رقابت اسنپدراگون ۸۱۰ در تلفن هوشمند One M9 با اگزینوس سامسونگ و A8 اپل
جدیدترین تلفن هوشمند HTC، از جدیدترین پردازنده ی شرکت کوالکام بهره می گیرد؛ اسنپدراگون ۸۱۰ یکی از قوی ترین چیپست های ساخته شده تا به امروز بوده و عکس العملی خیره کننده از خود به ...
جدیدترین تلفن هوشمند HTC، از جدیدترین پردازنده ی شرکت کوالکام بهره می گیرد؛ اسنپدراگون ۸۱۰ یکی از قوی ترین چیپست های ساخته شده تا به امروز بوده و عکس العملی خیره کننده از خود به جای می گذارد.
اما این چیپست، چندان بی رقیب هم نیست. از یک طرف سامسونگ با چیپست خانگی خود به نام اگزینوس، از سوی دیگر اپل با چیپست های A8 خود، می توانند رقابت بسیاری تنگاتنگی را رقم زنند. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید تا قدرت عملکرد جدیدترین اسمارت فون های معرفی شده در کنار آیفون ها را با هم بسنجیم.
تست های انجام شده، جدا از قدرت پردازشی، قدرت گرافیکی M9 در برابر رقبا را نیز سنجیده اند. نکته ی مهم اینجاست که با توجه به قدرت پردازشی بالای اسنپدراگون ۸۱۰، آیفون ها همچنان در زمینه ی قدرت تک هسته ای (single-core)، برتر هستند؛ در حقیقت، اسنپدراگون ۸۱۰ در برابر A8 به شکل کاملی جا مانده است. اما ساخته ی سامسونگ، اگزینوس هم اگرچه در این زمینه به قدرت پردازشی آیفون نمیرسد، اما عملکرد بسیار بهتری از ساخته ی شرکت کوالکام دارد.
اما به سراغ فعالیت همه هسته ها که برویم، اوضاع اندکی متفاوت می شود. در اینجا چپیست اگزینوس 7420 سامسونگ است که برتری کاملی دارد؛ HTC M9 هم در مقام دوم اما نه چندان نزدیک به ۷۴۲۰ قرار می گیرد و در این قسمت آیفون ها کاملا جا ماندند.
در بخش قدرت گرافیک است که بالاخره One M9 خودی نشان می دهد و برتری را نسیب خود می نماید. HTC تصمیم گرفت تا در جدیدترین اسمارت فون خود، از صفحه نمایشی با رزولوشن Full HD بهره گیرد؛ همین موضوع نیز باعث می گردد تا در نتایج مربوط به تست های گرافیکی، نتایج درخشان تری را نسبت به اگزینوس و نمایشگر 2K گلکسی اس ۶ به دست آورد. اگر روانی اجرا شدن بازی ها برای شما در اولویت بالایی قرار دارد، پس بهتر است تا HTC One M9 را برای خود برگزینید.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.

سامسونگیا چه حالی میکنن بااعداد
دوستانی ک میگن داغ میشه تا الان هیچ خبری مبنی بر داغون ۸۱۰ تو one m9 نبوده اینا همش شایعات کثیف سامسونگه برا بالا کشیدن خودش آقا اصن شما درست میگین به بازار میاد ثابت میشه بهتون حرفام
الان کدوم خوب تره
قدرت نرمافزاری تکنولوژی Metal آیاواس خودش کلی توان گرافیکی اضافه میکنه... حالا اونو کنار چنین پردازنده قدرتمندی قرار بدین متوجه میشین که توی پردازش گرافیکی و سرعت آنی (تک هسته) کاملا برترِ A8...
کسی که آیفون ۶ داره تا چند سال خیالش آسوده باشه! البته عمر باتری آیفون بیشتر ار ۲ سال اجازه نمیده لذت ببری!! و مجبور میکنه گوشی رو رد کنی بره!
اکسینوز سامسونگ تو پردازش cpu بالاتره و واقعا این رشد و تسلط کامل سامسونگ بر بازار big LITTLE رو میرسونه
اما من از گرافیک های mali متنفرم
به نظرم اشغال ترین گرافیک های موبایل همینا هستن
اصلا در حد رقابت با powerVR و adreno ها نیستن و ARM با تکنولوژی های قدیمی خودش نمیتونه این بخش رو سرو سامون بده
چی میشد اگه سامسونگ پدازش گرافیکی رو بده دست nVIDIA .....چه قدرتی میشد اونوقت: ////
حالا واقعا این همه قدرت به کار میاد؟
من که فکر نمیکنم
واقعا در عمل تفاوت تجربه سرعت در رابط کاربری هست و این اعداد به هم نزدیک ... خیلی منتظر تست های تخصصی هستم و از اینکه آیفون ۶ پلاس و ۶ از تست ها سربلند بیرون اومدن خوشحالم ... چرا که شاید به جاهایی عقب باشن اما حداقل میدونم انتظاراتم رو براورده میکنه ... والا اینجا G3 یکم پایین تر هست اما به خدا من هیچ کندی و لگی نمیبینم روش ... هنگ و این چیزا هم نداره ... خیلی هم سریع هست
نه خداییش 69000 و 52000 چقدر به هم نزدیکن بی انصاف
7420 تو انتوتو 69000 بدون ترکیدن و ذوب شدن حالا تگرا هم همینو اورده ولی کسی جرات میکنه بزاره رو گوشی؟؟؟
اینم از اسنپ810
فشاری که stress test ها میارن به پردازنده ها کاملا مصنوعی هست
در عمل هیچ بازی نیست که اون حد فشار بیاره
پس خیالتون راحت با این که الان S4 قاطی گوشی های جدید حساب نمیشه اما همچنان سنگین ترین بازیها رو اجرا میکنه
یکی نیست همینو به ملت بگه
بابا اصلا این همه هسته و رم لازم نیست حداقل تو اندروید باید 2 باشه چون رابط کاربری شرکتا سنگینه و ...
-----------
چستر جون الان باید باشی و اطلاعات بدی پس کجایی ؟ :(
توی gfxbenxh به تفاوت امتیاز ایفون 6 و 6 پلاس توجه کنید
صفحه نمایش ایفون 6 یک میلیون پیکسل
صفحه نمایش ایفون 6 پلاس 2 میلیون پیکسل
و صفحه نمایش سامی 3.6 میلیون پیکسل
در حالی کهm9 هم صفحه 2 میلیون پیکسلی داره
.
هر موقع یاد گرفتی مثل بچه آدم بگی (سامسونگ)بیا حرف بزن.
نکته ای که باید بهش توجه کنین اینه که گرافیک تست شده روی بنچمارک ها مطمئنا تا سه سال دیگه روی بازی ها نمیاد
پس شک نکنین پرچمدار سامسونگ حداقل تا سه سال اینده تمام بازی های تاپ رو اجرا میکنه
با این وجود افزایش رزولوشن و وضوح در عین کاهش مصرف باتری اونها چه ضرری میتونه داشته باشه؟؟؟
SamanSJ جان
منظور من هم همین بود که سامی خیلی خوب عمل کرده
برای گوشی با صفحه نمایش 3.6 میلیون پیکسلی این نتایج فوق العاده است
من از S6 خوشم امد یه گوشیی بود که جز طراحیش به چیز دیگه نمیشه گیر داد اونم هم فن ها این کار رو میکنم اونم سری معمولی ش، نه S 6 Edge.
ولی نمیدونم این QHD چیه؟ چرا بالامیبرید الکی!!! من الان FHD دارم، کیفیت که عالیه، برای پیدا کردن یه Wall با کیفیت 4K که با sharpness خوب بی افته رو wall پیرم در میاد، تو اینا که اصلا نمیشه یه wall مورد علاقه انداخت.
پ.ن:
**4K برای این که FHD اینها عمودیه نه مثل مانیتور ها افقی**
بله BuBo جان حق باشماست
فقط در مورد هدست های واقعیت مجازی قضیه کمی فرق میکنه برای اینکه بشه از گوشی ها تو این هدست ها استفاده کرد نیاز به صفحه نمایش با رزلوشن بیشتری هست احتمالا تا این هدست ها اماده بشن رزولوشن گوشی ها هم به 4k برسه
مختصر و مفید
مرسی آقای مستکین ...
مقدارمصرف انرژی وگرمای تولیدشده میتونه مهم باشه دراین بخش اگزینوس باپردازنده14nmمیتونه عملکرد بهتری داشته باشه ولی هیچ چیز به اندازه کارباگوشی ورضایت داشتن ازاون مهمترننست