ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آی فون مینی
تکنولوژی

آیا ساخت آی فون مینی حقیقت دارد؟

در سالی که گذشت، حتی اپل هم به رقابت «نمایشگرهای غول پیکر» پیوست و تلفن هوشمند جدید خود به نام آی فون 6 را همراه با یک نمایشگر 4.7 اینچی عرضه کرد و کمی بعد ...

Maryam Mousavi
Maryam Mousavi منتشر شده در ۱۳ دی ۱۳۹۳  |  ۱۵:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

در سالی که گذشت، حتی اپل هم به رقابت «نمایشگرهای غول پیکر» پیوست و تلفن هوشمند جدید خود به نام آی فون 6 را همراه با یک نمایشگر 4.7 اینچی عرضه کرد و کمی بعد هم فبلت خود با نام iPhone 6 Plus را به مجموعه محصولات تولیدی اش افزود.

این تغییر، بازخورد بسیار مثبتی را از سوی کاربران دریافت کرد و چهار ماه پس از این رونمایی، میزان فروش این دو اسمارت فون درست مانند روزهای نخستش است و حتی رکورد فعالسازی در کریسمس را هم شکست.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

با این حال، گروهی از کاربران (که البته اقلیت آنها را تشکیل می دهند) و مشتاقان محصولات اپل هم هستند که نمایشگرهای 4 اینچی آی فون 5 و آی فون 5s را ترجیح می دهند.

دلیل این گروه از کاربران هم این است که تلفن های کوچک تر راحت تر در جیب جای می گیرند و به راحتی می توان با یک دست با آنها کار کرد، به علاوه چک کردن ایمیل ها، رسانه های اجتماعی و چت در فضای آنلاین نیز از طریق نمایشگرهای کوچک آنها امکان پذیر است.

با عرضه آی فون جدید، پرسشی که در ذهن بسیاری به وجود می آید این است که آیا اپل پرونده تولید اسمارت فون های کوچک را به کلی بسته است؟

باید بگوییم که احتمالا اینگونه نیست و شایعات حکایت از آن دارد که این کمپانی در حال برنامه ریزی برای رونمایی از نسخه مینی پرچمدار بی رقیب خود در سال جدید است.

احتمال می رود که این مجصول آی فون 6 مینی یا 6s نام داشته باشد. نخستین بار، شایعه عرضه یک گوشی با نمایشگر کوچک تر حدودا 10 روز پیش منتشر شد و تیموتی آرکوری از شرکت Cowen and Company یادداشتی را برای سرمایه گذاران این شرکت ارسال کرد و در آن از برنامه های اپل برای عرضه احتمالی آی فون مینی خبر داد.

حالا گزارشی از یک شرکت سرمایه گذاری آمریکایی به نام Zacks Elquity Research منتشر شده که در آن از یک اسمارت فون جدید به نام آی فون مینی نام برده شده که قرار است در سال 2015 وارد بازار شود. اما این همه خبر نیست و گفته می شود که این محصول به مراتب از اسمارت فون های فعلی اپل ارزان تر است.

در حال حاضر ارزان ترین آی فون تولیدی اپل 5c نام دارد که قیمت نسخه بدون سیم کارت آن برابر با 450 دلار است که باز هم نسبت به مجصولات اندرویدی موجود در بازار بالاست.

بنابراین نمی توان انتظار داشت که این کمپانی یک محصول جدید با نام مینی و قیمتی پایین تر از مبلغ ذکر شده را عرضه کند. البته شایعات حکایت از آن دارد که این اسمارت فون احتمالا مجهز به سخت افزار ارزان قیمت تری خواهد بود تا اپل بتواند آن را با قیمت پایین تر وارد بازار نماید.

فروش بالای آی فون 6 نشان داد که اپل برای تسخیر بازار نیازی به عرضه یک اسمارت فون ارزان قیمت تر ندارد و از طرفی، علاقه مندی برخی از مشتریان اپل به تلفن هایی با صفحه نمایش کوچک تر لزوما به معنای این نیست که با خرید یک محصول ضعیف تر مشکلی نداشته باشند.

اما نکته قابل باور در مورد این شایعه آن است که اپل احتمالا به نگه داشتن سری اسمارت فون های 4 اینچی خود فکر می کند و قصد کنار گذاشتن این محصولات را ندارد، با این حال مشخص نیست که عرضه یک محصول قابل حمل تر از سوی اپل چه زمانی رخ خواهد داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (58 مورد)
  • TROOL

    عالی بود مثه همیشه مرسی.

  • میرحامد

    نباید از واژه مینی استفاده کنن محصولشونو بدبخت میکنه مثلا بذارن 6v یا همچین چیزی، من آیفون ندارم ولی پولشویی داشتم حتما داشتم، دید اپلیا اکثرا کمال گراس واژه مینی خوششون نمیاد، و ضمنا تقلید از سامسونگه

  • atrin_salehi

    به نظرم به جای 6پلاس ایفون 4اینچی میزد بهتر بود که از اون طرفم به فروش ایپد مینی صدمه وارد نمیشد

  • امین

    متن دیجیاتو یه طرف متن نظرات هم یه طرف من دیگه میام اول نظراتو میخونم بعد میرم مطلب دیجیاتو رو میخونم اولین باره بعد از سالها توی سایت فناوری ثبت نام کردم از زمان نارنجی خدابیامرز فقط میخوندم اولین نظرمه بحث نمیکنم ایشالا سری بعدی جبران میکنم

  • SAEED DASTMARD

    نسخه مینی یا کامپکت اگه قیمتش زیاد باشه نمی صرفه.

  • iPooya

    اين جمله خيلي باحال بود !
    'دلیل این گروه از کاربران هم این است که تلفن های کوچک تر راحت تر در جیب جای می گیرند'

    راحت تو جيب جا ميشه!

    • میطی

      یاد جی ال ایکس افتادم... بنده خدا رو چقد مسخره کردیم. نگو حق داشته.

  • amir

    بازگشت همه به سوی راحت در جیب جا شدن است ....

    ( جی ال ایکس تکنولوژی فردا )

  • میطی

    اوضاع طوری شده که دیجیاتو و باقی اپلی‌ها یه طرف وایسادن و مایکروسافتی‌ها و مخالفای اپل یه طرف دیگه...
    حداقل نویسنده‌های سایت می‌تونن به این قضیه دامن نزنن و مطالب بی‌طرفانه‌تری پست کنن.

    • Amir_Ali

      اپلیا به هم مثبت میدن به بقیه منفی
      کلأ مهم نیست طرف چی بگه

  • فرشاد

    آقایون گرو کشی نکنید تو هر پست مناسب همون باید کامنت گداشت حالا بعضی سوالات یا صحبتهای نا مربوط همیشه بوده خوب هم هست اما گروکشی از پست های قبلی فقط فضای سایت به هم می ریزه

  • Amir_Ali

    یارو اومد تو فروشگاه گوشی آیفون 6 پلاسشو با یه ژستو و حالت غرور آمیزی در اورد بد برگشت به فروشنده گفت :
    چجوری میشه با بلوتوث این عکس فرستاد؟
    !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • iPooya

      با نصب توييك airblue sharing ! من رو گوشيم دارم

      • اشکان

        حاجی این چه حرکتی بود؟! :/

      • Amir_Ali

        آورین
        ولی بحث من اینه که تو ایران همه بخاطر کلاس اون سیب گاز زده رو میخرن تا برن جلو آینه یه عکس از خودشون بگیرن بعد بزارن تو فیسبوکو لاینو و اینستاگرامو . . .

        • کارگردان

          الان این جمله شما یعنی تمام کسانی که در ایران از آیفون استفاده می کنند بی سواد هستند و می خوان خودنمایی کنند....
          من که نظرسنجی دقیقی از یک منبع معتبر این حرفو نزنه قبول نمی کنم...
          البته احتمالا منظور شما این نبود ولی خوب بهتره نکات ریز رو هم رعایت کنیم تا سوء تفاهم پیش نیاد...
          دیگه حالم داره از خودم بهم می خوره شدم شبیه گشت اشاد |:

          • Amir_Ali

            شما درست میگی
            باید میگفتم اکثر کسایی که اپل میگیرن

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی