ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رشد ۵۰ درصدی خریدها از اپ استور در ۲۰۱۴ سودی ۱۵ میلیارد دلاری عاید اپل و دولوپرها کرده است

از هر دلاری که در اپ استور خرج می شود، درآمدی ۳۰ سنتی برای اپل به همراه دارد. با آگاهی از این مساله بد نیست نگاهی به اعلامیه اپل در خصوص میزان فروش اپ استور ...

امیر صادقپور
امیر صادقپور منتشر شده در ۱۹ دی ۱۳۹۳  |  ۱۹:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

از هر دلاری که در اپ استور خرج می شود، درآمدی ۳۰ سنتی برای اپل به همراه دارد. با آگاهی از این مساله بد نیست نگاهی به اعلامیه اپل در خصوص میزان فروش اپ استور در ۲۰۱۴ بیاندازیم.

طبق این اعلامیه در سال ۲۰۱۴ میزان فروش اپلیکیشن های اپ استور ۵۰ درصد رشد داشته که سودی میلیاردی از فروش اپ ها و خریدهای درون برنامه ای عاید اپل و دولوپرهای این اپلیکیشن ها کرده است.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

اپ استور تنها ۸ روز پس از ورود به ۲۰۱۵، دو رکورد تازه را ثبت کرد. در روز اول سال و هفته اول ژانویه بیشترین فروش را در مقایسه با سال های قبل از آن خود کرد.

در سال ۲۰۱۳ درآمد اپ استور ۱۰ میلیارد دلار بود در حالی که امسال مقدار آن به ۱۵ میلیارد دلار رسیده است که اپل از این رقم حدود ۴٫۵ میلیارد دلار سود کرده است. البته این رقمی کم در مقایسه با فروش ۱۸۳ میلیارد دلاری محصولات اپل است اما در مقایسه با ارزشی که راه اندازی اپ استور برای اپل ایجاد کرده واقعا غیرقابل چشم پوشی است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (31 مورد)
  • TROOL

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • حامد لند

    خود من به عنوان یه کاربر عادی، توی سال 2014 الای 120 دلار واسه خودم اپلیکشین و بازی یا یه موزیک خاص خریدم....

    معلمومه همچین رکوردی ثبت میشه.واسه ما دلار گرونه توی آمریکا مثلا یه پیتزا حداقل 45 دلاره!

  • فرزین سیف الهی

    در یک سال گذشته توی ایران هم خیلی از شرکت‌ها و ... به سمت ساختن اپ‌های iOS رفتن.

  • یک دوصت

    نمیدنم چرا به یه جایی رسیدم که نمیدونم تو اینترنت دیگه چیکارکنم شده برام یه محیط بسته فقط تو 4 تا سایت میچرخم انگار چیزه جدیدی برام نداره انگار دیگه متل زمانی که خودمو براداشتنش میکشتم نیست نه انگار ....

  • محمد بهمني راد

    اپل هميشه بهترين بوده...

  • Behnam

    با خريد يه كارت ١٠ دلارى براى ما ايرانيها، حداقل خريد يه كاربر كه به چند اپ پولى نياز داره كارش رو راه انداخته، حالا اين ميتونه ٢ يا ٣ بار در ماه بشه بسته به نياز خريد از اپ استور، مابقى هم كه دريايى از اپهاى فرى تقريباً خوب دم دستش هست ديگه چى ميخواد ادم، از اونور هم سهمى توى سود دهى داشته برا شركت اپل ، خوب چشم ديدن سود اپل هم بايد داشت، خدمات بهت ميده درعوض،،، اقا جون! در ضمن امسال عده اى هم به كاربرهاش اضافه شده و خريد هر چند ناچيزشون از استور اپل باز هم مىتونه چند درصد افزايش بده اين سود رو

  • ali_hosseinoghli

    عجب پول در میاره این اپل فقط نمیدونم با این همه پول چی کار میکنن

  • Mr e

    بزودی یادگیریswiftرو شروع می کنم.

  • thepjt

    الان دیگه سخت بشه برنامه موبایلی تبلتی موفق نوشت ... الان برنده کسیه که برای ساعت ها که تازه دارند کم کم میان برنامه بنویسه ...
    اون آدم اگر بگیره کارش ، دیگه میگیره ...
    :)

    • thepjt

      دیدگاه شما باید توسط ادمین تایید شود ! ؟!!؟؟!
      دیگه چرا دیجیاتو ؟
      اوقت الان نه نظرم طولانی بود نه هیچی ... شما برای آدم هایی که دقیقه به دقیقه 10 تا نظر میدند هم همین سیاست رو دارید ؟؟
      باید برای تک تک نظراشون منتظر بمونند ؟؟؟
      سعی نکنید با سیاست های اشتباه خودتون ، انرژی کامنت دادنو از امثال من بگیرید و سایت رو صرفا برای چند عدد کامنت گذار خاص تبدیل به جولانگاه کنید ... حیفه ..
      میدونم دوست ندارید این عشق و شور ما از سایتتون رخت بر چینه ...

  • Frantic

    وقتى كيفيت اپ ها بالا باشه، چنين فروشى كاملأ قابل پيش بينيه.
    اپل با ساده كردن كار دولپرها مثه استفاده از "سوئيفت" و "متال" اونا رو تشويق به ساخت اپ هاى با كيفيت ميكنه، دولوپرها وقت بيشترى براى ساخت اپليكيشن ها ميذارن و كيفيت اپ هاشونو بالاتر ميبرند، در آخر هم مردم كه به دنبال اپ هاى با كيفيت هستند براى خريد اپليكيشنا هزينه ميكنند. اينجوريه كه هرسه طرف ماجرا سود ميكنند و چنين ركوردايى ثبت ميشه!

    • سامان

      من بعيد مي دونم كه زبان برنامه نويسي سويفت و تكنولوژي متال اپل، لااقل در فروش اپ هاي سال 2014 تأثير چنداني داشته. چون عمده فروش مربوط به اپليكيشن هاي موجود است كه كماكان با همان زبان Objective C در حال توسعه هستند. خيلي از دولوپر ها هنوز روي زبان Swift سوييچ نكرده اند. ضمنا تكنولوژي متال، چون فقط در دستگاه هاي جديد پشتيباني مي شود، هنوز فراگير نشده است.

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی