تحلیل: در سه ماهه پایانی 2014، اپل هم پای سامسونگ تلفن به بازار فرستاد
به نظر می رسد که ساختن آیفون با نمایشگر بزرگ، تصمیم درستی برای اپل بود. کوپرتینویی ها در 3 ماهه منتهی به سال 2014، نه تنها رکورد خود، بلکه رکورد درآمدزایی هر شرکت بزرگ دیگر ...
به نظر می رسد که ساختن آیفون با نمایشگر بزرگ، تصمیم درستی برای اپل بود. کوپرتینویی ها در 3 ماهه منتهی به سال 2014، نه تنها رکورد خود، بلکه رکورد درآمدزایی هر شرکت بزرگ دیگر در تاریخ را شکستند و رتبه اول را از آن خود کردند اما تحلیل جدیدی نشان می دهد که در همین بازه زمانی، اپل هم اندازه سامسونگ، تلفن همراه به بازار عرضه کرده است.
در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.
Strategy Analytics در آخرین تحلیل خود، اپل و سامسونگ را دوشادوش هم در صدر جدول عرضه 3 ماهه چهارم سال 2014 قرار داد. هر کدام با 74.5 میلیون دستگاه عرضه شده به بازار که سهمی معادل 19.6 درصد را از آن هر کدام می کند.
در رتبه های دوم و سوم، به ترتیب موتورولا-لنوو با 24.7 میلیون دستگاه (6.3 درصد) و هوآوی با 24.1 میلیون واحد (6 درصد) قرار گرفته اند. باقی شرکت ها نیز 48.5 درصد بازار را با 182.3 میلیون دستگاه عرضه شده به بازار در اختیار دارند.
اگر کل سال 2014 را در نظر بگیریم، سامسونگ با تقریبا 25 درصد از سهم بازار، اپل با 15 درصد، موتورولا-لنوو با 7.2 درصد و هوآوی با 5.8 درصد به ترتیب اول تا چهارم هستند. در جدول زیر می توانید نکات زیادی را مشاهده کنید.

سهم سامسونگ در طول سال بسیار تغییر پیدا می کند و این را هم باید در نظر داشت که در سه ماهه پایانی 2014، کره ای ها 10 درصد سقوط را نسبت به سال گذشته تجربه کردند، در حالی که اپل 2 درصد افزایش داشت.
این آمار مشخص می کند که بزرگ ترین رقیب سامسونگ، اپل نیست اما شرکت های دیگر با ارائه تلفن های ارزان قیمت اما با کیفیت، تهدید جدی کره ای ها هستند.
اسمارت فون بزرگ تر اپل، اندکی از فضای تحت اختیار سامسونگ را حالا به اشغال در آورده، فضایی که برای مدتی طولانی سامسونگ در آن پادشاهی می کرد اما در بخش تلفن های پایین رده، شیائومی (در چین)، موتورولا و دیگر رقبا، محصولاتی به بازار فرستاده اند که بسیار با کیفیت اند.
هم ترازی اپل و سامسونگ بسیار مهم و قابل توجه است.
از آنجایی که اپل فقط تلفن های رده بالا و پرچم دار تولید می کند، طبیعی است که دستگاه های کمتری نسبت به سامسونگ بفروشد. اما در سه ماهه چهارم 2014، زمان عرضه آیفون 6 و آیفون 6 پلاس بود که علت این افزایش را نشان می دهد، مخصوصا در چین که برای اولین بار در صدر جدول فروش قرار گرفت.
زمان پاسخگویی اپل هم به زودی فراخواهد رسید. فروش آیفون هر ماه پس از عرضه کاهش می یابد و این مسئله ای اجتناب ناپذیر است. آیا این اعداد زمانی که سامسونگ پرچم دارش را در سه ماهه اول 2015 به بازار بفرستد همچنان دوشادوش هم خواهند بود؟
دست آخر، سهم بازار، تنها یک جنبه از تجارتی است که در حال انجام است و نباید به تنهایی ملاک برتری یک کمپانی قرار بگیرد.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
عالی بود مثه همیشه مرسی
سامسونگ هم می تونست سیستم عامل خودش رو داشته
باشه اما غفلت کرد و فقط به اندروید توجه کرد نتیجه اش شد
شیائمی که با سخت افزار ارزون تر بازار چین رو از دست سامسونگ در اورد یعنی خود سامسونگ خواست که جزء تولید کننده های گوشی با سیستم عامل اندروید باشه معلومه رقابت زیاده زمانی هم بود که سامسونگ تو همین شرایط کاری در اندروید یه عالمه پول به
جیب زد و همین الان هم می زنه اون موقع خوب بود الان بده؟
چطور اون موقع کسی انتقاد نمی کرد؟ سامسونگ غفلت کرد
و تایزان جواب سامسونگ به این غفلت بود که امیدوارم خوب
در بیاد
هیچ کس مجبور نیست چیزی رو بخره ios هم محصول شرکت
اپله که با سخت افزاری به اسم آیفون می یاد حالا اگه کسی
دلش آیفون بخواد که می شه ترکیب سخت افزار و نرم افزار
ساخت اپل باید آیفون بخره و هیچ کس هم مجبورش نکرده
بنابراین این میزان فروش دلیل بر مردم پسند بودن آیفون داره
اگه نداشت نمی خریدن هر کس دیگه هم که دوست نداره
می تونه اندروید انتخاب کنه با سخت افزار های مختلف حالا
این که اپل می تونه این همه فروش داشته باشه با وجود
محدود بودن سخت افزار (1 گوشی در سال) قدرت اپل رو
نشون می ده چه کیفیت ساخت، برندسازی، پشتیبانی و ...
و البته بازم حق انتخاب هست ویندوز فون و ....
اینایی که میگن اپل فقط با 2 مدل گوشی این فروش بدست آورد یا تو متنم همین اشاره کرده که فقط پرچمدار میفروشه ، باید بگم که اپل آیا پرچمدارای سالهای قبلشو ارزونتر عرضه نمیکنه و اونارو تو فروش حساب نمیکنه؟پس اپلم میانرده میفروشه با این تفاوت که میانردش همون فلگشیپ سالای قبله انقد تز ندید لطفا!
سامسونگ تو سرازیریه باید یه فکر اساسی واسه خودش بکنه باید متمایز کنه گوشیاش از بقیه اندرویدیا و مثل اپل یه چیز متفاوت رو کنه(قسمت متمایز آیفون با بقیه ios) مثال بهترش میتونه تو فبلتا سری نوت باشه با قلم کاربردیش که از همه فبلتای بازار تمیزش داده!
مشکلشم فقط چینیا هستن در حال حاضر اول باید اونارو کنار بزنه قیمتای فوق العاده خوبی دارند با کیفیت ساخت مناسب(منظورم اون مشهوراشونه)
شما توجه کنید که اپل تنها تولیدکننده گوشیهای سیستم ios هستش ولی سامسونگ باید با دیگر رقبای تولید کننده اندروید هم رقابت کنه. اگه شرکتهای دیگه ای هم گوشی ios تولید میکردن اونموقع باید میدیدیم اپل چقدر موفق بود. ولی از حق نگذریم واقعا گوشیهای اپل کیفیت ساخت خوب و سیستم عامل خیلی خوبی داره با اینکه من خودم فعلا اندروید بیشتر به کارم میاد و گوشی خودم فعلا نوت 4 اگزینوس هستش.
خدایی هیچ گوشی ای مثل آیفون آدم رو وسوسه نمیکنه. اصلا انگار یه عامل وسوسه ای توش هست. گوشی های دیگه کلا این موضوع رو ندارن.
oh baby I love my iPhone
يك اپل ، يك سامي ، چندتا چيني پشت سرش ! ولي اپل خيلي عالي كار كرد با وجود انتقادات وارد به اين گوشي هاي امسالش ، اميدوارم همشون عالي كار كنن
و البته باید به این نکته هم اشاره کرد که درسته که از نظر
تعداد فروش باهم پای یا پای بودن اما حاشیه سود اپل کجا و
حاشیه سود سامسونگ کجا و البته هرچقدر که اپل بیش تر
آیفون بفروشه از مارکت نرم افزار هم بیش تر درآمد داره در حالی
که سامسونگ فقط به فروش سخت افزار تکیه داره و درآمد مارکت
نرم افزار می ره به جیب گوگل
سامسونگ بسیار سخت میتونه پرچم داری مثل اپل تولید کنه که دلیلش آی او اس یا اندروید نیست به نظرم.
اینکه یک گوشی تولید کنی که هم جنبه ی لوکس بودن و هم جنبه ی کارآمد و هم مناسب بودن برای اکثر رده های سنی رو رعایت کنه واقعا کار سختیه.
فقط سامسونگ نیست. در حال حاظر تنها شرکتی که به نظرم شاید بتونه با فراهم کردن سرگرمی بیشار بازی رو برگردونه به نفع خودش سونی و مایکروسافت هستن. #نظرشخصی
اتفاقا نظر من خلاف نظر شماس.اندروید و ios خیلی تاثیر داره.اگه سامسونگ تنها تولید کننده اندروید بود آمار فروش سامسونگ سرسام آور تر از الان میشد.سامسونگ پرچمداراش انقدر میفروشن که وقتی اعلام کرد در اس 6 از snapdragon 810 استفاده نمیکنه سهام کوالکام به شدت افت کرد که در طی این سالها سابقه نداشته.این میزان اهمییت سامسونگ و محصولش رو میرسونه
کسی هست که به قدرت اپل ایمان نداشته باشه؟!
سامسونگ با صد مدل تلفن
اپل با سه مدل
اپل حرف خودشو زیر پا میذاره! دیگه چه انتظاری میشه ازش داشت؟ =)) مزخرفترین شرکت دنیا اپله که مزخرفترین دیوایس ها رو تولید میکنه! نمونش آی خم :))
آیفون با خم شدن اینقد فروخت! اگه نمیشد چی؟
گلکسی S5 ظاهرش بد شد، سامسونگ به خاک سیاه نشست :))
امان از جاهلیت
قدرت مدیریت و درایت اپل غیر قابل انکاره،، سیاست ها و آینده نگریشون عالی بوده، اپل با تمرکز بررسی کرده چی بسازه، چه چیزهایی نداشته باشه و چه چیز هایی داشته باشه که هم حالا عالی باشه هم در آینده بتونه مردم رو راضی کنه،
دوست عزیز شما انحصار اپل هم در نظر بگیرید که باعث میشه اینجور بفروشه.کسی که ios بخواد مجبوره اپل بخره درحالی که کسی اندروید بخواد انتخاب های زیادی غیر از سامسونگ داره.شما فکر کن سامسونگ تنها تولید کننده اندروید بود، اونوقت آمار فروشش چقدر تغییر میکرد؟ اتفاقا به نظر من کار سامسونگ بسیار سخت تر و قابل تحسین تر از اپله.اینم بگم بیشتر فروش سامسونگ پرچمدارانش هستند اگه قبول نداری برو آمار پرفروش ترین گوشی های ماه که بعضی موقع ها منتشر میشن رو بخون تا ببینی سری اس و نوت اون بالاها رو قبضه کردن و در رده های بعدی نسخه مینی پرچمدارا قرار داره.اس 5 هم که بیشترین میزان رضایت در آمریکا رو داشت
با هرجای حرفم مخالفید بگید