ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تلفن ثابت آدامس
تکنولوژی

دلیل سخنگوی مخابرات ایران برای افزایش تعرفه ها: میانگین قبوض با قیمت یک آدامس برابر است

سخنگوی شرکت مخابرات درباره درخواست افزایش تعرفه تلفن ثابت و هزینه هایی که نگهداری این خطوط در برابر دارد توضیحاتی ارائه داد. داود زارعیان گفت: در حال حاضر هزینه قبوض به قدری پایین است که ...

حامد قاسمی نراقی
حامد قاسمی نراقی منتشر شده در ۱۳ دی ۱۳۹۳  |  ۱۷:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

سخنگوی شرکت مخابرات درباره درخواست افزایش تعرفه تلفن ثابت و هزینه هایی که نگهداری این خطوط در برابر دارد توضیحاتی ارائه داد.

داود زارعیان گفت: در حال حاضر هزینه قبوض به قدری پایین است که در هردوره برای حدود 5 میلیون مشترک قبض صادر نمی شود بخاطر اینکه هزینه های تهیه، چاپ و ارسال این قبض ها از رقم قابل پرداخت به مراتب بیشتر است.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

وی افزود: 11 سال است که تعرفه های تلفن ثابت نغییر نکرده و با توجه به نظر کارشناسان اقتصادی درباره رشد 200 برابری قیمت ها در این سال ها، لازم است به کمیسیون تنظیم مقررات قیمت های جدید پیشنهاد شود. اکنون هزینه نگهداری هر خط تلفن ثابت 2 تا 3 هزار تومان است.

سخنگوی مخابرات تاکید کرد: طی سال های مذکور، هزینه های آب و برق و همچنین حقوق پرسنل ما چندین برابر شده است که ضمن آن، شاهد افزایش چشم گیر تجهیزات و مخارج نگهداری شبکه نیز بوده ایم ولی هیچ تغییری در نرخ های تلفن ثابت صورت نگرفته است.

او ادامه داد: ما قصد داریم در آینده بر روی خطوط تلفن، علاوه بر عرضه ADSL، تلویزیون اینترنتی را نیز ارائه دهیم که اگر بودجه نوین سازی شبکه از تعرفه ها و قبوض تامین نشود، قادر به انجام چنین کاری نخواهیم بود.

زارعیان گفت: اکنون میانگین مبلغ قبض ها در کشور حدودا با قیمت آدامس برابر است. در حالی که یک آدامس خارجی حدود 5 هزار تومان قیمت دارد، میانگین قبض های تلفن کشور 6 هزار تومان است که این مبلغ در شهرهای بزرگ به 11 تا 12 هزار تومان می رسد.

سخنگوی شرکت مخابرات ایران تاکید کرد: البته ما نیز مانند وزیر محترم، قبول داریم که تورم در بخش ارتباطات نباید مانند سایر حوزه ها باشد، چرا که استفاده مردم از این خدمات به نفع مخابرات و جامعه خواهد بود.

به گفته زارعیان شرکت مخابرات در طرح هم کد سازی تلفن ثابت در سراسر کشور بیش از 200 میلیارد تومان سرمایه گذاری کرد در حالی که در سال گذشته حدود 800 میلیارد تومان از مشترکان خود طلب وصول نشده دارد.

چندی پیش وزیر ارتباطات در جشن هم کد از گران شدن تعرفه تلفن ثابت شهرهای بزرگ حمایت کرده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (40 مورد)
  • bigbang

    اون موقع که دولت قبل مخابراتو فروخت به سپاه باید اعتراض میکردیم-الان اقساطشونو از بابت خرید ندادن پول میخوان میفهمی-شما فکر کردی اونا موقع خرید پول داشتن ؟ نه داداش دارن تازه پس انداز میکنن پوله سازمان خصوصی سازی و بدن

  • TROOL

    عالی بود مثه همیشه مرسی.

  • Mahdi_Mozafarpour

    یکی اونجا نبود توی گوشش بزنه
    بگه آخه مرتیکه
    از 10 یا 15 سال پیش چه تغییری این شبکه خانگی آشغال کرده ؟؟
    جز این شده که مجبور بشین به دستور مجلس هم کدسازی کنین به اسم رفاه برای مردم !!!
    یه خط میخری که حتی به صورت پیشفرض رانژه نیست (برای پیشرفت خیلی عقبیم)
    اصلا بحث رو به طرف کیفیت و یا انتقال صدا نمی برم چون شخصیتم میاد پایین

    تو جایی زندگی میکنیم که اگه بزنن توی گوشمون میگیم حتما قسمت بوده
    اگه بهمون زور بگن، میگیم : خدا بزرگه، درست میشه!!

    بد چیزای توی گوشمون خوندن :@ :@

  • حامد ش

    اون دوستانی که میگن قبض موبایلمون فلان قدر اومده و اینا!!!

    این مطلب راجع به تلفن ثابت مخابراته.نه تلفن همراه.

  • reza abbasi

    والا ما دو تا خط داریم یکیش که اصلا استفاده نمیکنیم همینجوری مونده این سری قبض اومده بود 23000 هزار تومن نمیدونم تو چه حسابی !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • رامین

    خیلی ها اصلا نمی دونن همچین آدامسی هم داریم.
    بعد یکی نیست بگه به جای تلفن چقدر دارین از ADSL دزدی می کنین...

  • farid

    حقیقتش اینه که دیگه دولت بودجش نمیرسه. مجبوره دیگه.

  • حمید

    ماه گذشته برای ما قبض نیومد و به خاطر 7 هزار تومان تلفن ما رو یک طرفه کردن. یکی نیست بگه با شعور خط ما 50000 تومان ارزش داره هر وقت بدهی از اون بالاتر بره حق داری قطع کنی

  • amir hosein

    خبر جدید
    دلیل شرکت آدامس سازی برای افزایش قیمت آدامس :
    قیمت یه بسته آدامس از قبض تلفن هم کمتره.
    1ماه بعد :
    رشد دوباره تعرفه به خاطر آدامس و .....

  • مسلم

    دوتا نکته داشت:
    1) تو 11 سال 200 برابر شده همه چیز.
    2) هرچه اوربیت خریدم کلاه رفت سرم چون آدامس نبودن.

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی