ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بیمارستان هوایی بویینگ چه شمایلی دارد؟

نکته کلیدی در جابجایی سربازان مجروح از میادین جنگ به بیمارستان تثبیت وضعیت آنها و پیشگیری از وسعت یافتن جراحات ناشی از گلوله و بمب است تا بتوان فرد را در کوتاه ترین زمان ممکن ...

Maryam Mousavi
Maryam Mousavi منتشر شده در ۲۷ دی ۱۳۹۳  |  ۲۱:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

نکته کلیدی در جابجایی سربازان مجروح از میادین جنگ به بیمارستان تثبیت وضعیت آنها و پیشگیری از وسعت یافتن جراحات ناشی از گلوله و بمب است تا بتوان فرد را در کوتاه ترین زمان ممکن به بیمارستان و تجهیزات پزشکی رساند.

بیمارستان پرنده ای که در این مطلب قصد داریم به شما معرفی کنیم این امر را محقق می کند و امکاناتی به مراتب فراتر از اورژانس های هوایی دارد.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

این بیمارستان پرنده در اصل یک بویینگ C-17 Globemaster III است که به شکل واحد تریاژ پرنده در آمده است.

در داخل این هواپیما، پزشکان مشغول مداوای مجروحان هستند و خدمات درمانی مناسب را در بالاترین سطوح در اختیار آنها قرار می دهند تا پس از به دست آوردن سلامتی به خانه هایشان باز گردند.

بخش

بیمارانی که وضعیت شان ثابت شده باشد به بخش منتقل می شوند (تصویر بالا) که می تواند ده ها بیمار را در خود جای دهد.

در مواردی که وضعیت سلامتی فرد در حالت پایدار قرار نداشته و تحمل یک سفر هوایی را ندارد، تیم های پزشکی از طریق هدست های خاصی که می توانند نویز را از بین ببرد با خدمه پرواز ارتباط برقرار نموده و در مورد مسیر حرکت و راهکارهای انطباق پرواز با شرایط بیمار وارد مذاکره می شوند.

آنها همچنین می توانند برای بهتر شدن فشار هوای درون هواپیما از خلبان درخواست کنند که ارتفاع پرواز را تغییر دهد.

اتاق شرایط اضطراری

بیماران از قسمت انتهایی C-17 وارد هواپیما می شوند و در آنجا، تیم پزشکی عملیات های مختلفی را جهت احیا و تثبیت وضعیت شان انجام داده و سپس ادامه کار را به تیم های دیگر واگذار می کند تا مراقبت های حین پروازی را از فرد به عمل آورند.

جراحی

چنانچه وضعیت بیماری در حین پرواز به سمت وخیم تر شدن پیش رود پزشکان می توانند با انجام اعمال جراحی کوچک، فرایند لوله گذاری را جهت تسهیل جریان تنفسی فرد انجام دهند.

اتاق جراحی این هواپیما تجهیزات لازم را جهت انجام جراحی های شکمی و ماساژ باز قلب داراست هرچند که تا امروز هیچیک از مسافران هواپیمای مذکور به آن نیازی پیدا نکرده اند.

افزایش دما

جراحات ناشی از سوختگی باید برای جلوگیری از هیپوترمی (افت شدید دمای بدن که باعث بروز اختلال در متابولیسم و عملکرد صحیح آن می شود) گرم نگه داشته شوند.

برای این منظور 84 سیستم گرمایش نواری شکل از قسمت کف هواپیما، فضای داخلی آن را گرم نگه می دارند و می توانند این دما را تا 90 درجه فارنهایت بالا ببرند.

اکسیژن

سربازانی که ریه هایشان توانایی ایجاد اکسیژن در خون شان را ندارند می توانند از یک دستگاه تولید اکسیژن که برای سفرهای هوایی بهینه سازی شده است استفاده نمایند.

این دستگاه اکسیژن را از داخل محفظه هایی که در داخل دماغه هواپیما تعبیه شده است دریافت کرده و آن را به داخل خون فرد پمپاژ می کند.

برد بیشتر

هرچه مجروحان با سرعت بیشتری به سطح زمین برسند بهتر است: از طرفی، هواپیماهایی که دارای محدودیت برد پروازی هستند مجبور خواهند بود که برای سوخت گیری به میدان های هوایی مختلف مراجعه کنند اما C-17 می تواند عملیات سوخت گیری را در حین پرواز انجام دهد و سفرهای خود را بدون توقف به اتمام برساند.

خدمات مراقبتی حیاتی

بخش ICU این هواپیما مجهز به سیستم پیشرفته ای جهت پایش ضربان قلب، سرم و داروهای لازم برای درمان شوک های عفونی است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (21 مورد)
  • TROOL

    مطلب جالبی بود مرسی

  • mohammadmj

    سلام ببخشید بابت اسپم
    ویدئو طرح مفهومی سامان زارعیان از ویندوزفون 10 حتما ببینید

    http://www.aparat.com/v/uil4x

    • علی امیری

      جالب بود ممنون.

  • فـرزاد

    ایول تجهیزات !!!

  • siamak Gol

    عجـب چیزیه!!!! فقط یکم فـضـاش خشـنه.
    ـــــــــــــــــــت
    آقا کاملا افتـادم تو شـک.
    ماشیـن حد اکثر 37 میـل چـی بگیـرم؟
    باید حتما جا دار باشه. مهـمه. ماشـین باشـه. 206 و کلا هاشـبک نباشـه.سمـند و پـارس و تنـدر 90 نباشه.
    چی باشه دوسـتان؟
    ــــــــــــــــــــــــــــ
    چـرت نویسـی صـرفـا جـهت تـایید

    • عــــــامـــــــــر

      داداش رفتن کامنت بزای تایید فقط و فقط برای بلند بودن کامنتاست شما تو کامنتات کنتر از ـ استفاده کن تا کارکترات کمتر بشه و راحت کامنتت بیاد تو سایت

      • siamak Gol

        دادش خودت که میدونی . کافیه یه کلمه تو کامنتت باشه که سانسـوری باشه.
        بعد باید بزنی ویرایش کنی. بعد ویرایش که میکنی میبینی اونی باید نبود و نمیفهمی مشکل کامنتت کجاست. ویرایشم که یه باره.
        اصا چرا باید تایید شه؟ اینا خودشون میترسن. تازه شاید من کامنتم باید طولانی باشه. از "هیجی" میترسن. کسی کار به کارتون نداره چرا باید تایید ادمین بزارین؟ جالبه سرعت پاکیدن از تایید بیشتره. پیام خصوصی بهترینه اگه میخاین فیسپوک نشه اینجا.

        • عــــــامـــــــــر

          معمولا برای جلوگیری از تشنج هستش وصد البته سایت تقریبا میشه گفت خیلی جوونه و ممکنه بخاطر خیلی حرفا ببندش، کامنتت اگر خیلی بلند هست هم میتونی خیلی راحت یه کامنت بدی و بعدیش رو هم تو پاسخ به خودت بدی تا مشکلی نداشته باشی

          • siamak Gol

            آره میدونم اما همین که مینویسی بعد یهو میبینی تایید میاد، آدم سرطان میگیره.
            وقتی میدونی کامنتت مشکل داره منم با تایید مشکلی ندارم اما وقتی بی مورده آدم حرصش در میاد.
            ولی اینا هم زیادی جدی میگیرن. یه سایت هیچوقت برای کامنتای زاقارت نمیبندن. تذکر میدن.
            حذف کامنت بهتره تا انتظار تایید. خیالتم راحته.

  • فرهاد

    اینجا تو هوا چجوری باید پول بدی تا بستری شی؟ :/

    • پدرام

      دوست عزیز، گفته برای مداوای مجروحان جنگ، نه بستری کردن بیمارهای عادی که بخوان پول حساب کنن

    • Alireza2000

      با دستگاه پز بی سیم بانک پارسیان!!!
      خخخخ

  • kamyar

    بيمارستان هوايى بويينگ ، امكاناتش از بعضى بيمارستان هاى زمينى ايران بيشتره!!!!!!:-()

  • amir hosein

    اگه جنگ نباشه به این دیگه نیازی ندارم

    • Alireza2000

      آره همین طور است این آرزوی همه ی ما است

  • emeliano

    کاش هیچوقت جنگی نباشه. که همچین چیزی بکار بیاد! :(

  • علی امیری

    خیلی خوبه ولی باید کاربرد نظامی داشته باشه؟
    فقط باید مجروح جنگی باهاش جابه جا شه؟؟

    • یوریگاگاری

      متن رو بخوان بعد کامنت بنویس

      • علی امیری

        استفهام انکاری! آره بهش میگن استفهام انکاری.
        ++++++++++++++++++++++++++++++
        اثبات کن که من متنو نخوندم.

  • عــــــامـــــــــر

    چقد امکانات ، چقد وارسی کردن به بیمار ، انقد زیاد بود که تو بعضی بیمارستانای خودمون شاهدش نیستیم ، اخه هنوز پول رو پرداخت نکردن

    • Alireza2000

      بخاطر اینکه اونجا اونقدر مالیات و عوارض میدن که خیلی کاراشون رایگان انجام میشه !!!
      مسه ما ایرانیا نیستن که تا پول رو تو بیمارستان ندی عملت نمیکنن تا بمیری

مطالب پیشنهادی