هتلی در ژاپن ربات های انسان نما را به خدمت خواهد گرفت
اگر قصد عزیمت به ژاپن را دارید توصیه می کنیم که این مطلب را حتما بخوانید چراکه قرار است در جولای امسال (تیرماه 1394) هتلی بسیار پیشرفته به نام هن-نا (Henn-na) در این کشور افتتاح ...
اگر قصد عزیمت به ژاپن را دارید توصیه می کنیم که این مطلب را حتما بخوانید چراکه قرار است در جولای امسال (تیرماه 1394) هتلی بسیار پیشرفته به نام هن-نا (Henn-na) در این کشور افتتاح شود که 10 خدمه ربات دارد و از این تعداد سه تای آنها چند زبانه هستند.
شرکت سازنده این ربات ها به نام کوکورو آنها را «اکتروید» می نامد و آنطور که مدیران هتل گفته اند قرار است که از این خدمه در بخش پذیرش هتل استفاده شود.
در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.
نکته جالب توجه در مورد اکترویدها این است که توانایی برقراری ارتباط چشمی را هم دارند و حتی قادرند که به زبان اندام واکنش نشان دهند که این مسأله درک خواسته های میهمانان و فرایند برقراری ارتباط را برایشان ساده تر خواهد کرد.
پس از تکمیل فرایند پذیرش و پر کردن فرم های مورد نیاز، یک ربات صنعتی بار و بنه شما را برداشته و به سمت اتاق تان خواهد برد.
باقی ربات های به خدمت گرفته شده در این هتل نیز انجام امور دیگری چون درست کردن قهوه، مرتب کردن اتاق یا تحویل لباس ها به خشکشویی را بر عهده دارند.
اما همانطور که در ابتدای این مطلب گفته شد، هتل مورد بحث از لحاظ به کار گیری فناوری بسیار پیشرفته است. برای نمونه درب اتاق های آن به نوعی فناوری تشخیص چهره مجهز شده اند و تنها پس از شناسایی میهمان باز خواهند شد.
علاوه بر این، سیستم دیگری نیز در داخل اتاق های آن تعبیه شده که حرارت بدن را تشخیص داده و مطابق با آن، دمای اتاق را تنظیم می کند. میهمانان این هتل همچنین می توانند با استفاده از تبلت هایی که برایشان در نظر گرفته شده درخواست دریافت سرویس نمایند.
در هتل هن-نا (هن به معنای «عجیب» یا «تغییر» است) از انرژی خورشیدی و دیگر روش های صرفه جویانه در مصرف انرژی بهره گرفته شده تا هزینه ها، هم برای هتل و هم میهمانان آن پایین بیاید.
گفتنی است که هن-نا در منطقه Huis Ten Bosch قرار دارد که در واقع پارکی شبیه به کشور هلند است. همچنین بنای آن تنها 72 اتاق دارد و به همین دلیل آنها که علاقمند به اقامت در هن -نا (به خصوص در زمان تعطیلات هستند) باید کمی زودتر از هتل های معمولی اتاق خود را رزرو نمایند.
قیمت اتاق های یک تخته این هتل از 60 دلار شروع می شود و بالاترین مبلغ نیز برای اتاق های سه تخته دریافت می گردد که رقمی برابر با 153 دلار است.
در سال 2016، فاز دوم پروژه ساخت این هتل به اتمام خواهد رسید و آنطور که مدیران آن وعده داده اند 72 اتاق دیگر هم به سازه آن افزوده می شود که به احتمال زیاد خدمه رباتی اش بیشتر خواهند بود.
جالب است بدانید برای آنها که دوست ندارند با ربات ها تعامل داشته باشند نیز تدابیری اندیشیده شده و علاوه بر این 10 ربات، 10 نیروی انسانی هم در آن خدمت خواهند کرد.
توسعه دهندگان این ربات ها ابراز امیدواری کرده اند که در آینده این خدمه غیر انسانی بتوانند 90 درصد از امور روزانه هتل را به انجام برسانند و به علاوه در نظر دارند که 1000 هتل دیگر مانند این را در سراسر دنیا تأسیس نمایند.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.






عالی بود مثه همیشه مرسی
وای به حال کسی که سوال پرسیدن رو عیب می دونه ، این است مشکل ایران / خدا نیستم که همه چی رو بدونم انسانم باید بپرسم و کار کنم و ببینم تا یاد بگیرم تا حالا کارم به اون قسمت نرسیده و نمی دونم
به حال آدمی که ان تا دیوایس و ام تا سیستم عامل و ... داره و یک ویدیو نمیتونه انکود کنه فــــقـــــــط باید گریست.
فهمیدم چرا اینقدر زشته...
میخواستن پول مدل و هنرپیشه ندند خسیسها!
حالا اگه اپل میزد ...
در 3 رنگ سفید و زرد و سیاه (حداقلش!)
در چندین طرح از جمله اسکارلت جوهانسون و تیلور سویفت و...
با قابلیت تعویض مدل مو و...
قیمت 250 هزار دلار... شاید یک صفر کمتر شد تونستیم بخریم !
هر شب هم خودش اتومات میره دم پریز برق تا صبح شارژ بشه !
تیم کوک بجنب فقط ! تو خوشت نمیاد هر دو جنس را بزن بقیه خوششون میاد !
کسی نرم افزاری می شناسه که بتونه به صورت اتوماتیک بعد از چند ثانیه و ... از فیلم عکس بگیره مثلن بعد از هر 10 ثانیه یدونه عکس بگیره
100 سال بعد در تهران...
به ربات مردم چشم میدوزی بی... بی...و ...و...!
گدا گشنه پول نداری ربات اجاره کنی ای ...بوق ممتد...
عزیزم حالت مساعده ؟؟
زندگی بهتر از این نمیشه...زندگیییییییییی!
خیال خودم و از اینترنت راحت کردم...
کمتر از یک ماه تا کنفرانسهای هیجان انگیز هست...
من از سامسونگیها برای معرفی گلگسی اس 6 بیشتر خوشحالم !
اینهمه سوژه برا گفتن محاله...انگار تو خواب و خیالم !!
میدادین من طراحی کنم ...آخه این چه وضعه لب هست! فرم صورت را ببین...از رو یک مدلی هنرپیشه ای میزدین ...آخه با این قیافه بیشتر فراری میشن مردم...
ربات انسان شکل خانم بدون مو و سینه چند؟! چرا میخندی؟! مرد نمیخوام !! خانم باشه ولی مو و سینه...نداشته باشه !
و این داستان ادامه دارد...
لابد رنگ بدنشون هم سبز باشهD:
نگرفتی چی گفتم !
اون که اولا سبز نیست و بعد هم هوشش از انیشتن بالاتره ! قدش هم از من بلندتره...تا کور شود هر آنکه نتواند دید...
باید برم سفینه نو کرایه کنم !
+غذای موجودات سیر نشدنی...
بعدش هم سفر به کهکشان آندرو مدا ...
ولش کن هزینش بالا است!...
ولی من کاملا می فهمم چی میگی!!!
چشم هاش خیلی جالب طراحی شده ...
شبی شصت دلار واقعا منصفانست ...
تا تجربه نکنیم هم نمی تونیم درباره عملکردشون نظر بدیم
نوچ...نوچ...نوچ...این اسباب بازیهای شیطانی را بسوزانید و پودرش را به حلق دشمنان فرو کنید...
سوزانده...سوزانده...سوزانده...
مرگ بر ربات...مرگ بر ضد سوزاندن ربات...مرگ بر عاشق ربات...
لازم دونستم از ایرانسل عذرخواهی کنم !! پول داده بودم پیامک هم رسید ولی هر چی کد میزدم حجم را نشون نمیداد ! حجمم که تموم شده باز نشون نمیده!! و پولم هم کم نمیشه ولی اینترنت دارم ! مثل اینکه فقط نشون دادنش مشکل پیدا کرده! که باعث سوء تفاهم شد ...
50 گیگ 3 ماه =75 هزار تومان که از خیلی ISP ها ارزونتر است
گیگابایتی 1500+اینترنت مجانی 3 ماه=اگر 50 گیگابایت در 3 ماه میتونید مصرف کنید و لازم دارید روزانه و به اینترنت کابلی دسترسی ندارید عالی است)
البته نصف قیمت کردند فعلا...