دستمزدها و مزایای قابل توجهی که اپل در قیاس با کمپانی رقیبش یعنی سامسونگ پیشنهاد می دهد سبب گشته تا برخی از متخصصین این شرکت محل کار خود را ترک و ترجیح دهند تا در کوپرتینو شاغل شوند و این امر به حدی جدی شده که فریاد گلایه مدیران برند کره ای را بلند کرده است.
به گفته ی سران سامسونگ اپل به شکل فزاینده ای در حال جذب مهندسین و متخصصان این شرکت در زمینه ی تکنولوژی های مرتبط به پردازش تصاویر و چیپست ها بوده و اخیراً نیز سعی داشته برخی از کارمندان برجسته این کمپانی کره ای در رابطه با توسعه تکنولوژی های باتری را به استخدام خود درآورد.
در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.
ظاهراً بدل شدن اپل به ثروتمند ترین برند جهان سبب گشته اشتیاق مضاعفی در برخی از کارمندان سامسونگ برای مهاجرت به این شرکت پدید آید و تنها یک پیشنهاد از سوی آنها سبب می شود تا متخصصین کره ای به آمریکا نقل مکان کنند، سران سامسونگ در همین رابطه می گویند:
تعدادی از پرسنل ما توسط اپل استخدام شده اند و اکنون مشغول کار در مقر اصلی این شرکت در کالیفرنیا هستند. به این افراد در رابطه با انجام کارهای محوله شان استقلال بیشتری داده شده که برایشان بسیار خوشایند است.
کمپانی آمریکایی متخصصین سامسونگ در زمینه توسعه چیپست ها را بسیار سخت کوش می داند و اعتقاد دارد با استفاده از آنها می تواند به سطوح تازه ای از دانش دست یابد.
پیشرفت سامسونگ در زمینه ی توسعه ی چیپ های موبایل و سنسورهای پردازش تصاویر برای همگان مشهود بوده ولی جذب متخصصین در زمینه ی باتری شاید برای عده ای سئوال برانگیز باشد.
در پاسخ به این افراد باید بگوییم سامسونگ در رابطه با تولید باتری برای تلفن های هوشمند پیشرفت های قابل توجهی داشته، آنها نمونه هایی اولیه از باتری هایی با قابلیت خم شدن تولید کرده اند و همچنین گفته می شود سلول های الکترولیت پلیمری جدید و متفاوتی را توسعه داده اند که قصد دارند از آن در پرچمدار بعدی خود یعنی گلکسی S6 استفاده نمایند.
اما اپل در رابطه با باتری موبایل خودش پیشرفت های خوبی داشته پس چرا باید به سراغ متخصصین کمپانی رقیبش برود؟ اگر به خاطر داشته باشید قبلاً در دیجیاتو از گلایه شرکتی با عنوان A123 Systems از اپل نوشتیم و گفتیم کمپانی مذکور در حال حاضر یکی از موفق ترین ها در زمینه ساخت باتری های لیتیوم یونی محسوب می شود.
در آن خبر آمده بود که کوپرتینویی ها با هدف ساخت باتری هایی مناسب برای خودروهای الکتریکی دست به این اقدام زده اند و در انتهای آن نیز ذکر شده بود که اپل در همین زمینه در پی جذب برخی مهندسین سایر شرکت ها از جمله سامسونگ نیز هست.
حال و برحسب گلایه های مدیران سامسونگ به نظر می رسد شایعات پیشین صحت پیدا کرده اند ضمن اینکه نباید از یاد برد کره ای ها وظیفه تامین باتری های خوردهای الکتریکی کمپانی شناخته شده BMW را نیز بر عهده دارند و شاید همین امر شرکت اپل را بیش از پیش ترغیب کرده تا مهندسین آنها را به خدمت گیرد.
باید منتظر ماند و دید با این همه شایعات پیرامون خودروی اپل چه زمانی خبری رسمی در مورد آن از جانب خود این کمپانی انتشار می یابد و پس از این تعداد جذب متخصصان از شرکت های مختلف آیا شاهد تحولی شگرف در صنعت خودروسازی خواهیم بود و یا خیر.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
جماعت امریکایی کارشون دزدیه ومهم ترین دزدی هم دزدی مغزهاست با حیله های محتلف وگرنه شما از کل جمعیت امریکا بپرسین روسیه یا ایران و یا کره کجاست نصفشون جواب اشتباه میدن!!
چیزی که عوض داره گلایه نداره،،از دهه نود میلادی کمپانی های کره ایی مخصوصا سامسونگ با حقوق و مزایای بالا کارمندهای ژاپنی رو به استخدام درآوردند،با حمایت های دولت کره چقدر شرکت های ریز و درشت رو بلعیدند تا شدن سامسونگ گروپ،یه مشت نوار کاست در پیت و تلویزیون بدرد نخور از سال ۹۴ میلادی شروع به صادرات به کشورهای جهان سومی مثل ما کردند و در نهایت با تلاش زیاد و اجتناب نکردن از انجام هیچ سیاست و کاری به اینجا رسیدن،دقیقا یه شرکت داره همون بلا رو سرشون میاره،،
آخه شما اصن با ابعاد تجارتایی که سامسونگ میکنه آشنایین که فکر میکنین با حتی نصف شدن فروش گوشیاش این شرکت ورشکست میشه؟ سامسونگ شرکتیه که کلی خدمات زیرساختی ارائه میده و از این نظر اصلا قابل مقایسه با اپل نیست که محصولاتش مستقیما در اختیار مشتری عادی قرار میگیره. بخش کامنتای دیجیاتو پر شده از نظرات سطح پایین و بدون آگاهی چون خود دیجیاتو پر شده از اخبار حاشیه ای که منتشر میشن تا مشتری جذب کنن :|
شما یه خبر واقعا علمی بذار ببین چند نفر میان اظهار نظر میکنن
فرار مغز ها از نوع کره ای!
اپل: بیایید تو شرکت من کار کنید بهتره
کارمند سامسونگ: نه خوبیت نداره... مردم چی میگن؟
اپل: من راضی،تو راضی،گوربابای ناراضی
کارمند اسبق سامسونگ: کجا رو امضا کنم؟
و اینگونه شد که این اتفاق افتاد.
در کل میگم: کارمند خودش تصمیم گرفته بره.قوانین هم اجازه این کار رو میدن. پس هیچ عیبی نداره.سامسونگ هم شرکت ضعیفی نیست که بگیم کارمنداش بخاطر پول ازش برن.اپل هم خانواده اون کارمندهارو قطعا به مرگ تهدید نکرده پس عیبی نداره.
فکر کنم فقط باید سر تیتر مطالبو بخونیم
چون مطلبا هم مثل گوشيا تکراری شدن
پيشنهاد كاري بهتر داده و اونام قبول كردن
مگه ديوونن كه حقوق و شرايط كاري بهتر و اصن اعتبار بيشتر يه شركتو مد نظر قرار ندن !!
طوري ميگين انگار به زور قاچاقشون كرده از كره به امريكا !
در ضمن شركت تيم فوتبال نيست كه كارمندارو تربيت بكنه از پايه ...معمولا كارمند استخدام ميشه حالا از هرجا
شما داخل اپل کار می کنی که می گی شرایط کاریش و حقوقش و ... بهتر از سامسونگه اگه به اعتبار هم باشه هنوز خلیی مونده تا شرکتی به اعتبار Samsung groups برسه / در ضمن محض اطلاعت افراد که ثبت نام می شن داخل شرکت توسط شرکت کلی بهشون چیز یاد می دن و اموزششون می دن و ... کلن شرکت ها قرار داد 5 ساله می بندن که 2 سال فقط صرف اموزش طرف می شه و چیز بهش یاد می دن
داخل مقایسه ای که در مورد اعتبار کردی، اپل و مایکروسافت هم بودن؟
Samsung groups از نظر مقایسه اعتبار از همه شرکت های تکنولوژی بالاتره ، حواست باشه Samsung groups با Samsung Electronics دو تا چیز متفاوت هستن
اون اموزشها براي روال كاري شركته
نه اينكه تخصص اون كارمندو بيان بهش ياد بدن
يه كارمند تو بخش طراحي استخدام ميشه ،دوباره بهش طراحي ياد ميدن؟
....
البته در اين مورد اطلاعات شما از من بيشتره بالاخره توي مايكروسافت كار ميكني ديگه
(علاقه اي ندارم باهات بحث بكنم )
خخخخ همه دیدن من ادم بی طرفی هستم بر خلاف جنابعالی و دوستان گرامیت منبع بی طرفی پست قبل ، نه عزیز کلاس ها و ... هم برای طرف برگزار می کنن که تخصص بهتر و کارامد تر بشه مطمئن باش توی این زمینه اطلاعاتم از جنابعالی و خیلی های دیگه خیلی خیلی بیشتره
يعني هلاكم كرد اين جملت :
# همه دیدن من ادم بی طرفی هستم #
خدلوكيلي اينو از كجات در آوردي كفتي :|
نیما دادگستر کجایی
:'(
دزدی از این واضح تر وقتی مهندسای سامسونگو میبرن ینی عملا دزدی اطلاعات کمپانی رقیب مایه تاسف!!!
دوست عزيز اين كار دزدى نيست. اينكه شركتها با توجه به رقابتهاشون پيشنهادهاى كارى به نيروهاى رقيب بدهند پديده معمولى در دنياى تجارته. اينكه يك شركت تا چه حد ميتونه نيروهاى تاثير گذار خودشو وفادار به خودش نگه داره بستگى به توانايى ها و سياستهاش داره. البته بعضى شركتها متقابلاً قراردادهاى ممنوعيت استخدام متقابل دارند. يادت باشه كه اين نيروها بدون هيچگونه اجبارى و كاملاً با اراده خودشون جابجا ميشن.
اپل هر جا ضعف داره این کارو میکنه ظاهرش فقد اون افراد هستن اما اطلاعات کمپانی هارو هم با خودشون میبرن اگه فقد بخاطر علمشون باشه میتونه مهندسای جدید بگیره نه واسه بقیه کمپانیارو ....
دوست من شما خيلى غليظ موضع گرفتى. اپل يكسرى تخصص ميخواد و از قضا ممكنه بعضى اونها هم در شركتهاى رقيب باشه. يكسرى پيشنهاد داده شده و طرف ديگر هم اونو پذيرفته بدون هيچ اجبار و خلافى!
اين يك روال عاديه حتى چند وقت پيش خبرى منتشر شده بود كه تسلا تعدادى از متخصصين پيشين اپل رو استخدام كرده.
به اون غلظتی که شما گفتی هم نیست
پیشنهاد دادن و مورد قبول قرار گرفته. حلاله!
دزدی رو کسی میکنه که بدون اجازه از یه چیز کپی میزنه
بوی دلالی داره میاد
چه بوی خوبی |:
اپل هم ناقلا شده!!!
منتظر 10 اسفندم ببینم سامسونگ چه میکنه با s6