ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شش قابلیت گلکسی اس 6 که در آیفون 6 آنها را نخواهید یافت

شکی نیست که آیفون 6 محصول سودآوری برای اپل بوده، محصولی که حتی از آیفون 5c که سال گذشته عرضه شد عملکرد بهتری را در بازار به نمایش گذاشت. اما اگر نگاه دقیق تری به رقبای ...

امین بیگ‌زاده
امین بیگ‌زاده منتشر شده در ۱۲ اسفند ۱۳۹۳  |  ۲۰:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

شکی نیست که آیفون 6 محصول سودآوری برای اپل بوده، محصولی که حتی از آیفون 5c که سال گذشته عرضه شد عملکرد بهتری را در بازار به نمایش گذاشت. اما اگر نگاه دقیق تری به رقبای آیفون در بازار داشته باشیم، پرچمداران اندرویدی هستند که می توانند رقابت تنگاتنگی با آخرین تلفن هوشمند اپل داشته باشند.

گلکسی اس 6 ، پرچمدار تازه رونمایی شده اندرویدی در حال حاضر جدی ترین رقیب آیفون 6 به حساب می آید. از این رو تصمیم به مقایسه قابلیت هایش با آیفون 6 گرفتیم تا ببینیم محصول جدید سامسونگ، چه مزایایی را نسبت به پرچمدار اپلی ها داراست.

در ادامه مطلب، با دیجیاتو همراه باشید. 

1- صفحه نمایش Quad HD

Quad-HD-display

سامسونگ یک صفحه نمایش 5.1 اینچی AMOLED با وضوح تصویر (Quad HD (1440x2560 را برای گلکسی اس 6 در نظر گرفته؛ این بیشترین تراکم پیکسلی است که تاکنون در صفحات نمایش موبایل ها دیده ایم.

2- لرزش گیر اپتیکال برای عکاسی

Optical-Image-Stabilization

برای اولین بار در خانواده موبایل های گلکسی، سامسونگ پرچمدار اخیرش را به سیستم (OIS (Optical Image Stabilization مجهز کرده که به کاربران، اجازه عکاسی و فیلم برداری بدون وجود هیچ گونه لرزشی در تصویر را داده است.

3- دوربین سلفی با وضوح بالا، کادر عریض و گشودگی دهانه لنز f/1.9

High-res-wide-angle-f1.9-selfie-camera

با وجود این که اپل دوربین جلوی آیفون 6 را ارتقا داده، اما در برابر گلکسی اس 6 با یک دوربین جلوی 5 مگاپیکسلی دارای گشودگی دهانه لنز f/1.9، حالت HDR و قابلیت ثبت تصاویر در کادرهای عریض 120 درجه ای حرفی برای گفتن ندارد.

4- سنسور شمارنده ضربان قلب

Heart-rate-monitor

این سنسور نزدیک فلاش LED در قسمت پشت موبایل قرار گرفته و دارای طراحی بسیار ارگونومیکی است. فقط یک لمس ساده با انگشت اشاره کافیست تا بتوانید از ضربان قلبتان مطلع شوید. با مراجعه به اپلیکیشن S Health سامسونگ به غیر از اطلاع از ضربان قلب، می توانید از گام شمار برای شمارش قدم ها و کالری سنج استفاده کرده و از توصیه های سلامتی اپ بهره بگیرید.

5- کنترل از راه دور با تکنولوژی اینفرارد

IR-Remote

سامسونگ گلکسی اس 6 را به یک سنسور اینفرارد مجهز کرده که به مراتب از سنسور ضربان قلب پشت دستگاه کاربردی تر ظاهر می شود. البته آیفون 6 از هر دوی این ها بی بهره است.

6- شارژ با کمک وایرلس

Wireless-charging

سامسونگ با گنجاندن این قابلیت در اس 6 آمده تا نمونه ای از شارژ آسان به کمک وایرلس را برای کاربران موبایل به نمایش بگذارد. این قابلیت از کلیه استانداردهای موجود برای این کار هم پشتیبانی می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (122 مورد)
  • Amir BazGir

    سلام من آیفون سیکس پلاس داشتم ولی با دیدن گلکسی اس ۶ نظرم عوض شد و الان اس سیکس ایج گرفتم واقعا بدون تعارف بگم سامسونگ همیشه عالی بوده و آیفون فقط بدرد کلاس گذاشتن میخوره و دوستامم ایفون دارن و میخوان اس ۶ ایج بگیرن و واقعا بگم هرکی میخواد ایفون بگیره بجاس اس ۶ ایج بگیره یه مدت اگه بدش اومد ایفون بگیره واقعا ایفون فقط و فقط پول حروم کردنه و ۳ ملیون میکنن تو پاچه ادم به مولا

  • سیاوش

    سلام دوستای عزیز من میخوام گوشی بگیرم بین ایفون سیکس اس پلاس و گلکسی اس سیکس ایج پلاس موندم....لطفا خواهشا کمک کنین....کدومو بخرم

    • Amir BazGir

      اس ۶ ایج یا اس ۷ ایج بگیر چون با ایفون پولتو حروم میکنی فقط

  • عبدالله

    شماها با این عوام بازیاتون بجایی نمیرسین.اپل تنها قابلیتش اینه که شهرتش بالاس.وگرنه هممون میدونیم که شکل ظاهری و قدرت و دوربین و امکانات اس 6 ایج بهتر از 6 هستش.میدونیم.من خودم به شخصا دوربین اس 6 ایج پلاس و اپل 6 رو امتحان کردم.خدایی اس6 ایج پلاس خدا بود.هم از لحاظ دوربین هم صقحه نمایش

  • Armin

    عاقا مگه اپلی ها نمیگن گلکسی اس 6 ادج کپیه. خب خوده اپل اگه عرضه داشت اینفرنارد میزاشت تو گوشی هاش یا کیفیت تصویر بالاتر میزد یا سنسور ضربان قلب میزاشت یا مثه سونی گوشی هاشو ضد آب میکرد. شرکت اپل همش ادعاس هیچ کاری نمیتونه بکنه هواداراشم همینطور واسه همین تا یه قابلیت جدید توی یه پدچمدار میبینن میسوزن. سامسونگ با زدن گلکسی اس 5 نشون داد ک میتونه گوشیه ضد آب بزنه با گلکسی اس6 هم نشون داد ک میتونه گوشیه آلومنیومی بزنه با کیفیت بالا و طراحیه زیبا ولی اپل ب جز ادعا هیچ کاری نمیتونه بکنه تازه همین طرحشم کامل کپی کرده خوده شرکت اپل بدنه ی آلومنیومشو از اچ تی سی کپی کرد و سنسور اثر انگشتشو از اس تی چی وان مکس کپی کرد و توی ایفون 5اس گذاشت لنز دوربینشم سونی میزنه ال سی دیشم الجی میزنه تاچ و سی پی یوش رو هم سامسونگ واسش میسازه من نمیدونم اپلی ها واسه خودشون این وسط چی میگن. خخخ شاید گلکسی اس 6 یکم زیادی بزرگ بوده دردشون گرفته

  • Armin

    من الان هم گلکسی اس 6ادج دارم هم آیفون 6 ولی ب شخصه مبگم آیفون هیچ کاربردی ب جز عکس گرفتن جلوی آینه نداره اونم فقط بخاطره برندشه ک میگن اپله ولی در اصل هیج کاراییه خاصی نداره و تمام خصوصیاتشو ک بخونین میبینین ک مشخصاتش در حد گوشیه 400 تومنیه. اپل هنوز نتونسته ب اس4 سامسونگ برسه چ برسه به اینکه بیاد گوشی هاشو با گلکسی اس 6 مقایسه کنه. تا ده سال ریگه هم نمیتونه بزنه رو دست گلکسی اس 6 ادج. هوادارای آیفون و سونی هم ب نظرم برن چندتا قرص روان گردان استفاده کنن بهتره تا بلکه شاید از این خیالاتشون بیان بیرون چون ب شخصه میگم هیچ برندی نمیتونه بزنه روی دست سامسونگ. حتی وقتی اومد بهترین گوشی بود توی جی اس ام آرنا هم معرفی کردن

  • شایان

    دوستان واقعا بدون تعصب میگم چون من خودم یه هفته تحقیق کردم که ایفون سیکس اس بخرم یا سامسونگ اس سیکس ادج پلاس و من به این نتیجه رسیدم که اولا ایفون سیکس اس واقعا خراب کرد دیگه اصلا هیچ تفاوتی به جز دوربین و لمس سه بعدی با سیکس نداره ایفون از همون اول عمرش پول مارکشو میخورد وگر نه هیچی نداشت بجز کلاس ایفون همون ایفونیه که سی پی یو شو سامسونگ دوربینشو سونی صفحشو ال جی میزنه که اخر سر هم میگن همه چیو اپل خودش ساخته بخدا اپل یه زمانی کلاس داشت الان دیگه خراب شده یکمی روشن فکر باشین

  • Reza

    Joftesh fogholadas,ama iphone ye chize khase ghabele moghayese ham nist

  • yas

    بیاین منصف باشیم سامسونگ انصافا گوشی خوبی تولید کرده و ایفون 6 هم گوشی بسیار خوبیه ولی قبول کنیم ایفون تو ایران کاربردی نیست و به نظر من این از همه مهم تره.

  • سمی

    آیفون6 هم ضربان قلب میگیره هیچ گ/شی قابل مقایسه با ایفوووون نییییییسسسست

  • ويدا

    سلام.من نمي دونم واقعا جنگ شما دوستان سر چيه؟ چرا دست از سر كوبوندن برنداي مورد علاقه همديگه بر نمي دارين و بجاش از لذت استفاده از گوشي كه دوس دارين بهره نمي برين؟؟ من خودم سالها با گوشي هاي اندروييدي كار كردم از سامسونگ گرفته تا اچ تي سي و سوني و هواوي،اما هميشه چشم دنبال اپل بود نه واسه كلاسش يا اينكه بگم بهتر بودنش،واسه اينكه از كار كردن چند ديقه اي باهاش كه اشنايان داشتن لذت مي بردم و فقط به خاطر اين سمتش نمي رفتم كه از بس بعضي از دوستان مي گفتن واسه ايران كارايي نداره و اندازه قيمتش نمي ارزه،اما بعد سالها حرف مردم و گذاشتم كنار و به دل خودم گوش دادم و ايفون ٦+ گرفتم و واقعا دارم لذت استفادشو مي برم.و دوست خودم بيشتر طرفدار اندروييد هست و خودم بهش پيشنهاد دادم گلكسي اس ٦ بگيره و چون گوشي بينهايت خوبي هست و نظر خودمو راجع به اپل هيچوقت بهش تحميل نكردم و الان هردو از كار با برندايي كه دوس داريم لذت مي بريم،و من با گلكسي دوستم هرروز كار مي كنم و واقعا مي بينم گوشي خوبي هست اما هرچيزي بستگي به سليقه و كاربردي كه مي خواد بستگي داره،من اپل و دوست دارم چون دير به ديرتر گوشي جديد معرفي مي كنه و پشتيباني عالي برا مدل هاي پايين تر داره و اونارو رها نمي كنه،شايد اين از نظر فرد ديگه اي عيب باشه نه مزيت،پس سليقه ها متفاوته،اينم بگم هيچ گوشي هيچ وقت كامل نيست و مزايا و معايبي داره مهم اينه تو از مزاياش بيشتر خوشت بياد نسبت به ديگري.تعصب بيجارو كنار بذاريد و به نظرات هم احترام بذاريد،ببخشيد بابت پر حرفي.

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی