ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

آمار ماه ژانویه NPD؛ پلی استیشن 4 به صدر جدول بازگشت

پس از دو ماه موفقیت مایکروسافت در بازار آمریکا، بالاخره چشم بادامی ها جایگاه اول را از اکس باکس پس گرفتند و پلی استیشن 4 پرفروش ترین کنسول ماه شد. سونی در بیانیه خبری خود ...

محسن وفانژاد
محسن وفانژاد منتشر شده در ۲۴ بهمن ۱۳۹۳  |  ۲۰:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

پس از دو ماه موفقیت مایکروسافت در بازار آمریکا، بالاخره چشم بادامی ها جایگاه اول را از اکس باکس پس گرفتند و پلی استیشن 4 پرفروش ترین کنسول ماه شد.

سونی در بیانیه خبری خود و با توجه به آمار NPD امروز اعلام کرد که: "پلی استیشن 4 پرفروش ترین کنسول ماه ژانویه بود."

از زمان عرضه در نوامبر 2013 تا کنون، پلی استیشن 4 فروشی معادل 18.5 میلیون واحد داشته و فروش سخت افزاری آن به مجموع 81.8 میلیون رسیده است. و این اعداد، میزان کنسول و بازی های عرضه شده به بازار نیستند، بلکه معنای فروش و رسیدن به دست مشتری را دارند.

در ادامه مطلب توضیحات بیشتری را مطالعه می کنیم.

ps4_glacier_white_dualshock

مایکروسافت نیز از آمار ارائه شده استقبال کرده و ژانویه را ماهی فوق العاده خوانده است. بنابراین نباید انتظار تفاوت چندانی میان تعداد واحد های فروخته شده باشیم. در نظر داشته باشید که پلی استیشن 4 با قیمت 400 دلار و اکس باکس وان با قیمت 350 دلار به فروش می رسد.

این ماه هر دو کنسول انحصاری قابل توجهی نداشته اند و عناوین مهم برای هر دو کنسول عرضه شده. بنابراین بیشتر رقابت بر سر قیمت و محتوای عرضه شده از سال پیش است. با این حساب، یک هفته از ژانویه، اکس باکس وان 400 دلاری بود و پس از آن دوباره به 350 دلار بازگشت.

در رابطه با آمار دقیق باید منتظر واکنش شرکت ها و خبرگزاری ها باشیم. از آنجایی که نینتندو هنوز در رابطه با آمار NPD اظهار نظر نکرده، دقیقا مشخص نیست که فروش ماه ژانویه به چه صورت میان شرکت ها تقسیم شده است.

نرم افزار

dying_light

Dying Light پرفروش ترین بازی فیزیکی ماه ژانویه بود. البته چندان دور از انتظار هم نبود، هیچ عنوان خاصی در ماه ژانویه در دسترس نبود و Dying Light تنها عنوان بزرگ ماه به شمار می آمد اما با این حساب، باز هم در جدول فروش فوق العاده عمل کرده.

در ژانویه 2015، بازی Dying Light رکوردی که پیش از این در اختیار The Evil Within (عرضه شده در اکتبر 2014) بود را شکست. Dying Light حالا سریع ترین فروش را میان تمام بازی های جدید سبک Survival Horror دارد.

در زیر می توانید جدول مربوط به میزان فروش بازی ها (نسخه فیزیکی) را مشاهده کنید. فروش بیشتر از آن پلتفرمی است که ابتدا جلوی نام بازی آمده و پلتفرم آخر هم کمترین فروش را برای بازی به ارمغان آورده است.

  1. Dying Light - PS4, Xbox One, PC
  2. Call of Duty: Advanced Warfare - Xbox One, PS4, 360, PS3, PC
  3. Grand Theft Auto 5 - Xbox One, PS4, 360, PS3
  4. Minecraft - 360, PS3, Xbox One, PS4
  5. NBA 2K15 - Xbox One, PS4, 360, PS3, PC
  6. Super Smash Bros. - Wii U, 3DS
  7. Far Cry 4 - PS4, Xbox One, 360, PS3, PC
  8. Madden NFL 15 - Xbox One, PS4, 360, PS3
  9. Destiny - Xbox One, PS4, 360, PS3
  10. FIFA 15 - PS4, Xbox One, 360, PS3, Wii, Vita, 3DS

آمار عمومی

ps4_vs_xbox_one

مجموع درآمد این صنعت در آمریکای شمالی به 662.1 میلیون دلار در ماه ژانویه رسید که نسبت به 625.7 میلیون سال گذشته شاهد 5 درصد کاهش بود.

علت این افت 5 درصدی، عمدتا به دلیل کاهش تمایل بازار به خرید سخت افزار بوده. سال گذشته، درآمد صنعت بازی از سخت افزار 239.6 میلیون بود که امسال به 185.5 میلیون رسیده، کاهش 54 میلیون دلاری یا به عبارتی 23 درصدی.

البته چنین افتی وقتی که زمان عرضه کنسول های نسل جدید را در نظر بگیریم طبیعی جلوه می کند. اما با این حال، مجموع پلی استیشن 4 و اکس باکس وان های موجود در بازار، 60 درصد بیشتر از تعداد پلی استیشن 3 و اکس باکس 360 هایی است که در همین مدت زمان مشابه در بازار وجود داشتند.

اگر دیر عرضه شدن پلی استیشن 3 را هم در نظر بگیریم، باز هم به این نتیجه می رسیم که مجموعا، درآمدزایی صنعت بازی های ویدیویی رو به رشد است.

پلی استیشن 4 و اکس باکس وان، هر دو در مجموع 22 درصد افت فروش داشته اند، در حالی که این رقم برای کنسول های قدیمی تر 35 درصد است.

فروش نرم افزار از 231.2 میلیون دلار سال گذشته به 242.3 رسیده که این یعنی 5 درصد پیشرفت. بخش لوازم جانبی هم 3 درصد رشد نسبت به سال گذشته داشته.

در نظر داشته باشید که آمار گروه NPD فقط شامل آمریکای شمالی و بازی های فیزیکی است. یعنی نسخه های دیجیتالی عملا از آمار حذف شده اند که خود آماری چند ده میلیون دلاری است. بنابراین، گرچه گروه NPD یکی از معتبرترین سازمان های ممکن است اما آمار آن به طور قطع نشان دهنده حقایق بازا نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • TROOL

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • SAEED DASTMARD

    پی اس 4 مقتدر.

    • SAEED DASTMARD

      آقا یه نفر من رو توجیح کنه ویندوز10 نسخه نهایی کی میاد؟؟؟؟؟؟؟؟

      • Mohamad Ir@nI

        اوایل سال ۲۰۱۵ :-))
        :microsoft:
        :windows:

  • سوتابایت

    کافیه ویندوز ۱۰ رو برای xbox one بده...!

  • omid

    agha infast chargin note 4 che khare daghigh 1:15 deyghe tol mikeshe mal shoma ham intore??? akhe shenide boodam nim sAat 50 darsad 50 darsad badi ham 2 saAt

    • Mohamad Ir@nI

      سامسونگه دیگه.
      (شوخی)اگه اوضاش بد باشه برای فروش گوشی هاش حتی میگه گوشی برات میره دم در خیابون نون میگیره سر راه هم بنزین میزنه میاد تحیولت میده.(شوخی)
      :-))))
      :samsung:

      • omid

        :))))))))
        برام جالب بود دقیقا یه ساعت و ربع طول میکشه

  • administrator

    کافیه سری جدید God of war رو بده ...

  • شهریار

    سونی سیاستی باز و روشن و ساده و کاربردی برای مشتری هاش در نظر گرفته
    همین عامل موفقیت این کنسول هست
    به همین دلیل هم ماه بعد حتما میخرمش

  • امیرپارسا

    آفرین سامورایی های حقیقی دنیای دیجیتال!
    .
    یه مقاله 5،6سال پیش میخوندم راجب روابط پیچیده درون گروه پلی استیشن و اجرای شدید سلسله مراتب و شایسته سالاری
    و سیستم بشدت مشکل برای ورود به گروه
    DNA شوگان ها توی گروه PS موج میزنه

    • امیرپارسا

      نکته جالب برام بودن معبد یادبود هاتوری هانزوو(نمیدونم املاش درسته!) توی ساختمان دیزاین پلی استیشن به عنوان نماد گروه بودش!

  • Siamak Gol

    آخرین باری که زدم به یه پلیستیشن دست فک کنم 10 سالم بود. مال یکی از فُمَلا بود. فوتبال بازی میکرد بام میباختم من هی اون بعد بم همش میخندید. اخساس قدرت میکرد.
    متنفرم از تمام بازی های کامپیوتری و کنسولی. آخرین بازی ای که کردم جنگ های صلیبی بود.

  • مرتضی توسلی

    عالی
    ممنون بابت خبر
    ...
    آینده خوبی را برای هردو کنسول دیده می شود،هرچند از نظر داشتن بازی قوی نیست ولی از نظر فنی خیلی عالی هستند.
    ...
    جالب این هست آمار فروش به نفع ایکس باکس هست!
    ...
    راستی میشود درباره ی معماری هشت طبقه سخت افزار و esram وapu این کنسول بنویسید.

  • borna_talebi

    البته با اومدن انحصاری های دو کنسول رقابت دیدنی تر میشه.
    حالا که بحث در مورد ps4 هست، دو روز پیش فرصت بازی با درایو کلاب اپدیت شده با آب و هوای دینامیک رو داشتنم و فقط بگم به معنی کلمه فوق العاده بود. قطرات آب رو شیشه جلو بر اساس سرعت و جهت حرکتم جابجا میشدن. واقعا عالی شده بود. بجای مسابقه دادن فقط با photo modeعکس میگرفتم!

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی