هکرها موفق به سرقت یک میلیارد دلار از بانک ها در نقاط مختلف جهان شده اند
کمپانی روسی کسپرسکی که نامی بسیار آشنا در زمینه ی امنیت سایبری محسوب می شود اعلام داشته گروهی بین المللی از مجرمان سایبری ظرف مدت دو سال گذشته موفق شده اند از ۱۰۰ بانک در ...
کمپانی روسی کسپرسکی که نامی بسیار آشنا در زمینه ی امنیت سایبری محسوب می شود اعلام داشته گروهی بین المللی از مجرمان سایبری ظرف مدت دو سال گذشته موفق شده اند از ۱۰۰ بانک در سراسر دنیا مبلغ یک میلیارد دلار را به سرقت ببرند.
در ادامه با دیحیاتو همراه باشید.
این گروه که با عنوان Carbanak شناخته می شوند به جای بهره گیری از عدم آگاهی های معمول مشتریان و سو استفاده از آنها، روش غیر معمول سرقت مستقیم از بانک را در پیش گرفته اند. این افراد با ارسال ایمیل هایی مهندسی شده به کارمندان هر بانک آنها را فریب داده و وادارشان می کردند تا بد افزارهایی را بر روی کامپیوتر خود اجرا نمایند و پس از آن می توانستند به شبکه داخلی بانک و سیستم نظارت ویدئویی آن دسترسی پیدا کنند.
کسپرسکی می افزاید که سیستم نظارت ویدئویی به منظور یادگیری پروسه های کاری در بانک مورد بهره برداری قرار می گرفته و سپس گروه مورد بحث با فراگیری این موارد می توانستند تراکنش ها و فعالیت ها خود را مشابه کارمندان به سرانجام رسانده و آنها را کاملاً قانونی جلوه دهند.
همچنین اعضای Carbanak در برخی موارد وقتی یکی از آنها در کنار خودرپردازی مشخص حضور داشته اقدام به غیر فعال کردن لایه های امنیتی آن کرده و امکان دریافت وجوه نقد با ارقام بالا را میسر می ساختند.
Sanjay Virmani، رئیس بخش جرائم دیجیتالی اینتر پل یا همان پلیس بین الملل در بیانیه ای اظهار داشته "این حملات یکبار دیگر بیانگر این موضوع هستند که مجرمین از هر حفره امنیتی در هر سیستمی ممکن است بهره برداری نمایند. هیچ بخشی در نهادهای مختلف نمی تواند خودش را به صورت کامل در مقابل حملات سایبری ایمن بداند و سازمان ها باید به صورت مداوم شیوه های امنیتی خود را بهبود بخشند."
کسپرسکی اعلام کرده است با اینترپل و یوروپل در حال همکاری بوده تا بتوانند هویت و محل اختفای اعضای این گروه که عمدتاً اهل کشورهای اروپایی، روسیه، اوکراین و چین بوده اند را شناسایی نماید.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
این خبر با اهداف رسانه ای و تبلیغاتی توسط کسپرسکی منتشر شده .
این ویروس اولین بار توسط شرکت امنیتی fox-it دربارش گزارشی منتشر شد.
کسپرسکی اسم ویروس رو عوض کرد و روش کمپین خبری راه انداخت و برای اینکه بازتاب خبر بیشتر بشه به دروغ ادعا کرده 1 میلیارد دلار سرقت شده..
شرکت fox-it هم جوابیه داده.
تو گوگل سرچ بزنید : کسپرسکی fox-it
این خبر رو کسپرسکی با اهداف تبلیغاتی منتشر کرد و هیچ سند و مدرکی مبنی بر سرقت 1 میلیارد دلار ارائه نداده.
ویروس هم بعدآ مشخص شد قبلا ی شرکت امنیتی دیگه به اسم fox-it دربارش خبر منتشر کرده و کسپرسکی رفته اسم ویروس رو عوض کرده و روش کمپین خبری راه انداخته.
کلآ بی اعتبارتر و بی آبروتر از کسپرسکی هیچ جا پیدا نمیشه.
عالی بود مثه همیشه مرسی
هکر ها در مقابل اختلاص گران ایرانی هیچ حرفی واسه گفتن ندارن :)
تاجایی که بتونن بدزدن میدزدن اتفاقن عذاب وجدانم نمیگیرن
خاک تو سرشون. وقتی باگ رو علنی نکنی همین میشه دیگه.
بعد یه عده میان میگن چرا گوگل میره باگای این و اون رو علنی میکنه. خب واسه اینه که اون شرکت یا هر ارگان دیگه ای اون هیکل مسخره شو بلند کنه و باگ ها رو فیکس کنه. البته یکی هم پاشه باگای گوگل رو علنی کنه تا گوگلم اون هیکل مسخره شو بلند کنه واسه رفع باگ. الکی مثلا من طرفدار گوگل نیستم.
شما آقا رسول هستید؟
نه شایعست.
دو ساله 100 تا اونم از چندتا کشور !
ما 9400 تا اونم فقط ایران !!!
وطنم!!!
دمشون گرم امر به معروف کردن.
دستشون درد نکنه! حالا بیارن با ما تقسیمش کنن :D
خوش ب حالشون