ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گزارش مالی اپل
تکنولوژی

گزارش مالی جدید اپل اعلام شد؛ ۷۴.۶ میلیارد دلار درآمد

دقایقی پیش اپل گزارش فصل اول سال مالی ۲۰۱۵ خود را اعلام کرد. طبق پیش بینی ها این گزارش اعداد و ارقامی نجومی را با خود به همراه داشت و خبر از فروش بالای اپل ...

مانی قاسمی
مانی قاسمی منتشر شده در ۸ بهمن ۱۳۹۳  |  ۰۱:۴۲

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

دقایقی پیش اپل گزارش فصل اول سال مالی ۲۰۱۵ خود را اعلام کرد. طبق پیش بینی ها این گزارش اعداد و ارقامی نجومی را با خود به همراه داشت و خبر از فروش بالای اپل می داد.

به گفته اپل، این شرکت در سه ماهه گذشته موفق شده به درآمد ۷۴.۶ میلیارد دلاری دست پیدا کند و سودی ۱۸ میلیارد دلاری را روانه حساب های خود سازد.

در ادامه مطلب جزییات بیشتری از این گزارش را مرور خواهیم کرد.

معرفی آیفون و آیپد جدید، و پشت سر گذاشتن فصل تعطیلات، از جمله عواملی هستند که درآمدی خیره کننده را برای اپل رقم زده اند. درآمدی که بی شک باعث می شود لبخند بر روی لبان تیم کوک، نقش بندد.

بر اساس گزارش اپل، میزان فروش محصولات مختلف این شرکت، به شرح زیر بوده است:

  • آیفون: ۷۴.۵ میلیون دستگاه
  • آیپد: ۲۱.۴ میلیون دستگاه
  • مک: ۵.۵۲ میلیون دستگاه

تیم کوک در حین کنفرانسی که به همین منظور برگزار شده بود، در رابطه با موفقیت به دست آمده، چنین گفت:

«لازم می دانم که از تمام مشتریان اپل بابت رقم زدن یک فصل مالی فوق العاده، تشکر کنم. استقبالی که از محصولات اپل به عمل آمده و تقاضایی که در بازار وجود دارد، در سه ماهه گذشته به بالاترین حد خود رسیده و رکوردی تاریخی به حساب می آید. درآمد ما در مقایسه با سال گذشته ۳۰ درصد رشد داشته و باید بگویم که کارمندان ما برای رسیدن به چنین نتیجه ای، کار بی نظیری را انجام داده اند.»

نتایج به دست آمده حتی از پیش بینی های اولیه اپل نیز فراتر است. کارشناسان این شرکت انتظار داشتند، درآمد اپل در سه ماهه گذشته به رقمی بین ۶۳.۵ تا ۶۶.۵ میلیارد دلار برسد. حتی فعالان وال استریت نیز انتظار چنین موفقیتی را نداشتند و عدد ۶۷.۵ میلیارد دلار را برای اپل در نظر گرفته بودند.

نکته مهمی که در گزارش اخیر اپل به چشم می آید، عدم اعلام میزان فروش آیپاد است. به نظر می رسد که از این به بعد، آمار این دستگاه دوست داشتنی، در طبقه بندی «سایر محصولات» قرار گیرد. این طبقه بندی در حال حاضر شامل دستگاه هایی همچون Apple TV و هدفون های Beats می شود.

آنطور که از شواهد امر بر می آید، آیپاد دیگر سهم به سزایی در درآمد اپل ندارد. این محصول در سه ماهه قبلی، تنها ۴۱۰ میلیون دلار فروش داشت که کمتر از ۱ درصد از مجموع درآمد اپل را تشکیل می داد. بد نیست اشاره کنیم که روزگاری آیپاد ۵۵.۵ درصد از درآمد اپل را به خود اختصاص می داد. این دستگاه در سه ماهه مشابه در سال ۲۰۰۶ توانسته بود نزدیک به ۳.۱ میلیارد دلار فروش داشته باشد.

علیرغم درآمد بیش از انتظار اپل، تعداد آیپد های فروش رفته، پایین تر از پیش بینی ها بوده است. اپل در بازه زمانی مشابه در سال گذشته توانسته بود ۲۶ میلیون دستگاه آپد را به فروش رساند؛ اما این عدد در گزارش اخیر، به ۲۱.۴ میلیون دستگاه کاهش پیدا کرده است. کارشناسان این موضوع را مرتبط به عمر طولانی تر تبلت ها می دانند و معتقدند که کاربران این محصولات را در مقایسه با موبایل، دیر تر جایگزین می کنند.

اما برای سه ماهه بعدی، اپل انتظار دارد که درآمدش عددی بین ۵۲ تا ۵۵ میلیارد دلار باشد. به نظر شما آیا موفقیت ها تیم کوک و یارانش همچنان ادامه خواهد داشت؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (39 مورد)
  • TROOL

    مطلب جالبی بود مرسی

  • عقیل

    این خبر و مقایسه خیلی جالبه
    به نقل از سایت دویچه وله فارسی،درآمد 3 ماهه پایانی سال 2014 کمپانی اپل بیشتر از درآمد سالانه نفت ایران در سال 92 است.
    درآمد اپل در سه ماهه پایانی منتهی به سال 2014 برابر با 74.6 میلیارد دلار است در حالی که به نقل از بانک مرکزی ایران مجموع درآمد حاصل از فروش نفت ایران در سال 92 برابر با 64 میلیارد دلار و 789 میلیون دلار بوده است.
    خیلی جالبه فقط یک کمپانی در آمریکا درآمدش بیشتر از اصلی ترین ومهم ترین درآمد یک کشور است.
    اینم لینک
    http://m.dw.de/persian/mobile.A-18220607-9993.html

  • armin

    shoma khob chesh badomia gharne 21 e pelastik bzanid pol bgirid az mardom dos daram apple 2 sal goshi nazane bebinam sherkate azizeton az ki sky mire masalan az shiaomi :D :D: D

  • armin

    aagha anti apple aaa ma oskoliim dos darim mina rade android bekharim man ahmagham 2520 pole 6 dadam be s homa rabti dare???? polame mkham berizam to joob valaa shoma boro sony o sumsung bkhar eshgho hal koon koli lezat bebar kasi bahat kari dare ???

  • mm98

    نه جدا گرون فروش نیست؟
    هزینه زیادی برای تحقیق و توسعه نمیکنه ولی رو هر دستگاه بیش از ۲۰۰ دلار سود داره.
    اصلا این میزان سود غیر طبیعی نیست.
    ولی سال دیگه فروشش کمتر میشه چون بیشتر کسایی که آیفون داشتن ارتقا دادن.

  • فرشاد

    خوبه

  • Samsung

    مَردم 74.6 میلیارد دلار پولشونو ریختن آشغال دون :))

    آی خم مفتش گرونه =))

  • Apadana

    ااااا ایپاد 410 میلیون دلار سود داشتهههه؟؟؟ خاک عالم ...چقدر کم. اثلا" متاصف شدم.

  • reza_azadi

    گران فروشي كه باشي نتيجه اش همينه

  • ITMaster

    نكته اى كه شايد اينجا كمتر بهش توجه بشه؛ فروش فوق العاده خوب مك هست و اينكه اين آمار هر فصل در حال افزايشه اونم در شرايطى كه بازار pc مدتهاست در شرايط ركود و كاهشه! اين روند قطعاً با آمدن مك هاى جديد و خصوصاً مكبوك اير جديدى كه شايعش هست امسال بهتر هم خواهد شد!

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی