ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیا هولولنز پاسخ مایکروسافت به پروژه مرفیوس سونی است؟

فیل اسپنسر دیگر قرار نیست پاسخگوی سوالات ما پیرامون هدست واقعیت مجازی باشد. مایکروسافت به حیطه دیگری قدم گذاشته و اسپنسر معتقد است که واقعیت افزوده، بخشی است که مایکروسافت به درستی وارد آن شده. ...

محسن وفانژاد
محسن وفانژاد منتشر شده در ۳ بهمن ۱۳۹۳  |  ۱۹:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

فیل اسپنسر دیگر قرار نیست پاسخگوی سوالات ما پیرامون هدست واقعیت مجازی باشد. مایکروسافت به حیطه دیگری قدم گذاشته و اسپنسر معتقد است که واقعیت افزوده، بخشی است که مایکروسافت به درستی وارد آن شده.

وی، یک ساعت پس از رونمایی مایکروسافت از هولولنز -آنچه اسپنسر تحت عنوان "واقعیت در هم آمیخته" از آن یاد می کند- به سوال خبرنگاران در ارتباط با وجود هدست واقعیت مجازی پاسخ می داد. هولولنز به کاربر اجازه می دهد از طریق یک عینک، هولوگرام های مخصوص را در دنیای واقعی ببینیم.

در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

AP689834833762

از آنجایی که هولولنز با اکس باکس وان تعامل برقرار می کند، برای اسپنسر، هولولنز پاسخ دو جانبه مایکروسافت به هیاهوی پیرامون واقعیت مجازی و پروژه مرفیوس، هدست VR مخصوص پلی استیشن 4 سونی است. اسپنسر می گوید: "فوق العاده است. در نظر من، هیچ دستگاه الکترونیکی مصرفی ای موفق نیست وقتی گیمینگ در آن به عنوان محوریت اصلی در نظر گرفته نشود."

حتی یک دموی برگرفته از ماینکرفت هم وجود داشت که مفهوم بازی کردن با هولوگرام ها را نشان می داد و پاسخ سوال "چرا مایکروسافت، موجانگ را خرید؟" بود. اما به هر حال، در هیچ یک از ویدیوهای منتشر شده ی هولولنز، ارتباط مستقیم هدست و اکس باکس وان دیده نمی شود. در عوض، اسپنسر توضیحاتش را ارائه می دهد:

من فکر می کنم گیمینگ مهم است. سناریوهای خاصی در رابطه با اکس باکس وجود دارد که به آن ها فکر می کنیم. مردم می توانند در مورد راه حل های استریم کردن بپرسند. آیا می توانم از استریم به عنوان یک نمایشگر برای اکس باکس استفاده کنم؟ ما پاسخ مشخصی به آن چیزها نداریم اما بدانید که این ها همه بخشی از یک سازمان است."

screen-shot-2015-01-21-at-10-42-13-am

و به همین خاطر است که معتقدم هولولنز در عین حال که می تواند پاسخی به پروژه مرفیوس (یا آکیلس ریفت و حتی Gear VR سامسونگ) باشد، رقیب سرسختی برای آن هم نیست. همه این ها تقریبا به شکل مشابهی جذاب هستند، روی سر قرار می گیرند و حتی برخی تجربه هایی که ارائه می دهند هم مشابه است اما هولولنز نه واقعیت مجازی به حساب می آید و نه نمایشگری است که روی سر قرار بگیرد... به طور کل چیز دیگری است.

هولولنز به عنوان یک دستگاه جداگانه عمل می کند، به وسیله دیگری متکی نیست و این اولین تفاوت بزرگ میان آن هاست.

انجام بازی با هولولنز و اکس باکس وان، سیمی را دخیل نمی کند، برعکس مرفیوس که با سیم به پلی استیشن 4 متصل شده. جدا از مستقل بودن دستگاه مایکروسافت، HoloLens تجربه های تکمیلی هم ارائه می دهد. بسیار بهتر از آن است که تبلت یا تلفن های هوشمند مان را به کنسول وصل کنیم.

hololens

HoloLens در زمینه صوتی هم قرار است غوغایی در گوش ما به پا کند. تصور کنید یک بازی ترسناک از چنین قابلیت هایی استفاده کند. عقل از سرمان خواهد پرید.

تفاوت بزرگ دیگر در حال حاضر، استفاده از پردازنده مخصوصی است که توان اجرای ویندوز 10 را روی خود دارد. بنابراین، از آنجایی که هولولنز ویندوز 10 دارد، پس می تواند بازی های اکس باکس وان را هم استریم کند.

بنابراین به جای بازی کردن با اکس باکس وان روی تلویزیون، ترجیح می دهم که وقتی روی مبل دراز کشیده ام و هولولنز را روی چشمانم گذاشته ام بازی کنم. تصاویر مستقیما جلوی چشمانم اجرا می شود و تنها خودم هستم که می بینم چه چیزی در جریان است. راه حال جالبی برای انجام بازی های خشونت آمیز و یا دارای محتوای بزرگسالانه، در حضور کودکان است.

Microsoft-HoloLens-PivotPoint-RGB

آیا هولولنز از قدرت اکس باکس وان هم استفاده خواهد کرد؟ اسپنسر: "مسلما در نقشه راه مان قرار دارد".

هنوز روزهای ابتدایی هولولنز را پشت سر می گذاریم اما چیزی که ما می بینیم، پر از وعده و وعید است و جالب خواهد بود که بدانیم غولی همچون مایکروسافت چگونه می تواند مرز خلاقیت را جدا از جهت رقابت، به جلو برد. اینکه هولولنز به چه چیزی تبدیل خواهد شد سوال دیگری است اما تا به حال، مایکروسافت تلاشی مبتکرانه در فضایی داشته که رقبا سعی در ارائه یک دستگاه مشابه را دارند.

اسپنسر با خضوع خاصی که دارد اینگونه فضای رقابتی را تلطیف می کند: "من همیشه آکیلس را به خاطر آنچه که خلق کرده اند تحسین می کنم. فکر می کنم این یک چیز متفاوت است."

و "این"، قطعا یک چیز متفاوت است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (59 مورد)
  • TROOL

    مطلب جالبی بود مرسی

  • Rasool Entertainment

    سونی هم مگه عینک واقعیت افزوده داشت؟؟ چه جالب!
    از این هولولنز خوشم اومد. هرچیزی که به تکنولوژی فیلم Iron-Man نزدیک بشه من ازش حمایت می کنم.
    اونوخ یه سوال؟ فقط با ویندوز کار می کنه؟؟ یعنی انحصاریه؟

  • arman

    بنظر من این سونی بهتره است سونی

  • Young G

    دیجیاتو زمین جنگ شده :|

  • bawar

    شما از شرکتی دفاع میکنید کە خیلیاتون هرگز نمیتونید یە surface یانم همین HoloLens ازش بخرید..
    لیاقت شماها همون نسخە کرک شدە ویندوزە و بیشتر نە :D

  • mm98

    حاجی بد راهی میری .
    ios اومد بستر نرم افزاری داشت؟
    اندروید اصلا اپ داشت؟!
    خوبه میدونید Xbox 360 چه رقیب با تجربه ای داشت و انقدر خوب فروخت.

  • خشایار

    چرا وقتی به طرفدار های اپل می گم:
    " آبو بریزن همونجا که می سوزه"
    ناراحت میشن؟
    خوب بریز برادر من!
    به نفع خودته!
    سوزشت کمتر میشه!!!! :)

  • Mr.M

    این نیز بگذرد
    مایکی جون برو تو به ما نمیخوری...
    برو برای هند گوشی بزن که بهتر از این کاری از دستت ساخته نیست...
    برو اولترابوک بدون کیبرد با نمایشگر لمسیت را بفروش که رو دستت مثل همیشه باد کرده با اون قیمتهاش فکر کرده حداقل از نظر قیمتی از اپل پیشی بگیره!
    برو ساعت هوشمندت را بساز فقط درشت روش بنویس دستبند مخصوص زندانی ها نیست !
    برو XBOX مخصوص زیر 18 ساله ها را بفروش...
    برو امکانات 10 سال قبل اپل را تو ویندوز کپی کن...
    برو با گوگل حبابی رقابت کن و ...
    برو نوکیا را بز خرید کن !
    برو
    بدو
    بدو
    تا اپل تلویزیون نزده برو بسازش !
    و...

  • bahman

    سلام
    من نمیدونم بعضی از دوستان چرا یکم به مغزشون فشار نمیارن و بکم فکر نمیکنن
    این هدست از پنج سال پیش توسعش شروع شده.پنج سال پیش
    یعنی از کسی تقلید نکرده که بماند،در کل یه نواوری جدید هست و یه پلتفرم کاملا جدا گانه هست که وابستگی به چیزی نداره و میتونه بسیار بسیار مفید واقع بشه و من بهتون قول میدم که باعث میشه به شدت بهره وری و سرعت اموزش یک کار و یا یک درس افزایش پیدا کنه.
    شما فرض کن میخوای جراحی یاد بگیری و انترن هستی.با نوشتن یک برنامه برای این دستگاه و پلنپتفرم،هر انترن میتونه

    • bahman

      من نمیدونم چرا بعضی از دوستان یکم به مغزشون فشار نمیارن
      این گجت و پلتفرم جدید پنج سال در دست توسعه و ساخت بوده و نه تنها از سونی و گوگل تقلید نکرده بلکه نواوری و پیشرفت شگرف و عالی هم داشته و البته خلاقیت بالایی هم داشته و این مثل گوگل گلس شکست نخواهد خورد و بلکه به شدت مورد استقبال قرار خواهد گرفت.شما فرض کن تو کار های اموزشی چقدر میتونه سرعت کار و بهره وری رو افزایش بده.
      فرض کن یک انترن بخواد جراحی رو تجربه کنه.فقط کافیه یک برنامه واسه این پلتفرم نوشته بشه تا انترن بتونه با یک استاد همیشه همراه کارشو به بهترین نحو ممکن و کمترین خطا با انجام برسونه.
      یا شما فرض کن میخوای برنامه نویسی یاد بگیری.
      با نوشتن یک برنامه بسیار راحت میشه یاد گرفت و یا خیلی کارهای دیگه.
      بازی کردن هم مطمئنا لذت وصف نشدنی خواهد داشت.و البته منتظر انحصاری های بسیار زیبا برای این پلتفرم باشید.هرچند ویندوز هست اما سبک نمایش و تعامل در اون تفاوت داره واسه همین من میگم پلتفرم جدا.
      و البته کسانی که میگن مایکروسافت کپی کاره و خلاقیت نداره،من باید بگم شماها این حرف نوک زبونتون هست و فقط عادت به حرف زدن دارید و طوری رفتار میکنید که انگار خودتون چکار هایی که نکردید.
      اشکالی نداره.شما میتونی یه گجت جدید معرفی کنی به مایکروسافت که البته نظر کارشناسان رو جلب کنه و واقعا در اینده کاربردی باشه.
      دوستانی که میگن کپی کار باید بدونن عینک هوشمند و تبلت خیلی وقت پیش توسط نوکیا تولید شده ولی متاسفانه توسعش به دلایلی مثل نبود بستر نرم افزازی مناسب و البته کاربرد متوقف شده.
      موفق باشید
      Now playing: Eminem-lose yourself

  • Divan Greedy

    فقط یه چیز کلی / دوستان الان کلاس تاریخ و ... نیست و امسال سال 2015 نه 2003 و 2005و ... الان الانه گذشته هم گذشته است / به همین راحتی و خوشمزگی با پودر کیک رشد / به نظرم باید خوشحال باشیم که همچین گجتی وارد دنیای تکنولوژی شده نه اینکه بیاییم سعی کنیم خرابش کنیم و .... اونم با صبحت های بچگونه

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی