سرخ کردن گرافین، روشی تازه برای ایجاد دوام بیشتر در باتری ها
سرخ کردن در روغن زیاد تنها برای طبخ غذا مناسب نیست و طبق پژوهشی که به تازگی انجام شده می تواند به افزایش عمر باتری دستگاه های موبایل بیانجامد. محققان کره جنوبی از طریق اسپری ...
سرخ کردن در روغن زیاد تنها برای طبخ غذا مناسب نیست و طبق پژوهشی که به تازگی انجام شده می تواند به افزایش عمر باتری دستگاه های موبایل بیانجامد.
محققان کره جنوبی از طریق اسپری کردن قطرات اکسید گرافین در داخل ترکیبی بسیار داغ از اسید و حلال طبیعی موفق به ساخت الکتردی با خاصیت رسانایی بسیار بالا شده اند.
در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.
این روش شباهت زیادی به سرخ کردن مرغ در روغن داغ دارد. با انجام این کار چیزی شبیه تصویر بالا ایجاد می شود که البته به هیچ وجه خوشمزه نیست اما ساختار سه بعدی بازش به گونه ایست که در قیاس با گرافین خالص عمل انتقال شارژ الکتریکی را به مراتب بهتر انجام می دهد.
دیگر پژوهشگران نیز قبلا نوعی گرافین سه بعدی با ظرفیت انرژی مشابه ساخته بودند، اما اجرای این روش در زمان تولید انبوه آسان تر است چراکه به سادگی می توان آن را در مقیاس های بزرگ عملیاتی کرد.
باید در نظر داشت که این تنها یکی از بخش های معماست (البته قسمتی بسیار مهم) و باید همچنان منتظر ماند تا کلیه قطعات پازل باتری های پر دوام پیدا شود.
امید می رود که با حل این معما و با استفاده از روش های طبخ کربنی، در آینده ای نه چندان دور اسمارت فون ها و ماشین های برقی بتوانند مدت زمان بیشتری شارژ را در خود نگه دارد.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
مطلب جالبی بود مرسی
چهار روز دیگه چیپس با طعم گرافین سرخ شده هم میاد!
میگی نه؟ نگاه کن...
ما قدیما باتری رو مینداختیم تو آب جوش! :)) بهتر کار میکرد
نگو باید سرخش میکردیم! :))
چه میکنه این گرافین.
واقعا محشره این گرافین، داره همه مشکلات رو حل میکنه
از اين پس سامان گلريز در برنامه تكنولوژي : گرافين رو در روغن مرك سرخ ميكنيم خيييييلي رسانا ! يه كم اسيدش بيشتر باشه بد نيست
گرافین سانگهای شای دوست تو و من رو داخل ماهیتابع آگرین با دوسال ضمانت و خدمات پس از فروش در سراسر کشور می اندازیم و روغن لادن محصولی از شرکت لادن طلایی با گارانتی روزانه می اندازیم و... :D
بوی گرافین فضای استدیو رو پر کرده....
قبلا که باتری ها رو آب پز میکردن الان سرخ.همینه دیگه این همه سکته قلبی و مغزی زیاد شده.
+++++++++++++++++++++
البته یه روش دیگه هم هست که فقط رو باتری کنترل جواب میده اونم ضربه است.
بخار پزش کنن فک کنم بهتر باشه