ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل حالا بزرگترین فروشنده تلفن هوشمند است؟

پس از گزارش های مالی سه ماهه چهارم اپل که خبر از بیشترین میزان سود برای اپل در قیاس با هر شرکت دیگری می دادند، اکنون می توان اپل را بزرگترین فروشنده تلفن های هوشمند ...

امیر صادقپور
امیر صادقپور منتشر شده در ۹ بهمن ۱۳۹۳  |  ۲۰:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

پس از گزارش های مالی سه ماهه چهارم اپل که خبر از بیشترین میزان سود برای اپل در قیاس با هر شرکت دیگری می دادند، اکنون می توان اپل را بزرگترین فروشنده تلفن های هوشمند دنیا دانست.

واضح است که اپل فصل پر سودی را گذرانده. طبق گزارش رسمی منتشر شده از سوی اپل، این شرکت ۷۴٫۵ میلیون دستگاه تلفن هوشمند فروخته که برای خود اپل رکوردی جدید محسوب می شود. این در حالی است که سامسونگ توانسته از تمامی مدل های تلفن های معمولی و هوشمند خود ۹۵ میلیون دستگاه بفروشد که طبق آمار ارائه شده توسط سامسونگ بین ۷۱ تا ۷۵ میلیون دستگاه از آنها را تلفن های هوشمند تشکیل می داده اند.

با این حساب آیا می توان اپل را از لحاظ فروش تلفن هوشمند در جایگاه اول دنیا قرار داد؟ احتمالا بله.

در ادامه با دیجیاتو باشید.

سامسونگ قطعا علاقه ای به تسلیم شدن در برابر این آمار و ارقام ندارد. در میان تحلیلگران نیز برخی اپل را برنده می دانند و برخی دیگر سامسونگ را در جای خود ثابت می بینند.

iphone_on_top.0.0

مرکز تحقیقاتی Counterpoint میگوید اپل قطعا از سامسونگ پیش افتاده است. این مرکز میزان فروش تلفن های هوشمند سامسونگ را ۷۳٫۸ میلیون دستگاه اعلام کرده است. همچنین Ben Bajarin که از تحلیلگران این مرکز است، اپل را برنده بازی می داند. اما Strategy Analytics معتقد است که هر دو فروشنده توانسته اند ۷۴٫۵ میلیون دستگاه تلفن هوشمند را طی فصل چهارم امسال به بازار عرضه کنند.

به هر حال اپل را می توان برنده دانست. نه فقط به این خاطر که این شرکت توانسته رکورد فروش آیفون را بزند بلکه به این خاطر که با وجود افزایش ۵۰ دلاری قیمت ابزارهایش توانسته به این میزان فروش برسد. این به تنهایی نمی تواند اپل را در جایگاه اول قرار دهد؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (34 مورد)
  • TROOL

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • LG Forever

    اپل بدون ابفون هیچوقت اینقدر سود نمیکرد

  • طاهر اميري

    اپل همینطوری و یک شبه به این مرحله نرسیده. جایی که اپل در آن قرار داره آرزوی خیلی از کمپانیهاست ولی اون کمپانیها باید بدونن تنها راز این موفقیت یه چیزه:
    طراحی!
    واین همون چیزیه که کاربرا رو عاشق خودش میکنه و باعث میشه نتونن ازش دل بکنن.
    من چند ماهی میشه آیفون 5اس خریدم. بین 6 و 5اس مونده بودم به لحاظ زیبایی که 5اس داره اونو به 6 ترجیح دادم.
    در رابطه با این اسمارتفون زیبا و عالی هر چی بگی کم گفتی...

    1. کیفیت ساخت بی نظیر... لابد زیاد شنیدین که اگه یک بار آیفون رو تو دستت بگیری عاشقش میشی! این کاملا درسته. کیفیت ساخت عالی ای که آیفون داره هیچ اسمارتفونی نداره و کاربر رو عاشق خودش میکنه.
    2. سخت افزار بسیار قدرمند 64 بیتی.
    3. سیستم عامل سریع iOS.
    4. پشتیبانی عالی اپل و آپدیت های منظمی که برا کاربراش ارایه میده.
    5. اپلیکیشن های با کیفیت.
    6. دوربین iSight
    7. اپ استور اپل که بهترین فروشگاه نرم افزار هست و شما نظیرش رو پیدا نمیکنی. شک نکن!

    با یه جمله از جانی آیو تموم میکنم:
    "علاوه بر تکنولوژی بسیار پیشرفته، آن چیزی که باعث خاص بودن آیفون میشود حسی است که هنگام نگه داشتن در دست به شما منتقل میشود... مواد اولیه ای که در ساخت آن استفاده شده و دقت بینظیری که در تولید آن لحاظ شده است در هیچ محصول دیگری وجود ندارد. مراحل تولید این محصول بسیار پیچیده و ایده آل گرایانه است..."

  • hadi

    بخاطر نداشتن دانلود و بلوتوث و صفحه ي كوچيكو آيتونز رفتم يه نوت سه خريدم كه آيفون ٥ اسمو بفروشم،حالا نميتونم هيچكدومشونو بفروشم،در ضمن بنده با بدبختى پولشونو رديف كردم
    اپل يه تجربه ى خاصه،فكر ميكنم علتش تو قلب سيستم عاملشه،الان كه كلش اوف كلنزو تو هردو بازي ميكنم تو نهايت تعجب نوت سه بعد مدتى گرم ميشه مخصوصا قسمت نيمه ي گوشى ولي آيفون،تو بگو فقط يكــم،انگار اصلا بازى در حال اجرا نيست،همه ى اين حرفارو گفتم تا بدونين من يكى از طرفداراى آى خم بدون كوچكترين تعصبى حرفمو با شما در ميون گذاشتم،نظراتم تو اين سايت شايد نهايتن به اندازه ى انگشتاى دست باشه،شب بخير

    • Erfanm

      داییم 5S داره بابا خالی نبند
      هم گرم میشه((داغ زیادیه براش در حد همون معمول)) و هم تیک دار اجرا میشه مخصوصا روی مپ های سنگین افت فریم دیده میشه
      کلش نباید نرم افزار سنگینی باشه اما واقعا این افت فریم رو داره و من روی گوشی خودم از اونی که دیدم خیلی راضی تر بودم

  • طــــــــــــــــــــــــــــوسي

    ديگه همچي واضحه ...چي بگم !
    هر روز بيشتر عاشق اين برند ميشم

  • علی طایی

    حالا که پست، پست اپلیه بزارید این رو هم اضافه کنم
    طبق اخباری که گذشته پخش شد اپل داره رو
    یه رابط کاربری سه بعدی هم کار می کنه فکر کن
    همین آیفون رابط کاربریش سه بعدی بشه و البته
    همین سه بعدی رو توی آیپد هم بیاره اگه این کارو
    درست انجام بده حکم یه انقلاب دیگه رو داره و دوباره
    سال دیگه رکورد فروش رو می زنه چرا؟ چون طرفدار ها
    عاشق رابط کاربری اپل می شن (بستگی داره که اپل
    چه قدر خوب اجرا کنه که تجربه نشون داده که می تونه)
    لینک خبر ماله سایت همسایست و گرنه می زاشتم ;)

    • reza haghani

      همین الانشم برجستگیش معلومه سه بعدی بشه دگ چه شود

  • علی

    دقیقا

  • Mr.M

    از نظر سود اپل کمتر از 20 درصد بوده که برای اپل کمترین رقم بوده ...
    حساب کردم دیدم 77درصد تعداد محصول و بالای 85 درصد کل سود همه محصولاتش مربوط به آیفون هست
    یکجورایی اپل یهنی آیفون !و این برای هر مدیر عاملی کابوسه(مخصوصا قبل از معرفی آیفون جدید)
    یک گوشی شده بیشتر بازار بزرگترین شرکت دنیا و البته زمانی آیپاد بود و امروزه آیفون هست و چند سال بعد شاید عینک هوشمند اپل...

    • علی طایی

      البته این کابوس خوبیه :)))) هر دفعه داره رکورد می زنه
      و البته که درآمد اپل رو غیر مستقیم هم مثل مارکت نرم
      افزار بالا می بره جز آیپد بقیه دستگاه ها مدام دارن پیشرفت
      می کنن خود آیپد هم اگه یه نوآوری خفن بهش اضافه کنن
      دوباره خفن سود ده می شه اما خود اپل هم فهمیده و داره دنبال
      بازار های جدید می ره واسه ی سودآوری نمونش همین
      ساعت اپل یا اپل پی ... فکر کنم پشت صحنه داره یه تلویزیون
      خفن هم می سازه در کل اپل در مسیر خوبی قرار داره

  • test8

    طبق تحلیل تکنیکال که من زیاد بلد نیستم و البته اعتباری هم نداره میشه گفت طبق نمودار اپل زیادی رفته بالا پس میاد پایین ولی نه کمتر از قبل و سامسونگ هم بعد کمی افت و خیز میره بالا ولی نه بیشتر از قبل ! -در یکسال آینده -
    بعدشم که به تصمیم تیم مدیرتی و عملکرد شرکتا بستگی داره !

    صعود زیاد اپل به خاطر آیفون بزرگه و برانگیختن احساسات مردم فکر نکنم زیاد دووم بیاره

    البته اینا حدسیات منه و من خودمم بهشون زیاد اعتقاد ندارم!!

  • علی طایی

    من نگفتم همهشون پول دارن گفتم به نسبت بقیه برند های
    بیش تر توانایی خرید دارن شاید بهتر بود همین رو در اولین کامنت
    می گفتم که توانایی شون در خرید بالاتره ;)

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی