ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

همکاری نیسان و ناسا جهت توسعه ی خودروهای بدون راننده

به گزارش Wired، ناسا و شرکت اتومبیل سازی نیسان جهت توسعه فناوری های مربوط به خودروهای بدون راننده، قرارداد همکاری 5 ساله امضا نموده اند. خبر این همکاری در نگاه اول اندکی عجیب بوده زیرا نیسان تا ...

امیر مستکین
امیر مستکین منتشر شده در ۱۹ دی ۱۳۹۳  |  ۲۰:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

به گزارش Wired، ناسا و شرکت اتومبیل سازی نیسان جهت توسعه فناوری های مربوط به خودروهای بدون راننده، قرارداد همکاری 5 ساله امضا نموده اند. خبر این همکاری در نگاه اول اندکی عجیب بوده زیرا نیسان تا بحال دستی در امور فضایی نداشته ولی به نظر می رسد هدف ناسا از این همکاری، استفاده از فناوری های نیسان در ساخت خودروهای خودران جهت پروژه های مریخ نورد بوده و با چنین نگاهی، همکاری این دو قابل درک تر می گردد.

لازم به ذکر است که ناسا در حال حاضر قادر به کنترل مریخ نوردهایش در لحظه نیست و با توجه به تاخیر میان سیاره ای، این کنترل از راه دور با اندکی تاخیر انجام میشود و از شواهد پیداست که ناسا در تلاش برای رفع این موضوع قدم برداشته است.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

 به نظر می رسد قدم اول برای نیسان تست خودرویی با ضریب آلایندگی صفر در مرکز تحقیقات Ames ناسا است. نقشه های این محوطه ی گسترده به شبیه ساز این خودرو وارد می شوند و سپس مورد تست های مختلف قرار می گیرند. البته قبلا این خودرو ها در مرکز تحقیقات Sunnyvale امتحان خود را پس داده اند.

nissanleaf.0

این شرکت اتومبیل ساز امیدوار است تا پایان سال میلادی جاری بتواند خودروهای خود را در جاده ها مورد امتحان قرار داده و سپس در سال 2020، آن ها را در نمایشگاه های اتومبیل جهت فروش گسترده عرضه کند. در چند سال اخیر البته در خصوص عرضه خودروهای بدون راننده و خودران در سال 2020 از طرف کمپانی های مختلف زیاد شنیده ایم.

IMG_0660
آقای Carlos Ghosn، مدیریت نیسان (راست) آقای Pete Worden، مدیر مرکز تحقیقات ایمز در ناسا (چپ)

به طور کلی به نظر می رسد کفه ی ترازو در این همکاری به سمت نیسان متمایل تر باشد زیرا دسترسی به امکانات، کاتالوگ ها و تحقیقات انجام گرفته در مرکز پژوهش ایمز به تنهایی آرزوی هر شرکت است.

این خودروساز یاد آور می شود که ناسا سپس به ابداعات نوآورانه در زمینه ی خودروها، تحقیقات مشترک در زمینه توسعه نرم افزار خودران خودرو و تمامی نمونه های اولیه تولید شده توسط این کمپانی جهت توسعه نرم افزار رباتیک خود دسترسی خواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • TROOL

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • THINK-PLUS

    از دو چیز بترس
    نیسان وانت و ادم بی منطق
    نیسان ما کجا و نیسان اونا کجا

  • محمد کاظمی

    بچه ها بیاین یه کاتالوگ درست کنیم راجع به اخبار ماشین...ببریم سایپا که شاید دست از تولیدش کشید!!!!!!

    • Emiliano

      داداش یه چیزی هست به نام سود ، همون چیزی که وقتی 84 پیکان می خواستن قطع تولید کنند ایرانخودرو داشت گریه میکرد چند دریای سود رو قطع تولید کرد

      • محمد کاظمی

        از سال 84 هم که پیکان وانت زد و هنوزم میزنه :|

      • برّه (گوسپند سابق)

        یه چیزی هم هست به نام نیسان گاوی

  • برّه (گوسپند سابق)

    نیسان گاوی واسه ما میخواد بره فضا

    • Emiliano

      آفرین حالا خودت شدی چی بود کامنت قبلیت حالا منم یه منفی بهت بدم که به اینفینیتی (نیسان )توهین نکنی

  • steve

    هم ناسا رو دوست دارم و هم نيسان. از خودرو هاي بدون راننده هم خوشم مياد. ولي متن فك كنم اشتباهه بايد بنويسين سايپا و ناسا :)

  • Emiliano

    نیسان ندارم ولی نیسان رو دوست دارم چون برند خفنی مثل اینفینیتی داره

    • ali_hosseinoghli

      در ایران هیچ کس نیسانو دوس نداره چون برنده به نام نیسان بار داره

      • Emiliano

        اسم اون وانت بار جونیور بنده خدا وقتی جونیور میزد چه میدونست قرار 50سال بعد هم تولید شه

  • عــــــامـــــــــر

    اونجا هم آلیندگی هوا براشون مهمه اما اینجا فقط از شرکت بره بیرون بسه ، اونجا دارن ماشین بدون سرنشین میسازن اما اینجا اوج خلاقیت اینه ک زاویه کمربندو چطور طراحی کنن که روی گردن نیوفته تا طرفو خفه کنه و اینو یه آپشن هم میدونن

    • برّه (گوسپند سابق)

      حالا گریه نکن بهت مثبت میدیم.

      • عــــــامـــــــــر

        ما دیگه کامنت نمیدیم باشه برای شما و عاشقان چالش

مطالب پیشنهادی