کمپانی JDI از تولید انبوه نمایشگرهای Quad HD با فناوری تاچ In Cell خبر داد
تاچ In-Cell فناوری فوق العاده ایست و صرفا یک نگاه کوچک به نمایشگر آیفون 6 این مسأله را روشن می کند. به لطف این تکنولوژی دیگر نیازی به یک لایه تاچ اختصاصی نخواهد بود و ...
تاچ In-Cell فناوری فوق العاده ایست و صرفا یک نگاه کوچک به نمایشگر آیفون 6 این مسأله را روشن می کند. به لطف این تکنولوژی دیگر نیازی به یک لایه تاچ اختصاصی نخواهد بود و حسگرها در خود پکیج نمایشگر قرار داده می شوند.
علاوه بر این، ضخامت نمایشگر کمتر شده و به خاطر نبود هوا میان پنل و اجزای داخلی، بدنه محصول قطر کمتری می یابد و نمایشگرها نیز رسپانسیوتر شده و اینطور به نظر می رسد که گویی تصویر درست زیر شیشه قرار دارد.
تا به امروز دستیابی به فناوری تاچ In-Cell در نمایشگرهای با رزولوشن بالاتر به مراتب دشوارتر بوده و دست کم تولید آن در مقیاس های وسیع که اینگونه بوده است. اما حالا JDI که در واقع از الحاق سونی، هیتاچی و توشیبا پدید آمده و در زمینه تولید نمایشگر فعالیت دارد اعلام کرده که به فناوری تولید انبوه نمایشگرهای Quad HD با تکنولوژی تاچ In-Cell دست یافته است.
در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.
به این ترتیب، راه برای ساخت تلفن های هوشمندی با نمایشگرهای باریک تر و البته زیباتر Quad HD هموار خواهد شد و چون شرکت JDI از روش مقرون به صرفه LTPS (پلی سیلیکون با دمای پایین) در فرایند ساخت آنها بهره می گیرد، کاربرد چنین نمایشگرهایی دیگر به معنای مصرف زیاد باتری نخواهد بود.
گفته می شود که اپل چندی پیش 1.7 میلیارد دلار را به شرکت JDI تزریق کرده تا فرایند تولید انبوه این نمایشگرها را آغاز کند، با این همه، هنوز مشخص نیست که تأسیسات تولیدی آن در کدام نقطه بنا خواهند شد.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.

مطلب خوبی بود
حالا ازاین نمایشگراکی استفاده میکنه اپل،سونی یاشرکتای چینی خداکنه مثل مشخصاتش صفحه نمایش فوقالعاده ای باشه والبته کم مصرف
اوووووف
اپل - مایکروساف
مایکروسافت - اپل
اپل - مایکروسافت
مایکروسافت- اپل
ترتیب اخبار دنیای فناوری
یکی اینارو بیگیره
یکی منو بیگیره
بیان روی باتری کار کنین :|
واقعا همینه.
همه شرکتا کاربرا رو با آپ گرید های ریز و میلی متری گول میزنن دریغ از حرکت درست برای باطری.
الان گوشی های هوشمند یه رشد سرطانی دارن.
باطری ها کوتوله کنار دوربین و صفحه نمایشو UI ـهای سنگین و رنگ و لاآب دار.
الان گوشی ها رو از دور ببینید مثل یه آدمی که یه پاش کوتاه لنگ میزنن. یا مثل یه مازراتی با لاستیک فرغون (فرقون) :D
مثال بدی زدی
باید میگفتی مث خری که پالونش زیادی سنگینه
یا مازاراتی با موتور پراید
.
یا ضرب المثل بسیار زیبایی که میگه:
کuن لخـT و شمشیر بازی :D
وایسید یه لحظه یادم بیاد! آها یادم اومد
صفحه نمایش های امولد سامسونگ و نوکیا و موتورولا
قسمت تاچ پد و صفحه نمایششون یکیه
در ضمن برای طرفداراب آیفون....
Qhd که بدرد نمیخوره؟!!!!!!!
وایسا وایسا آهان یادم اومد بدجور بوی سوختنت داره میاد :D
حرف نزنی بهتره ببین اپلی ها چطوری ر.... بهت
سامسونگ همه کارهایی که از اپل ایراد میگرفت رو خودش انجام داد
موندم طرفدارای سامی چجوری روشون میشه بازم حرف بزنن
پیشاپیش منتظر منفی های سامسونگیای متعصب عزیز میباشم :D
سامسونگ میگفت باتری غیر قابل تعویض و حافظه غیر قابل ارتقا بده راستم میگفت حالا خریت کردن خودشونم اینجوری شدن البته وقتی جنس بدنه فلزی باشه باتری یه مورد اجباری میشه!!
اما تا حالا QHD و صفه نمایش بزرگ به کار نمیومد حالا که اپل میزنه خوب شده؟؟
کلا شما از لحاظ شعوری تو سطح خیلی پایینی قرار داری اگه دقت کنی میبینی ایشون به کسی توهینی نکرد ولی شما عادت داری هر کس خلاف میلت حرف بزنه حمله میکنی بهش!
در ضمن کی گفته تاچ ایدی به درد نمیخوره و پردازنده 64 بیتی؟؟از هر بچه ای که بپرسی میگه باتری قابل تعویض بهتر از باتری غیر قابل تعویضه و گوشی که رم میخوره بهتر از گوشی که نمیخوره الان گوشی های سامسونگ چند تا عیبشو برطرف شد ولی این دوتا عیب اضافه شده بهش!! در ضمن اختلاف قیمت برای حافظه های سامسونگ 100 دلار نیست!!!
البته اختلاف قیمت حافظه های gs6 هم ۱۰۰ دلاره و کمتر نیست
البته دوست عزیز بنده اصلا قصد توهین نداشتم و ندارم چون از این کار متنفرم.
و البته نگفتم که شما اون صحبت ها رو زدید و اون ایرادات رو وارد کردید.
اون حرف ها رو زدم چون حرف اکثر سامی ها بود.
البته از اپل هم طرفداری نمیکنم چون اون هم از این مشکلات دار.
فقط بنده متقابلا جواب دادم.
دوست عزیز شما بی خیال هر کس در شآنش و شعورش حرف میزنه
آن کس که نداند و نداند که نداند. در مرکب جهل ابد الدهر بماند
آن کس که نداند و بداند که نداند حیف است چنین جانوری زنده بماند!!! :laugh:
عزیزم فقط گاوه که روی گل مری....ه
نه معلوم که اپل رو مثلث طلایی (شایدم مستطیل) مونده
صفحه باید 4 اینچ باشد
ماصفحه را چهار اینج میزنیم
هیچ کس نمیتواند مثل ما 4 اینچ بزند
(انقلابی خوانده شود )!!!!!!!!
پس با این منطق شما همون پیکان سال 1340 برای ما کافیه بریم باهاش مسافرت نه ؟
عزیزم چرا نمیخوای بفهمی استیو جابز برای دوره زمون خودش میگفت که بزرگ خوب نیست
سال 1350 هم شلوار میپوشیدن دمپا گشاد از دامن خانوما بدتر حالا چون اون موقع خوب بود شما چرا نمیپوشی ؟
به کی قسم بخورم که منطق این سامسونگیا داره جر میده آدمو :|
همون لباسشویی هم براتون زیادیه :|
و البته برای طرفداران سامسونگ:
تاچ ایدی که بدرد نمیخوره
پردازنده ۶۴ بیت که به درد نمیخوره
نبود کارت حافظه که افتضاحه و اپل با اختلاف ۱۰۰ دلاری بین ۱۶ و ۶۴ گیگ داره کلاهبرداری میکنه.
باتری غیر قابل تعویض یه ضعف بزرگه.
خخخخخخخخخخخ
این حرفا رو یادتون رفت؟ حالا که خود سامی یهو رفت سراغ همه ی موارد.
وای خدای من گوشی زده از 3.5 اینچ بزرگتر اصلا مگه میشه امکان نداره گوشی فقط سه و نیم اینچ تازه تو دست هم راحت تره
وای نه رزولوشن اچ دی و فول اچ دی همش الکیه و بدرد نمیخوره
وای وای وای مامانم اینا گوشی مگه پلاستیکه که خم شه (اشاره به جی فلکس و 100 البته بعدش ایفون 6پی)
وای عجب سیستم عاملی داریم ما نه باگ داره نه چیزی
(طبق خبری که در همینجا هم پخش شد ios رخنه نرم افزاری بیش تر از ویندوز اکس پی داره)
و بنده خدا یه غلطی کرد نسخه 8 آورد الان 8 تا نسخه داده تا خرابکاری و باگاش رو ماسمالی کنه!
واسه ما همش اپدیت میاد ایپد 2 و ایفون 4اس هم اپدیت 8 دارن
(اقای محترم شما با ایفون 4اس که ios8 روش نصب باشه کار کن بعد حرف بزن حالا جالبیشم اینه که بلا نسبت یه گهی میخوری اپدیت میکنی بعدش هر گهی بخوری دوباره نمیتونی مثل اولش کنه
دروووووووووود خخخخخخخخخ
وقتی مردیم میخوای دیدگاهمونو تایید کنی آقای قاسمی؟!
اینم یه نمونه از کامنت خود شما:
والا S3 من هر وقت هنگ کنه فقط باتریشو در میارم (سالی یکی دوبار)
خوبی گوشی های سامسونگ هم همینه…
بیشتر بخوانید : http://digiato.com/article/2014/07/11/%d8%aa%d8%b1%d9%81%d9%86%d8%af%d9%87%d8%a7-%da%86%d8%b7%d9%88%d8%b1-%d8%af%d8%b1-%d9%85%d9%88%d8%a7%d9%82%d8%b9-%d8%a7%d9%88%d8%b1%da%98%d8%a7%d9%86%d8%b3%db%8c-%d8%a2%db%8c%d9%81%d9%88%d9%86%d8%8c/#ixzz3TgxrihTk
والله من انکار نمیکنم مگه من گفتم که خوبه
:)
جمله آخر خيلي خوب بود!
همه شرکتای بزرگشون با هم جمع شدن واسه ساخت صفحه نمایش
اگه بیان واسه دیگر قطعات هم اینطور همکاری کنن تو دنیا بی رقیب میشن و کره و آمریکا باید فقط پول به ژاپن تزریق کنن
آیفون با نمایشگر qhd چه شود☺
صفحه Quad HD عاليه ولي مهم تر از اون باتري باتري باتري ...
اميدوارم عمر باتري كم نشه فقط
سونی ، و هیتاچی و توشیبا ، ۳ تا غول باهم قاطی شدن انتظار دیگه هم نداشتیم توی عالی بودن ، اینطور که معلومه نسل بعدی آیفون ها هم بازم میخواد بهترین باشه