از روزی که استیو جابز اولین آیفون را به جهان معرفی کرد دقیقاً ۸ سال می گذرد، محصولی که بسیاری از آن با عنوان یک انقلاب در صنعت تلفن های هوشمند یاد می کنند.
قبل از اینکه آیفون پا به عرصه ی وجود بگذارد تلفن های هوشمند ابزارهایی بودند که نیمی از بدنه شان را صفحه کلید تشکیل می داد و نیمه ی دیگر را نمایشگر و ناگفته نماند که هیچ کاری را به درستی به سرانجام نمی رساندند.
در آن بازه ی زمانی طراحان وب موظف بودند برای هر وب سایت نسخه ای بسیار سبک تر و با امکاناتی به مراتب کمتر پیاده سازی نمایند تا بر روی موبایل ها قابل رویت و استفاده باشد و به ندرت می توانستیم نسخه ای کامل از یک سایت را روی به اصطلاح اسمارت فون خود مشاهده کنیم.
آیفون عاملی بود که همه ی این موارد به خاطرش دچار تحول شدند و البته هنوز هم کاربران بسیاری از داشتن این تلفن هوشمند به خود می بالند و معتقدند هیچ یک از محصولات موجود در بازار نمی توانند جایگزین آنچه اپل خلق کرده است شوند.
برای کمپانی ساکن کوپرتینو البته به دست آمدن این موفقیت ابداً ساده نبود، روزهای اولی که تلفن هوشمند آنها به بازار آمد بسیاری باور داشتند این محصول با توجه به قابلیت هایش هیچ شانسی برای موفقیت ندارد، اما اپل گام به گام ضعف هایش را برطرف و اکو سیستمش را کامل تر نمود تا هر روز کاربران بیشتری به سمت آیفون جذب شوند.
در ادامه ی مطلب قصد داریم نگاهی بیاندازیم به همین مسیر و آنچه که اپل از سر گذراند تا تلفن هوشمند محبوبش در جایگاه امروزی قرار داشته باشد.
با دیجیاتو همراه باشید.














مسیری که آیفون تا به امروز آمده بسیار دشوار و پر و پیچ خم بوده ، که این خود نشان می دهد حتی یک محصول انقلابی برای اینکه بتواند موفق شود نیز نیازمند برنامه ریزی مستمر و به روز رسانی های دائم بر حسب نیاز بازار است، کاری که ظاهرا اپل در مورد تلفن هوشمندش آن را به بهترین شکل ممکن انجام داده است.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
عالی بود مثه همیشه مرسی
چرا اندروید بعد ار یه مدت کند میشه !!؟؟؟
وکار باهاش عذاب آور
حتی اگر یه پرچمدار باشه
یه دلیلش رابط گرافیکی سنگین و امکانات نه چندان کاربردی بعضی شرکتا مثل سامسونگه که به گوشی هاشون اضافه کردن.
یه دلیل دیگش هم میتونه برنامه های اندروید باشن. اگر برنامه هایی نصب کنید که بهینه نباشن و پروسه های سنگینی داشته باشن و هر دقیقه بخوان نوتیفیکیشن تبلیغاتی و سرویس های مزاحم داشته باشن، همین باعث میشه عملکرد گوشی دیگه بهینه نباشه...
خود من گلکسی نوت ۲ دارم و اینا رو تجربه کردم.
من یک فرد اندرویدیم اما به شخصه اپل رو دوست دارم و عاشقشم چون اعتقاد دارم اگه اپل نبود رقابت در دنیای اسمارت فون ها به این شدت زیاد نمیشد
الان ک خیلی از شرکتای تولید موبایل و تکنولوژی همه چیو ی جا میزارن ت ی دیوایس هیچیم صرف هیچی نمیکنن... هزینه های تحقیقاتو... منظورمه!
استیو خیلی زود از بین ما رفت . توی گوگل هر چی زدم علت مرگش نبود .
سال 2003 به خاطر مشغله کاری زیاد چون هم باید اپل رو مدیریت میکرد هم پیکسار سنگ کلیه گرفت وقتی رفت برای عکسبرداری متوجه لایه سرطانی در پانکراسش شدن بهش گفتن باید عمل کنه تا پخش نشده ولی قبول نکرد و 9 ماه مقاومت برای همین سرطان در کل بدنش پخش شد و کاری نتونستن براش بکنن تا سال 2011 مقاومت کرد و شیمی درمانی انجام میداد ولی سرطان کل بدنش رو گرفته بود
از پا درآوردش
البته در جوانیش وقتی پیش به مرتاز هندی بود بهش گفته شده بود زیاد عمر نمیکنه
منبع گفتهاتون هم بگید.
با تمام نقص هاش بهترین اکوسیشتمو داره اپل. استیو دمت گرم
خدایی تیترو سریع خوندم، سطر اولشو ندیدم! چیزی که دیدم:
«خم تلفن هوشمند انقلابی اپل» :-|
ios در ایران به کار نمیره فقط فقط اندروید
محصولات اپل، محصولات خوبی ان. ولی فقط برای آدمایی با تفکر اپلی.
من قبل از اینکه دوست داشته باشم که یک گوشی لوکس داشته باشم، دوست دارم آزاد باشم :)
1) دیوایسی که بهم آزادی بده
2) قیمتش اندازه ی امکاناتش باشه
3) نیازهام رو برطرف کنه
متاسفانه اپل، دیوایسی با این مشخصات ،لااقل واسه ی من نداره.
ولی منکرش تو تاثیر گذاری تکنولوژی نمیشم. خدا خیری به وزنیاک بده که هرچی اپل داره از اونه. دمش گرم. یه گیک واقعی :)
باید به عرضتون برسونم که اپل داره پول نرم افزارش رو مییگیره و حتی سخت افزارشم از نوت 4 و نکسوس 6 بهتره بخاطره اینکه پردازنده ی اپل 64 بیت هستش و همچنین بر اساس معماری 18 نانو متری تولید میشه ولی نکسوس 6 و نوت 4 تو 32 بیت و معماری 20 نانو متری موندن آقا!!!!
مورد دومت داغونم كرد خيلي خوب گفتي
مرسی :)
راستش اگه یکی اپلی باشه و برند اپل رو خیلی خوب بدونه و جنس بدنه و آلومینیم و چه میدونم از این تفکرات اپلی داشته باشه، این قیمت (کاری به قیمت توی ایران ندارم) براش چیز خاصی نیست
ولی من که همچین تفکری ندارم، واسم سواله. واقعا چرا ؟؟؟
نمیخوام از سامسونگ طرفداری کنم (طرفدار نکسوسم) ولی چرا آیفون باید هم قیمت یه گلکسی نوت باشه وقتی: رمش 1 سوم هست
پردازنده ش 1 چهارم هست
رزولوشن 1 دوم یا قدیما که 1 چهارم بود
حافظه ی داخلی مثل هم ولی بازم گرون تر ( به ازای مثلا 16 به جای 32 )
سایز پنل خیلی کمتر
نه واقعا چرا؟ چون اپله؟ چه میدونم، چون آلومینیومه؟
دلیل این قیمت چیه واقعا؟
داداش شما بازم داری فقط رو کاغذ مقایسه میکنی
باید با هر چیزی کار کنی بعد قضاوت کنی
مقایسه رزولوشن اصلا معیار خوبی واسه سنجش کیفیت صفحه نیست.
کما اینکه رزولوشن و تراکم پیکسلی زی1 سونی و وان ام8 اچ تی سی از 925 من بیشتره ولی عملا چه خودم چه بقیه تایید کردن صفحه نمایش 925 نوکیا روشنایی بیشتری داره و رنگ ها رو طبیعی تر نشون میده.
حالا باز صفحه آیفون 6 کاملا یه سر و گردن بالاتر از 925 من بود.
بحث رم هم باید ببینی سیستم عاملت چیه، با رم 3 هم مطمئن باش اندروید بالاخره کند میشه (قانون پایستگی اندروید!)
راستی اپل جای 32 رو با 64 عوض کرد نه 16.
پ.ن: به هیچ وجه اپلی نیستم اینو تو سابقه نظراتم میتونی متوجه بشی
پ.ن2:با وجود همه اینا بازم میگم آیفون 6 پایین تر از حد انتظار بود
....
ُ
وااااای دلم ios قبل از 7 خواست!!!
در کل باید بگم اپل هنوزم فوق العادست ولی مثل قبل خاص نیست!!!
کسی توییک سراغ داره که بشه ظاهر ios6 رو برای ایپد توی ios8 بیاریم