کوالکام با مشکلات جدی در خصوص تولید گرمای بیش از حد چیپست جدیدش مواجه است
کوالکام این روزها با مشکل بزرگی یعنی داغ شدن بیش از حد چیپست اسنپدراگون 810 دست به گریبان است. آیا این مسئله برای کمپانی مذکور مشکلی جدی ایجاد خواهد کرد؟ در ادامه با دیجیاتو همراه ...
کوالکام این روزها با مشکل بزرگی یعنی داغ شدن بیش از حد چیپست اسنپدراگون 810 دست به گریبان است. آیا این مسئله برای کمپانی مذکور مشکلی جدی ایجاد خواهد کرد؟ در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.
کمپانی کره ای LG، اولین سازنده بزرگی بود که از اسنپدراگون 810 در محصول خود (جی فلکس 2) بهره برد و آنطور که خبر می دهد، با موفقیت به مشکل تولید و نشر گرمای بیش از حد این چیپ چیره شود.
از سوی دیگر بر اساس گزارشی از بلومبرگ، سامسونگ در تازه ترین تصمیمش، از چیپست یاد شده در پرچمدار بعدی خود استفاده نخواهد کرد. یکی از متخصصان داخلی کوالکام نیز گفته این شرکت در تلاش است تا نسخه ای تازه از اسنپدراگون را در ماه مارس برای سامسونگ تولید کند. این شخص همچنین یادآور می شود که تولید چیپ جدید ممکن است به تاریخ تولید گلکسی اس 6 نرسد و به نظر می رسد کمپانی کره ای تصمیم قطعی اش در بهره گیری از چیپست ساخت خود یعنی اگزینوس را گرفته است.
مقر کمپانی کوالکام در سن دیگو بنا شده و آنها بزرگ ترین شرکت سازنده چیپ برای موبایل هستند. کمپانی مورد بحث پردازنده هایی را تامین می کند که در کنار انجام عملیات محاسباتی سنگین، از مودم نیز بهره برده و و قادر به جوابگویی ارتباطات cellular نیز هستند. خط تولید اسنپدراگون این دو خاصیت را در کنار هم بر روی یک تکه سیلیکون قرار می دهد.
اسنپدراگون 810 محصولی کلیدی برای کوالکام بوده و به نظر می رسد این کمپانی برای سود سال 2015 خود حساب ویژه ای بر روی آن باز کرده است. همچنین آنها انتظار دارند تا کمپانی های سازنده تلفن همراه برای خط تولید محصولات برترشان از این چیپست بهره گیرند. آقای Derek Aberle، نماینده کوالکام که در نمایشگاه CES حضور داشت حس خود را به این محصول این گونه ابراز کرد: «احساس می کنم با اسنپدراگون 810 به موفقیت های بسیاری دست خواهیم یافت.»
پس از حرکت سامسونگ به سوی استفاده از چیپست اگزینوس و دوری از محصولات کوالکام، ارزش سهام کمپانی چیپست ساز در حال پایین آمدن هستند اما تحلیلگران بر این باورند که این موضوع صرفا تاثیری مقطعی بر تجارت آنها خواهد داشت. یک تحلیلگر به نام Stacy Rasgon معتقد است اقدام سامسونگ صرفا تاثیری 2 الی 8 درصدی بر درآمد امسال کوالکام خواهد گذاشت زیرا سودآوری شرکت مورد بحث بیشتر از دریافت حق امتیاز در خصوص استفاده از پتنت هایش تامین می شود تا فروش چیپست.
ال جی تلفن همراه جی فلکس 2 را با اسنپدراگون 810 در CES معرفی نمود. کمپانی کره ای در طی کنگره ای که در سئول برگزار می شد به مشکل تولید گرمای این چیپ اشاره ای داشت. آقای Choi Yong-su، یکی از مسئولین در قسمت توسعه ی تلفن های هوشمند ال جی گفت: «درجه ی گرما صرفا به پردازنده موبایل مربوط نشده و به نوع طراحی سیستم خنک کننده داخلی آن نیز بستگی دارد.» وی همچنین اضافه کرد که جی فلکس 2 به گونه ای طراحی گشته تا عملکردی بهینه با استفاده از اسنپدراگون جدید از خود به جای بگذارد. همچنین بهبود هایی در زمینه گرمای این چیپ انجام شده تا سطح تولید حرارت آن در حد قابل قبولی باقی بماند.
از سوی دیگر بزرگترین تولید کننده تلفن های هوشمند به نام سامسونگ، در طول چند سال اخیر پردازنده خود را به نام اگزینوس توسعه داده و از آن در تلفن های بسیاری بهره گرفته است. گاهی نیز از یک تلفن دو نسخه، یکی با اسنپدراگون (همراه با مودم های cellular) و دیگری با اگزینوس را معرفی نموده.
حال تحلیلگران معتقدند که سامسونگ می تواند به مشکل تولید گرمای چیپست اسنپدراگون به چشم یک موقعیت نگریسته و برای همیشه اتکای خود را به پردازنده های کوالکام از بین ببرد. Lee Seung-woo، تحلیلگر IBK Securities می گوید: «این موضوع برای بخش تولید چیپ سامسونگ یک شانس است تا کارایی خود را به شکل چشم گیری بالا ببرد.»
وی همچنین برآورد کرد که بخش تولید چیپست سامسونگ که وظیفه تولید چیپست های اگزینوس را بر عهده دارد، در سال 2014 سود دهی نداشته و در صورتی که تلفن همراه جدید این کمپانی فروش خوبی را تجربه نماید، این بخش نیز به سود آوری بر خواهد گشت.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
مطلب جالبی بود مرسی
برای سامسونگ خوب شد یعنی عالی شد!!!!! همه بهش میخندیدن که چرا چیپ هات اینجوریه!!!!
یادش بخیر یه زمانی که سامی اولین بار اس4 رو بیرون داد همه از گرماش شکایت میکردند الان هم کوالکام وضعیتی مشابه سامی در 2سال پیش داره تا بخواد مشکل گرمارو حل کنه میشه 2سال دیگه
انشاا... که موفق باشه
واقعا عاشق تگرا ایکس وان شدم فاصله را با کنسول های نسل هشت را به کمتر از دوبرابر رسانده است.
ps4:1.8گیگافلاپس> x1:1گیگافلاپس
کولاکام شرکت خوبیه
کوالکام شرکت تنبلی شده نتیجه های GFX ادرنو 430 رو دیدم اصلا ازش ناامید شدم .
هنوز هم اندازه K1 که پارسال معرفی شده قدرتمند نیست !
امیدوارم بجای snap 810 ما شاهد X1 توی پرچمدار ها باشیم
درسته مثل قبل نيست اين شركت ويكم به نظرم داره كم كاري ميكنه.
ولي تگرا X1 مطمئنا در گوشي ها استفاده نيمشه. TDP اين Soc بالاي 5 وات هستش همچنين دماي بالايي رو هم توليد ميكنه.
مطمئنا كارايي كه در Dev board داره در تبلت ها به علت محدوديت فضا و انرژي همون كارايي رو نداره. به احتمال زياد از قدرتش ميكاهند.
چستر خان شکل معماری جای اجزا تو سایت ها هست بگو مکان های که داغ میشه کجا الجی چاره داره یا نه بگیرم نگیریم
جواب داده شد .
رفت تو صف تاييد ؛)
مرسی دادا
کوالکام واقعا پردازنده های عالی و تحسین برانگیزی (خودم از این کلمه خوشم اومد :laugh:)داره امیدوارم مشکلش حل بشه و توی محصولات جدید پردازنده هاشو بتونن استفاده کنن . راستی اینجا کی ویندوزفون داره ؟
بنده هم دارای یک عدد ویندوز فون می باشم. :)
من دارم چیزی شده داداش
نه چیزی نشده . میخوام یک گوشی ویندوزفونی بخرم انشالله حالا میخواد بد باشه میخواد نباشه ما میگریم ! اما یک مشکل دارم . راهی هست که برنامه هارو از جایی جز مارکت گرفت؟ الان دیکشنری لازم دارم 40 دلاره !
نسخه کرک شده OALD
http://winphone.ir/%D9%86%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%A8%D8%A7-oald-%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D9%88-%DA%A9%D8%A7%D9%85%D9%84%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%AF%DB%8C%DA%A9%D8%B4%D9%86%D8%B1/
نسخه کامل و کرک شده AED
http://winphone.ir/%D9%86%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D9%86%D8%B3%D8%AE%D9%87-%DA%A9%D8%A7%D9%85%D9%84-%D8%AF%DB%8C%DA%A9%D8%B4%D9%86%D8%B1%DB%8C-%D9%85%D8%AD%D8%A8%D9%88%D8%A8-advanced-english-diction/
برا دانلود آکسفورد باید کرک شدشو نصب کنی داداش
اینم آموزش کرک کردن
winphone.ir/crack
حسین هزیز : بله راهی هست باید گوشی رو دولوپر آنلاک کنی کاری نداره خطر هم نداره ، بعد با یه برنامه ساده فایل کرک شده رو با کامپیوتر نصب میکنی رو گوشی ، تو سابپیت های ایرانی وینفون هست . البته باید کرک شده اون دیکشنری رو هم گیر بیاری خودت
مبارک باشه.اگه بخواید بخرید که فکر نمیکنم همچین قصدی داشته باشید راهش خرید گیفت کارته.اگه کرک شده ی اون موجود باشه که آره به راحتی میشه دانلود و نصب کرد بدون نیاز به استور ویندوز فون.آموزش نصب کرک شده هم به وفور یافت میشه
نه قصدشو دارم اما باید فکر کنم ببینم چه باید کرد .
کوالکام عزیز اشکال نداره
64 بیتی که به گفته خودت به درد موبایل نمیخورد
هشت هسته ای هم که خودت گفتی بازی با اعداده
عزیزم برو همون چهار هسته ای های خودت رو اورکلاک کن
اسنپ 802 بده دست مردم با چیپ های اوورکلاک شده.
کل دنیای موبایل از کوالکام استفاده میکنن.
دقیقا مشکلی که با کوالکام داری چیه؟
اینطور که شما کامنت گذاشتی ادم احساس میکنه خصومت شخصی داری باهاش
تا حالا ندیدم کوالکام به کسی ضرری رسونده باشه !!!!
تازه فهمیدم سامسونگ خان چی گفت
اخر ما نفهمیدیم حرف LG رو باور کنیم که 810 داغ نمیکنه یا حرف بقیه رو!
.
چستر خان اگه اومدی یه ادرس میل بزار
اومدم ؛)
آدرس ميل خودت رو بده :)
parsa8929 در یاهوووو!
كارايي Adreno 430 به كار رفته در S810 رو هم ميتونيد در تست سنگين Manhattan ببينيد.
كلا 30 درصد با نسل قبلش از نظر قدرت تفاوت داره.
http://blog.gsmarena.com/adreno-430-benchmarked-trounces-adreno-330/
چستر خان این مقایسه ها رو بی خیل اینا و شکل معماری جای اجزا تو سایت ها هست بگو مکان های که داغ میشه کجا الجی درست میگه یا خیر روی کارکرد تاثیر داره اینا مهم بقیه که حله
داداش میشه بگی شما کجایی ؟
دلمون همون تحلیل های قشنگ رو که تو نارنجی میدادی میخواد
اینجا درسته بعضیها جک میگن و جو رو به هم ریختن ولی وجود شماها باعث میشه اونا هم خجالت بکشن این کارو نکنن
قابل توجه دیوان و فیلم بین های حرفه ای ...
هستم دوست گرامي.
قبلا هم گفته بودم قسمت نظرات رو خيلي وقت هستش كه نميخونم و ازش زده شدم مگر براي مطالبي كه علاقه داشته باشم.
دم خروس باور کن