ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

بحران مالی آمازون ۷.۴ میلیارد دلار از دارایی های شخصی جف بزوس کاسته است

آمازون این روز ها حال و روز چندان خوبی ندارد و این موضوع شاید بیش از همه بر روی سرمایه جف بزوس تاثیر گذاشته باشد. غول دنیای تجارت الکترونیک، در ۲۰۱۴ یکی از سیاه ترین سال ...

مانی قاسمی
مانی قاسمی منتشر شده در ۱۲ دی ۱۳۹۳  |  ۱۳:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

آمازون این روز ها حال و روز چندان خوبی ندارد و این موضوع شاید بیش از همه بر روی سرمایه جف بزوس تاثیر گذاشته باشد.

غول دنیای تجارت الکترونیک، در ۲۰۱۴ یکی از سیاه ترین سال های مالی خود را پشت سر گذاشت. در این زمان ارزش سهام آمازون بیش از ۲۲ درصد افت را تجربه کرد تا بدین ترتیب سرمایه گذاران، انگشت اتهام را به سوی بزوس نشانه روند.

اما واقعیت این است که یکی از بزرگترین قربانیان افت سهام آمازون، شخص بزوس است. مدیرعامل و مؤسس این شرکت، هم اکنون ۱۸.۳ درصد از سهام آمازون را در اختیار دارد؛ سهامی که کاهش ارزش آن، ۷.۴ میلیارد دلار از دارایی های بزوس کم کرده است.

آمازون در سال گذشته موبایل Fire را تولید و به بازار عرضه کرد. این دستگاه برخلاف پیش بینی های بزوس، نتوانست موفقیت چشم گیری را به دست بیاورد و عدم استقبال کاربران از آن، آمازون رو در سراشیبی سقوط قرار داد. سقوطی که باعث شد سومین فصل مالی ۲۰۱۴، بدترین تراز آمازون در ۱۴ سال گذشته لقب گیرد.

با این حال هنوز برخی از سرمایه گذاران به موفقیت آمازون در سال های آینده خوش بین هستند. این افراد معتقدند که در سال های پیش رو تجارت پردازش اطلاعات بر روی ابر ها (Cloud Computing) رشد چشم گیری خواهد داشت و پیش رو آمازون در این صنعت، در آن زمان به بهره برداری مالی خواهد رسید. Amazon Web Services یا AWS نام بخش پردازش ابری آمازون است که هم اکنون خدماتی را به استارتاپ ها و سازمان ها ارائه می دهد.

آمازون پیش از این و در سال ۲۰۰۰ با افت ۸۰ درصدی سهامش مواجه گشته بود، اما درست در زمانی که همگان انتظار ورشکستگی این مجموعه را داشتند، بزوس توانست کشتی خود را به سواحل آرامش هدایت کند. حال سؤالی که مطرح می شود این است که آیا باز هم سرمایه گذاران می توانند به بزوس اطمینان کنند یا خیر؟

به هر ترتیب نباید فراموش کرد که سهام بزوس در آمازون اکنون بالغ بر ۲۶.۱ میلیارد دلار ارزش دارد و قطعا خود او هم دوست ندارد با اتخاذ تصمیماتی غلط، از داراییش بکاهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • TROOL

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • امیرحسین

    يادمه گوگل گفته بود تنها رقيب ما آمازونه و مايكروسافت عددي براي ما نيست.
    اينم از رقباتون. :)
    مشكلي كه آمازون داره اينكه ميخواد حتماً يه محصولي موفق بشه،شايد خوب اصلاً اقبالي نيست،باز خورد ها رو بهتر جمع كنه و محصولي بي نقص تر بده،از طرفي من خودم به شخصه خيلي خوشم نمياد پشت گوشي و تبلتم نوشته باشه آمازون،اسم يه فروشگاه اينترنتي!

  • سید امیر

    AWS فوق العاده است ...
    ولی نمی دونم چرا باید Firebase که واقعا بی فایده تر از AWS هست باید معروف بشه!!! (فقط به خاطر این که گوگل خریدتش)
    با AWS می تونی تا یک ترابایت حجم هر فایل روی یه هاست بی نهایت ارسال داشته باشی، مدیریت کامل دیتابیس در اختیارت هست و در نهایت دومین روی اون سوار کنی!!!
    اگه با انگولار براش وب نویسی کنی کار جالبی از آب درمیاد
    بعد از یاد گرفتن ۲۰ زبان برنامه نویسی و ترجمه چند کتاب مرجع تازه به این رسیدم که فقط وقت تلف کردم... باید فقط جاوا و جاوااسکریپت یاد بگیرید حتی روبی و روبی ان ریلز هم تا چند وقت دیگه خیلی کم کاربرد میشه!!! البته فکر میکنم

  • Moh7n

    از قیافش کاملا واضحه چ رقم بالاییه O_O

    ب زامبی تبدیل شده ‎:D

  • omid3963

    سگ صورت که میگن همینه!
    (شوخی)
    :)

  • omid3963

    :)

  • techzist.ir

    به نظر من دیگه امازون نمیتونه توی تجارت الکترونیک پیشرفنه زیادی بکنه چون الان دیگه توی هر کشوری چند تا سایت هست که انواع و اقسام اجناس را در کمترین زمان ممکن در اختیار مردم قرار میدن
    و دیگه مشکلات خرید مثل خرید کارتهای ویزا و پی پال رو نداره نمومش سایت هایی مثل دیجی کالا یا 5040 هست.

  • امید

    به پول ما سهامش میشه
    91,000,000,000,000 تومان
    من هیچی برای گفتن ندارم :)
    دلاری 3500 حساب کردم :)

  • داریوش

    قیافه یارو رو!خخخخ
    ----------------------------------------------------------------
    بابا دیجیاتو این اپ سایت رو یه آپدیتی بکن و امکان ورود به حساب رو هم بهش اضافه کن. اصلا خیلی ضد حاله!

  • کارگردان

    خیلی پوله !!!!!!!!
    بعد ما با هزارتا بدبختی چهارمیلیارد دلار قسطی داریم می گیریم...
    اینو گفتم که ارزش اون پول مشخص بشه...
    خیلی مقایسه های دیگه میشه کرد ولی اینجا جاش نیست...

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی