ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جریمه 15 میلیون دلاری برای سامسونگ به خاطر نقض پتنت بلوتوث

بر اساس حکمی که روز جمعه گذشته از سوی هیئت منصفه دادگاهی در هریسون کانتی ایالات متحده آمریکا صادر گردید، سامسونگ ملزم است که به شرکتی به نام Rembrandt Wireless Technologies خسارت بپردازد. جالب است ...

Maryam Mousavi
Maryam Mousavi منتشر شده در ۲۸ بهمن ۱۳۹۳  |  ۱۱:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

بر اساس حکمی که روز جمعه گذشته از سوی هیئت منصفه دادگاهی در هریسون کانتی ایالات متحده آمریکا صادر گردید، سامسونگ ملزم است که به شرکتی به نام Rembrandt Wireless Technologies خسارت بپردازد.

جالب است بدانید که صدور این حکم در کمتر از یک ساعت اتفاق افتاد و بر اساس آن، این کمپانی کره ای به خاطر نقض دو پتنت جداگانه متهم شناخته شد.

ناگفته نماند که شاکی این پرونده یک شرکت سرمایه گذار در حوزه پتنت است و به همین دلیل آشنایی کافی با قوانین مربوط به نقض امتیازها و دعوی های قضایی را دارد.

Rembrandt در ابتدا مبلغی در حدود 31.9 میلیون دلار را به عنوان خسارت از سامسونگ طلب کرده بود که بعدها این مبلغ به رقم 15.7 میلیون دلار تقلیل پیدا کرد.

جس جنر وکیل چشم بادامی ها هم در این رابطه اظهار داشت: «با وجود آنکه باور داریم به این شرکت بدهکار نیستیم اما باید حکم را بپذیریم چراکه Rembrandt مبلغ 30 میلیون دلار را از ماه طلب کرده است.»

وی در ادامه گفت: «[تقریبا] در حدود 24000 شرکت در سراسر دنیا باور دارند که تکنولوژی بلوتوث باید به صورت رایگان در اختیارشان قرار گیرد و روشن است که نام Rembrandt در میان آنها مشاهده نمی شود چراکه این کمپانی از طریق پتنت یاد شده پول در می آورد.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (17 مورد)
  • TROOL

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • saeed-nz

    نمیدونم چرا همه میان به سامسونگ گیر میدن چرا مثلا نمیان به سونی گیر بدن؟ واقعا دزدی کار بدیه،یه بار دو بار هرقدر بش گیر بدن بازم از رو نمیره،همه طرف از اپل بگیر تامایکروسافت و همچین شرکتایی از دزدیای سامسونگ خسته شدن، بابا کپی برداری برابر اصل میکنی بکن،اسم یه پرچمدارو شرکت دیگه رو به منظور خراب کردنش میزاری بزار، پتنتای شرکتای دیگه رو اسکی میری برو،ولی بدون کپی کار زرنگ تر از خودت زیادتره مثل شیایومی یا هوواوی و....
    همینا زمینت میزنن
    یه دوستی دارم میگفت میخوای بدزدی درست بدزد نه بخاطر چندر غاز خودتو خراب کنی،قضیه سامسونگه حالا،پتنت میدزده میزاره رو پلاستیک میشه گوشی

  • Apple

    وقتی این مطالب رو میبینم هر روز ایمانم به Apple بیشتر و بیشتر و بیشتر میشه! اپل نقض و کپی تو کارش نداره!

  • Yamaha

    کلمه دزد برازنده سامسونگ. طرفداراش به چی این شرکت دل خوش کردن؟

    • Erfanm

      امیدوارم سونی تورو هم بفروشه بری....داری داغون میکنی خودتو...خخخخ

      • Yamaha

        باز اگه خودمو داغون کنم برای سونی میکنم که ارزششو داره.سامسونگ چیه که داری بخاطر دزدی هاش خودتو داغون میکنی؟

  • یحیی خالدی

    اینایی که با پتنت کردن و پیگیری اون مخالفن اول برن یه چیزی اختراع کنن بعد اگه تونستن تلاش چندساله اشون رو همینطوری در اختیار مردم بزارن اونوقت بیان نظر بدن بگن پتنت بده
    خوب واسه این پتنت هم کار شده هم فسفر سوزوندن(از عقلشون استفاده کردن) باید یه چیزی واسشون داشته باشه که بتونن ادامه بدن یا دیگران به فکر اختراع بیوفتن که یا میتونن اسم در کنن یا درآمد داشته باشن که الان با این وضع که هر روز چندین اختراع انجام میشه و اعتمال کسب شهرت کمه باید پولشونو بگیرن
    اونایی هم که میگن در راه خدا اول برن یه اختراع یا کشف انجام بدن بعد باز ببینم دوباره اینارو میگن

    • پیمان

      و معمولا فقط شرکت ها با 20 30 تا وکیل می تونن پتنت ثبت کنن، اونم با یکی دو سال پیگیری و مال آدم های عادی ( مخترع ها ) نیست

    • پیمان

      برای 1 سال 2 سال 10 سال، نه اینکه انحصار 20 ساله رو بدن به شرکت و شرکت هم مثل دزد سر گردنه از همه باقی بکشه

  • Alireza

    میگن سامسونگ اول نقض پتنت بوده، بعد شده شرکت :دی
    چرا این بشر اینجوریه، هی بهش گفتم سامی این ره که تو میروی به ترکستانه ها برادر، گوش نداد، الانم داره ضرر میده :دی

    • erfanm

      شرکتی که در موردش نوشتن یه پتنت تروله
      مثل اپل
      دنبال اینه که حق امتیاز هارو بخره و ازشون استفاده کنه
      پتنتها قرار بود به پیشرفت علم کمک کنن
      اما الان فقط دارن دست و پای سازندگان رو میبندن
      واسه چار تا شرکت کثیف مثل این
      در کمتر از یه ساعت یعنی خود دادگاهم میدونسته با کیا طرفه
      اسم شرخر به گوشیتون خورده؟
      اینا همونان تو دنیای دیجیتال

  • mohammadmj

    از سامسونگ متنفرم .......................................

    • K.I.A.N

      از متعصب متنفرم.

  • عــــــامـــــــــر

    سامسونگ روزی یا باید یه گوشی معرفی کنه یا یه دعوای قضایی داشته باشه ، البته خب اینم یه راهکاره برای توی کورس خبر موندن دیگه ، ولی خب ۱۵ میلیون دلار برای سامسونگ هیچه

    • Yamaha

      15 میلیون دلار برای هیچ شرکتی کم نیست اللخصوص سامسونگ که درآمدش به شدت رو به کاهشه

      • عــــــامـــــــــر

        برادر من اگه میگن سودش کاهش داشته فقط و فقط نسبت به درآمد سال قبل خودشه وگرنه هنوز تو سود و فروش پادشاه اول گوشی اندرویدی هستش

    • ســـــــــپهــــــــر

      کاش این "هیچ" رو میداد به من....

مطالب پیشنهادی