چند قدم تا دستیابی به دارویی که از دیابت جلوگیری و یا آن را درمان می کند
تحقیقات مشترک دانشگاه های کالیفرنیا (UC)، دانشگاه داویس و دانشگاه بارسلون، موفق به کشف دارویی شده که در اصل نقش آنزیمی مهار کننده برای جلوگیری از مشکلات دیابتی در موش هایی که از مشکل چاقی ...
تحقیقات مشترک دانشگاه های کالیفرنیا (UC)، دانشگاه داویس و دانشگاه بارسلون، موفق به کشف دارویی شده که در اصل نقش آنزیمی مهار کننده برای جلوگیری از مشکلات دیابتی در موش هایی که از مشکل چاقی رنج می برند را داشته است. در کنار حل مشکلات مربوط به بیماری دیابت، دانشمندان معتقدند این تحقیقات در زمینه شناسایی خواص اسید های چرب نیز بسیار مفید واقع شده است.
در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.
محققان با آنزیمی که نامش را soluble epoxide hydrolase یا (sEH) گذاشته اند قادر به کاهش علائم بیماری دیابت در موشها با استفاده از ثابت سازی متابولیت ها در اسید omega-3 به نام DHA شده اند.
آن ها اعتقاد دارند که دارویی که در حال کار بر روی آن هستند قادر به کاهش به سزای علائم بیماری دیابت مانند نارسایی کلیه، فشار بالای خون، درد های دیابتی، سخت شدن عروق خونی و در نهایت نارسایی قلب شود.
خانم Joan Clària، دانشیاری در دانشکده پزشکی بارسلون، در حال کار بر روی این تحقیقات بوده و پا را از آنچه تا به حال می دانستیم نیز فراتر می گذارد. وی می گوید این دارو که در اصل برای جلوگیری از دیابت مورد آزمایش قرار گرفته بود، در آزمایش بر روی موش هایی که از چاقی مفرط رنج می بردند و اسید های چرب بیشتری نیز داشتند نیز از علائم این بیماری (دیابت) جلوگیری نمود.
دکتر Bruce Hammock که مسئول آزمایشگاه بیوتکنولوژی مخصوص حشرات در دانشگاه داویس است می افزاید « تحقیقات قبلی ما در این زمینه نتایج خوبی به همراه داشت که می توان به جلوگیری جزیی از پیشرفت این بیماری در موش ها اشاره کرد. ولی نقطه جالب در تحقیقات خانم Clària جاییست که موش هایی را می بینیم که به مرحله ی اسیدهای چرب امگا-3 رسیده اند ولی با این حال داروی مذکور کارکرد مناسبی بر روی این حیوانات داشته و دیابت را در آنان درمان می کند.»
یکی دیگر از محققان دانشگاه داویس که در این تحقیقات شرکت نداشته می گوید رابطه ی مستقیمی میان ثابت سازی متابولیت ها در DHA و درمان علائم مربوط به بیماری دیابت وجود داشته که تمام اینها باعث درک بیشتر ما از اهمیت تاثیر اسیدهای چرب امگا-3 بر روی سلامت دارد.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
عالی بود مثه همیشه مرسی
دیابت و آلزایمر ارثی بهم میرسه! توسط فامیل درجه یک!
لیست سرطانهای فامیل هم قابل گفتن تو فرصت کم نیست!
هر چی مریضی همه تکی دارند من همه را با هم دارم! اصلا یک وضعی ...
سالها است دارم وعده و وعید میشنوم !
البته یک فامیل دارم رفته تو وضعیت استیون هاوکینگ! اون رو دلم نیومد تو اون وضع ببینمش فقط شنیدم ! و از اون روز به ازای هر نفس و هر قدمی که بر میدارم خوشحالم! واقعا ناشکر بودم !
قبل از مریضی ادمی بودم که میخواستم و میتونستم کره زمین را پای پیاده برم !
"آن ها اعتقاد دارند که دارویی که در حال کار بر روی آن هستند قادر به کاهش به سزای علائم بیماری دیابت مانند نارسایی کلیه، فشار بالای خون، درد های دیابتی، سخت شدن عروق خونی و در نهایت نارسایی قلب شود."
خود دیابت چی؟
تازه اگر خود دیابت رو هم درمان کنه، آخرش میان میگن این درمان مناسب دیابتیهای نوع 2 هستش و نوع 1 ها همچنان سماغ بمکن :D
من همون انسولین رو بیشتر ترجیح میدم.
تلاششون خیلی قابل تقدیره....
ولی اکثر بیماری ها از تغذیه نامناسب بوجود میاد... پرخوری مخصوصا آدمو نابود می کنه...
قبل از گرسنه شدن نباید سر سفره بشینیم و همچنین قبل از سیر شدن از سفره بلند شیم... هر کس اینکارو رعایت کنه سلامتیش تضمین شدست
اثر هنری در بعد زمان نمیگنجه کارگردان
کاملا قبول دارم حرفتو ولی:
من فیلم زیر 1995 دیدن رو وقت تلف کردن میدونم |:
هنرمند 30 سال پیش برای دوران خودش خوب بود و نام نیکی در آینده برای خودش یادگار گذاشته ولی:
تو هر دوره ممکنه مصداق انسانیت فرق بکنه... مثلا چند دهه قبل که حمل نقل ضعیف بوده همین که من به چهاتا کوچه اونور ترم توجه کنم و اگه کسی به کمک نیاز داشت بهش کمک کنم آدم خوبی بودم ولی الان اگه سعی نکنم به تمام مردم جهان تو هر قاره ای کمک کنم انسانیتم زیر سوال میره...
قسمتی از حرفات درسته و لی گذشته چراغ آینده است چرا الان کتاب افلاطون هنو تدریس میشه چراذ ارسطو هنوز تا هنوز جایگاه داره بیشتر فیلم ها امروزی از انسانیت دور شدن الان حاشیه فیلم ایقدر زیاده که تو در واقع فیلم نمیبینی
دیدن آثار امثال هیچکاک برای کاگردان ها ضروریه که بتونند نحوه درست پیاده کردن مفاهیم رو یاد بگیرند ولی برای من و امثال من به نظرم ضروری نیست.... خیلی هم چاکریم(;
هنوز تا هنوز کارگردانا تا فیلم ها هیچکاک رو میبینن درس یاد میگریین
آثار ارسطو دست اول حساب میشن ولی فیلم های حتی 100سال پیش با خوندن کتاب های این دانشمندان و فلاسفه ساخته شدند...
معلومه که اصل اثر یعنی منبع همیشه وجود داشته باشه ولی این کارهایی که برداشتی از منبع هست دائم با توجه به گذشت زمان تغییر می کنه...
حالا یک بحثی هم راجع به ارسطو و اینا هست که اینجا جاش نیست توضیح بدم و اطلاعاتم نصف و نیمست ولی در کل اینها منبع هستند و از بین نخواهند رفت..
باحرفت كاملا موافق
بااينكه فيلماى قديمى برام جذابه ولى وقتى ميبينم احساس نااشنايى ميكنم
احساس ميكنم درك نميكنمشون
كلا دور زمونه در حال تغييره
بايد سال به سال پيش رفت
خدا به همه مریض ها شفا بده
و همه سالم ها هم همیشه سلامت باشن
بخصوص دوستاسی گل دیجیاتو :-)
آمین ، ان شاء الله
الانم یه دارو هست مال شرکت Forever Living آمریکا که دیابت معمولی رو درمان میکنه خودمم با چشم خودم چند نفرو دیدم که مصرفش کردن و نتیجه گرفتن
اين دارويي كه ميگي كجا گير مياد؟ اسم اصليش چيه؟
تو منطقه ازاد چابهار گیر میاد جای دیگه فروشش مجاز نیست کل محصولات این شرکت اونجا پیدا میشه فک کنم بازار صدف غرفه 619
ميشه بپرسم اين دارويي كه ميگي (forever living ( اسم كاملش چيه و كجا ميشه پيداش كرد؟
اینه
ما هم بالاخره از امتحانات رهایی یافتیم.
----
خیلیم خوب دیگه میشینیم تا دلمون میخواد قند و شیرینی بخوریم کسی هم گیر داد...
----
مسئولین دیجیاتو
لطفا تو اپ قایبلیت لاگین رو بزارید!
و اینکه آواتا هم تو اپ معلوم باشه
ممنون میشم
----
آقا این Hellish Neighbor رو هم بازی کردیم زیاد نپسندیدیم پی سی خوشتر بود!
نامی خیلی خودسر شدی تمام قند هارو خوردی جاش خرما بخور
ورزش ورزش و باز ورزش
___
@ نامبر وان
برو این مقاله ای اس ای امیلیانو رو بخون و لذتش رو ببر
بله درسته بهترین راه و موثر ترین راه همین ورزشه!!!!
حتی پرهیز کردن هم خوب نیست
اگه به آدمای قدیم نگاه کنی متوجه منظورم میشی اونا در هر وعده اندازه ی یک دیگ غذا می خوردند ولی چون سخت کار می کردند الان از خیلی از جوان ها هم شاداب ترند!!!
یکی از چیزایی با من سازگار نیست ورزشه فرشاد
کدوم مقاله؟
برو دو تا پست قبل سامسونگ ....
____
ورزش نمیکنی جددا که نشد باید خودم یه بر نامه برات بدم
البته ته از برنامه بدسازی چَرت و پَرت یه برنامه علمی و حساب شده مورد تایید دکترین تربیت بدنی
ایول به این بروبچ تحقیق محور
امیدوارم هر چه زودتر تایید و در دسترس همگان قرار بگیره
هيچ بيمارى نيست كه درمان نشه
درسته بيمارى هاى جديد مياد ولى يه روزى بشر غالب ميشه
اگه قرار بود بشر بااين چيزا غالب بشه ١٠هزار سال پيش كلكش كنده بود
انسان خيلى مقاوم تر از اين حرفاست