تولید بالگرد 100 درصد ایرانی تا نیمه سال آینده
خبر تکمیل پروژه ساخت بالگرد 100 درصد داخلی تا نیمه سال 94، در بازدید امروز معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری از شرکت پشتیبانی و نوسازی هلی کوپترهای ایران (پنها)، اعلام شد. در ابتدای دیدار ...
خبر تکمیل پروژه ساخت بالگرد 100 درصد داخلی تا نیمه سال 94، در بازدید امروز معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری از شرکت پشتیبانی و نوسازی هلی کوپترهای ایران (پنها)، اعلام شد.
در ابتدای دیدار سورنا ستاری به همراه جمعی از معاونان و دبیر ستاد توسعه فناوری هوایی و هوانوردی معاونت علمی از پنها، گزارشی از وضعیت فعلی طرح کلان فناوری ساخت و تولید بالگرد ملی صبا ارائه شد.
در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.
به گفته امیر دکتر احمد آبادی مدیرعامل شرکت پنها، 50 درصد از مراحل تولید این بالگرد ملی تا کنون به پایان رسیده و ساخت این هلی کوپتر تماما ایرانی که به همت پژوهشگران و مهندسان داخلی در حال تولید است، احتمالا در نیمه اول سال آینده تکمیل خواهد شد.
در بخش دیگری از این بازدید معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و هیت همراه با بالگرد EUSP، ساخت شرکت مذکور، در شرایط وزش باد با سرعت 30 گره با موفقیت انجام شد.

پیش از این و در ششمین نمایشگاه صنایع هوایی و هوانوردی سال 93، از بالگردهای 4 و 8 نفره ساخت شرکت پنها در کیش رونمایی شده بود.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
عالی بود مثه همیشه مرسی.
ان شاءالله راست باشه
خدا رو شکر از آزمایش سالم بیرون اومدن
آقا ما هواپیما رو مونتاژ کردیم چند ماه پیش تو تهران سوقوت کرد،وای به حال این که ساخت داخل باشه
موتور چینی گیربکس روسی?
قیافه یارو تو عکس پر از استرسه !
اینکه وابستگی ما رو به خارج کمتر میکنه خیلی خوبه
موفق باشن
پنها از پهنا تو حلقم
پس،تا الان از آفریقا میامد !!!؟؟
امیدواریم مثله قاهر313 وقتی رونمایی ایش میکنن از پرچ کابینت سازی استفاده نکنن تا سایتای معاند و صهیو نیستی واسه یه سالشون جک نداشته باشن!
---
به گروه طراحی بگین بعد از طراحی هلیکوپتر یه 2تا ماشین هم بسازن تا ملت کمتر توی تابوت پراید بمیرن!