ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ستاره دنیای جیلبریک، در پی راه اندازی جایگزینی برای Cydia

از همان روزهای ابتدایی که دستگاه های مبتنی بر iOS جیلبریک شدند، Cydia به عنوان یکی از بزرگ ترین و کارآمد ترین منابع برای دریافت tweak ها و برخی اپلیکیشن های خاص به شمار می رفته ...

امیر مستکین
امیر مستکین منتشر شده در ۱۳ بهمن ۱۳۹۳  |  ۰۹:۲۴

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

از همان روزهای ابتدایی که دستگاه های مبتنی بر iOS جیلبریک شدند، Cydia به عنوان یکی از بزرگ ترین و کارآمد ترین منابع برای دریافت tweak ها و برخی اپلیکیشن های خاص به شمار می رفته است.

محبوبیت این فروشگاه دلایل زیادی دارد اما بزرگترین دلیل این موضوع، قابلیت استفاده برنامه نویسان و توسعه دهنگان از آن به دور از قوانین دست و پا گیر اپ استور است. توسعه دهندگان قادر به نوشتن اپ هایی هستند که به لایه های درونی پلتفرم iOS نفوذ کرده و گاها تغییراتی بنیادین نیز اعمال می کند؛ تغییراتی که اپل در بیشتر مواقع با آنها مخالف است. با همه اینها، سیدیا منبعی بسته به شمار می رود و از همین رو رقابت سایر استور ها با آن اندکی دشوار است.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

گمان می رود اوضاع در حال تغییر باشد، یکی از سوپراستار های دنیای جیلبریک به نام Comex که بیشتر کاربران iOS با او آشنایی دارند و وبسایت JailbreakMe نیز یکی از شاهکار هایش به شمار می رود، در حال کار کردن بر روی فروشگاهی مشابه با سیدیاست. لازم به ذکر است که Comex سابق بر این در اپل نیز مشغول به کار بوده است.

همانطور که اشاره شد Comex در حال توسعه ی فروشگاه جدیدی با نام Substitute یا «جانشین» بوده و در این راه با iMods نیز همکاری می کند. وی در یک صفحه ی Github در رابطه با این فروشگاه می نویسد:

«اگر بخواهم توضیح کوتاهی بدهم باید بگویم این کار را کردم چون iMods از من خواسته بود. ضمنا من در این خصوص با Saurik (موسس Cydia) صحبت نکرده ام. چون او از این ایده حمایت نکرده و در مجموع فکر می کند رقابت در زمینه ی مورد بحث به نفع اکوسیستم مبتنی بر جیل بریک نیست.»

از سوی دیگر به نظر می رسد Saurik یا همان Jay Freeman (بنیانگذار سیدیا و برنامه نویس بسیار معروف) واقعا علاقه ای به دیدن رقیبی برای سیدیا نداشته و انگیزه ای نیز برای اوپن سورس کردن این فروشگاه ندارد. اگرچه به احتمال زیاد Comex این کار را در خصوص فروشگاه خود انجام خواهد داد.

iOS
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • TROOL

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • CafeAndroid

    به نظرم اپل حفره های امنیتی موجود توی سیستم عاملش رو عمدا نمیبنده،چون با کاهش فروش مخصوصا توی چین مواجه میشه وگرنه این هکرا فقط پول رو میشناسن،واسه اپل کاری نداره به اینا پول بده که حفره ها رو لو ندن،اما این سایدیا هم خالی از ایراد نیست،بعضی موقع ها باید چند بار از مولتی تسکینگ ببندیش تا بشه یه توییک رو نصب کرد

    • Apadana

    • Apadana

      اپل باگها رو خيلي هم خوب مي بنده! و واسه اينكه هكرارو عصباني كنه هميشه ازشون يه تشكر مفصل هم ميكنه!

  • آقا حسین

    الان دو ساله دیگه آیفونم رو جیل بریک نکردم . هیچ مشکلی هم نداشتم . شاید تنها محدودیتم این باشه که نمی تونم از گوشی بعنوان یه حافظه جانبی ( فلش usb) استفاده کنم.

  • Geektus

    البته این Substitute خودش قرار نیست فروشگاه بشه، فعلن این بیس اولیه هست و قراره کار Cydia Substrate رو انجام بده

  • محمد طولابی

    تا اپل و ios هست، محدودیت هم هست.
    چون اپل میخواد خاص باشه. درصد بالایی از فروش آیفون بخاطر خاص بودنشه

    • NAKOOT

      <strong>درست میفرمایید کیفیت اپل دلیل بر خاص بودنش هست </strong>

      • محمد طولابی

        کدوم کیفیت؟
        مگر آیفون 6 پلاس امسال خم نشد؟ مگر ios 8 امسال افتضاح نبود تا چندین هفته هنگ داشت؟
        این کیفیت را اچ تی سی و نوکیا به مراتب بیشتر داشتند و دارند. اما مردم فقط پول مارک و خاص بودن میدن دوست گلم. اگر ام8 رو با آیفون 6 مقایسه کنی و رابط سحرآمیز سنس رو ببینی می فهمی واقعا بی نظیره

        • NAKOOT

          دوست عزیز بهتره زیاد اغراق نکنید
          اپل اولین تجربه ساخت فبلت رو داشته و مسلما مشکلاتی هم داره٬همونطور که سایر برند ها در ساخت اولین فبلت های کاملا هم بی نقص هم نکردن
          اندروید ۵ هم چندتا آپدیت براش اومد.ولی خودم به شخصه به ios8 در ابتدا اپدیت کردم و مشکلی هم نداشتم
          در با کیفیت بودن این برند ها هم شکی نیست اما قبول کنید این همه طرفدار تنها برای برند نیست بلکه برای کیفیت هم هست

        • ali

          دوست عزيزم فك كنم يادتون باشه كه m8 يه كپى دقيق و هنرمندانه از 5s بود!
          اولا فقط ٩ عدد از آيفون 6plus ها اون مشكل رو داشتن
          دوما معلومه كه وقتى گوگل اندرويد رو واسه گوشى هاى مختلف با فواصل چندين ماهه عرضه ميكنه خوب طبيعتا طى اين روند بسيارى از باگ ها و مشكلات سيستم عامل بر طرف ميشه

  • عــــــامـــــــــر

    همه با هم جمع شدن که واژه محدودیت رو برای ios از بین ببرن

  • Dr.House

    خيلي جالب ميشه ، رقابت در دنياي توييك ها

مطالب پیشنهادی