قیمت گلکسی اس 6 و شیب تند کاهش هزینه ها؛ شاید بهتر باشد برای خرید Galaxy S6 کمی دست نگه دارید
یکشنبه هفته آینده نمایشگاه MWC شروع می شود و در حاشیه آن سامسونگ بر اساس اعلام های قبلی، از Galaxy S6 رونمایی به عمل خواهد آورد. با توجه به شناختی که از سامسونگ وجود دارد، ...
یکشنبه هفته آینده نمایشگاه MWC شروع می شود و در حاشیه آن سامسونگ بر اساس اعلام های قبلی، از Galaxy S6 رونمایی به عمل خواهد آورد.
با توجه به شناختی که از سامسونگ وجود دارد، انتظار می رود که محصول جدید با قابلیت های هیجان انگیزی همراه گردد. قابلیت هایی که بی شک کاربران بسیاری را به وجد خواهد آورد.
خرید یک پرچمدار بلافاصله پس از عرضه اش به بازار، یک اقدام لذت بخش برای علاقه مندان به تکنولوژی است. اگر شما هم از این دسته از افراد هستید، شاید بد نباشد بدانید که تحلیل های آماری، نشان می دهد که اگر تنها چند ماه برای خرید پرچمدار سامسونگ صبر کنید، به احتمال زیاد می توانید از لحاظ مالی، صرفه جویی بسیاری کرده باشید.
در ادامه مطلب با تحلیل اختصاصی دیجیاتو همراه باشید.
شرکت Idealo مجموعه ای فعال در انگلستان است که در گردآوردی و تحلیل آمار تبحر دارد. این شرکت به تازگی روند کاهش قیمت پرچمداران سامسونگ در طول سالیان گذشته را مورد تحلیل قرار داده و اطلاعات جالبی را منتشر کرده است.
همانطور که در نمودار بالا می توانید مشاهده نمایید، محصولات سامسونگ در طول ماه های پس از عرضه به بازار، کاهش قیمت قابل توجهی را تجربه می کنند. بر همین اساس Idealo پیش بینی کرده است که گلکسی اس 6 نیز روندی مشابه را پشت سر گذارد.
به گفته Idealo این محصول در سه ماه اول عرضه ۱۷٪ و در سه ماه بعدی، ۲۸% افت قیمت را پیش روی خواهد داشت.
جالب است بدانید که روند افت قیمت پرچمداران سامسونگ در ایران نیز شیب تندی را دارا است.
بر اساس نمودار تغییرات قیمت دیجی کالا، گلکسی اس 5 در زمان عرضه دارای قیمت ۲.۴۲۲.۰۰۰ تومان بوده است. این قیمت پس از گذشت سه ماه به ۱.۸۳۹.۰۰۰ تومان رسیده و افت قیمتی ۲۴ درصدی را پشت سر گذاشته است.
این روند در طی ماه های بعد هم برای Galaxy S5 ادامه داشته و شش ماه پس از عرضه، قیمت این محصول به ۱.۶۸۹.۰۰۰ تومان رسیده است. به عبارتی دیگر پرچمدار قبلی سامسونگ در طول شش ماه، بالغ بر ۳۰ درصد کاهش قیمت داشته است.
اگر بخواهیم شیب تند افت قیمت موبایل سامسونگ را بهتر درک کنیم، می توانیم وضعیت آن در بازار ایران را با یکی از رقبایش مقایسه نماییم. بر همین اساس نگاهی خواهیم داشت به نمودار تغییرات قیمت HTC One M8 در دیجی کالا:
پرچمدار HTC در زمان عرضه ۲.۴۷۰.۰۰۰ تومان قیمت داشته که این رقم پس از سه ماه با ۱۶ درصد کاهش، به ۲.۰۸۰.۰۰۰ تومان رسیده است. M8 در سه ماه بعدی نیز، مجدد افت قیمت را پشت سر گذاشته و در نهایت با ۲۲ درصد کاهش، با مبلغ ۱.۹۲۰.۰۰۰ تومان در بازار به فروش رسیده است.
مقایسه افت قیمت ۳۰ درصدی سامسونگ با کاهش قیمت ۲۲ درصدی HTC پس از ۶ ماه، نشان می دهد که محصولات سازنده کره ای، پس از گذشت چند ماه از عرضه به بازار، با قیمتی بسیار پایین تر در اختیار کاربران قرار می گیرند.
سامسونگ به احتمال زیاد با این استراتژی قصد دارد تا همواره سهم بازار خود را بالا نگه دارد و با ایجاد شرایطی رقابتی، دیگر شرکت ها را به زانو در آورد.
اما اکنون که این استراتژی را درک کرده ایم، شاید بد نباشد چند ماهی برای خرید گلکسی اس 6 صبر کنیم و با هزینه ای کمتر، این دستگاه را به دست آوریم.
شما در این رابطه چه نظری دارید؟
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.



آقا اونا که پول دارن و دو سه میلیون براشون ارزش نداره میخرن افت قیمت هم براشون مهم نیست مبارکشون هم باشه.اونایی هم که براشون قیمتای اولیه زیادن صبر میکنن که ارزون بشه.
این که خوبه ولی برای کسایی که خریدن و ازش زده شدن یا قصد تعویض دارن اصن خوب نیست٬٬٬ پس بیشتر دقت کنید... کلاهی که سر دوستم رفت نره سرتون٬٬٬
من نوت3 رو پارسال بهمن ماه خریدم 1750 تومان ... الان هم حدود 1650 تومانه ... خوب؟!!! بابت این چه نظری دارید ؟؟
سری اس5 که از همون اول ارزون لود .. قیمت بالای دو میلیون برای همون 2 هفته اول بود .. که الان بعد یه سال شده 1400
الان که نوت 3 یک و سیصدم به زوره ه
اخه وختی سال عوض میشه معمولا قیمتا میره بالا
با سلام وخسته نباشید اقای قاسمی عزیز اینجا ایران است مگه شما تو این کشور زندگی نمی کنید ،مگه خبر نداری عده کثیری از من نوعی ها گوشی را که به خاطر کارائی ودیگر امکاناتش ابتیاع نمی کنیم بلکه اونو صرفا بخاطر فخر فروشی واینکه ما جز اولین ها بودیم که خریدم تهیه میکنیم به جرائت میگم دستکم پنجاه درصد گوشی که دردست دارند بلد نیستند ساده ترین امکانتش را محک بزنند گوشی دست مردم را تماشا کنید بیشتر از نیمی از مردم زبان انگلیسی بلد نیستند ولی زبان گوشی را به انگلیسی تغییر واز زبان فارسی استفاده نمی کنند هلاصه بد دردی است این فخر فروشی به دیگران ضمنا این مطالب را همینطوری نمی گم هستند دور وبرم این عزیزان.
قیمت s5 در فروشگاه های مشهد 1400 هزار هم پیدا میشه و همینطور htc one m8 با قیمت 1800 هم پیدا میشه.
این دیجی کالا چی داره که همه سایتها با این مرجع قیمتها رو مقایسه میکنند.
اما کلا گوشی های اندرویدی از زمان عرضه اولیه تا زمان های بعد افت قیمت دارن .
سلام صاحبان اصلی دیجی کالا دوبرادر هستن بنام اقایان محمدی قیمت دجی همیشه با بازار فرق داره طرح هایی دارد که با پیشنهاد ویژه قیمتش مقرون به صرفه است در کارشان صادقند گوشی اصل با گارانتی دست مردم میدهند اونم با بسته بندی شکیل وحتما هدیه فراخور خرید دریافت میکنید بخاطر این همه از دیجی کالا حرف میزنند وخرید مطمئن میکنند.
یه زمانی که دیجی کالا انقد گنده نشده بود قیمتاش خیلی توپ تر ا همه جا بود...یادش گرامی
بازار ایران نظارتی روش نیست ، خیلی ساده میشه کنترلش کرد ولی از اونجایی که منفعت این بی در و پیکری مستقیم واریز میشه به جیب یه عده خاص (برداشت آزاد) پس با سیستم یابو آب دادن کنترلش میکنن ....
یه روز خوب میاد بلاخره ...
مانی جون این تحلیل برای از بد بختی بیخبران اروپایی خوبه
نه واسه ما که هر لحظه ممکنه دلار بشه 7000تومن!
.
دقیقا کدومتون میتونید ادعا کنید نرخ دلار بعد از عید چقدره؟!
هیچ کس
کدوم ثبات؟
خوده کلیدبدستان هم نمیدونن!
تو همین بازار ایران که هیچکس نمی تونه پیشبینیش کنه من یک عده رو میشناسم که حتی می دونند قراره چه ساعتی چه چیزی چه قیمتی داشته باشه... نمونش همونا که قبل از گرونی دلار چند سال قبل رفتند و دلار خریدند... و درباره مرغ و برنج و همه چی کلا رانت اطلاعاتی دارند... دیگه نمیگم از کجا خبر دار میشن چون خودتون بهتر می دونید...
شاید سروش آسمانی؟؟؟ شاید .....
به نظر من برای اسمارت فون های دیگه هم باید صبر کرد از جمله iPhone 6.G3.Sony Xperia Z3
تو ایران برای همه چیز باید صبر کرد ، چون واقعا روزای اول قیمتو خیلی فضایی انتخاب میکنن
حالا اگر آیفون بود! دیجیاتو تیترش اینطوری میشد:
چرا دست روی دست بگذارید؟! تا آیفون رسید بخرید!!!
فقط برید نمودار افت قیمت آیفون 5اس و آیفون 6 و آیفون 6 پلاس رو ببینید! آیفون 6 که تازه اولشه!!!
http://8pic.ir/images/uzd8guav48wb7w4wows4.png
http://8pic.ir/images/5bdiwmjyx5y3kkdphf5p.png
http://8pic.ir/images/zevmbtcu1326tvk08rmx.png
http://8pic.ir/images/4g2umxm45b6v0nccx5wg.png
http://8pic.ir/images/unkc6g3aieqaknxgbtg0.png
دوست عزیز اون قیمت های اولیه رو زیاد بهشون توجه نکنید، اونا قیمت هایی هستن که دلالان نامرد از محبوبیت گوشی های آیفون همیشه خواستن سواستفاده بکنن...
داداش این اولین پست تحلیل خود دیجیاتو هستش در مورد قیمت و همه چیزش به نفع من و تو هستش ، آیفون بفروشه یه قرونش تو جیب دیجیاتو نمیره نفروشه هم همینطور ، حیفه چیزی رو که برای خودمون میخوان رو بخواییم از روی چیزی دیگه بزدلشت کنیم داداش