور
امیر صادقپور منتشر شده در ۹ دی ۱۳۹۳  |  ۰۷:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

مایکروسافت وعده تغییری بنیادی را برای مرورگرش اینترنت اکسپلورر در نسخه بعدی سیستم عاملش (ویندوز ۱۰) داده بود. اما به نظر می رسد کار از تغییر بنیادی هم فراتر رفته و مایکروسافت حتی تصمیم دارد نام مرورگرش را نیز تغییر دهد.

سایت ZDNet اعلام کرده که بر اساس گفته های منابعش، مایکروسافت قصد دارد در ویندوز ۱۰ مرورگری جدید با نام Spartan را جایگزین اینترنت اکسپلورر کند. در این مرورگر از موتور اختصاصی رندر اینترنت اکسپلورر و موتور جاوااسکریپت آن استفاده می شود، اما قابلیت های سایر مرورگرهای مدرن مانند پشتیبانی از افزونه ها به آن اضافه خواهند شد.

در ادامه با دیجیاتو باشید.

البته به نظر می رسد حداقل در نسخه دسکتاپ ویندوز ۱۰، اینترنت اکسپلورر ۱۱ به همراه اسپارتان ظاهر شوند. و در نسخه موبایل یا تبلت از ویندوز ۱۰ تنها اسپارتان به کاربران عرضه شود.

به هر حال مایکروسافت در ۲۱ ژانویه که زمان معرفی سری بعدی امکانات جدید ویندوز ۱۰ است، به صورت رسمی وجود یا عدم وجود این مرورگر تازه را تایید یا تکذیب خواهد کرد. اما تا پیش از آن نمی توان مطمئن بود که -در صورت وجود- این مرورگر، نسخه ای از آن برای گذراندن دوره آزمایشی به کاربران نسخه تکنیکال پریویوی ویندوز ۱۰ تحویل شود یا خیر.

سوال دیگری که در این خصوص پیش می آید امکان عرضه این مرورگر به کاربران سایر سیستم عامل هاست. کماکان مشخص نیست که آیا مایکروسافت قصد دارد مانند کروم و فایرفاکس مرورگری تازه را برای کاربران اندروید، iOS و همچنین لینوکس و مک عرضه کند؟

برای دانستن پاسخ این سوالات باید حداقل تا مراسم بعدی مایکروسافت در نیمه دوم ژانویه ۲۰۱۵ منتظر ماند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (23 مورد)
  • Adrian

    دروغ که نیست ویندوز هم که فقط یه دزدیه یه دزدی بیشتر نیس . دزدی از os x اون زمان ...
    هرکمپانی با مایکروسافت متحد شد به نحوی به خاک سیاه نشست
    ویندوز به اندازه ایی بهینه سازیایه نرم افزاریش اشغاله که هرسیستم دسکتاپی عمر مفیدش که بتونه به همه بازیا جواب بده بترکه بترکه یه ساله
    فقط با این حال میکنم این همه اپل رو مسخره میکنه . اپل هیچی بهش نمیگه که نشون میده دری وری هاش ذره ایی ارزش ندارن واسه اپل ...
    اینقدر هم ادعای ساپورت نرم افزاریش میاد 2520 رو دیدیم
    یه مدت یه 1320 داشتم تمام نسخه اپدیت هاشو باید با اکانت دولوپری بگیری هخخخخخخ

    چهارتا چسچر موشن انداخته رو ویندوز 10 شرفمون رو برد اینقد تبلیغ کرد
    کامل تر از تاچ پد یا ترک پد اپل ندیدم تا حالا ولی اندازه این ادعاش نمیاد

  • Adrian

    مایکروسافت فقط داره دست و پا میزنه ... حالا ویندوزش یه چیزی
    ولی ویندوزفون نه . نمیگم بده ها همه چیش خوبه همه چیش
    ولی وقتی به فکر افتاد که Ios و اندروید حکمرانی های مطلقشونو بنا کردن
    شاید بتونه به یه قسمتی از سهم اونا برسه ولی بالاتر امکان نداره
    مایکروسافت دهنش بیشتر از عقلش کار میکنه بجای اینکه بیاد ویندوز ماورا باگ خودشو ردیف کنه اومده مک بوک هارو مسخره میکنه
    واقعا خیلی خیلی ابله اگه فک کنه هیچ کمپانی دیگه ایی مثل سرفیس رو نمیتونن بزنن
    حالام خودشو مسخره کرده اسپارتان و این دری وری ها
    کمپانی به خوبی نوکیا رو قربانی ویندوزفون خودش کرد . که برنامه های سیمبین از ویندوزفون انصافا کاربردی ترن
    قضاوت با خودتونه سر تعصب حرف نزنید به دلایلم فک کنید بعد منفی بدین

  • KOROSHKKUNITED

    IE بد نام شد وگرنه سریعترین و سبکترین مرورگر موجوده فقط یکم ظاهرش بده و اکستنشن استور نداره..

  • سهیل

    شعر مورد علاقه مایکروسافت: ناگهان چه زود دیر می شود!

    • Divan Greedy

      ؟؟؟؟؟؟ می دونی IE ماله چند ساله پیشه ، می دونی چقدر رقیب داشت اما تنها مرورگر وب بود و هست که 60 درصد بازار رو در اختیار داره

      • سهیل

        این انتخاب واحد است که IE را زنده نگه داشته است. واقعا در مقابل فایرفاکس حرفی برای گفتن نداره. گفتین این نسخه آخرش بهتر شده دانلود کردم، همچنان مشکلات قبل را داره. تو اندروید و آی او اس هم که ول معطله. حالا شما چندتا از محاسنش را بگو. معایب:
        1- سنگین
        2- امنیت پایین
        3- ضعف در افزونه ها و گسترش

        • محمد

          اینترنت اکسپلورر بسیار سبکتر از بقیه‌ی مرورگرهاست. مخصوصا از فایرفاکس. در حین کار هم که میزان استفاده از منابع سیستم در برابر مرورگرهای دیگه بسیار پایینه.
          سرعت باز و بسته شدن مرورگر به شدت عالیه.
          نیازی به نرم‌افزارها و وب‌سایت‌های تست مختلف نیست که متوجه بشی چقدر عالی پیج ها رو رندر میکنه. دقیقا مشابه کروم.
          نه تنها کمتر از بقیه از منابع سیستم استفاده میکنه بلکه بهتر هم هست در این زمینه. کافیه از طریق نرم‌افزارهای تستر مخصوص گرافیک انیمیشن‌های HTML5 رو باهاش رندر کنی.
          یکی از بهترین و کاربردیترین ابزارهای development رو داره. به شدت کامله. خیلی از امکاناتی که الآن توی کروم هست قبلا توی IE بوده. چون خیلی از حرفه‌ای ها از IE استفاده نمیکنن معمولا دیده نمیشه اما گوگل و موزیلا میبینن و یاد میگیرن.

          IE مشکلات زیاد داره. اونقدر که خود من هم ازش استفاده نمیکنم. اما به هیچ عنوان مرورگر ضعیفی نیست. و به نظرم واقعا برای ۶۰٪ کاربرای وب که استفاده‌ی حرفه‌ای ندارن کافیه.

        • Divan Greedy

          امنیت پایین توی 8 درست بود ، اما الان یه مشکل امنیتی برای 10 و 11 بگو / نسخه اخرش 11 از 8 عبور کرد و شد پر استفاده کردن نسخه مرورگر

          • kamyab98

            اولا هرکی سهمش بیشتر باشه دلیل بر بهتر بودنش نیست
            عامه ی مردم از ویندوز استفاده میکنن و برای استفاده از اینترتشون نیازی به نصب بروزر دیگه ندارن
            دوما درسته سایت دوم قدیمیه ولی خودم گفتم تو ۱۱ پشتیبانی بهتر شده ولی در مورد HTML5 چی؟! ضعیف ترین بروز مطرح بوده
            و البته مشکلات دیگری مثل ساپورت نکردن پلاگین و نداشتن بخش درست حسابی برای طراح های وب چی؟!

          • Divan Greedy

            زمان معلوم کرده با قضیه فایرفوکس رو مترو و یا بیشتر شدن کاربرای IE بعد از ویندوز 8 / من از افزونه ها استفاده نمی کنم خیلی رو اعصابن اما مطمئنن پشتیبانی از افزونه ها می تونه خیلی خوب باشه برای اون کسانی که دوست دارن که این اسپارتان کارشونو راه می ندازه

          • Divan Greedy

            در جواب به کامیاب اون سایتی که برای css3 گذاشتی کلن نا معتبره و قدیمی ، چرا IE 11 توش نیست ؟؟؟ اگر اینقدر بد بود که شما می گید اینقدر کابر نداشت ، نسخه مترو پرسرعته ، IE سال ها همش یه خط صاف بوده و یخورده پیشرفت مخصوصن از زمان ویندوز 8 خیلی سهمش بالاتر رفته ، یه بار به زیر 50 درصد رسید اما دوباره رسید به 60 درصد / فایرفوکس با این که روی محصولات دیگه هم هست اما هی درصدش کم می شه

          • سهیل

            مسئله امنیت و سبکی سنجیدنش سخته. من رو 11 بهبود قابل توجه ندیدم. بهتر شده بود اما هنوز فایرفاکس را ترجیح میدم. اما باز هم نمی تونم بگم حرف تو اشتباهه. زمان معلوم می کنه. علاوه بر اون مشکل افزونه ها و استور قوی همچنان مشکل خیلی بزرگیه. (افزونه یا Extention)

          • kamyab98

            من بار ها گفتم بازم میگم IE یکی بدترین محصولات ماکروسافت بوده و هست شما یه نگاه به پشتیبانی از HTML 5 بنداز
            https://html5test.com/results/desktop.html
            کروم ۳۶٪ بهتر عمل کرده
            و البته این هم پشتیبانی از CSS3
            http://fmbip.com/litmus/
            البته تو CSS 3 نسخه ۱۱ پیشرفت قابل توجهی داشته ولی هنوز از کروم عقب تره مثلا ساپورت یه سری چیزا به IE11 اضافه شده که از کروم ۱۱ بوده

        • Divan Greedy

          فایرفوکس که می گی اومد برای ویندوز 8 نسخه مترو بزنه اینقدر بتا تستر براش کم بود که کلن کنسلش کرد ، IE 10و 11 سرعتشون خیلی بالاست ، باتری رو بهتر نگه می دارن و البته هیچی بهتر از نسخه مترو IE نمی شه که واقعن روون و عالیه ، همه شرکت ها مرورگر خودشونو به صورت پیشفرض رو محصولاتشون قرار می دن نه فقط مایکروسافت انتظار نداری که chrome رو به عنوان مرورگر پیش فرض ویندوز بزاره درسته ؟؟؟ چون نسخه اندرویید و ios نداره پس بده ؟؟ ندیدم کسی از نسخه وین فون و ایکس باکسش چیز بدی بگه

  • Benzin

    ولی اگه اسمش رو بذاره اسپارتان، بساط جوک و ترول و meme براش ردیفه!!!
    مثل فیلم (منحوس) 300:

    THIS IS SPARTA!!!

  • Benzin

    کاش یه اسم بهتر انتخاب کنه...

    مگه این که مثل اسپارت ها بخواد بقیه مرورگر ها رو به خاک و خون بکشه...

  • جزقاله

    خوب اينجوري سايت گلستان شايد از Ie بكشه بيرون !! هنوز نفهميدم چرا بيخيالش نميشه يا حداقل دسترسيه بقيه مرورگرا رو باز نميكنه ؟

  • Emiliano

    آقا خواهشا بین ساعت های 2 تا 6 صبح نیز خبر بزارین شاید یه بنده خدایی شب کار باشه..یه بخش بامدادی هم داشته باشین

  • Emiliano

    اینترنت اکسپلورر نام سنگینی مثل خود عملکردش که سنگین

    • Divan Greedy

      از کی تا حالا روی اسم های ایرانی محصولات نظر می دن و محصول رو با اسمش می سنجن تو انگلیسی بهش می گن IE در ضمن اگر با نسخه مترو IE کار می کردی هیچ وقت همچین حرفی نمی زدی / فایرفوکس می خواست نسخه مترو بزنه اما اینقدر بتا تستر کم بود کلن نزد چون مردم از IE راضی بودن

  • امیرحسین

    خدايي مگه هيلو و بازي ه كه بزاره اسپارتان!يهو شمار گذاريش هم اينجوري كنه:
    Spartan IV-Spartan V
    ببينيم چي ميشه.

    • Divan Greedy

      اما جالب می شه کلن هر چیزی که به halo ربط پیدا کنه یه محصول عالی می شه

    • امیرحسین

      البته اسم رمزه. :)

مطالب پیشنهادی