طبق برنامه ریزی صورت پذیرفته قرار گشته تا سال ۲۰۱۷ در شهر دوبی ساختمانی با ظاهری عجیب و با عنوان موزه ی آینده افتتاح گردد و همانطور که از نامش بر می آید از آن به عنوان یک موزه و همینطور یک آزمایشگاه تحقیقاتی استفاده شود.
در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.
محمد بن راشد آل مکتوم، نخست وزیر امارت متحده ی عربی در توییتی ذکر کرده که موزه ی آینده، محیطی خواهد بود برای ذهن های خلاق تا بتوانند ایده های مرتبط به سرویس ها و نمونه های اولیه محصولات پیشرفته آتی را آزمایش کرده، بودجه ی لازم برای آنها را به دست آورده و در نهایت به بازاریابی شان بپردازند.
ساختمان مذکور با صرف هزینه ای ۱۳۶ میلیون دلاری بنا نهاده خواهد شد و فقط هفت دقیقه از برج خلیفه، بلند ترین سازه ی ساخته شده تا به اکنون توسط انسان، فاصله خواهد داشت.
شیخ محمد می گوید: "در موزه ی آینده مخترعین و کارآفرینان می توانند طرح ها و ایده های خودشان را به نمایش گذاشته و هدف بدل گشتن آنها به واقعیت و جهانی شدنشان را دنبال نمایند. آینده به کسانی تعلق دارد که می توانند آن را تصور، طراحی و اجرایی کنند. در حالیکه دیگران تلاش به پیش بینی آینده دارند امارت متحده ی عربی در حال ساختن آن است."
وال استریت ژورنال نیز در گزارشی راجع به این موزه آورده که قرار است بر روی نمای ساختمان منحنی و عجیب آن اشعاری از حاکم کنونی امارت نوشته شود. این گزارش می افزاید در شهر دوبی و طی سال های اخیر سرمایه گذاری گسترده ای بر روی ایده های تکنولوژیک و آینده نگرانه صورت پذیرفته است. برای مثال مسابقاتی با عنوان Drones for Good در این شهر برگزار گشته که در آن به بهترین کاربردهای انسان دوستانه پیاده سازی شده توسط پهپادها، جایزه ای یک میلیون دلاری تعلق می گیرد.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
دنیا اینجوری نمیمونه بزار بخورن کیف کنن بزودی گورشون گم میکنن از این مملکت میرن شاید کسانی آمدن ایران رو نجات دادن
تو دنیا ثابت شده هیچ ظلمی پایدار نمیمونه.
حتی عرب ها هم فهمیدن که تا چند سال دیگه نفت تموم میشه باید روی گردشگری و ... سرمایه گزاری کرد ولی هنوز این مسئولین (بوووووق) ما نفهمیدن.
خدا لعنتشون کنه که ایران و ایرانی رو نابود کردن
پول است دیگر.
به این میگن سرمایه گذاری.
دوبی خیلی پیشرفت کرده شده مروارید خاورمیانه
مبارکشون باشه!!!
...
دلیلی بر تاسف خوردن نمی بینم،اگر من و شماهم محدودیت هارا پشت سربزاریم و تلاشمان را بیشتر کنیم موفق خواهیم شد!!!
محدودیتها رو با چی پشت سر بذاریم استاد؟
یه ذره توضیح بده
وقتی کسی تو این مرز پرگهر سرمایه گذاری نمیکنه این همه مهندس چطوری برن سر کار؟
حالم بد میشه از این جملات روشنفکر مآبانه
محدودیت همینی هست که همه چیز را به خپدت سخت می گیری!!
مگه ژاپن بعد جنگ جهانی چی داشت؟!!
تمرکز!!!دقت!!
...
چین چی دلشت ؟ نیروی و قدرت انسانی!!
...
کره چی داشت؟
هوش!!!
...
متاسفانه همه ی اینهارا داریم ولی به خودمون همه چی را سخت میگیریم.
...
دلیلی نمیشه چون یه حروم لقمه ای اختلاص کرد من دست از تلاش بردارم.
درسته که این اتفاقات تاثیر میزاره ولی دلیلی بر اینکه من و شما دست از زندگی و تلاش بکشیم نیست.
این عرب هایی که زمانی پست خطاب می کردیم الآن از همان یک حسنی که دارند استفاده می کنند.
کاملا درسته
اره بابا ولشون کن! امریکا که هیچ غلطی نتوست بکنه از سی سال پیش ، محدودیت ها هم که دیگه جاش درد میکنه ، اونایی هم که دارن جیبشون و پر میکنن و تو اختلاس کورس گذاشتن باهم تلاششون رو بیشتر میکنن .. باشه بهش میگم !
چي بودن چي شدن...
چي بوديم چي شديم...
فقط ميشه تاسف خورد و بس...
جمله رو بده من ببرم طلا بگیرم
چی بودن چی کردن...
چی بودیم چی کردن...
فقطمیشه تاسف خورد و بس...
اَی پــــــــــــول دارن این عربا!!!!!
خدایا آخه چی می شد منو یه سه چهار هزار متر اون ور تر می آفریدی؟؟؟ :( :x
البته به جز پول اونی که واقعا" دارن عرضه ست و گرنه ما هم پول نفت داریم هزاران میلیاد دلار ولی مال ما رو اختلاس میکنن اینجا مال اونا صرف ابادانی میشه هر چی داشته باشن حقشونه نوش جونشون کشورشون حساب کتاب داره خداوکیلی کسی نمیتونه اونجا بی عرضگی و غلط زیادی بکنه
چشمی رو به حقیقت و دیگر هیچ !
دوبی یاد داد زیر این سقف هفت رنگ
با پول همه چی میسازن حتی فرهنگ
erfan,enekas