ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیر بخش موبایل سونی: تمرکز از سخت افزار، بر روی نرم افزار قرار خواهد گرفت

نماینده ی بخش سونی موبایل، آقای Hiroki Totoki می گوید این بخش نیاز دارد تا درآمد بالاتری به دست آورد. این مدیر اجرای گفت: «درآمد کم و سود اندک، توجیه پذیر نیست.» سونی صرفا سه درصد ...

امیر مستکین
امیر مستکین منتشر شده در ۱۳ اسفند ۱۳۹۳  |  ۰۰:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

نماینده ی بخش سونی موبایل، آقای Hiroki Totoki می گوید این بخش نیاز دارد تا درآمد بالاتری به دست آورد. این مدیر اجرای گفت: «درآمد کم و سود اندک، توجیه پذیر نیست.»

سونی صرفا سه درصد از سهم فروش جهانی موبایل را در دست دارد و شاید توجیه پذیر کردن درآمدها در مقطع فعلی، کار چندان راحتی نباشد. آقای Totoki در نوامبر گذشته به سمت فعلی اش منصوب گشت؛ وی می گوید اگر چه مقدار فروش پایین است اما این فرصت خوبیست تا سونی، به سراغ ارتقای بخش نرم افزاری محصولات خود برود.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

آقای Totoki از اینستاگرام و لاین به عنوان دو اپلیکیشن موفق یاد می کند و می گوید:‌ «ارتباط پیش از این صرفا بر اساس صدای اشخاص انجام می شد اما حالا، کاربران از تصاویر و استیکرها استفاده می کنند. ما هم قصد نداریم خود را با سخت افزار تلفن هایمان گره بزنیم.»

در مقطعی از زمان، این شرکت تصمیم گرفته بود تا هر ۶ ماه یکبار، یک پرچمدار را معرفی نماید. سونی دلیل این کارش را به روز نگه داشتن سخت افزار در برابر رقبا عنوان می کرد. اما گویا رویه ها عوض شده اند؛ این شرکت دو روز پیش، در کنگره جهانی موبایل به جای یک پرچمدار، از تلفن همراهی میان رده با نام Xperia M4 Aqua پرده برداشت که جدا از قیمت و سخت افزار مناسب، از قابلیت مقاومت در برابر آب نیز بهره می برد. از سوی دیگر سونی در این کنگره دست به معرفی یک تبلت پرچمدار زد که می تواند رقبای اصلی این بازار را به یک چالش جدی دعوت کند.

sonywsj

آخرین پرچمدار سونی، اکسپریا Z3 در سپتامبر ۲۰۱۴ معرفی شد؛ Totoki می گوید: «کاربران به جزییاتی دقت می کنند و نیاز دارند که صرفا نمی توان با سخت افزار قدرتمند آنها را پوشش داد.»

بیشتر مشکلات سونی مربوط به دو کشور ایالات متحده و چین می شوند؛ در هر دو کشور خریداران اسمارت فون های بسیاری وجود دارد. در چین، برندهایی نظیر شیائومی با عرضه ی تلفن های ارزان قیمت خود و در آمریکا هم اپل و سامسونگ با موبایل های گران قیمت، عرصه را بر سونی تنگ کردند. حال باید ببینیم استراتژی جدید آقای Totoki چه تاثیری بر بخش موبایل سونی خواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • Between the Rays

    با اینکه نمیتونم با گوشیات ارتباط برقرار کنم ولی امیدوارم هیچوقت دیگه دچار مشکل نشی. :D

  • محمدحسین

    إز مسؤولين سايت در خواست عاجزانه دارم مثل انتخابات رياست جمهوري حضور در اين سايتم به بالاي هجهده سال ببرن جو سايت خيلي بهم ريز شده بعداز معرفيه گوشي هاي سامسونگ

  • mehrdad

    یه عمره همه داریم میگیم سونی جون بابات بیا رو نرم افزار.تازه فهمیده! خنگول بازیا چیه اخه! حالا بازم خدا رو شکر و فهمید.تا دیر نشده بجنب سونی.همه چی رم سه گیگ و دوربین 20 و snap 810 نیست! همه گوشیا اینا رو دارن.با نرم افزار خودتو متمایز کن

  • Siamak Gol

    سونی هم مثل مسئولین ایرانه
    همه چیز باید بشود. میشود. خواهد شد. درست است که بشود. شده!
    اما هیچی نمیشه. آخرش به چیز میره همه چیز

    • bahram

      یه جور چیز چیز میکنی که ... :D

  • ali.n

    از لحاظ نرم‌افزاری پتانسیل پیشرفت رو داره فقط باید دنبال امکانات جدید و خلاقیت بیشتر باشه و البته مانور بیشتر روی چیزهایی که داره،، امروز آپديت movie creator اومد، خیلی اپ جذابیه،، لینک دادم فکر کنم رفت برای تایید (کلا برای ویرایش نیومد) حتما نسخه جدید رو دانلود کنید..

  • عبدالله

    حرفش کاملا درسته و اتفاقا مشکل اصلی رو پیدا کرده. سخت افزار سونی حرف نداره. زیبایی و کیفیتش هم اگه بی‌نظیر نباشه کم نظیره. فقط می‌مونه نرم افزار.

  • Envy

    دیجی جان این خبر قدیمیه و اقای Tim Harrison گفتش که قصد ندارن از ساخت گوشی بیان بیرون و همچنین خبر گزاری ها از حرف اقای توتوکی بد برداشت کردن .
    امیر جان خواهشا یه مدت دور سونی رو خط بکش گناه داره :)

  • آییییییی خم

    یه حس بدی دارم احساس میکنم سونی راه خودشو گم کرده و دقیق نمیدونه چیکار کنه


    یک مدیریت خوب و اینکه بدونه دقیقا دنبال چه هذفی باشهمیتونه خیلی کمکش کنه

    الان سونی انگاری رو هوا مونده نمیدونه چیکار کنه :(

    • آرش امیری

      سونی داره میگه که داره رو بخش نرم افزار موبایلش تمرکز میکنه؟!!!!
      آخه عزیزه من حداقل نگه میداشتی این آپدیت لالی پاپ رو میدادی بعد اینو میگفتی، بخداااا طرفداران سونی از بس اپ آپدیت سنتر و یا سایت اکسپریان رو رفرش کردن دارن دیونه میشن، یکیش خوده بنده... :-(

  • bahram

    ببینیم ایشون چی کار میکنه.امیدوارم که موفق بشه
    ______________
    خوبه چند وقتیه که از هک های سونی خبری نیست!

    • TROOL

      مگه جاییش هم مونده که هک نکرده باشن !

مطالب پیشنهادی