ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ویندوز 10 شیوه های تشخیص هویت زیستی را جایگزین پسوردهای سنتی خواهد کرد

بر اساس جدیدترین اخبار، در آینده نه چندان دور، کاربران Outlook احتمالا می توانند از طریق اثر انگشت یا اسکن چشم در اکانت های خود لاگین نمایند. کمپانی مایکروسافت در اجلاسی تحت عنوان امنیت سایبری ...

Maryam Mousavi
Maryam Mousavi منتشر شده در ۲۸ بهمن ۱۳۹۳  |  ۱۰:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

بر اساس جدیدترین اخبار، در آینده نه چندان دور، کاربران Outlook احتمالا می توانند از طریق اثر انگشت یا اسکن چشم در اکانت های خود لاگین نمایند.

کمپانی مایکروسافت در اجلاسی تحت عنوان امنیت سایبری (Cybersecurity) که در روز جمعه گذشته برگزار گردید اعلام کرد که ویندوز 10 از جدیدترین نسخه استاندارد FIDO (یا تشخیص سریع آنلاین) پشتیبانی می کند.

این استاندارد امکان کار کردن دستگاه های مختلف با طیف گسترده ای از حسگرهای زیستی ارائه شده از سوی شرکت های شخص ثالث را فراهم می آورد و چهارچوبی ساده برای تولید کنندگان سخت افزاری ایجاد می کند تا مکانیزم های امنیتی گسترده تری را برای لپ تاپ یا تلفن های هوشمند تولیدی شان در نظر بگیرند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

بر خلاف حسگرهای اثر انگشت کنونی، FIDO به گونه ای طراحی شده که می تواند کاملا جایگزین کلمات عبور (پسوردها) شود و پشتیبانی ویندوز 10 از این استاندارد نیز ارائه روش های تشخیص هویت رایج تر و سریع تر را امکان پذیر خواهد کرد.

داستین اینگالز از کمپانی مایکروسافت ضمن اعلام این خبر، مطلبی را در وبلاگش منتشر ساخت که در آن آمده بود: حرکت به آن سوی کلمات عبور «یکی از اولویت های اصلی مایکروسافت است.»

فیدو (FIDO) که به عنوان نوعی استاندارد عمومی طراحی شده است از سوی بسیاری از شرکت های بزرگ عرصه بانکداری و فناوری پشتیبانی می شود که از آن جمله می توان به مایکروسافت، گوگل، PayPal و بانک آمریکا اشاره نمود.

طراحی این سیستم به گونه ایست که از طریق نوعی پروتکل دانایی صفر (در این روش یک طرف صحت و درستی طرف دوم را تأیید می کند) از اطلاعات زیستی حفاظت می شود و بدون انتشار گسترده اطلاعات در فضای وب، عمل اسکن چشم یا اثر انگشت را انجام می دهد.

نسخه 1.0 این استاندارد در ماه ژانویه منتشر گردید و شرکت هایی نظیر Yubico نیز در حال حاضر پروسه ساخت سخت افزارهای مبتنی بر آن را برای لاگین کردن در اکانت های گوگل آغاز نموده اند.

اما آنطور که در این خبر آمده، ویندوز 10 از نسخه 2.0 استاندارد مذکور که مایکروسافت نیز در طراحی آن مشارکت دارد، پشتیبانی خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • TROOL

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • grander

    اقا رسول شما کلا عادت داری با کنایه حرف میزنی؟
    شما برو با ابونتو کار کن،مگه کسی به شما چیزی گفته؟
    اونایی هم که ویندوز دوس دارن میرن باهاش کار میکنن
    شما نمیدونم چرا کلا بنای یک سیستم عامل رو گذاشتی روی شخصی سازی
    اخه مگه چکار میخوای بکنی؟
    وقتی یک سیستم عامل خودش زیبا هست و تمام المان ها درست جای خودش چیده شده چه احتیاجی به این هست؟
    شخصی سازیرو شما تو چی میبینی؟
    هر کار بخوای بکنی و با ویندوز نشه،میتونی نرم افزار نصب کنی
    خواهشا بچه بازی در نیار

  • عیسی

    الیته این رو بگم داریم کسانی رو که حتی و حتی با اینکه میدونن از ویندوز ویستا به بعد انقلابی در سیستم عامل ها به وجود اومد ولی باز هم با نا امیدی از وین 10 انتقاد میکنن........ این آدم ها کاملا هویتشون مشخصه و یکی از نشانه های بارزشون تعصب به کمپانی اپل هستش........
    .....................................

  • Siamak Gol

    اون سرچ بار کنار پایین چقد بزرگه!! کاش ورش داره. یه آیکون بسه. یه نوار کامل خیلی بزرگ و الکیه

    • RLET

      مایکروسافت بعد از 30 سال یکم به ویندوز شخصی سازی اضافه کرده. شما میتونی توی تنظیمات پنل، کورتنا رو تبدیل به یه آیکن کنی (شکل سرچ) ولی خب استارت رو که باز کنی باز همین منوی دراز پیدا میشه و می افته روی آیکنات :D
      در هر صورت از ویندوز استفاده کن و هیچی هم نگو (سیاست مایکروسافت) :)

    • Divan Greedy

      الکی نیست ، اونجا کورتانا حضور داره و بزرگیش به خاطر راحتی بیشتره توی settings می تونی اندازشو تغییر بدی / موقع تبلت کوچیک می شه و فقط قسمت دایره پیداست

  • steve

    عاليه چه ميكنه ويندوز10 من كه خيلي منتظرشم تا بياد.

  • Divan Greedy

    خیلی هم عالی / برای one drive , outlook و one note عالی می شه

    • steve

      ديوان ازت دو تا سوال دارم.يك-تا حالا با اچ تي سي وان ام8ويندوزفوني كار كردي؟ايا ارزش خريد داره ٢-يه بازي مشابه مث كلش اف كلنز تو ويندوز فون هستش؟

      • Divan Greedy

        باهاش کار کردم ، صداش محشره ، عالیه بهترین صدا رو داره / دوربینش خوبه اما نه به خوبی لومیا ، نرم افزارای اختصاصی خودش هم خوبن / شبیه clans می شه age of empires

        • steve

          ممنون.اخه شايدم خودم يكي لوميا635ميخوام بخرم (چون برادرم داره كار كردم باهاش خوشم امد)برا همين گفتم شايدم يه ايفون 4بخرم(البته قبلا داشتم فروختمش) كه از سه تا پلتفرم داشته باشم.در كل ممنون دوست عزيز

مطالب پیشنهادی