ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

چند قدم تا دستیابی به دارویی که از دیابت جلوگیری و یا آن را درمان می کند

تحقیقات مشترک دانشگاه های کالیفرنیا (UC)، دانشگاه داویس و دانشگاه بارسلون، موفق به کشف دارویی شده که در اصل نقش آنزیمی مهار کننده برای جلوگیری از مشکلات دیابتی در موش هایی که از مشکل چاقی ...

امیر مستکین
امیر مستکین منتشر شده در ۲۲ دی ۱۳۹۳  |  ۱۲:۲۸

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

تحقیقات مشترک دانشگاه های کالیفرنیا (UC)، دانشگاه داویس و دانشگاه بارسلون، موفق به کشف دارویی شده که در اصل نقش آنزیمی مهار کننده برای جلوگیری از مشکلات دیابتی در موش هایی که از مشکل چاقی رنج می برند را داشته است. در کنار حل مشکلات مربوط به بیماری دیابت، دانشمندان معتقدند این تحقیقات در زمینه شناسایی خواص اسید های چرب نیز بسیار مفید واقع شده است.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

محققان با آنزیمی که نامش را soluble epoxide hydrolase یا (sEH) گذاشته اند قادر به کاهش علائم بیماری دیابت در موشها با استفاده از ثابت سازی متابولیت ها در اسید omega-3 به نام DHA شده اند.

آن ها اعتقاد دارند که دارویی که در حال کار بر روی آن هستند قادر به کاهش به سزای علائم بیماری دیابت مانند نارسایی کلیه، فشار بالای خون، درد های دیابتی، سخت شدن عروق خونی و در نهایت نارسایی قلب شود.

خانم Joan Clària، دانشیاری در دانشکده پزشکی بارسلون، در حال کار بر روی این تحقیقات بوده و پا را از آنچه تا به حال می دانستیم نیز فراتر می گذارد. وی می گوید این دارو که در اصل برای جلوگیری از دیابت مورد آزمایش قرار گرفته بود، در آزمایش بر روی موش هایی که از چاقی مفرط رنج می بردند و اسید های چرب بیشتری نیز داشتند نیز از علائم این بیماری (دیابت) جلوگیری نمود.

دکتر Bruce Hammock که مسئول آزمایشگاه بیوتکنولوژی مخصوص حشرات در دانشگاه داویس است می افزاید « تحقیقات قبلی ما در این زمینه نتایج خوبی به همراه داشت که می توان به جلوگیری جزیی از پیشرفت این بیماری در موش ها اشاره کرد. ولی نقطه جالب در تحقیقات خانم Clària جاییست که موش هایی را می بینیم که به مرحله ی اسیدهای چرب امگا-3 رسیده اند ولی با این حال داروی مذکور کارکرد مناسبی بر روی این حیوانات داشته و دیابت را در آنان درمان می کند.»

یکی دیگر از محققان دانشگاه داویس که در این تحقیقات شرکت نداشته می گوید رابطه ی مستقیمی میان ثابت سازی متابولیت ها در DHA و درمان علائم مربوط به بیماری دیابت وجود داشته که تمام اینها باعث درک بیشتر ما از اهمیت تاثیر اسیدهای چرب امگا-3 بر روی سلامت دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (32 مورد)
  • TROOL

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • Mr.M

    دیابت و آلزایمر ارثی بهم میرسه! توسط فامیل درجه یک!
    لیست سرطانهای فامیل هم قابل گفتن تو فرصت کم نیست!
    هر چی مریضی همه تکی دارند من همه را با هم دارم! اصلا یک وضعی ...
    سالها است دارم وعده و وعید میشنوم !
    البته یک فامیل دارم رفته تو وضعیت استیون هاوکینگ! اون رو دلم نیومد تو اون وضع ببینمش فقط شنیدم ! و از اون روز به ازای هر نفس و هر قدمی که بر میدارم خوشحالم! واقعا ناشکر بودم !
    قبل از مریضی ادمی بودم که میخواستم و میتونستم کره زمین را پای پیاده برم !

  • Ghazanfar Didindipour

    "آن ها اعتقاد دارند که دارویی که در حال کار بر روی آن هستند قادر به کاهش به سزای علائم بیماری دیابت مانند نارسایی کلیه، فشار بالای خون، درد های دیابتی، سخت شدن عروق خونی و در نهایت نارسایی قلب شود."

    خود دیابت چی؟

    تازه اگر خود دیابت رو هم درمان کنه، آخرش میان میگن این درمان مناسب دیابتی‌های نوع 2 هستش و نوع 1 ها همچنان سماغ بمکن :D

    من همون انسولین رو بیشتر ترجیح میدم.

  • کارگردان

    تلاششون خیلی قابل تقدیره....
    ولی اکثر بیماری ها از تغذیه نامناسب بوجود میاد... پرخوری مخصوصا آدمو نابود می کنه...
    قبل از گرسنه شدن نباید سر سفره بشینیم و همچنین قبل از سیر شدن از سفره بلند شیم... هر کس اینکارو رعایت کنه سلامتیش تضمین شدست

    • Emiliano

      اثر هنری در بعد زمان نمیگنجه کارگردان

      • کارگردان

        کاملا قبول دارم حرفتو ولی:
        من فیلم زیر 1995 دیدن رو وقت تلف کردن میدونم |:
        هنرمند 30 سال پیش برای دوران خودش خوب بود و نام نیکی در آینده برای خودش یادگار گذاشته ولی:
        تو هر دوره ممکنه مصداق انسانیت فرق بکنه... مثلا چند دهه قبل که حمل نقل ضعیف بوده همین که من به چهاتا کوچه اونور ترم توجه کنم و اگه کسی به کمک نیاز داشت بهش کمک کنم آدم خوبی بودم ولی الان اگه سعی نکنم به تمام مردم جهان تو هر قاره ای کمک کنم انسانیتم زیر سوال میره...

        • Emiliano

          قسمتی از حرفات درسته و لی گذشته چراغ آینده است چرا الان کتاب افلاطون هنو تدریس میشه چراذ ارسطو هنوز تا هنوز جایگاه داره بیشتر فیلم ها امروزی از انسانیت دور شدن الان حاشیه فیلم ایقدر زیاده که تو در واقع فیلم نمیبینی

          • کارگردان

            دیدن آثار امثال هیچکاک برای کاگردان ها ضروریه که بتونند نحوه درست پیاده کردن مفاهیم رو یاد بگیرند ولی برای من و امثال من به نظرم ضروری نیست.... خیلی هم چاکریم(;

          • Emiliano

            هنوز تا هنوز کارگردانا تا فیلم ها هیچکاک رو میبینن درس یاد میگریین

          • کارگردان

            آثار ارسطو دست اول حساب میشن ولی فیلم های حتی 100سال پیش با خوندن کتاب های این دانشمندان و فلاسفه ساخته شدند...
            معلومه که اصل اثر یعنی منبع همیشه وجود داشته باشه ولی این کارهایی که برداشتی از منبع هست دائم با توجه به گذشت زمان تغییر می کنه...
            حالا یک بحثی هم راجع به ارسطو و اینا هست که اینجا جاش نیست توضیح بدم و اطلاعاتم نصف و نیمست ولی در کل اینها منبع هستند و از بین نخواهند رفت..

        • Kiomars shady

          باحرفت كاملا موافق
          بااينكه فيلماى قديمى برام جذابه ولى وقتى ميبينم احساس نااشنايى ميكنم
          احساس ميكنم درك نميكنمشون
          كلا دور زمونه در حال تغييره
          بايد سال به سال پيش رفت

  • علی

    خدا به همه مریض ها شفا بده
    و همه سالم ها هم همیشه سلامت باشن
    بخصوص دوستاسی گل دیجیاتو :-)

    • عــــــامـــــــــر

      آمین ، ان شاء الله

  • PEDRAM74

    الانم یه دارو هست مال شرکت Forever Living آمریکا که دیابت معمولی رو درمان میکنه خودمم با چشم خودم چند نفرو دیدم که مصرفش کردن و نتیجه گرفتن

    • Mohsen_Shafyee

      اين دارويي كه ميگي كجا گير مياد؟ اسم اصليش چيه؟

      • pedram74

        تو منطقه ازاد چابهار گیر میاد جای دیگه فروشش مجاز نیست کل محصولات این شرکت اونجا پیدا میشه فک کنم بازار صدف غرفه 619

    • Milad

      ميشه بپرسم اين دارويي كه ميگي (forever living ( اسم كاملش چيه و كجا ميشه پيداش كرد؟

  • NUM.1

    ما هم بالاخره از امتحانات رهایی یافتیم.
    ----
    خیلیم خوب دیگه میشینیم تا دلمون میخواد قند و شیرینی بخوریم کسی هم گیر داد...
    ----
    مسئولین دیجیاتو
    لطفا تو اپ قایبلیت لاگین رو بزارید!
    و اینکه آواتا هم تو اپ معلوم باشه
    ممنون میشم
    ----
    آقا این Hellish Neighbor رو هم بازی کردیم زیاد نپسندیدیم پی سی خوشتر بود!

    • Emiliano

      نامی خیلی خودسر شدی تمام قند هارو خوردی جاش خرما بخور

      • فرشاد

        ورزش ورزش و باز ورزش
        ___
        @ نامبر وان
        برو این مقاله ای اس ای امیلیانو رو بخون و لذتش رو ببر

        • alireza2000

          بله درسته بهترین راه و موثر ترین راه همین ورزشه!!!!
          حتی پرهیز کردن هم خوب نیست
          اگه به آدمای قدیم نگاه کنی متوجه منظورم میشی اونا در هر وعده اندازه ی یک دیگ غذا می خوردند ولی چون سخت کار می کردند الان از خیلی از جوان ها هم شاداب ترند!!!

        • NUM.1

          یکی از چیزایی با من سازگار نیست ورزشه فرشاد

          کدوم مقاله؟

          • فرشاد

            برو دو تا پست قبل سامسونگ ....
            ____
            ورزش نمیکنی جددا که نشد باید خودم یه بر نامه برات بدم
            البته ته از برنامه بدسازی چَرت و پَرت یه برنامه علمی و حساب شده مورد تایید دکترین تربیت بدنی

  • Emiliano

    ایول به این بروبچ تحقیق محور

  • فرشاد

    امیدوارم هر چه زودتر تایید و در دسترس همگان قرار بگیره

  • Kiomars shady

    هيچ بيمارى نيست كه درمان نشه
    درسته بيمارى هاى جديد مياد ولى يه روزى بشر غالب ميشه
    اگه قرار بود بشر بااين چيزا غالب بشه ١٠هزار سال پيش كلكش كنده بود
    انسان خيلى مقاوم تر از اين حرفاست

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی