ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دولت چین حمایت از شرکت ها و تولیدکننده های داخلی را افزایش می دهد

دولت چین به قطع حمایت خود از شرکت های خارجی ادامه می دهد. چندی پیش خواندیم که اپل به طور کل از لیست شرکت های تائید شده دولت خارج شده و حالا نوبت به چند ...

محسن وفانژاد
محسن وفانژاد منتشر شده در ۷ اسفند ۱۳۹۳  |  ۱۷:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

دولت چین به قطع حمایت خود از شرکت های خارجی ادامه می دهد. چندی پیش خواندیم که اپل به طور کل از لیست شرکت های تائید شده دولت خارج شده و حالا نوبت به چند شرکت دیگر رسیده است: سیسکو، مک آفی و Citrix.

چین با این طرح قصد افزایش حمایت از تولیدکننده ها و شرکت های داخلی را دارد. شاید چینی ها هنوز سیستم عامل مخصوص پی سی برای خود نساخته باشند اما ویندوز 8 هم دیگر جایگاهی در ادارات این کشور ندارد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

طی دو سال گذشته، تعداد شرکت هایی که دولت چین محصولات شان را تائید می کند به یک سوم کاهش یافته. بسیاری از آن ها محصولاتی مرتبط با امنیت بوده اند که نیمی از آن ها دیگر وارد چین نمی شوند. در همین زمان، رویترز گزارش می دهد که لیست مذکور اخیرا تغییراتی به خود دیده و چند شرکت توانسته اند نام خود را در آن جای دهند.

در حال حاضر، حدودا 5 هزار محصول مورد تائید برای خرید دولتی در این لیست وجود دارد که پیش از این حدود 2 هزار محصول بود. اما افزایش 3 هزار عددی بیشتر مرتبط با محصولات چینی است، و نه شرکت های خارجی.

این حرکت دولت چین می تواند دو علت عمده داشته باشد. اولی امنیت بالای محصولات داخلی است. تصور کنید تمام اکوسیستم را در اختیار داشته باشید و کمتر شرکت خارجی توان جاسوسی از کشور را داشته باشد. چنین مسئله ای برای چینی ها با شیوه خاص مدیریت کشوری که دارند حائز اهمیت است.

مسئله دوم، اشتغال زایی، کارآفرینی و در نتیجه رشد کلی اقتصاد کشور و کاهش وابستگی است. البته این موضوع فقط برای چینی ها صادق نیست، اخیرا آمریکایی ها هم تمایل خود را به حمایت بیشتر از شرکت های داخلی نشان داده اند.

قرار گرفتن نام شرکت ها در این لیست به منزله ممنوعیت کلی فروش محصولات در آن کشور نیست، بلکه برای مثال، مشتریان عمده مثل شرکت های دولتی، دیگر نمی توانند محصولات خود را از آن ها تهیه کنند و مجاب به خریدهای داخلی شده اند.

چنین رویکردی در مورد کشورهای پیشرفته شاید قابل قبول باشد اما آیا هر دولتی برای حفاظت از سرمایه و اقتصاد خود می تواند دیدگاهی مشابه را اجرایی کند؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • احمد

    هر روشی بحز تجارت آزاد به ضرر پیشرفت و اقتصاد در نهایت تموم میشه

  • Sohfalp560

    چین بازار عجیبی داره شرکتهای خارجی به راحتی اجازه ورود ندارن، قانونهای کپی‌رایت درستحسابی ندارن! به کل دنیا هم صادر میکنن! کسایی هم که فساد مالیشون ثابت میشه درجا اعدام میشن! و یک میلیارد و سیصد نفر جمعیت که خیلیهاشون کاملا فقیر هستن! و یک سیستم نیمه کومونیستی نه درمورد سرمایه‌دارها بلکه خود مردم:پس کارگران ارزون قیمت و تولید ارزونتر! کلا چین جانماز هم میتونه بزنه و تو ایران بیشتر فروش داشته باشه٬٬٬٬

  • TROOL

    مسعولین یاد بگیرن

  • عــــــامـــــــــر

    اگر بتونه جایگزین خوبی رو به جای شرکت های خارجی بزاره عالی میشه اما جدا از اون دو مورد که یکیش اشتغال بود و دومیش هم بحث جاسوسی خارجیا بحث اینم خودش بخواد مردمشو تحت نظر داشته باشه هم هست

  • genius

    این چین انگار یادش رفته به لطف مونتاژکاری همین محصولات در حال حاضر ممنوعه بوده که تونسته سری تو سرا دربیاره!!
    واقعا این عادت بدیه؛نمک خوردن و نمکدان شکستن.....

  • حسين

    دوستان بعد یک دوره نسبتا بلند یک مطلب جدید توی بلاگم گذاشتم . بررسی تخصصی جی 2 مینی . خوشحال میشم اگر بخونیدش و نظراتتونو اعلام کنید . دیجیاتوی عزیز لطفا نظر منو پاک نکن. البته یکم کار داره وبلاگ . درست میشه شما حمایت کنید حله !
    http://technologic.vcp.ir/

  • Siamak Gol

    دوستان ی سوال:
    چه کلماتی برا تغییر فاز تو جمله دارین به غیر از اینا:
    البته
    ولی
    اما
    تازه
    راستی
    اینم بگم که..
    حالا
    ...... کمبود پیدا کردم.. به اینا چی میگن؟ باز هست؟ لازم دارم

  • مرتضی توسلی

    هرچند دید ما نسبت به چین منفی هست ولی کاش استواری و سرسختی چینی ها را دولت مردان ماهم داشتند.

    • SAEED DASTMARD

      از همه چیز بخار بلند میشه اما از دولت مردان........

  • SAEED DASTMARD

    در ایرانم دقیقا داره عکس چین عمیل میشه.

  • depeche mode

    دیروز یه فیلم میدیدم
    یه جمله داشت در مورد رویای امریکایی
    یارو گفت American dream is made in china
    خدایی خیلی خندیدم
    واقعیت هم داشت
    به فکر فرو رفتم بعدش
    :D

    • ENVY

      ای کلک منم چند روز پیش نصفش رد دیدم ولی اصلا در حد شماره قبل نبود حالا اگر وقتش شد ادامش رو میبینم "Horrible Bosses 2 2014"!

      • depeche mode

        خخخخ
        حتما باید شماره یکش رو تهیه کنم.
        در کل خوب بودن بازیگراشم
        :)

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی