ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کیت توسعه نرم افزاری اکس باکس وان در اختیار توسعه دهندگان اپلیکیشن ها قرار گرفت

مایکروسافت بالاخره امکان ساخت اپلیکیشن برای اکس باکس وان را برای توسعه دهندگان فراهم نمود. در حالی که مایکروسافت این کیت نرم افزاری را از زمان عرضه کنسول به صورت خصوصی در اختیار داشت، از امروز تصمیم ...

امین بیگ‌زاده
امین بیگ‌زاده منتشر شده در ۱۴ اسفند ۱۳۹۳  |  ۱۳:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

مایکروسافت بالاخره امکان ساخت اپلیکیشن برای اکس باکس وان را برای توسعه دهندگان فراهم نمود. در حالی که مایکروسافت این کیت نرم افزاری را از زمان عرضه کنسول به صورت خصوصی در اختیار داشت، از امروز تصمیم به آن گرفته تا آن را عمومی تر از گذشته نماید.

در کنفرانس GDC امروز فیل اسپنسر، رئیس اکس باکس اعلام کرد که مایکروسافت این کیت توسعه را در اختیار تعدادی از تسترهای گزینش شده قرار می دهد و در ماه های آتی، کلیه سازندگان محصولات نرم افزاری می توانند به آن دسترسی داشته باشند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید. 

توسعه دهندگان قادرند تا به کمک پلتفرم اپلیکیشن های فراگیر ویندوز 10، به ساخت اپلیکیشن برای پی سی، تبلت، موبایل و اکس باکس وان اقدام کنند. روز گذشته مایکروسافت نحوه اجرای چنین اپلیکیشن هایی را روی اکس باکس وان به نمایش گذاشت. از این نمایش به نظر می رسید که ساخت اپ برای کنسول، در کنار سایر دستگاه ها برای توسعه دهندگان کار بسیار آسانی خواهد بود.

مایکروسافت وعده داده که نقشه هایش برای اپ های فراگیر و اکس باکس وان را در کنفرانس بیلد ماه آینده به طور مفصل توضیح خواهد داد، اما در حال حاضر رسما تأیید شده که هر توسعه دهنده ای می تواند برای اکس باکس وان اپلیکیشن طراحی کند. طبق پیگیری های سایت ورج به نظر می رسد که اپلیکیشن های اکس باکس وان از ماه نوامبر برای این کنسول عرضه خواهند شد.

بنابر گفته مایکروسافت در حال حاضر یک کیت توسعه برای اکس باکس لایو نیز در اختیار شرکای این کمپانی قرار گرفته و دسترسی به آن به زودی برای طیف گسترده ای از توسعه دهندگان فراهم خواهد شد. با این کیت، توسعه دهنده می تواند به سرویس های اکس باکس لایو دسترسی داشته باشد، و مایکروسافت در حال خلق بخش ویژه ای برای اکس باکس لایو است تا ارتباط توسعه دهندگان با این شبکه را آسان تر نماید.

در کنار عرضه این کیت نرم افزاری، مایکروسافت در حال توسعه برنامه ID@Xbox خود هم هست. در حالی که این برنامه بیشتر توسعه دهندگان مستقل را برای تولید بازی های کنسولی هدف گرفته، مایکروسافت قصد دارد تا آن را به ویندوز 10 گسترش دهد.

توسعه دهندگان مستقل از این به بعد می توانند به غیر از ساخت بازی برای پلتفرم های پی سی و اکس باکس وان، برای هدست هولو لنز جدید مایکروسافت هم اقدام به ساخت بازی کنند. فیل اسپنسر در این باره می گوید: "این بسیار مهم است که به گیمرها، در هر جایی که هستند دسترسی داشته باشیم"

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • مرتضی توسلی

    من یک هفته و نیمx360 داشتم ،گرافیکش راضیم نکرد فروختمش.حالاهم بهد عید به فکر خرید وان هستم.
    مگر...اینکه قیمت استیم ماشین مناسب باشد.
    ...
    آمار هم از خود خبر اخیری که آمار و دلایل خرید کنسول های نسل هشت گفتم.

  • TROOL

    بسیار عالی

  • pishva

    مایکرو میخواد ضعف کنسولشو با برنامه ها پر کنه که برای گیمر ها هم برنامه هیچ ارزشی نداره!

    • مرتضی توسلی

      گیمر نه ایکس باکس گیمر!!
      میدونی دلیل اینکه ایکس باکس وان هریدند چی هست؟
      اول برند و پشتیبانی مایکروسافت،دوم تمام انحصاری ها ، سوم قدرت پردازشی بهتر
      .

      • pishva

        شما اول بخر ایکس باکس وان رو بعدا بیا نظر بده,وسط بازی که دنبال باتری قلمی گشتی میفهمی جریان چیه

  • elias

    به شخصه از این کار مایکروسافت خوشم میاد
    و نظرم با باقی تفاوت داره و به نظرم خیلی خوبه که ادم وقتی پولی هزینه میکنه یک دستگاه کامل بگیره که بتونه خیلی کارارو کنه
    ایکس باکس هم خیلی خوبه هم وسیله بازی و هم اجرای برنامه های جدید ویندوز
    .این کار مایکروسافت قابل تقدیره

    • مرتضی توسلی

      سیاست اپ های فراگیر یا یونیورسال اپ خیلی مفید هست.
      ایکس باکس قصد تسخیر اتاق نشیمن را دارد پس داشتن چنین امکاناتی لازم هست.

  • Mohamad Ir@nI

    من که فک نمیکنم یه گیمر بخاطر اپلیکیشن بیاد اکس باکس بگیره.اون گیم میخواد.من خودم پی اس ۴ دارم.تا حالا فقط یه بار روش فیلم دیدم.چون برای گیم خریدم.

    • sam09ft

      ایکس باکس که این همه ادعای چند کاره بودن رو داشت یه فیلم با زیرنویس گذاشتم نتونست زیرنویس رو بخونه

    • عیسی

      اگر که اپلکیشن داشته باشه که نور علی نور میشه داداش

      فک کن که نرم افزارهای اختصاصی مایکروسافت رو ایکس باکس قابلیت نصب داشته باشن......... هم گیم و هم app

  • سوتابایت

    متنظر عرضه عمومی تر تر ! و visual Studio !

مطالب پیشنهادی