نخستین گام ها برای توسعه اپلیکیشن های اندرویدی روی Chrome OS برداشته شد
تا به امروز، توسعه دهندگان اندروید مجبور بودند که برای ساخت اپلیکیشن از سیستم عامل های ثالثی نظیر ویندوز و Mac OS استفاده نمایند. حال براساس خبری که در سایت Google Code منتشر شده، توسعه ...
تا به امروز، توسعه دهندگان اندروید مجبور بودند که برای ساخت اپلیکیشن از سیستم عامل های ثالثی نظیر ویندوز و Mac OS استفاده نمایند.
حال براساس خبری که در سایت Google Code منتشر شده، توسعه دهندگان در آینده ای نزدیک می توانند روی سیستم عامل گوگل یا همان Chrome OS کار توسعه اپلیکیشن ها را انجام دهند.
در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.
در این سایت اعلام شده که کارشناسان گوگل به زودی دسترسی به ابزارهای Android Debug Bridge، ریکاوری و فلش که به صورت عادی روی Chrome OS موجود نیستند را روی این سیستم عامل فراهم خواهند کرد.
این ابزارها در واقع امکان ارسال داده میان کامپیوتر و تلفن را میسر می کنند و به لطف آنها می توان نرم افزارها یا Firmwareها را با استفاده از یک ارتباط USB روی دستگاه مورد نظر خود نصب نمود. گفتنی است که توسعه دهندگان می توانند از طریق کروم شِل به این امکانات دسترسی پیدا کنند.
این خبر از طریق پاسخ یکی از توسعه دهندگان گوگل به گزارشی منتشر شد که پیشتر در مورد باگ مربوط به ابزار ADB تهیه شده بود. انتظار می رود که دسترسی به امکانات یاد شده و پشتیبانی از Chrome OS به شدت مورد استقبال توسعه دهندگان قرار گیرد.
در سال گذشته میلادی گوگل اعلام کرد که پشتیبانی از توسعه اپلیکیشن هایی را آغاز می کند که هم روی سیستم عامل کروم و هم روی اندروید قابل اجرا باشند.
تاکنون اپلیکیشن های اندرویدی متعددی برای سیستم عامل یاد شده منتشر گشته و وعده داده شده که به زودی بر تعداد آنها افزوده خواهد شد.
علاوه بر این، روش های فراوانی برای تبدیل کردن اپلیکیشن های اندرویدی و استفاده از آنها همراه با کروم ارائه شده است که هر یک از این موارد نیز درجات موفقیت متفاوتی داشته اند.
این روش ها بر Android Runtime for Chrome استوار است که هم اکنون نیز در حال توسعه است. از طرفی، کمپانی گوگل نیز حرکتی مستمر و آرام را به سمت یکپارچه سازی سیستم عامل های خود آغاز کرده است.
در حال حاضر، توسعه دهندگانی که Chrome OS را به عنوان سیستم عامل اصلی خود به کار می برند، برای ساخت برنامه های اندرویدی مجبورند که از ویندوز، Mac OS یا لینوکس استفاده نمایند.
علاوه بر این، می توان یک کروم بوک را دوآل بوت نمود تا پلتفرم های توسعه اندرویدی Eclipse و Android Studio را روی ویندوز یا لینوکس اجرا کند یا اینکه می توان بر روی سیستم عامل کروم نسخه جداگانه ای از لینوکس را با افزونه Crouton اجرا کرد.
گفتنی است که در سال گذشته میلادی، پروژه Android Studio توسط گوگل از وضعیت بتا خارج شد و هم اکنون برای ویندوز، Mac OS و لینوکس موجود است.
با در نظر داشتن این نکته که Chrome OS روی Linux Kernel اجرا می شود به نظر می آید که ایجاد یک راهکار بومی تمام عیار برای توسعه اپلیکیشن های اندرویدی چندان هم دور از ذهن نباشد.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
مطلب جالبی بود مرسی
فعلا برترین سیستم عامل آندرویده خداروشکر من که با آزادی هاش حال میکنم و تا جایی که بتونم آندروید میخرم و آندرویدی میمونم بعضیا میگن پول شما نمیرسه ایفون این حرف خعلی مفته چون من الان ایفون بخرم به چه دردم میخوره؟! حداقل یه ایرانی تحریم شده نباید گنده برداره از این شرکت ها
اوا! یعنی قبلا نمیشد؟؟؟
یعنی سیستم عامل کروم، سیستم عامل گوگل!!!!
گوگل خوابی؟
عه نه ببخشید الان تازه بیدار شدی. :D
گوگل بهترینه در این شکی نیست..... ایده های قشنگی داره ولی بعضیا کپی میکنن ازش خز شده نکن برادر من نکن
البته این کار گوگل فی نفسه کار خوبیه برای خودش اما در کل باید گفت خیلی عقبه. فکر نمی کنم سیستم عاملش راه به جایی ببره.
فعلا داره بازی بازی می کنه تا ببینه چی گیرش میاد که مطمئنا هیچی گیرش نمی یاد.
با اومدن ویندوز10 سیستم عامل های تا حدودی خوب دیگه ام بچه بازی به نظر میان چه برسه به کروم اواس.
کی میاد تا وقتی سیستم عامل ویندوز با این همه امکانات و اکوسیستمش هست بره دنبال یه همچین چیزایی؟!!!!!
اولا مردم پول ندارن ویندوز بخرن . دوما ویندوز سخت افزار قوی میخواد که بازم گرون در میاد.
سوما هیچ کس از تمام امکانات ویندوز استفاده نمی کنه. 90 درصد یا وب گردی می کنن یا بازی یا فیلم می بینن.
چهارما آدمایی مثل ما پیدا میشه که ویندوز نیازشون رو برطرف نمی کنه.
این چهار مورد میرن سراغ کروم او اس و باقی سیستم عامل های اپن سورس.
تا جایی که ما میدونیم، اون ویندوز بوده که برای اولین بار واسه ی بازی و مولتی مدیا ساخته شده. بعدها افتاده دست بخش تجاری. کاربران خونگی هم الان دقیقا دارن با ویندوز بازی می کنن. واسه همین DirectX پیشرفت کرده. شما هم جوری میگی سیستم عامل های دیگه جلوی 10 مثل بچه بازی ان، انگاری ویندوز 10 از آسمون افتاده. 8.1 + یونیکس/لینوکس + کورتنا = 10
یعنی میگی ویندوز 10 از سیستم عامل های بچه بازی، الگو گرفته؟
من قبلا جوابتو دادم ولی فکر کنم نخوندی بس کن ای مسخره بازیاتو دو تا کلمه یاد گرفتی کلوز سورس اوپن سورس اینو قبلا واست نوشتم
چیه واقعا فکر کردی خدای اوپن سورسی دو روزه اوبونتو نصب کردی اگه با اوبونتو اوپن سورس رو شناختی من با نصب Redhat 7.3 وارد این حوزه شدم من تقریبا به خیال خودم نیمه حرفه ای بودم پدرم درومد تا بتونم با لینوکس کار کنم صبح تا شب کتاب میخوندم هنوز هم کتابشو دارم خواستی عکسشو واست میفرستم اون موقع که نصب برنامه تو لینوکس واسه کاربر عادی آرزو بود تو ویندوز با چندتا کلیک نصب میشد عزیز من کاربرای عادی حوصله درد سرای لینوکس رو ندارن چه دردیه وقتی ویندوز هیج وقت لنگم نذاشته برم سراغ لینوکس و بعد واینو هزارتا مکافات دیگه لطفا توضیح نده که همه توزیع های لینوکس رو امتحان کردم تمام دردسراشو واسه کاربرهای عادی میدونم جناب خدای اوپن سورس
فکرش را بکن angry birds را در صفحه 13 اینچ بازی بکنی!!!
بالاترین گرافیک هم modern combat 5 باشد!!!
همی الان گالکسی 12 اینچ سامسونگ هست
بفرما!!!
نمیدانم چرا گوگل اسم سیستم عامل هایش را یکسان انتخاب نکرده است؟
بازی دیگه برای من فقط یعنی کنسول...
--------------------------------------------------------------------------
امیلیانو من فکر کنم یکی دیگه ای....
لهجه خوزستانی ها از 50کیلومتری معلومه...
مگه کنسول گرفتی ، چی گرفتی
-----------------------------
پروفایلم رو نگاه
من که بشخصه تبلت را ترجیح میدم تا یک لپ تاپ با کاری کمتر از تبلت
__
کارگردان خان میخوای چند تا سوال دیگه هم بکن اگه بازم شک داری دادا خودشه دیگه
خوب خوب خیره... می خواستم مطمئن بشم... دمت گرم... خدایی دلم تنگ شده بود...
---------------------------------------------------------------------------
نه نگرفتم ولی بعد از دیدن کیفیت بازی هایی مثل کرو و ریوالس و فرزا و رایس سان و غیره قراره برا داداشم بگیرم D: ... خودمم بدم نمیاد یک امتحانی کنم شاید از بازی کردن لذت بردم...
اوهههه چه وضعیتی بابا بقیه لطفا کامنت نذارن فقط گوگلی ها.... ایده زیبایی ایول
سيستم عامل جالبيه البته به درد من نميخوره
اومده براى كاراى سبك كه من هميشه اشك سيستم عاملو سعى ميكنم دربيارم
سپاس از گوگل از زحمات شبانه روزيش
اگه گسترش پيدا كنه نشون ميده گوگل بلده چطورى لينوكس رو در قالب جذاب براى مردم ارائه بده!چون تو فراگيريش نقش مهمى داره
اندرويد حالا هم سعى در كروم او اس
باور کنید اگه اپ های اندروید روی کروم او اس اجرا بشه این سیستم عامل دست چندم تبدیل میشه به کابوس شب سیاه شرکت های بزرگ
چون 90درصد از کاربران سیستم عامل های نیازهای بیشتر از کارهای ساده(وبگردی و مالتی مدیا و اپ های اجتماعی)ندارند
ابتدا که کروم او اس سیستم عامل ناشناخته بین 90 درصد کاربران عادی است.
وقتی گزینه های بهتری مثل لینوکس ،ویندوز و مک باشد چه فایده است که به سمت سیستم عاملی رفت که هنوز تکلیف اپ هایش مشخص نیست!؟
جناب اون موقع میرن تبلت میگیرن چه نیازی برای تعریف سیستم عامل جدیدی هست
من از سیاست باز نشر خبر در دیجیاتو بی خبر هستم اما نکته ای که همیشه برای من جای سوال بوده چرا از اخبار ویژال استدیو باز نشری نیست اما از او اس کروم که شاید هیچ مخاطبی ندارد باید انقدر باز نشر دید؟؟!!
___
البته جالب که بارها بسیاری از دوستان این پرسش رو کرده اند اما منتج به منتجه نبوده
دوست عزیز فرشاد جان مرسی که ای سوال رو مطرح کردی,
از طرف تمامی Developer های ویندوز و ویژال استدیو این رو خدمت شما عرض می کنم
ممنوم!