ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پس از مرگ چه اتفاقی برای اکانت های فیسبوک خواهد افتاد و میراث داران چه کسانی هستند؟

کاربران فیسبوک در نهایت قادر به تصمیم گیری در خصوص سرنوشت حساب های کاربری خود پس از مرگشان شدند. در تغییری ناگهانی در تصمیمات مدیران فیسبوک، حال استفاده کنندگان از این سرویس می توانند شخصی ...

امیر مستکین
امیر مستکین منتشر شده در ۲۴ بهمن ۱۳۹۳  |  ۲۳:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

کاربران فیسبوک در نهایت قادر به تصمیم گیری در خصوص سرنوشت حساب های کاربری خود پس از مرگشان شدند. در تغییری ناگهانی در تصمیمات مدیران فیسبوک، حال استفاده کنندگان از این سرویس می توانند شخصی را معرفی نمایند که پس از مرگ، به بخشی از اطلاعات در حساب های کاربریشان دسترسی داشته باشد.

فیسبوک نام این بخش را «Legacy Contact» نهاده و به افراد جایگزین، دسترسی ایجاد تغییرات، در قسمت هایی از اکانت های کاربرانی که فوت شده اند را می دهد. کاربران همچنین قادرند انتخاب نمایند تا پس از مرگشان، حساب کاربری آنها به شکل کامل حذف گردد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

نه تنها فیسبوک، بلکه سایر سرویس دهنده های آنلاین اجتماعی بر سر انتخاب یک راه از میان یک دو راهی مانده اند. آنها نمی دانند باید به حفظ حریم خصوصی افراد پس از مرگشان پایبند بمانند یا به درخواست دوستان و خانواده ی عذادار آنها که قصد انجام تغییراتی در پروفایل شخص فوت شده را دارند. تا پیش از این، فیسبوک پس از آگاهی از مرگ یکی از کاربرانش، انجام هرگونه تغییر را در اکانت شخص غیر ممکن می ساخت که همین امر باعث ناراحتی بازماندگان می گشت.

در سال ۲۰۱۳ بود که گوگل به عنوان پیشتاز در این زمینه، طرح «وارث اینترنتی» را برای Gmail و محتوایت فضای ابری خود و بسیاری سرویس های دیگر فعال نموده و همچنان امروزه نیز کاربران می توانند با استفاده از این تنظیمات، ورثه ی محتویات گوگلی خود را معین نمایند.

اما به طور کلی هدف از نگهداری حساب های کاربری، پس از مرگ آن شخص، در شبکه های اجتماعی چیست؟ افرادی که به عنوان میراث داران انتخاب می شوند، قادر خواهند بود تا با انجام تغییراتی در تنظیمات، صفحه ی شخص مرحوم را به سنگ قبری دیجیتالی تبدیل نمایند. این افراد دسترسی ایجاد پست جدید،‌ تغییر تصویر پروفایل و حتی قبول درخواست های دوستی جدید را دارند.

BN-GY274_FACEBO_P_20150212173952

در صورتی که یک کاربر پیش از مرگ خود دسترسی های بالاتری به شخص مورد نظر دهد،‌ آن فرد حتی می تواند یک نسخه ی کامل از آرشیو پست ها و تصاویر وی را از فیسبوک دانلود نماید. البته این آرشیو شامل پیام های خصوصی نخواهد شد.

تمام این اتفاقات در صورتی رخ خواهند داد که شما دستورشان را صادر کرده باشید. در غیر این صورت و پس از اطلاع فیسبوک از مرگ کاربرانش، این شبکه اجتماعی صرفا اجازه اعمال هیچگونه تغییری در حساب کاربری را نخواهد داد و تنظیمات مربوط به حریم خصوصی نیز به نحوی که کاربر آنها را آخرین بار تنظیم کرده، باقی خواهند ماند.

تبدیل شدن به یک میراث دار، به سادگی ورود به اکانت شخص مرحوم نیست. بسیاری از تنظیمات قابل تغییر نیستند. قابلیت ویرایش یا حذف پست های گذشته برای شخص جدید وجود نداشته و همچنین نمی توان اکانت را به شکل کامل از فیسبوک حذف نمود.

BN-GX807_PTECH__FR_20150211222722

اگر حال با خواندن این مطلب، در صدد تعیین میراث دار خود برآمده اید، می توانید از طریق منوی Settings و سپس Security و در نهایت انتخاب Legacy Contact (در قسمت پایین صفحه) به این بخش دسترسی پیدا نمایید. در این بخش هم امکان تعیین نمودن یکی از دوستانتان را داشته و هم قادرید انتخاب نمایید که پس از مرگ، اکانت شما به شکل کامل حذف گردد. نکته ی لازم به توضیح در این قسمت اینجاست که هر فرد صرفا امکان انتخاب یک نفر را به عنوان میراث دار خود داراست.

هر فرد قادر است تا در هر زمان، شخص مورد اطمینانش را تغییر دهد اما پس از مرگ، میراث دار قادر نیست تا این مسئولیت را به دیگری بسپارد. نکته ی جالب تری نیز وجود دارد؛ در صورتی که یک کاربر در فیسبوک خود شخصی را برای در دست گرفتن کنترل حساب کاربری مشخص ننموده باشد اما در وصیت نامه ی خود از او برای دسترسی به اکانت فیسبوکش نام ببرد، این کمپانی پس از رای دادگاه کنترل حساب کاربری را به شکلی که پیشتر گفته شد در اختیار شخص دوم قرار خواهد داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (37 مورد)
  • TROOL

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • iman_auditore

    باید اکانتمو پاک کنم ورثا به اسرار تاریک پی نبرن :|

  • Leo Plus

    اینجاست که میتونن ادعا کنن من اینقد خوبم که Legacy Contcat بیست نفرم! تو چی داری از زندگی! خخخ

  • A"hmadrez"A

    يه سوال اين فسبوك عزيز چشم نداره كه ببينه من مردم پس از كجا ميفهمه؟؟؟؟؟؟؟ خوب شد يه ارثي از من باقي ميمونه حداقل ....:|

  • Mr e

    من تويه چيزي موندم فيسبوك از كجا ميفهميه من مردم?

  • امیرپارسا

    جناب امیرخان@
    حرف آخر چون خیلی دیر شده و من صبح زوو باید پاشم
    شما اومدی بدون سلام علیک زیر کامنتی که بیشتر یه تلنگر و نقد بود از روشنفکر نمایی من دم زدی و راه خروج رو بهم نشون دادی!
    شما چه کردی؟!
    چه سهمی بیش از من برداشتی از بار این مملکت که من به احترامش سکوت کنم؟!
    چرا من نباید حقداشته باشم انتقاد کنم؟!
    چرا شما نباید اینقدر تحمل داشته باشی که مخالف بشنویی و به زدن "اروق ر وشن فکری" متهمش نکنی؟

    • borna_talebi

      آقا برید یه جا دیگه بحث کنید، برید تو تلگرام یا وایبر یا پست قبلی.اما نه اینجا که هیچ ربطی به مطلب نداره. با تشکر.
      امیر پارسا اگه به اکانت بسازی خیلی ممنونت میشیم که مطمین بشیم خودت هستی

    • امیرپارسا

      از کجامخاطب پشت پنجره کروم ات رو میشناسی و براش حکم صادر میکنی؟!
      ما همه اندازه هم توی این مام میهن حق داریم و خوب یا بد حق انتقاد و تشویق داریم
      مگر اینجا پای نت کسی هست خبر از اطرافش نداشته باشه و حرفای من بخواد سیاه انگارانه کنه نطرش رو؟!
      این همه اتهام زنی جناب عالی از کجاست؟
      چقدر در خروج رو نشونم میدی!

      • آقای مایکل جیمز اوون

        مسئله اینجاس شما نکته مثبتی نداری غالبا تو حرفات.
        تاثیر حرفای شما از چیزی که فکر میکنی خیلی بیشتره...
        اینجا افرادی میان علاقمند به دنیای تکنولوژی. ذهن های پر از ایده...
        ایرانم سیاه سیاه نیست... میشه همین جا هم به موفقیت رسید.

        من نه حکمی صادر کردم نه کسی رو مجبور کردم...
        میگم خودت راه خودت رو مشخص کن.
        یکی از راه هات خروجه... اشتباه میگم؟!

        • Mr e

          يا مثلا من تازه ميخواستم طراحي وب ياد بگيرم به يه مرتيكه كلاه بردار بي سواد پول دادم هيچي هم ياد نگر فتم و خودم خودمو كشيدم جلو جالبه هنوز اماتورم بعد 2سال:( خواستم برنامه نويسي اندروييد ياد بگيرم منبعم يه دوتا سي ديه كه اماتور بودنشون معلًومه من به أينا علاقه دارم خب تو ايران با أينا نميشه موفق شد نه بستر اموزش خوب دارن نه بازار كار البته ايشالله تا يه سالونيم دوسال ميرم.

          • آقای مایکل جیمز اوون

            بله، مثلا زمینه it و کلا دینای تکنولوژی از زمینه هاییه که ما توش وحشتناکیم!
            و

        • Chester

          من از شما يك سوال دارم كه ميگيد سياه سياه نيست. چرا در سال 60 هزار نخبه از كشور خارج ميشه و نميمونه تا اين سياه رو سفيد كنه. طرف تو آمريكا درس خونده پاشده اومده ايران يك راست بردنش زندان . اسم لازم هست بگم؟!!!
          من الان ميخوام اينترنت مجاني وارد كشور كنم و كشورم رو بسازم آيا اجازه فعاليت به من داده ميشه!!!!

          • Chester

            Ali.n @ جواب دوستمون رو دادم ولي خب مطمئنا تاييد نميشه.
            دوست گرامي بيخيال با حرف من و شما چيزي عوض نميشه.
            اميدوارم شما دوستان بتونيد كشورتون رو در اين سيستم به جايي برسونيد.
            خوش باشيد.

          • ali.n

            چستر جان دقیقا تو این پست هر دو درست میگن،، هم اوضاع چنان افتضاحه از همه لحاظ که همه‌جا جا برا بحثش هست،، نمونش همین مطلب که میشه نسبت به نداشتن فیسبوک معترض بود... هم اینکه منفی نگری و منفی گویی ما مضره هم برای خودمون هم برای بقیه شاید همونطور که مایکل میگه روی موفقیت کسی تاثیر منفی بزاره..... اما شاید بالعکس این منفی گوییها (واقعیت گویی) در آینده جنبشی بشه و اوضاع رو تغییر بده،، خلاصه اینکه نمیشه ساده نتیجه گرفت.

          • آقای مایکل جیمز اوون

            چستر عزیز حرف من کلی تر این حرفاس!
            بله اون 60 هزار نخبه توی ایران نمیتونستن موفق بشن و متاسفانه استعدادشون تو کشور دیگه ای صرف شد.
            یا اون آقای تحصیل کرده که از آمریکا برگشت و گرفتنش.
            ولی منظور من از موفقیت یه ایده آل ذهنیه...
            نمیدونم متوجه میشید یا نه ، ولی خیلی از افراد هستن که تو شغل و رشته مورد علاقشون ، توی همین ایران سیاه سیاه بقول شما، به اون درجه ای از موفقیت که میخواستن رسیدن.
            (بازم مطمئن نیستم که منظورم رو خوب رسوندم یا خیر)

      • امیرپارسا

        تا لوس(لوث نه) تر نشده جمع اش کنم
        منتقد و انتقاد بخشی از هر سیستم سالمیه
        منه کارشناس ارشد تهران جنوب با 2سال تجربه مذاکره تجاری واسه بزرگترین شرکت توسعه فرودگاهی کشور رو به جایی رو رسوندن که امروز توی شرکت خصوصی خودش فقط و فقط در حال چاپیدن مردمه!(شرم اوره اما حقیقته!)
        چون انتقاد کرد و با لگد پرت شد بیرون با مهری بر...
        فکر کنم کافیه تا همین جا
        امیدوارم شماها اینده ای که ما نتونستیم رو برای ایران با نو بسازید

        • آقای مایکل جیمز اوون

          منم میگم قرار نیست تجربه تلخ شما واسه همه تکرار بشه!
          بله سیستم کشور ما بی نقص و پرفکت نیست...
          ولی دلیل نمیشه تو همین سیستم نشه به موفقیت (منظورم از موفقیت ایده آلیه که هر کس از آینده خودش داره) رسید.

          پ.ن : آقا برنا ما هم نمیخواستیم به این پست کشیده بشه ولی اون پست کامنتا عجیب به هم ریخته!

    • آقای مایکل جیمز اوون

      جواب همین صحببتون رو هم دادم...
      کی گفته شما حق انتقاد نداری؟!
      من میگم اینجا جاش نیست...
      اینجا محیطیه که 90 درصد اعضاش آینده این مملکتو تشکیل میدن... خیلیا هنوز حتی به دانشگاه هم نرسیدن.
      بعد خودت فکر کن ببین درسته بیای با منفی نگری ، تاثیر بذاری روی دهن این همه جوون و نوجوون؟!
      من نه میگم شما دروغ میگی.
      نه میگم رو کشورت غیرت نداری.ولی اینکه تلاش های شما نتیجه نداده دلیل خوبی نیست بیای اینجا آه و ناله کنی.

      • Mr e

        اين جوونا خودشون همه چي رو داخل جامعه ميبينن.

      • امیرپارسا

        چشم قربان!
        من میشم پسر خوب کلاس از این بعد!
        #شوخی
        .
        شب همتون بخیر
        ما رفتیم سراغ هفت فامیل پاد شاه!

        • امیرپارسا

          در جواب برنا بود ببخشید

  • Siamak Gol

    فیسبوک به درک. ما دیگه رفتیم اون دنیا. اونور فیسبوک اصا معنا نداره. خودمو دگیر نمیکنم.
    تو وصیتم رمز فیسبوک و دیجیاتو و گوگل و اوتلوکو و حتا سیم کاتمو گوشیمم هم میدم. اصا کامپیوترمم میدم.
    اصا همشون بسوزن. من دیگه اون ورم.

  • امیرپارسا

    هرچند که هیچ وقت فیسبوک نداشتم و نخواهم داشت اما
    من تنها دلیلی که بعد از مردن برای زنده شدن میتونم داشته باشم همینه! :)

    • آقای مایکل جیمز اوون

      کامنت های پست قبل به شکل فجیعی قر و قاطی شده :D
      در هر صورت من تا جایی که کامنتای شما خطاب به خودم خوندم رو جواب دادم.

  • زاخار

    ادم کامنت ها پست قبل رو میخونه خجالت میکشه:@
    دوستان به خودتون بیاید و کمتر به هم سر چیزای پوچ توهین کنید ‎:|‎

  • کارگردان

    بی چاره بی وارثا ):

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی