ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ و مایکروسافت پایان مناقشه حق امتیاز اندروید را اعلام کردند

در مرداد ماه گذشته بود که مایکروسافت برای مجاب نمودن سامسونگ به پرداخت حق امتیاز اندروید این شرکت را به دادگاه کشاند. کمپانی یاد شده بابت هر دستگاه اندرویدی خود مبلغی را به عنوان حق ...

Maryam Mousavi
Maryam Mousavi منتشر شده در ۲۱ بهمن ۱۳۹۳  |  ۱۳:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

در مرداد ماه گذشته بود که مایکروسافت برای مجاب نمودن سامسونگ به پرداخت حق امتیاز اندروید این شرکت را به دادگاه کشاند.

کمپانی یاد شده بابت هر دستگاه اندرویدی خود مبلغی را به عنوان حق امتیاز به مایکروسافت می پرداخت و بر اساس پرونده دیگری که در دادگاه های ایالات متحده آمریکا گشوده شده بود، در سال 2013 میلادی، ردموندی ها توانسته بودند یک میلیارد دلار را از محل امتیاز پتنت هایشان به جیب بزنند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

باید بگوییم که سامسونگ در اصل دو قرارداد را در سال 2011 میلادی و پیش از سلطه اش بر بازار محصولات اندرویدی با مایکروسافت به امضا رساند (یک توافق دو جانبه اعطای مجوز و دیگری موافقت نامه همکاری).

از آن زمان به بعد سامسونگ همواره به دنبال راهی برای شانه خالی کردن از پرداخت این حق امتیاز بود و به همین دلیل، خرید تجارت موبایل نوکیا از سوی ردموندی ها توجیه خوبی برای آن به شمار می رفت تا تلاشش را برای غیر معتبر نمودن توافقات یاد شده انجام دهد.

روشن نیست که دو طرف این دعوی چه توافقی را با یکدیگر به انجام رسانده اند با این همه، هر دوی آنها امروز اعلام کردند که مشاجره خود بر سر حق امتیار اندروید را تمام می کنند.

در یکی از اظهارات مشترک تیم های حقوقی این دو شرکت آمده است که «سامسونگ و مایکروسافت مفتخرند اعلام نمایند که دعوی حقوقی بر سر این پرونده را در دادگاه ایالات متحده آمریکا و اتاق بازرگانی بین المللی خاتمه می دهند.»

هر دوی این شرکت ها مفاد توافق به عمل آمده را محرمانه نگه داشته اند و این بدان معناست که احتمالا هیچگاه نمی فهمیم سامسونگ چه مبلغی را بابت حق امتیاز به مایکروسافت پرداخت خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (40 مورد)
  • TROOL

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • saeed-nz

    طرف خدا تومن به مایکروسافت میده بابت حق امتیاز چون خودش نمیتونه حرفی واسه گفتن داشته باشه بعد میاد فروش حافظه و پردازنده رو هم حساب میکنه رو بخش موبایلش تازه میگه ما اینقدر سود داشتیم تو بخش موبایل، شما بیا اول پولایی که به اپل دادی و پولایی که مایکرو میدی و پولایی که به سونی بابت لنز دوربینت میدی کم کن بعد بگو اینقد. سود داشتیم
    کپی کار بودن همینه دیگه،فرق یه شرکتی که زحمت میکشه برا تحقیق تو زمینه تکنولوژی با بقیه همینه

  • علی

    سوکت جک هندزفری ۹۲۵ خراب شده بود.گوشیم همش رو هدست بود.مجبورشدم قطعش کنم.الان صدای هندزفری ندارم .قطعشو از کجا میتونم گیر بیارم

  • amir.h

    دوسه نفرواقعا جوسایتو به حدی رسوندن که ادم یادش میره راجع به موضوع نظربده وقتی نظرات پرمحتوای دوستانومیخونه...

  • ghazal

    cheghad bikarin

  • خشایار

    ادمین به مادرت سلام برسون با این تایید کردنت.

  • خشایار

    این دوتا نظر من و تایید کن .... (این نقطه ها فهش بده، خیلی بد)

    http://digiato.com/article/2015/02/10/%D8%AA%D9%85%D8%B1%DA%A9%D8%B2-%D8%A7%D9%BE%D9%84-%D8%AF%D8%B1-ios-9-%D8%A8%D8%B1-%D8%B1%D9%88%DB%8C-%D8%B1%D9%81%D8%B9-%D8%A8%D8%A7%DA%AF-%D9%87%D8%A7%DB%8C-ios-8-%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%87%D8%AF/#comment-150498

  • خشایار

    البته در نبود سازمانی که بخواد دروغ پردازی و ها و جهت گیری های اینطور سایت ها رو کنترل کنه و مجازات تعیین کنه هک تنها و بهترین راهه. :D

    • آییییییی خم

      قراره ماه دیگه برم مشهد بخدا برات دعا میکنم

      گناه داری :(

  • خشایار

    دیدگاه شما باید توسط ادمین تایید شود !

    نمی خوای تایید کنی؟ :/

    http://digiato.com/article/2015/02/10/%D8%AA%D9%85%D8%B1%DA%A9%D8%B2-%D8%A7%D9%BE%D9%84-%D8%AF%D8%B1-ios-9-%D8%A8%D8%B1-%D8%B1%D9%88%DB%8C-%D8%B1%D9%81%D8%B9-%D8%A8%D8%A7%DA%AF-%D9%87%D8%A7%DB%8C-ios-8-%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%87%D8%AF/#comment-150498

  • خشایار

    سامسونگ و مایکروسافت 2 تا از کمپانی هایی هستم که من به شخصه طرفدارشونم. البته خیلی بیشتر طرفدار مایکروسافتم، به حدی که 1000000000000000000 تا سامسونگ یه مایکروسافت نمیشه.
    عاشقتم مایکروسافت :*

    در کل خوشحالم به توافق رسیدن :)

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی