اسکنر خودنگاره سه بعدی Fuel3D، مرحله بعدی خودشیفتگی
اسکن، مدل سازی و پرینت سه بعدی به قدری گسترده شده که در نمایشگاه CES امسال، بخشی از نمایشگاه کاملاً به این موضوع اختصاص داده شده است. یکی از شرکت هایی که در این زمینه ...
اسکن، مدل سازی و پرینت سه بعدی به قدری گسترده شده که در نمایشگاه CES امسال، بخشی از نمایشگاه کاملاً به این موضوع اختصاص داده شده است. یکی از شرکت هایی که در این زمینه عملکرد قابل توجهی داشته، Fuel3D است. آن ها یک اسکنر سه بعدی دستی به نام Scanify ساخته اند که می تواند از شما خودنگاره سه بعدی تهیه کند و تصاویرش با هیچ دستگاه دیگری قابل قیاس نیست.
برخلاف اسکنرهای 3 بعدی رایج که بزرگ، غیر قابل جا به جایی و وابسته به لیزر هستند، Scanify قابل حمل است و از دو دوربین و سه فلش برای تصویربرداری استفاده می کند. این فناوری، مشابه چشم انسان عمل می کند که برای تهیه تصویر سه بعدی، آن را از دو زاویه متفاوت ثبت می کند.
در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.
خود دستگاه Scanify، مثل فرمان اتومبیل است. آن را از دو طرف در دست می گیرد، به طرف مدل مورد نظر نگه می دارید و با فشردن دکمه های چپ و راست، اسکن شروع می شود.
مدیر بازاریابی Fuel3D، استفن کراسلند (Stephen Crossland) می گوید با این فناوری، اسکن سه بعدی برای طراحان و توسعه دهندگان با انعطاف بیشتری همراه خواهد بود چرا که می توانند از هر چیزی تصویر سه بعدی تهیه کنند و به راحتی به جزئیات دست یابند، بدون این که نیاز به تلفیق تعدادی زیادی تصویر برای تهیه مدل 3 سه بعدی باشند. Scanify با یک نرم افزار ویرایشگر عکس نیز عرضه می شود تا در صورت نیاز، بتوانید تغییرات لازم را روی مدل انجام دهید.

مدل های سه بعدی تهیه شده با Scanify می توانند در جاهای مختلفی کاربرد داشته باشند، از نمونه سازی سه بعدی، ساخت بازی های رایانه ای و ...
خبرنگار thenextweb تصمیم گرفت تا این فناوری را همانجا در نمایشگاه آزمایش کند. بنابراین با استفاده از Scanify، یک مدل سه بعدی از صورت خودش تهیه کرد. ما به آن سلفی یا خودنگاره سه بعدی می گوییم.
تصویر تنها طی چند ثانیه و با تاباندن نور فلش ثبت شد و روی کامپیوتر به نمایش در آمد و میزان جزئیات و بافت پوست، قابل توجه است. البته برای تهیه مدل سه بعدی کامل به ثبت 2 الی 3 عکس نیاز است. او مدل کامل سه بعدی صورتش را به اشتراک گذاشته که می توانید آن را مشاهده کنید.
برای مقایسه و درک شگفتی این فناوری، خوب است بدانید در نمایشگاه CES پارسال، طرح مشابهی از سوی xxArray ارائه شده بود که البته بسیار محدودتر بود. در این طرح، از 68 دوربین DSLR نیکون برای تهیه مدل بعدی استفاده می شد که مدل نهایی با تلفیق مجموعه این تصاویر به دست می آمد. تجهیزات آن نیز به استودیو و فضای بزرگی نیاز داشتند که استفاده از این فناوری را دشوار می کردند.

Fuel3D اعلام کرده که درباره چشم اندازه آینده دستگاهش که می تواند در زمینه های گوناگونی کاربرد داشته باشد، بسیار هیجان زده است و از آنجا که فناوری به کار رفته در Scanify پیچیدگی ندارد، ممکن است در آینده ای نه چندان دور آن را در وبکم لپ تاپ ها یا تلفن های هوشمندمان ببینیم.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.



عالی بود مثه همیشه مرسی
عنوان پست خیلی جالب بود " مرحله بعدی خودشیفتگی "
یاد سجاد ( یکی از رفیقام ) افتادم یه هوای گرفته چپ و راست
سلفی ببخشید خودنگاره میگیره میچپونه تو فضای مجازی اون 1/3
اینترنت پارسانلاینمونم تموم میکنه... یکی از اینا لازمه براش
حاضرم روزا روزه بگیرم و پول ناهارمو واسه پیشرفت این طرح بدم...
آخه یک ایده دارم که همچین چیزی کم داشت...
باید اونم شروع کنم... حرفی از قیمت و نحوه خرید نزده بود؟
بعضی از کاربران اینجا به مرحله ای از خودشیفتگی رسیدن که وسیله کاملا لازمشونه
گلریزون کنیم پول جمع شه بخریم واسشون!
یعنی دیجیاتو گاهی تیتر میزنی شونصدتا کلمه انگلیسی رو به فارسی مینویسی که میخوام بخونمش، دو دقیقه طول میکشه، بعد این خودنگاره الآن منو کشته. کلی تحقیق کردم فهمیدم همون سلفی هستند ایشون :D
بعله فارسی رو باید پاس داشت!!!
خبرنگار thenextweb چقدر خوشگله / اصلن خبرنگار های خانوم کلن کنفرانس رو بهتر پوشش می دن ، تجربه شخصی / اما فناوریش واقعن عالیه و کیفیتش هم از اون بهتر / اما یادمه اینتل یا یه شرکت دیگه یادم نیست کامل یه اسکنر درست کرده بود کوچیکتر از این که روی تبلت ها نصب می شد
دیگه پرینت سه یعدی شده اسباب بازی
همین مونده بود که خودشون رو هم پرینت کنن!!!!1
ممنون جالب بود بیشتر تو پروژه بازی موفق تره..
پ.ن:بهرام چن روز نیست اونم درگیر امتحاناس :D
پ.ن2:علی امیری هم همینطور
پ.ن3:شبکه ی بی بی...پنجشنبه ها مخصوصا موقع ces و ifa برنامه های جالبی داره(=
يه سوال خارج از بحث :معني پ.ن مخفف چيست؟
پی نوشت
دیوان به یک مشکل خوردم می خوام کینکت رو به کامپیوتر وصل کنم تو رو خدا یک لحظه جواب بده داداش
سلام ، نمیدونم منظور دیوان کدوم کینکته ولی من نسخه ی اول کینکت که اومده بود و به صورت جدا آداپتور داشت رو ( نه اونی که توی خود نسخه الایت بود ) به راحتی به کامپیوتر وصل کردم و با دالنود SDK یی که تو خود سایت مایروسافت بود ازش استفاده کردم ...
نمی تونی وصل کنی ، باید بری کینکت مخصوص ویندوز بگیری ، اما کینکت ایکس باکس وان می شه / با خریدن یه اداپتور 50 دلاری می تونی اینکارو انجام بدی
ممنون . جالب بود
میتونه مکمل خوبی برای پرینتر های سه بعدی باشه