نوکیا در ماه نوامبر تقریباً همگان را با معرفی تبلت اندرویدی جدیدی با نام N1 شگفت زده نمود. علت این شگفتی چه بود؟ از آنجایی که نوکیا با مایکروسافت توافق نامه ی بسیار گسترده ای را به امضا رسانده بود و بسیاری از تجهیزات، کارکنان و خطوط تولید خودش را به این شرکت واگذار کرده بود عده ی بسیاری انتظار نداشتند تا این برند فنلاندی به صورت مستقل به ارائه ی یک محصول جدید آن هم در جهت عکس سیاست های شریک تازه اش بپردازد.
نوکیا منطقاً و بر اساس توافقش با مایکروسافت تا سال ۲۰۱۶ مجاز به تولید مستقل محصولی نبود ولی ظاهراً آنها توانستند خلا هایی قانونی را در قرارداد خود بیابند و سپس دست به معرفی گجتی تازه بزنند. تبلت N1 نام نوکیا را یدک می کشد ولی پروسه ی تولیدش در کمپانی چینی Faxconn دنبال می گردد.
در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.
در پی این خبر و اندکی بعد شایعه ای انتشار یافت که خبر از فعالیت نوکیا برای تولید یک تلفن هوشمند اندرویدی موسوم به C1 می داد. تصاویر اولیه ای که از این محصول لو رفتند بسیار بی کیفیت بودند و نمی شد به درستی در مورد آنها قضاوت کرد. همچنین گمانه زنی ها در مورد مشخصات سخت افزاری موبایل جدید فنلاندی ها هم چندان دقیق نبود و صحبت از نمایشگر ۵ اینچی با رزلوشن ۷۲۰P به همراه ۲ گیگابایت حافظه ی رم، ۳۲ گیگابایت حافظه ی داخلی، دوربین اصلی ۸ مگاپیکسلی، دوربین جلویی ۵ مگاپیکسلی و اندروید آب نبات چوبی به میان آمده بود.
امروز اما در بین خبرها اطلاعات و تصاویر بیشتری از نوکیا C1 به بیرون راه یافتند که با آنچه تا پیش از این در مورد این محصول مطرح گشته بود تا حدی تفاوت دارند. در عکس های مورد بحث کماکان می توانیم حضور لانچری مشابه لانچر Z را مشاهده نماییم اما منبعی که این تصاویر را منتشر کرده خبر از مجهز بودن موبایل جدید نوکیا به نمایشگری ۵ اینچی با رزلوشن ۱۰۸۰P داده است.
همچنین این منبع می افزاید محصول مورد بحث از ۳ گیگابایت حافظه ی رم، ۳۲، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ی داخلی، دوربین اصلی ۲۰.۱ مگاپیکسلی، دوربین جلویی ۵ مگاپیکسلی، پردازنده ی ۴ هسته ای اینتل با سرعت پردازش ۲.۸ گیگاهرتز و باتری ۳۱۰۰ میلی امپر ساعتی بهره مند خواهد بود و بر روی آن نیز اندروید نسخه ی ۵.۰ یا همان آب نبات چوبی ارائه گشته است.
گمانه زنی شده که علاوه بر نسخه ی اندرویدی نمونه ی دیگری از همین تلفن هوشمند با دو گیگابایت حافظه ی رم و تحت پلتفرم ویندوز فون هم عرضه خواهد شد.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.


عالی بود مثه همیشه مرسی.
واحد موبایل نوکیا به مایکروسافت فروخته شده نه کل شرکت اقای نویسنده متنتو اصلاح کن
یعنیی کففففففففففففف کردم
طراحی عالی هست دوربین اگه لنز کارل زایس باشه و مثل دوربین های گذشته نوکیا باشه فوق العادس
از طرفی نوکیا میتونه امولد بزنه که امیدورارم تو این گوشی اینطور باشه کیفیت بالاتر از فول اچ دی در این ابعاد بنظرم کاملا اشتباه هست و اصلا قابل درک نیست چون هم پردازش بیشتر داره هم باطری میخوره و از طرفی ما اینتلو داریم که با فرکانس کاری بالاتر و همچنین معماری بهتر ارایه میشه کیفیت نوکیا هم که قابل ستایشه
من خودم سامسونگی هستم اما اگه بنچمارک این گوشی بالاتر از بقیه باشه و امکاناتی مثل nfc و سنسور اینفراد و اثر انگشت را داشته باشه میشه کاملا بی نقص . مشکلی با باطری ندارم پاور باااانک :) فقط امیدوارم نوکیا از رابط کاربری خودش استفاده نکنه چون افتضاحه :( به امید روزی که نوکیا بر گرده دوستان کسی میدونه clear blcak در صفحه نمایش نوکیا چی کار میکنه آیا عملکردی بهتر از super amo led ها داره ؟ ممنووووون
نوکیا که فروخته شد به مایکروسافت .بعدش هم گفت میخواد تو زمینه نرم افزارو نقشه کشی فعالیت کنه .ما که نفهمیدیم این نوکیا کجا میره
حذف نام نوکیا ازمحصولات ویندوزی مایکروسافت وارائه تبلت وگوشی ازطرف نوکیا برخلاف سیاستهای مایکروسافت خبرازیک توافق بین دوشرکت میده که اروم وبی سروصدادارن راهشونو ازهم جدامیکنن....و این برای بازارومصرف کننده خیلی خیلی عالیه
سلام واقعا خبر خوبیه من عاشق نوکیا هستم
پس اون حرفای راجیو سوری چی بود که میگفت نوکیا دیگه گوشی درست نمیکنه!!!!!؟
جه خبر خوشحال كننده اي:))
اينشاله هر جه زودتر بركرده به اوج.
بي صبرانه منتظرم بياد.
اولين مشتريش خودمم ؛))
خیلی عالیه هرچی که باشه برند نوکیا روش باشه مهر تایید هست رو کیفیتش.
نوکیا دوباره با ویندوزفون عالی هست.
ار لومیا جدید نخریدم این گوشی را خواهم خرید.