ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سونی از چیپ های مدیاتک در تلفن های هوشمند میان رده اش استفاده می کند

بر اساس گفته های برخی اخبار از سوی یکی از تامین کننده های تایوانی سونی به دنبال استفاده از چیپ های مدیاتک در تلفن های میان رده اش در سال جاری است. مدیاتک با پردازنده ...

امیر صادقپور
امیر صادقپور منتشر شده در ۲۳ بهمن ۱۳۹۳  |  ۱۵:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

بر اساس گفته های برخی اخبار از سوی یکی از تامین کننده های تایوانی سونی به دنبال استفاده از چیپ های مدیاتک در تلفن های میان رده اش در سال جاری است.

مدیاتک با پردازنده های ارزان قیمتش توانسته توجه زیادی را از سوی تولید کنندگان تلفن های ارزان قیمت سازندگان چینی جلب خود کند. اما این جلب توجه محدود به چین نشده و سونی نیز قصد دارد امسال برخی تلفن های میان رده خود را با این چیپ ها عرضه کند.

در ادامه با دیجیاتو باشید.

برای مثال سونی اعلام کرده که تلفن Xperia E4 با یک پردازنده ۱٫۳ گیگاهرتزی از سری MT6582 مدیاتک عرضه خواهد شد.

علاوه بر این، فاکسکان و کامپال نیز اعلام کرده اند که در حال ساخت تلفن های نسل چهار برای سونی هستند که با پردازند MT6752 مدیاتک ساخته می شود. این پردازنده ۶۴ بیتی ۸ هسته ای در مدل های میان رده سونی تعبیه خواهد شد.

در این میان انتظار می رود پرچمدار بعدی سونی یعنی Xperia Z4 با پردازنده ۶۴ بیتی ۸ هسته ای اسنپدراگون ۸۱۰ عرضه شود. پردازنده ای که احتمالا در پرچمدارهای بعدی سایر شرکت ها همچون HTC و LG نیز شاهدش خواهیم بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (30 مورد)
  • TROOL

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • عــــــامـــــــــر

    اینجوری یعنی قیمت ساخت میاد پایین و حاشیه سود میره بالا اما خب مشکلات خودش رو هم داره

  • محمدحسین

    خوب اینجوری دیگه سونی و موبایل های چینی دیگه هیچ فرقی با هم ندارن!
    سونی خیلی اشتباه بزرگی کرد از اریکسون جدا شد!

  • حامی اندروید

    سونی وضع مالیش خرابه من فکر میکنم از سر اجبار این کارو میکنه '

  • Mr. Android

    من Alwinner رو ترجیح میدم . چیپ های mediatek محدودیت های زیادی رو داره .
    چیپ های بالارده این کمپانی از gpu های ضعیفی نسبت به رقبا بهره میبره و بنظرم فقط چیپ های میان ردش خوبن

    • ®___محمد___©

      داداش میتونی بگی چه برتری نست به مدیا تک داره؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!

      • Mr. Android

        1. قیمت فوق العاده پایین
        2. ساپورت رزولوشنی
        توی تمام چیپ هاش از cpu و gpu بیشترین استفاده رو میبره

  • reza

    محض اطلاع دوستان قدرت چيپ MT6752 با snap S4 pro كه در اكسپريا زي به كار رفته برابره. لينك زير قدرت پردازنده هاي مختلف رو نوشته كرده خودتون ببينيد

    http://kyokojap.myweb.hinet.net/gpu_gflops/

    • Mr. Android

      دوست عزیز لینکی که گذاشتید مربوط به قدرت gpu های مختلف در قسمت محاسبات عملیات های 32 بیتی ممیز شناوره ربطی به پردازنده ها نداره. در ضمن بعضی از اطلاعاتی هم که داده غلطه

      • reza

        خب اصل كاري همون gpu هستش ديگه از نظر cpu كه ميانرده هاي دو سه سال پيش هم كار آدم رو راه ميندازه

  • borna_talebi

    به نظرم کار اشتباهی هست.چون احتمال اپدیت گرفتن گوشی کم تر میشه و قدرتش هم کم تر از رقبای اسنپ دراگون هست. برای پایین رده ها مشکلی نیست اما میان رده ها باید اسنپ دراگون باشه تا در مقابل رقبا حرفی برای گفتن اشته باشه. یا حد اقل مثل HTCدو مدل بده،یکی اسنپ یکی مدیا تک.

    • SAEED_Honarmand

      البته شما اینو در نظر بگیر که قیمتش زیر 400 تومن میشه من مطمینم فروشش فوق العاده خواهد شد
      هدف سونی از دست ندادن بازارهایی مثل چین و... است و گرنه قرار نبود یه چنین چیزی بزنه

  • مرتضی توسلی

    به صرفه تر هست !!!!
    در قدرت فرقی با سری میان رده اسنپ دراگون ندارد!!!
    انتظار داریم قیمت تلفتن ها هم پایین بیاید.

  • HosseinZa

    یه زمانی بود شرکتا تو میان ردهاشون از چیپ های اسنپدارگون 400 استفاده می کردن الان دور به مدیاتک افتاد....

  • Yamaha

    سونی باید بازار چینی هارو از دستشون در بیاره با پایین رده های قدرتمند. پردازنده های مدیاتک هم قدرت خوبی دارن انصافا

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی