ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

علی بابا تحویل آزمایشی سفارشات با پهپاد را آغاز کرد

اگر به خاطر داشته باشید آمازون چندی پیش اعلام کرد که قصد دارد با استفاده از پهپادها به تحویل سفارشات خود بپردازد و روشی نوین را در این زمینه خلق نماید. از این اعلام آمازون ...

مانی قاسمی
مانی قاسمی منتشر شده در ۱۶ بهمن ۱۳۹۳  |  ۱۱:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

اگر به خاطر داشته باشید آمازون چندی پیش اعلام کرد که قصد دارد با استفاده از پهپادها به تحویل سفارشات خود بپردازد و روشی نوین را در این زمینه خلق نماید. از این اعلام آمازون چندی نگذشته بود که اداره هوانیرو آمریکا (FAA) طی دستوری با این پروژه مخالفت کرد و اجازه نداد تا پهپادهای آمازون بر فراز آسمان ها به پرواز در بیایند.

اکنون خبر می رسد که جدی ترین رقیب آمازون، قصد دارد تا پروژه ای مشابه را پیاده سازی نماید. علی بابا روز گذشته شروع پروژه ای آزمایشی را اعلام کرد که طی آن، سفارشات کاربران، توسط پهپاد به آن ها تحویل داده می شود.

این طرح با همکاری مجموعه Taoboa صورت می پذیرد. Taoboa یک فروشگاه آنلاین است که به نوعی نمونه چینی eBay به شمار می رود.

این طرح تنها مخصوص مشتریانی است که برندی خاص از چای زنجبیلی را سفارش دهند. علی بابا می گوید تحویل این سفارشات با کمک پهپاد ها در کمتر از یک ساعت صورت می پذیرد. به گفته مسئولین، بسته های متصل به پهپاد ها، محدودیتی ۳۴۰ گرمی دارند.

این طرح آزمایشی به مدت سه روز ادامه دارد، اما علی بابا هنوز در رابطه با ایده های بعدی خود سخنی به میان نیاورده است. به نظر شما آیا روزی می رسد که پیک های موتوری جای خود را به صورت کامل به پهپاد ها بدهند؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (18 مورد)
  • TROOL

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • بهنام پی ام

    دنیا داره به کجا میره واقعا:|
    من شخصه مخالف این جور روش برای ارسال محصولات هستم
    کاش تکنولوژی انقد پیشرفت نکنه دیگه بیش از این

  • حمید

    سلام.اگه میشه به سوالم جواب بدید
    http://www.javab24.com/112228-%D9%85%D8%B4%DA%A9%D9%84-%D8%AF%D8%B1-%D9%88%DB%8C%D9%86%D8%AF%D9%88%D8%B210

  • Armin Abdi

    چینی ها هم نسخه‌ی چینی eBay رو دارن، هم نسخه‌ی چینی amazoon رو دارن!

  • عــــــامـــــــــر

    اقا یه نکسوس 6 ترجیحا هم با پهپاد مشکی بفرستین تا خفن تر بشه
    . خداییش این اوج تکنولولوژی هستش

  • Siamak Gol

    یه لحظه فک کن یه پهپاد بالا سر خونتون منتظره که وقتی رفتین بیرون بیاد دزدی.
    با سیستم گرمایش تو خونه تعداد افراد تو خونه رو هم میفهمه.
    با حمله تروریستی با پهپاد دیگه نیازی به حملات انتحاری و خودکشی نیست.
    یه بمب وصل میکنی بش میاد کل شهرو میریزه به هم. هیشکی هم نمیتونه جلوشو بگیره.
    پهپاد خطرناک تر از هوش مصنوعیه!

    • ali.n

      کاملاً درسته،،،، به نظرم باید خرید و فروشش با نظارت باشه مثل اسلحه شکاری و... به هر کسی اجازه داشتن ندن و هر کس بر اساس نیاز واقعی اجازه خرید داشته باشه،، یا پروازش فقط تو مکان های خاص مثل جاهای تفریحی مجاز باشه نه مناطق مسکونی،،،،، این مجلس و... به جا ساپورت و امر به معروف رو مسائل امنیتی کار میکردن بهتر بود،، البته نیاز به اجرای بدون ملاحظه هم هست، چون الان خیلی چیزا ممنوعه ولی بازم جرائم هست.

      • Siamak Gol

        سیستم هوایی ما تمام هواپیما های مسافر بری و کمک رسان رو وقتی تو خاک ایران باشن کنترل میکنه.همه کشورا اینو دارن. پهپاد های جاسوسی رو هم میتونن. اما به خاطر مسائل نظامییه.
        باید پهپاد های کوچیک هم همینطوری باشه. اونا هم باید مسیر مشخص. صاحب مشخص. یه مرکز کنترل فقط برای پهپاد. ارتباط کامل با مرکز کنترل. و توانایی کنترل اونا توسط مرکز کنترل داشته باشن.

        خرید فروش هم باید مجوز بگیره.

  • Ehsan

    خب بعد فکر اینو نکردن درون رو هک کنن چه اتفاقی میفته یا نویز با فرکانس های مختلف بندازن...
    آخ ببخشید یادم رفته بود اونجا ایران نیست که همه چیو رو هوا بزنن !!!

    • Siamak Gol

      آره اونا همه چیو قبل از اینکه پرواز کنه میزنن.
      قبل از اینکه طرف تصمیم به پرواز بگیره برای میزننش.

  • سیب کوچولو

    امازون چینی !!

  • taBta

    بنظرتون میشه یه روز تو ایران همچین چیزهایی داشته باشیم؟

    • AlireZa

      کی گفته که نیست؟
      تو گوگل سرچ کنید شرکت فناوران صنعت آسمان یه شرکته که با حمایت های پارک علم و فناوری خوزستان در اهواز کارش رو شروع کرده و الان هم بسیار فعاله تو زمینه ساخت و فروش پهباد
      Fasagroup هم سرچ کنید میاد

    • نیکلودئون

      درود...اصلا نباید توی ایران باشه...
      به قول Siamak Gol پهپاد خطرناکتر از هوش مصنوعی است...

      • Siamak Gol

        نه اینکه نباشه. باید کنترل بشه.
        چیز باحالیه. پست . فیلم برداری. بازی. ترافیک. شهر سازی. نقشه برداری شهری. جنگ.... و خیلی کارای دیگه. اما با کنترل.

        • نیکلودئون

          والا چی بگم باید تکنولوژی هایی برای انسان ها محدود باشه و مجوزدار باشه و نباید عمده بفروشن...
          یه کاری کنن به دست نا اهلان نباس نیفته...وگرنه که دیگه نمیشه جلوش گرفت...

        • نیکلودئون

          ببین من مخالف تکنولوژی نیستم...باید قبول کنیم انسان ها بلد نیستند از تکنولوژی استفاده کنن و آخر خودت می دونی که کار دستت میده....
          اصلا نمیشه به این جور تکنولوژی ها اعتماد کرد...تکنولوژی اختراع میشه می تونه برای انسان ها کشتار ایجاد بشه...
          بهرحال باید خودمون مواظب چنین تکنولوژی هایی که بازار میاد باشیم زیرا چنین تکنولوژی هایی به نفع انسان نیست...

          • Siamak Gol

            میدونم مخالف نیستس وگرنه اینجا نبودی. اما منفیشو نگاه میکنی
            اتفاقا خیلی به نفع انسانه!!
            یه چیز پست میکنی برا رفیقت تو 2 سوت میرسه!
            برا فیلم برداری تو صحنه های خفت سینمایی کلی کاربرد داره...
            چاقو اگه نباشه نمیشه چیزی خُرد کرد اما اگه باشه میشه باهاش آدم کشت.
            چاقو هم خوبه هم بد. اما دست نا اهلان نباس بیوفته. کسی که کشتار میکنه با سنگ هم کشتار میکنه. داستان هابیل قابیل.
            تکنولوژی خوبه اما جا برای سو استفاده داره. مث همه چیز

مطالب پیشنهادی