ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دولت آمریکا پاداشی ۳ میلیون دلاری برای یافتن یک هکر بدنام روسی تعیین کرده است

FBI، وزارت امور خارجه و وزارت دادگستری ایالات متحده ، از پاداشی ۳ میلیون دلاری برای هر نوع اطلاعاتی که به دستگیری یک هکر روسی کمک کند، خبر داده اند. این رقم، بالا ترین پاداشی است که ...

پویان رمضان پور
پویان رمضان پور منتشر شده در ۷ اسفند ۱۳۹۳  |  ۱۶:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

FBI، وزارت امور خارجه و وزارت دادگستری ایالات متحده ، از پاداشی ۳ میلیون دلاری برای هر نوع اطلاعاتی که به دستگیری یک هکر روسی کمک کند، خبر داده اند. این رقم، بالا ترین پاداشی است که تا کنون برای دستگیری یک خلافکار سایبری تعیین شده است.

در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

Evgeniy Mikhailovich Bogachev، که با نام های lucky12345 و slavik نیز در دنیای مجازی شناخته می شود، به علت بر عهده داشتن نقشی کلیدی در طراحی نرم افزاری مخرب که میلیون ها کامپیوتر را آلوده کرده، تحت تعقیب است.

طبق اطلاعیه منتشر شده از سوی وزارت امور خارجه آمریکا، این نرم افزار، که با نام های Zeus یا GameOver Zeus شناخته می شود، با فراهم ساختن دسترسی هکر ها به حساب های بانکی مختلف، مقدمات دزدی از کسب و کارهای آمریکایی را فراهم کرده است. بر اساس گزارش های دریافتی، بیش از ۱۰۰ میلیون دلار به کمک این برنامه به سرقت رفته است.

طبق یکی از بیانیه های مطبوعاتی FBI، بدافزار طراحی شده توسط Bogachev، 'خیلی پیچیده' محسوب می گردد. نرم افزار مخرب یاد شده، برای دزدی اطلاعات کاربران، یا به ثبت کلید های فشار داده شده کیبورد می پردازد و یا با هدایت قربانیان به صفحات تقلبی و درخواست اطلاعات بانکی آن ها، به این داده ها دسترسی پیدا می کند.

این خلافکار خطرناک اهل روسیه، حدود سه سال است که تحت تعقیب دولت آمریکا قرار دارد.

احتمال می رود هکر مورد بحث، در روسیه سکونت داشته باشد. به گزارش رویترز، FBS، آژانس امنیت ملی کشور روسیه، به همکاری با مقامات آمریکایی برای حل پرونده های خلاف های سایبری ابراز علاقه کرده است؛ اما مشخص نیست آیا که این همکاری، شامل Borgachev نیز می شود یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (25 مورد)
  • TROOL

    این یارو اگه الان تو ایران میبود 70 میلیون دنبالش میبودن

  • Evgeniy Mikhailovich Bogachev،

    کسی من لو نده یه وقت من خودم 5 ملیون دلار بهش میدم

  • حامد

    اقا انصافا جایزه رو بکن ۵ ملیون من برم پیداش کنم
    ۳ تومن ارزش نداره

  • عــــــامـــــــــر

    از خرابکاری متنفرم حالا هرکی میخواد باشه چه روسی چه آمریکایی چه ایرانی

  • حسین

    آقا این که منم!!

  • شهریار

    دوستان
    اگ. قرار باشه ملت ها با هم اینجوری مقایسه بشن پس امریکا هم دست کمی از روسیه نداره
    تنها گشوری هست که از بمب اتم در جنگ استفاده کرده ، بر علیه مردم عادی
    کشتار میلیون ها سرخ پوست که توی خاک خودشون مثل حیوون کشته شدن . مثل کسی که به دست داعش کشته شده باشه توی کشور خودش
    تبعیض نژادی بین سیاه و سفید که تا همین چند سال پیش ادامه داشت.
    حتی اخیرا هم یه جوون بی صلاح کشته شد به دست مامور سفید پوست.
    و و و
    حرف زیاده.
    اینارو گفتم بدونین هیچ کشوری فرشته نیست
    هیچ حذب و دولتی بهترین نیست

    • depeche mode

      دوستان بحث دانشمند و سواد شد.
      هیچ کدوم این کشو رها قبل از جنگ جهانی علمی نداشتن.
      در مورد پروژه (گیره کاغذ) مطالعه کنید.
      تا بدونید چطور شوروی و امریکا با اسیر کردن دانشمندان نازی و سو استفاده از علم اونها اسراری دارن که حتی الان هم فاش نشده.
      و به چه علم هایی که دست نیافتند.
      نظیر ماهواره. بالستیک.فضا پیمای وستوک روسی و اپولوی امریکایی.
      و یا فضاپیمای شاتل روسی و امریکایی.
      مسایقه فضایی شوروی و امریکا.
      جنگنده های خفیه کار.
      دیسک های بشقاب پرنده مخفی ایالات متحده.

  • Amirabbas

    به نظر من هک به هیچ دردی نمیخوره البته اگه مثل رابین هود بری تو کار دزدی از پولدارا فرق داره D:

  • مهراد

    کاشکی یک بارم میشد این هکر ها درس درستی به دولت ها و کشور های بزرگتر میدادند نه زوم کردن روی چیزی که هدفشون مردم عادی هستند یا شرکت هایی مثل سونی، مایکروسافت یا لنوو که هیچ گناهی ندارند فقط تاوانش را کاربرهای معمولی بدن...

  • امیر پارسا

    این روسا جز خرابکاری هیچی ندارند
    یه جا ندیدم یه کار بدرد بخوری از این جماعت ودک.. بدست!
    ---
    واسه بار دوم توی تاریخ بعد از IBM قیمت کمپانی اول چارت دوبرابر دومین کمپانی شد
    اپل الان دو برابر اکسون موبیل ارزش داره
    http://blogs.wsj.com/moneybeat/2015/02/23/apple-is-now-more-than-double-the-size-of-exxon-and-everyone-else/
    و بیشتر ازش گوگل و مایکی با هم!
    واقعا باید منتظر اولین کمپانی تریلیون دلاری تاریخ بود انگار

    • depeche mode

      امیر پارسا جان هر ملتی در نوع خودش خدمت کرده به جهان.
      روسیه از جمله کشور های توسعه دهنده علم در جهانه.
      از خدمت های بی شمار فضایی گرفته تا دانشمتدان پزشکی شون

      • aromin

        نام کاربریت رو دیدم یاد اهنگ

        enjoy the silence
        افتادم

        • depeche mode

          دادا الان داشتم همونو گوش میدادم :D

          • ashen_Cold

            آی اینجوی د راید ویت مای بست فرند !!!

      • امیر پارسا

        هرچند که کلا توی سایت ذوب شدگان تفاله های کمو نیستی زیاد داریم(با شما نیستم!)
        اما
        کلا روسا هیچ وقت دانش محور نبودن
        کلا هیچ وقت هیچی نبود!
        این فیزک دانان روس 100نفر
        http://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%B1%D8%AF%D9%87:%D9%81%DB%8C%D8%B2%DB%8C%DA%A9%E2%80%8C%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%A7%D9%86_%D8%A7%D9%87%D9%84_%D8%B1%D9%88%D8%B3%DB%8C%D9%87
        امریکا 900نفر!

        • depeche mode

          خوب و بد حذب ربطی به بحث ما نداره.
          مساله علم با حذب و سیاست فرق داره.
          من عکس یوری گاگارین رو میبینم بهش افتخار میکنم.
          چون شهامت داشت.
          اولین فضانورد جهانه.
          مثال زیاده.
          در کل با دو تا فیزیکدان نمیشه یه ملت یا دولت رو با یکی دیگه مقایسه کرد.

          به مردم روس هم همیشه افتخار میکنم و دوسشون دارم.

          با سپاس

        • امیر پارسا

          http://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%B1%D8%AF%D9%87:%D9%81%DB%8C%D8%B2%DB%8C%DA%A9%E2%80%8C%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%A7%D9%86_%D8%A7%D9%87%D9%84_%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA_%D9%85%D8%AA%D8%AD%D8%AF%D9%87_%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7
          برو توی ویکی پدیا دانشمندان دو کشور تا بدونی یک صدم امریکا به تنهایی هم دانشمند نداره
          اروپا به کنار
          کلا روس تا صد سال پیش یه مشت ادم خور بودند کما اینکه هنوزم هستند!

          • ashen_Cold

            آمریکا و روسیه دو روی یک سکه میشن
            یکیشون تو طبل حمایت از کارگری و البته پ ش م
            اون یکی هم که آزادی بیان و دموکراسی که باز هم پ ش م
            همشون یا هممون همین هستیم
            دنیا بدون سیاست مدارها و احزاب و ارتش جای خیلی خیلی قشنگتری میشه برای زندگی
            آمریکا هم به خودیه خود دانشمندی نداره
            ازین لیست هم خیلیاشون آمریکایی نیستن ولی آمریکایی شدن امیر
            هیچ وقت افسوس نرفتن به اونجارو نخوردم

          • فـرزاد

            البته حساب اینشتین سوای این مبحثه ها :-)

      • امیر پارسا

        هرچند که کلا توی سایت ذوب شدگان تفاله های کمو نیستی زیاد داریم(با شما نیستم!)
        اما
        کلا روسا هیچ وقت دانش محور نبودن
        کلا هیچ وقت هیچی نبود!
        این فیزک دانان روس 100نفر
        http://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%B1%D8%AF%D9%87:%D9%81%DB%8C%D8%B2%DB%8C%DA%A9%E2%80%8C%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%A7%D9%86_%D8%A7%D9%87%D9%84_%D8%B1%D9%88%D8%B3%DB%8C%D9%87
        امریکا 900نفر!
        http://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%B1%D8%AF%D9%87:%D9%81%DB%8C%D8%B2%DB%8C%DA%A9%E2%80%8C%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%A7%D9%86_%D8%A7%D9%87%D9%84_%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA_%D9%85%D8%AA%D8%AD%D8%AF%D9%87_%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7

  • steve

    اقا اسم بده جنازه تحويل بگير(الكي مثلا امريكا هستم) :D

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی