ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دو عنصر اصلی خودروهای آتی BMW: تبلت های سامسونگ و قابلیت تشخیص حرکات دست

در CES امسال، کمپانی BMW دو فناوری کاملا مبتکرانه را در معرض دید عموم قرار داد که در آینده ای نه چندان دور شاهد کاربردشان خواهیم بود. فناوری نخست تنها یکی از تبلت های سامسونگ ...

Maryam Mousavi
Maryam Mousavi منتشر شده در ۱۶ دی ۱۳۹۳  |  ۱۲:۲۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

در CES امسال، کمپانی BMW دو فناوری کاملا مبتکرانه را در معرض دید عموم قرار داد که در آینده ای نه چندان دور شاهد کاربردشان خواهیم بود.

فناوری نخست تنها یکی از تبلت های سامسونگ است و شاید در نگاه نخست به هیچ وجه عجیب یا جالب به نظر نرسد اما نکته جالب خلاقیتی است که کمپانی BMW در یکپارچه سازی این فناوری با سیستم داخلی خودروهایش به خرج داده است.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

سیستم مذکور تاچ کامند یا فرمان تاچ نام دارد و شامل یک تبلت اندرویدی کوچک و یک پایه در صندلی عقب خودرو می شود که به سرنشنیان عقب امکان می دهد تنظیمات هوای داخل کابین را به دلخواه خود تغییر داده، کانال رادیویی مورد علاقه شان را انتخاب نمایند یا اینکه ارتفاع و وضعیت صندلی هایشان را تنظیم نمایند.

به بیان دیگر، این سیستم شباهت زیادی با یک کنترلر قابل حمل iDrive دارد که می تواند در سفرها بسیار سودمند واقع شود.

جالب ترین نکته در مورد این سیستم آن است که سامسونگ این تبلت را برای BMW بهینه سازی کرده است: در تبلت های اندرویدی معمولی با فشردن دکمه Home به صفحه اصلی دستگاه باز می گردید اما در این تبلت اینگونه نیست و با این کار به صفحه اصلی Touch Command هدایت می شوید.

اگر بخواهید از این تبلت درست مانند یک محصول اندرویدی معمولی استفاده نمایید (که البته این امکان نیز برایتان فراهم است) باید گزینه Apps را از داخل Touch Command انتخاب نموده تا تنظیمات دستگاه به حال عادی برگردد.

کمپانی BMW اعلام کرده که هنوز مدل تبلت یا ابعاد آن را برای تولید نهایی انتخاب نکرده است و این کار احتمالا به دو تا سه سال زمان نیاز دارد.

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/The-tablets-and-gestures-in-BMWs-future.mp4"]

فناوری دوم - که جالب تر هم هست- نوعی سیستم نوسازی شده iDrive است که از نمایشگرهای تاچ و قابلیت تشخیص حرکات دست پشتیبانی می کند.

نمایشگر تاچ به نوبه خود فناوری تازه ای محسوب نمی شود (و بسیاری از خودروها به آن مجهزند) اما قابلیت تشخیص حرکات دست در نوع خود بی نظیر است.

در این سیستم، از یک دوربین بهره گرفته شده که روی سقف خودرو سوار است و با در نظر داشتن فضای داخلی کابین حرکات دست راست راننده را تحت نظر می گیرد و با مشاهده حرکت دایره ای، جارویی یا نمایش دو انگشت به سمت نمایشگر ، فعالیتی مشخص را انجام می دهد.

کلیه این حرکات قابل برنامه ریزی هستند؛ برای نمونه حرکت دایره ای می تواند صدا را کم یا زیاد کند و با حرکت جارویی دست، فرمان رد تماس به اسمارت فون شما داده می شود.

این سیستم شباهت زیادی با نوع ابداع شده توسط فولکس واگن دارد که روز گذشته روی خودروی Golf R Touch به نمایش گذاشته شد و به نظر می رسد که رونمایی از این فناوری استاندارد تازه ای را در حوزه اینترفیس داخلی خودروها تعریف می کند.

Digiato-Banner-CES

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (18 مورد)
  • TROOL

    عالی بود مثه همیشه مرسی.

  • iPooya

    این قابلیت هایی که دست و اینا رو تشخیص میدن خیلی رو مخن و آدم و مجبور می کنند که خودت بری با دستت بزنی...
    البته کینکت و موو خیلی دقیقا ...

  • عــــــامـــــــــر

    ایولا لذت بردیم اینجوری دیگه نه حواس رانندی هی پرت میشه بابت درجه تنظیم کولر و نمیدونم فلان آهنگ بزار هم آمار تصادف کم میشه ایولا به کارشون

  • Divan Greedy

    BMW و انویدیا و سامسونگ بهترین نمایش رو داشتن واسه خودرو ها ، پارک کردن bmw با ساعت سامسونگ هم جالبه /

    • فرشاد

      اگه سامسونگ ساعت گیر اس تو رو معرفی می کرد خیل حال می داد این گیر اس امکاناتش عالی ولی با شکلش کلا حال نمی کنم

    • Divan Greedy

      اگر اون قابلیت های تبلت پشت رو برای ساعت ها هم بیارن خیلی خوب می شه / ابولفضل جواب نوشتم اما رفته واسه تایید ، کلن نظرهای من یکی در میون می رن واسه تایید

      • abolfazl_eslami

        داداش ممنون ازت پس منتظر می مونم خداییش این چند روز که باهاش کار کردم خیلی باحاله انلاین بودنش همه چیزش / راستی دیوان می دونی داره اواتارها تغییر می کنه خیلی باحالتر میشه مایکروسافت گفته سوپرایز براتون داریم

      • فرشاد

        اگه کوتاه و میره برای تایید ویرایش رو بزن یه چیزی کم یا اضافه کن مثلا ! حله اگه زیاد نه دیگه باید صبر کنی

  • erfanm

    کسی نمیخواد با سایپا همکاری کنه؟
    ایران خودرو؟
    یه تبلتم بذارین رو این ماشینا خب
    اقا از این جی ال ایکس اسپایدر ها ببرین واسه ماشیناتون خوبه ها...راحت از داشبورد درمیاد
    دیمو هم داریم خیلیا اینجا فک میکنن اونم از سامسونگ بهتره

  • zapi

    خدایی دمتون گرم! از دیشب ساعت 10 تا الان 9 صفحه پست گذاشتید! خدا قوت!
    دیجیاتو مچکریم :D

  • SAEED DASTMARD

    همکاری سامسونگ با بی ام دبلیو و الجی با مرسدس بنز رو خیلی دوست داشتم.

    • Divan Greedy

      الجی چه همکاری با مرسدس بنز داشت ؟؟؟

      • Mr e

        منظورش اينه يكي از فانتزي هاشه.

      • SAEED DASTMARD

        چند روز پیش دیجیاتو یه پست راجع بهش گذاشت یه جست جو کن میفهمی.

        • Divan Greedy

          خو یه خلاصه بگو /

          • SAEED DASTMARD

            این لینک اصلی خبره.
            http://techcrunch.com/2014/12/26/lg-mercedes-benz-autonomous-cars/?ncid=rss
            میخان خودروهای بنز رو هوشمند تر بکنن.

    • SAEED DASTMARD

      میگم سایپا هم کم نیاره بیاد با پاناسونیک کاری بکنه.

  • Mr e

    Cesأمسال بيشتر متمركزه رو ماشين.

مطالب پیشنهادی