دو عنصر اصلی خودروهای آتی BMW: تبلت های سامسونگ و قابلیت تشخیص حرکات دست
در CES امسال، کمپانی BMW دو فناوری کاملا مبتکرانه را در معرض دید عموم قرار داد که در آینده ای نه چندان دور شاهد کاربردشان خواهیم بود. فناوری نخست تنها یکی از تبلت های سامسونگ ...
در CES امسال، کمپانی BMW دو فناوری کاملا مبتکرانه را در معرض دید عموم قرار داد که در آینده ای نه چندان دور شاهد کاربردشان خواهیم بود.
فناوری نخست تنها یکی از تبلت های سامسونگ است و شاید در نگاه نخست به هیچ وجه عجیب یا جالب به نظر نرسد اما نکته جالب خلاقیتی است که کمپانی BMW در یکپارچه سازی این فناوری با سیستم داخلی خودروهایش به خرج داده است.
در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.
سیستم مذکور تاچ کامند یا فرمان تاچ نام دارد و شامل یک تبلت اندرویدی کوچک و یک پایه در صندلی عقب خودرو می شود که به سرنشنیان عقب امکان می دهد تنظیمات هوای داخل کابین را به دلخواه خود تغییر داده، کانال رادیویی مورد علاقه شان را انتخاب نمایند یا اینکه ارتفاع و وضعیت صندلی هایشان را تنظیم نمایند.
به بیان دیگر، این سیستم شباهت زیادی با یک کنترلر قابل حمل iDrive دارد که می تواند در سفرها بسیار سودمند واقع شود.
جالب ترین نکته در مورد این سیستم آن است که سامسونگ این تبلت را برای BMW بهینه سازی کرده است: در تبلت های اندرویدی معمولی با فشردن دکمه Home به صفحه اصلی دستگاه باز می گردید اما در این تبلت اینگونه نیست و با این کار به صفحه اصلی Touch Command هدایت می شوید.
اگر بخواهید از این تبلت درست مانند یک محصول اندرویدی معمولی استفاده نمایید (که البته این امکان نیز برایتان فراهم است) باید گزینه Apps را از داخل Touch Command انتخاب نموده تا تنظیمات دستگاه به حال عادی برگردد.
کمپانی BMW اعلام کرده که هنوز مدل تبلت یا ابعاد آن را برای تولید نهایی انتخاب نکرده است و این کار احتمالا به دو تا سه سال زمان نیاز دارد.
[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/The-tablets-and-gestures-in-BMWs-future.mp4"]
فناوری دوم - که جالب تر هم هست- نوعی سیستم نوسازی شده iDrive است که از نمایشگرهای تاچ و قابلیت تشخیص حرکات دست پشتیبانی می کند.
نمایشگر تاچ به نوبه خود فناوری تازه ای محسوب نمی شود (و بسیاری از خودروها به آن مجهزند) اما قابلیت تشخیص حرکات دست در نوع خود بی نظیر است.
در این سیستم، از یک دوربین بهره گرفته شده که روی سقف خودرو سوار است و با در نظر داشتن فضای داخلی کابین حرکات دست راست راننده را تحت نظر می گیرد و با مشاهده حرکت دایره ای، جارویی یا نمایش دو انگشت به سمت نمایشگر ، فعالیتی مشخص را انجام می دهد.
کلیه این حرکات قابل برنامه ریزی هستند؛ برای نمونه حرکت دایره ای می تواند صدا را کم یا زیاد کند و با حرکت جارویی دست، فرمان رد تماس به اسمارت فون شما داده می شود.
این سیستم شباهت زیادی با نوع ابداع شده توسط فولکس واگن دارد که روز گذشته روی خودروی Golf R Touch به نمایش گذاشته شد و به نظر می رسد که رونمایی از این فناوری استاندارد تازه ای را در حوزه اینترفیس داخلی خودروها تعریف می کند.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.

عالی بود مثه همیشه مرسی.
این قابلیت هایی که دست و اینا رو تشخیص میدن خیلی رو مخن و آدم و مجبور می کنند که خودت بری با دستت بزنی...
البته کینکت و موو خیلی دقیقا ...
ایولا لذت بردیم اینجوری دیگه نه حواس رانندی هی پرت میشه بابت درجه تنظیم کولر و نمیدونم فلان آهنگ بزار هم آمار تصادف کم میشه ایولا به کارشون
BMW و انویدیا و سامسونگ بهترین نمایش رو داشتن واسه خودرو ها ، پارک کردن bmw با ساعت سامسونگ هم جالبه /
اگه سامسونگ ساعت گیر اس تو رو معرفی می کرد خیل حال می داد این گیر اس امکاناتش عالی ولی با شکلش کلا حال نمی کنم
اگر اون قابلیت های تبلت پشت رو برای ساعت ها هم بیارن خیلی خوب می شه / ابولفضل جواب نوشتم اما رفته واسه تایید ، کلن نظرهای من یکی در میون می رن واسه تایید
داداش ممنون ازت پس منتظر می مونم خداییش این چند روز که باهاش کار کردم خیلی باحاله انلاین بودنش همه چیزش / راستی دیوان می دونی داره اواتارها تغییر می کنه خیلی باحالتر میشه مایکروسافت گفته سوپرایز براتون داریم
اگه کوتاه و میره برای تایید ویرایش رو بزن یه چیزی کم یا اضافه کن مثلا ! حله اگه زیاد نه دیگه باید صبر کنی
کسی نمیخواد با سایپا همکاری کنه؟
ایران خودرو؟
یه تبلتم بذارین رو این ماشینا خب
اقا از این جی ال ایکس اسپایدر ها ببرین واسه ماشیناتون خوبه ها...راحت از داشبورد درمیاد
دیمو هم داریم خیلیا اینجا فک میکنن اونم از سامسونگ بهتره
خدایی دمتون گرم! از دیشب ساعت 10 تا الان 9 صفحه پست گذاشتید! خدا قوت!
دیجیاتو مچکریم :D
همکاری سامسونگ با بی ام دبلیو و الجی با مرسدس بنز رو خیلی دوست داشتم.
الجی چه همکاری با مرسدس بنز داشت ؟؟؟
منظورش اينه يكي از فانتزي هاشه.
چند روز پیش دیجیاتو یه پست راجع بهش گذاشت یه جست جو کن میفهمی.
خو یه خلاصه بگو /
این لینک اصلی خبره.
http://techcrunch.com/2014/12/26/lg-mercedes-benz-autonomous-cars/?ncid=rss
میخان خودروهای بنز رو هوشمند تر بکنن.
میگم سایپا هم کم نیاره بیاد با پاناسونیک کاری بکنه.
Cesأمسال بيشتر متمركزه رو ماشين.