ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پروژه هایپرلوپ وارد فاز عملیاتی می شود

چندی پیش برای تان از هایپرلوپ گفتیم و حالا باید اعلام کنیم که این تکنولوژی به زودی وارد فاز عملیاتی می شود. بنابراین اگر فکر می کردید این سیستم حمل و نقل را فقط در ...

محسن وفانژاد
محسن وفانژاد منتشر شده در ۸ اسفند ۱۳۹۳  |  ۱۹:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

چندی پیش برای تان از هایپرلوپ گفتیم و حالا باید اعلام کنیم که این تکنولوژی به زودی وارد فاز عملیاتی می شود. بنابراین اگر فکر می کردید این سیستم حمل و نقل را فقط در فیلم های هالیوودی می توان دید، سخت در اشتباهید.

کمپانی Hyperloop Transportation Technologies (به اختصار HTT) یکی از شرکت هایی است که قصد دارد ایده ایلان ماسک را عملی کند. HTT اخیرا قراردادی منعقد کرده که در آن توسعه خط لوله 5 مایلی (تقریبا 8 کیلومتری) در کالیفرنیا مورد تائید واقع می شود.

انتظار می رود که توسعه بناهای مرتبط از سال آینده و با مبلغ بحث برانگیز 100 میلیون دلاری آغاز شود و دست آخر تا سال 2019 بهره برداری از آن صورت پذیرد.

اگرچه این ایده متعلق به ایلان ماسک بود اما مشغله های کاری در SpaceX و Tesla به قدری زیاد بوده که توسعه این پروژه برایش امکان پذیر نیست. اما در هر صورت، وی قصد دارد طرح آزمایشی اش را در تگزاس پیاده سازی کند.

برخلاف HTT، هایپرلوپ ماسک توسط کمپانی ها و دانشجویان قابل استفاده خواهد بود تا طراحی های شان را در آن پیاده کنند. حتی ممکن است مسابقاتی هم بر همین اساس بنا گردد. امیدواریم زودتر از آنچه که انتظار می رود، بتوانیم این تکنولوژی را بیازماییم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • TROOL

    خخخخخخخخخ چند سال دیگه به ایران میرسه؟

  • فـرزاد

    کاش برای تست میوردش بین تهران_شیراز افتتاحش میکرد
    ای خدا مردیم از این زندگی دانشجویی و فاصله ... :-(

  • Divan Greedy

    یه درس دیگه از کامنت های این پست / طرف اومده می گه چرا با مسله فلان برخورد می کنید مگه شما ها سهام و ... دارید ، حالا همین طرف دیروز سهام شرکت متبوعش اپل رو گذاشت داخل سایت و کلی رقص و پایکوبی کرد

  • امیر پارسا

    ایرپاد اس6 هم اومد!
    (چی میخوان معرفی کنن آخه سامی پس فردا؟! )
    :)
    http://www.sammobile.com/2015/02/27/earbuds-for-samsungs-upcoming-smartphones-leaked/
    جالبه
    واقعا ایرپادهای قبلی در حد پرچمدار نبودن
    ببینیم این چطوره

  • امیر پارسا

    عکسای رسمی اس6 ادج لو رفته!
    http://www.phonearena.com/news/Samsung-Galaxy-S6-Edge-alleged-official-press-photos-surface_id66511
    .
    خیلی حاشیه پایین اش ضایع است
    اما در کل از 20 از نظر من 18 است!
    .
    البته اگر فقط نمونه خمیده اینقدر حاشیه داشته باشه و اس6 نه قابله قبوله
    چون بالاخره از یه جایی باید گرفت ادج رو!

    • سعید

      اگر نقد دیگری هم دارید بفرمایید و مدیران سامسونگ رو از این بیشتر منتظر نگذارید. با تشکر

      • امیر پارسا

        چرا شماها با همه چیز نا موسی برخورد میکنید؟!
        سهامی چیزی دارید؟!
        آب باریکه ای میاد از سئول؟!
        سامی ارث پــدر محترمه؟!
        .
        این نظر منه
        نهایت اش اگر خیلی به رگ گردن محترم برخورد یک عدد منفی لطف کن و بای کن!
        اما بازم این نظر منه!

  • امیر پارسا

    دهن ما را 3نقطه کردی دیوان گردی از بس خودتو معرفی کردی!
    بابا کاملا میدونیم چی هستی!
    و دل در گرو "چش تنگای" چینی مینی داری و هر آشغا لی بزنن چون شبیه نگارت اند شروع به سفسطه چیدن میکنی!
    .
    ایشالا با همین بالمر و رفقای چش تنگات مهرت رو توی اسمونا ببندن و به پاشون پیر شی!

  • اپل خوار

    سالی که نکوست از بهارش پیداست.

  • Divan Greedy

    امروز یه چیز تازه یاد گرفتم از کامنت ها گفتم بگم شاید شما هم خوشتون بیاد ، چند روز پیش که مدیر هاواووی گفت تلفن های خمیده مثل note edge خوب نیستن و هیچ کس خوشش نمی یاد و ... یه سری دوستان گفتن ، هاواووی عالیه تلفن هاش ، اصلن هاواووی معیار بازار رو مشخص می کنه اصلن موبایل و شرکت بهتر از هاواووی نداریم و این شرکت عالیه ، فوق العاده است و ... / و صحبت های امروز داخل 2 پست قبل ، قبلنا می گفتن یارو 2 چهره است یا دو تا شخصیت و ... داره فکر کنم الان رسیده به 4 و 5 شخصیتی

    • Divan Greedy

      و فقط محض اطلاع بعضی ها که هنوز پس کله سرشون فکر می کنن من متعصب و ... مایکروسافت هستم باید خدمتشون بگم همین شرکت چند وقت پیش بد ویندوز فون رو گفته اما حقیقت اینه چه دوست داشته باشید چه نه موبایلی یا کلن دستگاهی که با همکاری گوگل ساخته بشه ، عالی می شه حالا چه می خواد هاواووی باشه چه می خواد glx باشه ، بعضی ها گفتن که چون ارزونه از هر 10 موبایل داخل ایران 5 تاش هاواووی عزیزم حالا ارزونه یا هر چیزی باور کن هیچ کس مجبورت نکرده بری هاواووی بخری ، دوست نداری نخر خیلی راحته

      • ali.n

        دیوان جان خب خیلی ها میگن خوبه،خیلی ها هم میگن بده ، خیلی ها هم میگن خودش خوبه و نکسوس رو میخوان از برند با سابقه تری باشه، حالا مشکل نظر دوستان چیه؟ ! جوری میگی انگار همه تک به تک یه جا گفتن هواوی بده یه جا دیگه گفتن خوبه،،،،، در مورد تعصبت هم من پس و راست و همه جا مغزم میگه تو علاقمند و عاشق و شیفته مایکروسافت و محصولاتشی حتی اگر لینک فلان سامسونگ بدی یا بد بگی از مایکروسافت یا اگه....:-)

  • Divan Greedy

    من نمی دونم چرا هر تکنولوژی خفن و خوبی اول از همه می ره داخل Texas ، اول از همه اون اینترنت گوگل (Google fiber) ، الانم این خوب اول بیارتشون توی ایالت های خوب مثل کالیفرنیا ، نیویورک و ..

    • Siamak Gol

      خو اونجا گاراژ آمریکاس..
      مگه نمیبینی ، هر چی پیشرفت هست اول تو گاراژ بوده..
      حالا ایران زیاد پیشرفت نمیکنه به خاطر نبودنِ گاراژه
      توجه کن مسکن مهر پایینش گاراژ عمومی داره..
      ساختنش فقط برا پیشرفت کشور.
      ببین چه فکری پشتشه!!
      .
      امید من به این گاراژ های دبستانی ست.

    • ساسانی

      حالا چرا زورت گرفته؟

مطالب پیشنهادی