کمپانی Dell از چهار محصول جدید رونمایی کرد
Dell امروز از چند محصول جدید پرده برداشت که یکی از آن ها کروم بوک، دیگری لپ تاپ ویندوزی و آخری تبلتی با قابلیت اجرای اندروید یا ویندوز 8 است. همه محصولات معرفی شده یک مورد ...
Dell امروز از چند محصول جدید پرده برداشت که یکی از آن ها کروم بوک، دیگری لپ تاپ ویندوزی و آخری تبلتی با قابلیت اجرای اندروید یا ویندوز 8 است. همه محصولات معرفی شده یک مورد را با یکدیگر به اشتراک دارند: همه شان برای مصارف آموزشی در مدارس ساخته شده اند.
در ادامه مطلب به تفضیل در مورد هر کدام سخن خواهیم گفت.
با دیجیاتو همراه باشید.
با کروم بوک 11 شروع می کنیم که جای مدل پیشین (مدلی که سال گذشته عرضه شد) را می گیرد. طراحی این کروم بوک پیشرفت قابل توجهی نسبت به گذشته پیدا کرده و لولای آن تا 180 درجه چرخش را تحمل می کند.
کیبورد و ترک پد هم تا حد امکان مستحکم و غیر قابل نفوذ طراحی شده اند. مدل 11.6 اینچی رزولوشنی برابر با 1366 در 768 پیکسلی دارد و نمایشگر آن در هر دو حالت عادی و لمسی توسط گوریلا گلس پوشیده شده.
در داخل دستگاه، یک پردازنده Intel Celeron هفته و باتری آن تا 10 ساعت می تواند دستگاه را روشن نگه دارد. برخلاف ظاهر مستحکم دستگاه، انتظار چیز خاصی در این قسمت نمی رود.
آنچه این دستگاه ها را جالب می کند، نوار روشنایی است که در تصویر بالا آن را به رنگ قرمز می بینید. برای مثال، دانش آموز می تواند با قرار دادن نور قرمز روی دستگاه به معلم خود بفهماند که سوالی برایش پیش آمده. یا در بین بحث های کلاسی، با استفاده از نورهای مختلف، گروه ها را به چند بخش تقسیم کرد.
این قسمت قابل برنامه ریزی است و هر استفاده ای که مورد انتظار گروه های درسی باشد را می توان روی آن ها اجرا کرد.
تبلت 10 اینچی Venue 10 اندروید آبنبات چوبی را روی خود اجرا می کند و البته Venue 10 Pro هم وجود دارد که ویندوز 10 روی آن نصب شده. هر دو مدل بدنه پلاستیکی دارند و در دو رنگ آبی و مشکی در دسترس هستند. کیبورد این تبلت ها شباهتی بسیاری به سری یوگا از لنوو دارد.
رزولوشن نمایشگر تا تمام HD هم بالا می رود و قلم مخصوصی برای آن در نظر گرفته شده است. البته برای موارد اضافه لازم است مبالغ بیشتری هم بپردازید.
هر دو مدل با microSD Reader، جایگاه سیم کارت (برای LTE)، پورت میکرو USB و چراغ نمایش آنلاین بودن دستگاه (برای اینکه معلم ها متوجه آنلاین بودن دانش آموز شوند) عرضه می شود. پردازنده چهار هسته ای و از سری Atom اینتل خواهد بود و مجموعا دستگاه 10 ساعت روشن خواهد ماند. تنها تفاوت میان آن ها این است که ورژن اندرویدی NFC دارد و از ویژگی Bump گوگل پشتیبانی به عمل می آورد.
کروم بوک در حال حاضر با قیمت 249 دلار به فروش می رسد. همچنین، ورژن ویندوز 7 یا 8 این دستگاه با نام Latitude 3160 هم در ماه مارس عرضه می شود که همان مدل طراحی را با اندکی تفاوت خواهد داشت. البته با اندکی افزایش قیمت، با نرخ 299 دلار عرضه خواهد شد.
در مورد تبلت، این قیمت در هر صورت 299 دلار خواهد بود. اگر یک کیبورد هم درون بسته بندی می خواهید باید 349 بپردازید و البته تا ماه مارس هم صبر کنید.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.

عالی بود مثه همیشه مرسی
کسی که بتونه از وسایل چینی به خاطر ظرافت زیادی که دارن، خوب مواظبت کنه، وسایل خوبی هستن.
در یک جمله: *وسایل چینی به درد آدمهای شلخته نمیخوره*
من لپتاپ دل دارم(7-8) سال میشه..
یک بارم تعمیرگاه نرفته(یه پیچشم باز نشده)خیلی هم راضیم..
فقط باتریش پارسال فک کردم خراب شد که از سرکنجکاوی بازش کردم،بعد براش یه باتری 9سلولی گرفتم دیدم شارژ نمیشه بعد فهمیدم واسه شارژرشه که سیم شارژر نزدیک سوکت شارژر یه خورده پاره بود دادم سیمشو عوضش کردن درست شد..
من از مارک dell راضیم..
با درود
برای من الان آپدیت ۱۰ اومد رام ویتنام هنوز دنیم نیومده از بد شانسی حجم ندارم فردا هم مسافرم برگردم آپدیت می کنم اسکرین شات می زارم پرچم لومیا ۶۳۰ دو سیم بالاست
من 730 دارم ولی فعلا آپدیت نمیکنم.
توی ویندوز سنترال اسکرین شات گذاشته. خیلی باحاله.
http://www.windowscentral.com/pictures-windows-10-technical-preview-phones?utm_source=related&utm_medium=module&utm_campaign=next
خوش بحالت ، برای 1520 نیومده / برای اپدیت به ویندوز 10 نیازی به دنیم نیست
البته Venue 10 Pro هم وجود دارد که ویندوز ۹ روی آن نصب شده.
----
ویندوز 9؟؟
----
کلا از محصولات دل راضی ام. اینا هم با توجه به قیمتشون چیزای خوبی هستن.
مگر اينكه بتونند با اين دستگاههاي فوق ارزان سهمشون را بيشتر كنند
بعد ميان تعداد كل فروش ويندوز و كروم را ميگذارند كنار مك !!!
در ضمن آشغالترين جنس لپتاپ داخل از دل هست هر كي خريده خودش ميدونه چه آشغالي هست
يك ترك پد مكبوك اير مي ارزه به كل سازنده هاي لپتاپ
من حاضرم آيپد ميني ٢ بخرم تا يك كامپيوتري كه هيچكاري به صورت درست ازش بر نمياد
یک ترک پد مکبوک ایر می ارزه به کل سازنده های لپتاپ
دوست عزیز من یه مهندسم
میشه منو راهنمایی کنی که این مک های فوق شاخ!! آیا میتونن که برنامه هایی مثل AutoCad mep، Carrier ویا حتی SolidWorks رو اجرا کنن؟
دوست عزیز ذکر شده واسه مصارف آموزشی تولید میشن این مدل ها...
واسه آموزش تو مدارس که نمیشه از مک بوک ایر یا مک بوک پرو با صفحه نمایش رتینا استفاده کرد!!! :D
در ضمن همین که ذکر شده این لپ تاپ 10 ساعت روشن میمونه خودش خوبه....
لپتاپ و اولترابوک با مشخصات بالاتر از مک کم نیست ، نمونش ماله خودم yoga 2 pro که رزولیشنش از رتینا مک بالاتره ، نمونه xps 18 , razer , zenbook , Acer s7 , x1 carbon Lenovo , yoga pro 3 و ....
جسارتا من لپ تاپ دل دارم چندساله و ازش راضی هم هستم. با بقیهٔ برندها هم مقایسه کردم (ایسوس، اچپی، اماسآی، سونی) هم از لحاظ قیمت، هم از لحاظ کارایی مشکلی نداشته. شاید بزرگترین مشکلش باتری ضعیفش بوده که اونم در حد قیمتش قابل قبوله.
*
البته اگر شما میخوای یه لپ تاپ زیر هزار دلاری رو با مکبوک مقایسه کنی که خب معلومه این مقایسه اشتباهه.
"هرچی پول بدی همون قد آش می خوری"
شما تفاوت قیمتی رو نگاه کن بعد قضاوت کن