مایکروسافت: تا زمان آماده شدن ویندوز 10، هیچ پرچمدار لومیایی ارائه نمی شود
در حالی که مایکروسافت مشغول رونمایی از تلفن های هوشمند میان رده اش در کنگره جهانی موبایل است، بسیاری به این نتیجه رسیده اند که این غول نرم افزاری کلا بی خیال بازار پرچمداران شده. ...
در حالی که مایکروسافت مشغول رونمایی از تلفن های هوشمند میان رده اش در کنگره جهانی موبایل است، بسیاری به این نتیجه رسیده اند که این غول نرم افزاری کلا بی خیال بازار پرچمداران شده.
نیل برادلی، مدیر بازار یابی تلفن های همراه این شرکت در مصاحبه ای با The Verge تأیید کرد که مایکروسافت قصد دارد پیش از آنکه دست به کار ساخت سخت افزار یک پرچمدار جدید شود، منتظر ارائه ویندوز 10 بماند.
او در ادامه گفت: «ما کاملا مصمم به ساخت پرچمدارن جدیدمان هستیم و تمام تمرکزمان را هم روی این مسأله قرار داده ایم.»
این مدیر مایکروسافت اظهار داشت: «با این همه اعتقاد داریم که بهترین زمان برای ارائه این پرچمداران به بازار وقتی است که عالی ترین نسخه نرم افزار خود را عرضه نماییم. در واقع در نظر داریم که پرچمدارن خود را کمی بعد از عرضه ویندوز 10 ارائه کنیم.»
در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.
البته این خبر به هیچ وجه به مزاج هواردان تلفن های هوشمند لومیا خوش نیامد و در عوص نشان داد که این افراد باید دست کم تا پایان امسال منتظر ارائه یک موبایل پیشرفته ویندوز فونی بمانند.
پیش بینی می شود که عرضه ویندوز 10 پس از تابستان آغاز گردد و این یعنی، تلفن هایی که برای این نسخه از سیستم عامل مذکور آماده شده اند تا شهریور یا مهر سال آینده وارد بازار نخواهند شد.
به بیان دیگر اگر سامسونگ، اچ تی سی یا دیگر تولید کنندگان تلفن همراه، یک موبایل ویندوز فونی را تا پیش از عرضه ویندوز 10 ارائه نکنند، طرفداران این گجت ها باید مدتی طولانی را برای خرید محصول مورد علاقه شان به انتظار بنشینند.
حفظ این هوادارن برای مایکروسافت بسیار دشوار خواهد بود و ممکن است که در ادامه کاربران لومیا 920 و لومیا 1020 از انتظار کشیدن برای ارائه یک پرچمدار ویندوز فونی جدید ناامید گردند و به سراغ محصولات دیگر بروند.
البته بسیاری انتظار داشتند که مایکروسافت همزمان با عرضه نسخه 8.1 ویندوز فون، یک پرچمدار جدید را ارائه نماید، اما این کمپانی در نهایت شگفتی پروژه توسعه سخت افزار "مک لارن" خود را لغو کرد.
حالا ردموندی ها تصمیم گرفته اند که تمام تمرکزشان را روی بازار لومیاهای اقتصادی قرار دهند و از این طریق سهم خود از بازار را بالا ببرند و معرفی موبایل های لومیا 640 و Lumia 640 XL نیز مؤید همین مسأله است.
با این همه باید به اطلاع تان برسانیم که بر اساس جدیدترین اطلاعات منتشر شده از سوی شرکت IDC، سهم مایکروسافت از بازار تلفن های هوشمند در سال گذشته میلادی به 2.7 درصد در سطح دنیا تنزل یافت و این در حالی است که شمار موبایل های لومیای فروخته شده از مرز 35 میلیون عدد گذشت.
فروش ویندوز فون همچنان ادامه دارد و مسیر درستی را طی می کند، با این حال، این امر رشد آرامی را در مقایسه با اندروید و پس از آن iOS دارد چراکه هر دوی اینها سریع تر از ویندوز فون پله های ترقی را طی می کنند.
گوگل و اپل همچنان تمام تلاششان را به کار می گیرند تا مایکروسافت را به نوعی مچاله کرده و از بازار اسمارت فون خارج نمایند و 2015 سالی است که کلیه تلاش های ردموندی ها در این بازار به بوته آزمایش گذاشته خواهد شد.
مایکروسافت تمام تمرکزش را روی توسعه ویندوز 10 گذاشته و به همین دلیل برای جلب توجه کاربران به تلفن های هوشمند ویندوز فونی اش با مشکل روبروست.
البته بروز این مسئله دلایل متعددی دارند اما می تواند فقدان اپلیکیشن های مناسب برای این نوع تلفن ها را یکی از اصلی ترین این دلایل عنوان کرد.
در حال حاضر ردموندی ها همچنان مشغول تست اپلیکیشن های اندرویدی روی ویندوز 10 هستند و احتمال می رود که شرکت یاد شده مجبور شود برای عملیاتی کردن طرح های خود کمی دست بجنباند و سرعت عمل بیشتری برای عملیاتی کردن طرح هایش به خرج دهد.
در سال جاری میلادی، همه چشم ها به برنامه هایی دوخته شده که این کمپانی برای استفاده از ویندوز روی تلفن های همراه دارد.
کلیه اخبار مربوط به نمایشگاه MWC 2015 را در اینجا دنبال کنیددیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.

سلام
خوب الان اگه یه پرچمدار با همون ویندوز 8.1 به بازار بفرسته ضرر می کنه. طبیعی که تا امادره کردن وینوز 10 صبر کنه.
بابا تورو خدا جانشین 1020 رو معرفی کن. دی
به نظر من لومیا ۱۵۲۰ تا اینجای کار واقعا عالیه و با وجود ۱۵۲۰.۹۳۰ فعلا نیازی به پرچمدار جدید نیست
ویندوزفون که فوق العاده روانه و نیاز نیست بگیم با پردازنده جدید تر نیازه
صفحه نمایش ۱۵۲۰ هنوز جز بهترین هاست و بهترین عملکرد و زیر نور داره
دوربین نوکیا هم که حرف نداره . ۲۰ مگاپیکسل که با اپدیت دنیم پیشرفت فوق العاده ای هم کرد و تو فیلم برداری هم تو حالت 4k ریت بالاتری نسبت به باقی گوشی ها داره
درکل همین الان لومیا ۱۵۲۰.۹۳۰ توان رقابت با پرچم دارای ۲۰۱۵ رو دارن .چون واقعا چیزی کم ندارن و نوکیا سنگ تموم گذاشت
چیزی که کمبودش حس میشه از لحاظ نرم افزاری حالا چه برنامه های توسعه دهندگان چه خود ویندوز
من خودم عاشف لومیام و فن مایکروسافت و نوکیا . ولی لومیا با نام نوکیا هیجان دیگه داشت و حتی کنفرانس ها هم زمان نوکیا بهتر بود . یه توضیح کامل داده میشد.ولی این کنفرانس خیلی در هم بود . باید سخت افزار توسط خود نوکیا اداره و ارایه میشد
درسته فروخته شد ولی در مصاحبه ای مدیر جدید نوکیا کفت که نه طراح ها و نه پتنت ها به مایکروسافت فروخته نشده و خیلی از مهندسای موبایل نوکیا به مایکروسافت داده نشدن
مایکی باید هنرشو نشون بده اینجا و مث میان رده های ویندوزی که داره عرضه میشه همین طوری یه چی الکی نده بیرون
کلی وقت و هزینه بزاره و یه پرچمدار فوق العاده از همه نظر بده بیرون
و از همه مهمتر خودش ارزش قائل بشه برای گوشیش درست مثل اپل
منتظرم واقعا
http://en.wikipedia.org/wiki/Microsoft_Lumia
اینم از فروش لومیا توی چند سال اخیر که ماه های پایینی 2014 رکورد شکونده ، پس استراتژی میان رده موفقیت امیز بوده و مطمئنن شرکت ها بهتر از همه موقع ارائئ محصولاتشون رو می دونن کلی تحلیل کننده و ... دارن و یادتون باشه ما فقط بیننده ایم و از خیلی از ماجراهای داخل شرکت و سیاست ها و فکر ها و محصولات و ... خبر نداریم / یادتون نره تا همین چند ماه پیش هیچ چیزی راجب به hololens نمی دونستیم
پرچمدار بده دیگه
پرچمدارن / همین یه کلمه کافیه / این خبر بود یا تحلیل کم بود از بوته های خونه بیل گیتس هم انتقاد کنه ، چه زورش اومده / بعد احیانن نویسنده این مطلب یا طرفداران 920 با موبایلی به اسم 930 اشنا نشدن ایا ؟؟؟ فقط مبتدی بودن نویسنده رو نشون می ده ، 930 و htc m8 for windows دو تا پرچمدار ویندوز فون 8.1 بودن محض اطلاع
عزیزم قشنگم قربون اون چشات بشم که خون جلوش رو گرفته فدای اون رگ گردنت که الان باد کرده اگه یه دقیقه اون دکمه تعصب که توی نگاهت به متنم تاثیر میزاره رو خاموش کنی متوجه میشی که منظور نویسنده اینه که اونایی که این دوتا گوشی رو دارن و تا حالا به ۹۳۰ ارتقا ندادن و منتظر یه پرچمدار متفاوت هستن دیگه طاقت نیارن و برن سمت گوشی های دیگه این الان یعنی نویسنده سواد نداشته و نمیدونسته ۹۳۰ هم هست؟؟؟؟؟؟!!!!!اونایی هم که ۹۳۰ دارن که زیاد به فکر اینکه دوباره پرچمدار بده نیستن چون تازه ۹۳۰ خریدن
خوب هست!!!
نظرمن این هست که یک گوشی کامل و با کمترین ایراد را ارایه کند.
...
فعلا ۱۵۲۰ پابه پای دیگر تلفن ها حرکت می کند.
مایکروسافت کارش درسته...
رقابت توپرچم دارا واقعاً سخته باید بااحتیاط قدم برداشت.ازاون گذشته تومیان رده ها بازار بزرگی واسه مشتری هاست.
دوستاران مایکروسافتی:
گر صبر کنی زه قوره حلوا سازی :)
منطقی هم هست با شرطی که ویندوز 10 رو واسه گوشی ها زودتر ارائه کنن حرکت مایکروسافت کمه باید سرعت بیشتری بده