ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ یک سنسور ISOCELL هشت مگاپیسکلی جدید معرفی کرد

سامسونگ به تازگی پرده از سنسور تصویری ۸ مگاپیکسلی جدیدی برداشته که به صورت ویژه برای دوربین های جلویی تلفن های هوشمند توسعه داده شده است. این سنسور جدید که با شماره مدل  S5K4H5YB از ...

رضا مقدری
رضا مقدری منتشر شده در ۱۳ اسفند ۱۳۹۳  |  ۱۰:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

سامسونگ به تازگی پرده از سنسور تصویری ۸ مگاپیکسلی جدیدی برداشته که به صورت ویژه برای دوربین های جلویی تلفن های هوشمند توسعه داده شده است.

این سنسور جدید که با شماره مدل  S5K4H5YB از آن یاد می گردد بر اساس تکنولوژی ISOCELL خود کمپانی کره ای ساخته شده و از فیلتر جدید الگوی رنگی  RWB (قرمز-سفید-آبی) که به تازگی پیاده سازی گشته نیز بهره مند است.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

سامسونگ امید دارد ترکیب حساسیت پیشرفته سنسورهای ISOCELL به نور با فیلتر الگوی رنگی RWB بهبود یافته، سبب شود تا تصاویری بسیار خوش و آب رنگ حتی در روشنایی کم ثبت گردد.

کمپانی کره ای قصد دارد تا سنسور جدیدش را از نیمه ی دوم سال ۲۰۱۵ به تولید انبوه رساند و از آن در اسمارت فون هایی که از این تاریخ به بعد وارد پروسه ی تولید می شوند استفاده نماید. لذا حتی بعید نیست شاهد حضور این دستاورد تازه در محصولی همانند گلکسی نوت ۵ باشیم.

گلکسی S5 آخرین تلفن هوشمندی به حساب می آید که سامسونگ در آن از سنسورهای ISOCELL خودش بهره برده و پس از آن کمپانی یاد شده به دلایلی نامشخص دیگر از این سنسورها در محصولات موبایلش استفاده نکرده است.

گلکسی نوت ۴ که حدوداً ۵ ماه پس از ارائه S5 وارد بازار شد از سنسور دوربین IMX240 سونی بهره می برد و حتی به نظر می آید کره ای ها در دو موبایل جدید و جنجالی خود، یعنی گلکسی S6 و S6 اج هم از همین سنسور بهره گرفته اند.

سال گذشته سامسونگ تبلیغات و صحبت های بسیاری را پیرامون تکنولوژی ISOCELL انجام داد و با توجه به خبرهای تازه منتشر شده می توان اطمینان حاصل کرد که شرکت مذکور قصد ندارد سنسورهای مبتنی بر این تکنولوژی را کنار بگذارد و حتی به فکر بهبود آنها و برتری شان بر سایر نمونه های موجود در بازار نیز هست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • TROOL

    مطلب خوبی بود

  • محراب

    بصورت کاملا یهویی یاد کار HTC افتادم که اولتراپیکسلو تو دوربین جلو استفاده کرد.
    کلا نوآوره این سامسونگ!!!!!!!!!!!!!!!!

  • Mr.M

    باز اين سامي جون خودش را جدي گرفت ! تا حالا كه ابداعات سامي جون همه براي تبليغات پوچ بوده و عملا فقط هزينه ساخت را براش مياره پايينتر و از عملكرد به شدت كم ميكند و...
    دوربين جلو ٨ گذاشتند ! خسته نباشند !! رنگ زرد يك رنگ اصلي هست و من پيش بيني ميكنم اين دوربين اصلا نتونه رنگها را به درستي تشخيص دهد البته تو گلكسي نوت٤ كه افتضاح بود حالا با اين ابداع جديد مسخرش افتضاحتر هم خواهد شد...
    از پرواز لذت ببر سامسونگ ! اين سقوطي ويرانگر است...

    • aromin

      تو برو با هشت کوچکتر از هشت حال کن

      این هم نتایج نظر سنجی فون ارنا که موقع رای گیری اسم
      تلفن ها ذکر نشده بود


      http://www.phonearena.com/news/And-the-best-phone-camera-is...-pro-photogs-rank-Note-4-iPhone-6-Z3-Lumia-1020-and-more_id66752

      • aromin

        phonearena.com/news/And-the-best-phone-camera-is…-pro-photogs-rank-Note-4-iPhone-6-Z3-Lumia-1020-and-more_id66752
        مثل اینکه مشکلی پیش اومده نمیشه رو لینک کلیک کرد
        لینک رو کپی پیست کنید

    • SamanSJ

      چیه زورت اومده دوربین جلو سامسونگ از دوربین اصلی اون قابل صابون اهنی قویتر شده؟؟؟؟
      فقط خود خدا مگه یه کاری برات بکنه وگرنه تو از دست رفتی کلا

    • ✯saeed✯ saye

      کلا فقد تو و اپل خوبین
      :)

  • varna

    برای من 2مگاپیکسل هم برای دوربین جلو کافیه چون اهل سلفی گرفتن نیستم ولی برای کسایی که عاشق سلفی گرفتن اندمیتونه مناسب باشه.ا

  • Mehdia_St

    دیجیاتو خبر داغ شدن اچ تی وان ام ۹ رو بزار مثل اینکه اسنپ دراگون به کلی گند زده تو فون آرنا خبرش هستش

    • SamanSJ

      خداییش خیلی ضایس اینهمه تبلیغ کنی اخرش امتیاز 42-43 اونم با دمای بالا اونقدری که نرم افزار شات داون بشه....
      Exynos راحت 70 هزار رو اورد و فعلا هیچ خبری از داغ شدن و اینحور مشکلات نیست
      تازه جالبتر داخل دستگاهی داغ کرده که تقریبا تماما فلزی هست و به دفع گرما کمک میکنه!
      نه کوالکام و نه اچ تی سی به پای سامسونگ نمیرسن((حقیقته میخوای بیا این زیر باز بگو پلاستیک و اهن و فلان اما مهندسی فرق داره با قالب ریزی اهن))

  • SamanSJ

    ایزوسل یهچیز دیگس لامصب
    اس6 خیلی کار سختی داره برای قانع کردن هوادار ها
    من هیچوقت عادت نداشتم عکس های خودم رو بذارم برای بک گراند گوشی و لبتاب اما با این گوشی تصاویر به قدری با کیفیت و عالی بودن که حتی بعد از کراپ کردن هم فوقالعادن...با این گوشی عکس برداری من ازیه چیز صرفا ثبت خاطره تبدیل شد به اثر هنری....واقعا دوربین خوب لازمه عکاس خوب هست.
    یه ویژگی داره سلکتیو فکوس میشه بعضی وقتا اشتباه کنه مثلا یک در ده بار اما واقعا شاهکاری خلق میکنه

  • عیسی

    خیلی جالبه که جی ال ایکس با این اوضاع اینترنت کشورمون یه دوربین 8 مگا پیکسلی در جلوی مدل اسپایدر استفاده کرده ....... یعنی اونا چند تا متخصص ندارن که بگن مگاپیکسل برای دوربین جلو اصلا مهم نیست و باید کارهای دیگه ای رو روی دوربین جلو انجام بدن....... به هر حال اینا که دوربین کیلویی از چین وارد میکنن رو دستشون باد کرده گفته بزاریم دوربین جلو استفاده کنیم.....

    • SamanSJ

      دایی بزرگم یه G5 داره از همین شرکتای در پیت ایرانی
      مثلا دوربین عقبش هشت هست
      کنار 5Mp گلکسی اس اصلا نمیتونه سر بلند کنه
      دیگه با هشت مگاپیکسلی ایفون بهتره مقایسه نکنیم!
      همچی که مگاپیکسل نیست...
      مهم اینه که از اون هشت میلیون پیکسل چند تا سالم نور رو جذب کنن
      الان فک میکنم ایفون بالاترین درصد جذب نور به نسبت پیکسل رو داره.البته این به معنای بالاترین کیفیت نیست.اگه روزی بتونه همین بازده رو به 16 بیاره عالیه

    • Divan Greedy

      عزیز اسباب بازی با Lego که درست نمی کنن که اینقدر راحت به قول شما دوربین 8 بزارن جلو ، کلی مهندسی و دردسر داره به این راحتی که نیست ، باید جوری بزارنش که برای بقیه بخش ها مشکلی ایجاد نکنه / دوربین پشتش چنده ؟؟؟

مطالب پیشنهادی