ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سیستم پرداخت سامسونگ؛ قابلیت جدیدی که همراه با گلکسی S6 خواهیم دید؟

در دسامبر گذشته شایعاتی در خصوص سیستم پرداخت سامسونگ به گوش رسیده بود. حال این کمپانی در پاسخی به Apple Pay، سیستم پرداخت بومی خود را راه اندازی نموده است. اگر به گزارش مالی اخیر اپل دقت ...

امیر مستکین
امیر مستکین منتشر شده در ۱۴ بهمن ۱۳۹۳  |  ۲۰:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

در دسامبر گذشته شایعاتی در خصوص سیستم پرداخت سامسونگ به گوش رسیده بود. حال این کمپانی در پاسخی به Apple Pay، سیستم پرداخت بومی خود را راه اندازی نموده است. اگر به گزارش مالی اخیر اپل دقت کنیم، می بینیم که حدود دو سوم از پرداخت هایی که با تلفن های آیفون انجام شده اند توسط Apple Pay صورت گرفته اند؛ سیستم پرداختی که در کنار آیفون های ۶ و ۶ پلاس معرفی گشت.

رقیب کره ای، از قافله جا ماندن را دوست نداشته و به همین دلیل قصد دارد تا در اول مارس و شانه به شانه ی Galaxy S6، سیستم پرداخت خود را نیز دست کم به رخ رقبایی که از چنین امکاناتی محرومند بکشد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

قبلا نیز شایعه شده بود که سیستم پرداخت سامسونگ بر پایه ی تکنولوژی های Burlington، Mass و LoopPay (همه ی این موارد در زمینه دیجیتال سازی کارت های اعتباری و تراکنش های مرتبط فعالیت دارند) بنا خواهد گردید؛ حال آخرین گزارشات از منابع کره ای نیز شایعات یاد شده را تایید کرده اند. همچنین، این سیستم پرداختی قطعا جزئی از رویداد Unpacked کمپانی کره ای خواهد بود که گفته می شود در آن تلفن هوشمند گلکسی S6 رونمایی خواهد گشت.

سیستم پرداخت جدید نیازی به چیپست NFC در تلفن های هوشمند نداشته و به جای آن شیوه ای مشابه کشیدن کارت های اعتباری در دستگاه های مخصوص این نوع از کارت ها را تقلید می نماید، از همین رو این امکان را داراست تا از سوی کسب و کار های بیشتری به کار گرفته شود. طبق آخرین اخبار، هم اکنون حدود ۱۰ میلیون نفر از تکنولوژی LoopPay به شکل جهانی جهت پرداخت هایشان بهره می برند.

منابع داخلی سامسونگ می گویند این سرویس پرداخت به زودی در بیشتر نقاط جهان و توسط ارائه دهنگان مختلف قابل دسترس خواهد بود. این کمپانی برنامه هایی نیز برای بالابردن ارتقای امنیت سیستم مورد بحث داشته و به نظر می رسد از حسگر اثر انگشت پرچمدار قبلی و بعدی اش نیز در این طرح کمک خواهد گرفت.

همین شایعه تا حدی هم می تواند توجیه کننده خبری باشد که در گذشته شنیده بودیم: سامسونگ قصد دارد تا عملکردی مشابه با TouchID اپل در S6 ایجاد کند و دیگر شاهد سنسور هایی کشیدنی که در نوت ۴ و گلکسی S5 به کار رفتند و کاربران نیز زیاد از عملکردشان راضی نبودند، نخواهیم بود.

اگر خاطرتان باشد یکی از مسئولین بخش روابط سرمایه گذاری شرکت یاد شده در هفته گذشته از «عملکردی خاص» در پرچمدار جدید خبر داد؛ گویا این عملکرد ویژه همان سیستم پرداختیست که بر مبنای تکنولوژی LoopPay بنا شده است.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (20 مورد)
  • TROOL

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • رحمان

    به نظرم اس ۶ امسال میترکونه. من ک به احتمال زیاد میخرمش.

  • GabrieL

    طراحی آیفون 3G و 3Gs و 4، طراحی آیپد 2، استفاده از آیکن اپ استور در فروشگاه سامسونگ، طراحی داخلی فروشگاه های اپل، طراحی مک مینی، طراحی اولترابوکها، اسمارت کاور، طراحی جعبه محصولات، کیبورد نرم افزاری آیپد، شارژر آیفون، معماری ۶۴ بیتی، پرداخت موبایلی، سیستم عامل اختصاصی، ساعت هوشمند (بعد از شنیدن شایعات آیواچ)، سنسور انگشت........... کلن دنیای گجت به خصوص سخت افزار!
    اینا یه سری از اسکی آلپاینای سامی از روی اپله!
    بحث الهام نیس، بحث کپیه صرف و مو به موئه... انگار تنها چیزی که چشم بادومیا توش استادن ساخت دستگاه کپیه! من نمیدونم توی اون شرکت دوتا طراح پیدا نمیشه؟ اگرم بشه اوج طراحیشون میشه گلکسی S5 :)))
    اینجاس که ارزش و اصالت سایر برندای اندرویدی مث سونی و ال.جی و HTC و حتی موتورولا به چشم میاد

  • راوی

    کم کم داره حالم از سامسونگ کپی بردار بهم میخوره!!!!

    • سیدرضا

      دوست عزیز قرار بر کپی باشه, اون اپله که ار گوگل والت کپی کرده که سال 2011 معرفی شده. اپل اینقد خوب یه سیستم رو معرفی میکنه که ادمهای بی اطلاع فکر میکنند مخترع اون اپل هستش و برای اولین بار این سیستم ابداع شده.....

  • Binary

    اگر قرار بر تقلید باشه اپل و سامسونگ از رو گوگل والت تقلید کردن نه سامسونگ از اپل!

    • حامد

      عزيز شما به من بگو گوگل والت با اثر انگشت و nfc پول پرداخت ميكرده ؟

      • Binary

        بله عزیز
        https://www.google.com/wallet/faq.html

        • حامد

          من كه تو اين صفحه كه شما گذاشتي چيزي از اثر انگشت نديدم ، به فرض هم كه باشه اما بعد از اپل نه قبل از اپل . تا موقع كنفرانس اپل هيچ شركتي پرداخت با اثر انگشت و nfc همزمان نداشت ، لابد ميخواي الان هم نداشته باشه ؟

  • سیب کوچولو

    ادم چی بگه دیگه
    یعنی اندازه یه مورچه ابتکار عمل از خودش نداره این سامی

  • fg

    یعنی اگه اپل بگه میخوایم کنار آیفون به خریدارا یه حلب روغن نباتی هم بدیم سامسونگ هم فرداش اعلام می کنه که ما هم میخوایم بدیم :)))) بدبخت مفلوک

    • Behnam

      گل گفتى! فقط كپى، فقط منتظر اپل چى ميذاره اونم جا نمونه!!!!

    • Benzin

      اولین شرکتی که در موبایل خودش از NFC استفاده کرد کی بود؟؟؟

      آخریش رو می دونم، ولی اولی رو نه!!!

    • سیدرضا

      ای بابا شما اپلی های جای اراجیف گفتن یکم اطلاعات خودتون رو زیاد کنید. اگه قرار به تقلیدباشه خود اپل از گوگل والت تقلید کرده که این سیستم هم پرداخت ها رو از طریق ان اف سی انجام میداده و در سال 2011 معرفی شده و پس اپل مخترع این کار نبوده و از گوگل الهام گرفته. یکم اگه خبر رو هم دقیق بخونی سیستم پرداخت سامسونگ کلا با اینردوتا فرق داره و اصلا نیازی به ان اف سی نداره, بنطرم بهتر از هردوشونه!!!

    • amir hosein

      عزیز یعنی هر شرکت دیگه ای هم سنسور اثر انگشت بزنه یعنی از اپل تقلید کرده؟
      قبل اپل htc one max هم سنسور اثر انگشت داشت
      یعنی اپل تقلید کرده؟

      • عرفان طالع زاری

        دوست عزیز اچ تی سی وان مکس بعد از آیفون فایو اس معرفی شد.

      • adidas

        مسأله سامسونگ كمي با بقيه متفاوت تر هست!شخصا به اين نتيجه رسيدم كه سامسونگ هر از گاهي رو دست بقيه شركتها يه نگاه عميق و زيركانه مي اندازه و طبق كاراي اونها برنامه ريزي ميكنه واسه خودش و پيش ميره!

        • Benzin

          به این می گن جاسوسی صنعتی!
          یکی از پردرآمدترین بخش های جاسوسی هستش!!!

  • LDA

    ینی میخواد سنسور اثر انگشت رو برداره؟؟
    من که ازش خوشم اومده بود!

    • amir hosein

      نه عزیز
      دوباره بخون میگه دیگه کشیدنی نیست فقط باید لمسش کنی مثل اپل

مطالب پیشنهادی