ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

جزئیات فنی بیشتر و قیمت تلفن هوشمند P8 هوآوی لو رفت [شایعه]

تلفن هوشمند P7 هوآوی در سال 2013 میلادی وارد بازار شد. این اسمارت فون از نظر طراحی در سطح قابل قبولی قرار داشت و عملکرد خوبی را از خود به نمایش گذاشت. حالا کمپانی سازنده ...

Maryam Mousavi
Maryam Mousavi منتشر شده در ۱۳ بهمن ۱۳۹۳  |  ۱۵:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

تلفن هوشمند P7 هوآوی در سال 2013 میلادی وارد بازار شد. این اسمارت فون از نظر طراحی در سطح قابل قبولی قرار داشت و عملکرد خوبی را از خود به نمایش گذاشت.

حالا کمپانی سازنده این محصول خود را برای عرضه نسخه جایگزین آن یعنی P8 آماده می کند و این در حالی است که سایت های خبری مختلف نیز هر از چند گاهی اقدام به درز اطلاعات حقیقی و بعضا کذب در مورد آن می کنند.

اما به تازگی در یکی از حساب های کاربری سایت چینی Weibo اطلاعات تازه ای در مورد مشخصات پرچمدار آتی هوآوی که پیش بینی می شود در تاریخ 26 آوریل طی یک رویداد اختصاصی در لندن رونمایی شود، منتشر شده.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

طبق گزارشات این موبایل از چینی زیروکونیوم اکسید ساخته شده که در واقع نوعی شیشه محکم است و معمولا توسط دندانپزشکان برای ترمیم تاج دندان مورد استفاده قرار می گیرد.

همچنین گفته می شود که در ساخت این بدنه شیشه ای از Gorilla Glass 3 بهره گرفته شده باشد و ضخامت بدنه آن نیز از 6 میلی متر تجاوز نمی کند.

طبق اطلاعات منتشر شده، کمپانی سازنده یک حسگر اثر انگشت، دوربین اصلی 8 مگاپیکسلی دو گانه (از نوع آنچه در Honor 6 به کار گرفته بود) و یک دوربین جلویی 8 مگاپیکسلی در این محصول در نظر گرفته است.

دوربین دوگانه عقب به کاربران امکان می دهد که پس از گرفته شدن عکس ها فوکوس آنها را تغییر دهند و اگر به یاد داشته باشید دوربین HTC One M8 نیز چنین قابلیتی را داشت منتها در این مدل، تصاویر رزلوشن بالاتری خواهند داشت.

پیشتر شایعات دیگری در رابطه با P8 منتشر شد که حکایت از وجود یک نمایشگر 5.2 اینچی با رزلوشن 1080p داشت با این حال هیچگونه اطلاعاتی در مورد باتری این اسمارت فون موجود نبود تا اینکه در خبر اخیر مشخص شد قطعه یاد شده ظرفیتی برابر با 2600 میلی آمپر ساعت دارد.

کمپانی سازنده همچنین در نظر دارد از جدیدترین چیپست 64 بیتی خود موسوم به Kirin 930 در P8 استفاده نماید که از تکنولوژی big.LITTLE پشتیبانی می کند و مشتمل بر یک پردازنده چهار هسته ای قدرتمند و یک پردازنده 4 هسته ای کم مصرف برای انجام امور سبک تر است.

البته قبلا نیز این جزئیات را می دانستیم اما مشخص نبود که چیپست یاد شده از تکنولوژی 16 نانومتری پشتیبانی می کند. گفتنی است که فناوری مورد بحث باعث پایین آمدن میزان ولتاژ مصرفی پردازنده ها می شود.

اهمیت این مسأله از آن جهت است که میزان مصرف برق و خروجی گرما با مجذور ولتاژ ورودی نسبت مستقیم دارد.

این یعنی، یک کاهش کوچک عددی در ولتاژ می تواند باعث کم شدن میزان برق مصرفی (به میزان قابل توجه) و حرارت ایجاد شده در حین عملکرد چیپست گردد که هر دوی این فاکتورها نقش بسیار مهمی در عملکرد این اسمارت فون نسبتا باریک با باتری 2600 میلی آمپر ساعتی اش دارند.

براساس اطلاعات لو رفته قیمت این محصول برابر با 480 دلار اعلام شده که با در نظر داشتن نوع پردازنده به کار رفته در آن مبلغی کاملا معقول و منطقی به شمار می رود.

هنوز مشخص نیست که امکانات نرم افزاری P8 تا چه اندازه ای بهینه سازی شده اند یا اینکه عملکرد چیپست، GPU و نمایشگر آن چگونه است با این همه، پیش بینی می شود که پرچمدار آتی این کمپانی چینی امکانات خوبی را در خود داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (17 مورد)
  • TROOL

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • عــــــامـــــــــر

    بعد از اسند میت ۷ نگاهم به هواوی عوض شده باید ببینم چیکار میکنه

  • armin_sedaghat

    بعد این همه گوشی عوض کردن(پرچمدار در سیستم عامل های مختلف) یه ماهه که میت۷ گرفتم انصافا گوشیه خوبیه تو هیچی کم نمیاره کیفیت ساختش بالاست،چیپست صوتیش رو باید تست کنید واقعا عالیه،رابط کاربریش زیباست و هیچوقت خسته کننده نمیشه انقدر که دستت بازه با تم های محشرش و و و ....... فقط یه مشکل داره،آپدیت دیر میاد

  • samsungmobile

    "تلفن هوشمند P7 هوآوی در سال ۲۰۱۳ میلادی وارد بازار شد"

    2014 صحیحه فکر میکنم!!!

  • امیر پارسا

    کی فکرشو میکرد که نوکیا و اریکسون با اون همه افتخار و خلاقیت ناجوانمردا نه تیکه تیکه بشن توسط یه مشت پولپرست و روزی بیاد هوواوی و زد تی ای شایعه اشون توی نت نقل بشه!
    ... بهت دنیای بی مروت!
    .
    یاد نوکیا 5110 و 3310 و 8310عزیز دلم بخیر!
    P1 و z5 امl رو که نگـــــو!:((((

  • امیر پارسا

    سامسونگ با این حجم ساخت اش واقعا ایول داره که توی این سالها حداقل تا قبل از کنفرانس یه تصویر درست و درمون ازش لو نمیره
    برخلاف اپل خودمون که تا جعبه اش لو میره!
    .
    البته بیشتر مربوط به اینه که خودش سازنده است و دست زیاد توی کارش نیست

  • amir.h

    اگه قیمت فروشش به جای دلار تومان بود شاید به این گوشی به عنوان گوشی دوم فکرمیکردم..البته بازم شاید...

  • مصطفی رضایی

    تو روحم اگه شبیه اپل 5s نباشه .. 0_O

    • siamak Gol

      چی تو روحت؟ P8 ؟

  • amir hosein

    در زمان نزدیک شدن معرف پرچمداران سامی و اچ تی سی باید شایعات هواوی رو هم بشنویم؟؟
    یه گربه ای داشت کنار غرش شیر میو میو میکرد
    گفتن چرا این کارو میکنی
    گفت میخوام دیگران بگن این گربه باشیران غرش میکنه
    هواوی فعلا وایسا بزرگتر بشی قابل قیاس بشی اونوقت بیا شایعه بده بیرون

  • بهزاد

    اصن چیشدکه گوشی هوایی م مهم شد مشخصاتش ، این لو رفتنا مشمعز کنندست!
    چی گفتم؟

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی